17.07.2016 19:21 #221 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Sikäli kuin mitään kirjallisuudenlajia erityisesti yhdistän kesään, niin mökin vintiltä koulun kesälomilla löydetyt länkkärit ja dekkarit. Joten dekkari tähän, ja pokkarina sopii hyvin rannallekin: Mari Jungstedt, I denna stilla natt. Vaasan kirjaston poistoja, otin kolme kerralla lähinnä Gotlannin takia. Ihan ok.
Muokannut 17.07.2016 19:22 maahinen

19.07.2016 22:16 #222 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
37. A book that you've seen the movie of but haven't read Victor Hugo: Les Misérables - Kurjat

- Jälleen näitä minun lue vähintään klassikko kesässä kirjojani. Kurjat oli odotellut vuoroaan hyllyssäni jo toista vuotta, mutta nyt on sekin selätetty! Ostin kirjan vähän sen jälkeen, kun olin käynyt katsomassa elokuvateatterissa Les Misérables musikaalin, jossa Hugh Jackman näytteli Jean Valjeania. Hugon satunnaista paasausta juonen kannalta epäoleellisista asioista (mm. kuvaus Waterloon taistelusta) lukuunottamatta sangen mielenkiintoinen kirja.

30/52

22.07.2016 22:25 #223 :: HourglassEyes
13. Reader’s Choice S.K. Tremayne: Jääkaksoset

- Tämän nyt halusin lukea uutuuksista...

31/52

23.07.2016 02:25 #224 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Se fiilis, kun selaan läpi Goodreadsin listoja, en tunnu löytävän mitään kiinnostavaa... ja huomaan että juuri lukemani C. J. Sansomin Lamentation sopii suoraan vaikeaan kohtaan Goodreads Choice Awards 2015. Vahinkojakin voi siis käydä. :grin:

26.07.2016 22:37 #225 :: HourglassEyes
11. A book from the Rory Gilmore challenge George Orwell: Vuonna 1984

- Vaikuttavaa miten hyvin Orwellin teksti osuu tähänkin päivään.

32/52

27.07.2016 11:27 #226 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016

Wind kirjoitti: Onnittelut Emelie, taisit saada haasteen valmiiksi ensimmäisenä.

Kiitos. :)

Listan spefisemmäksi päivittelyä.

32. A historical fiction book: Outlander (Diana Gabaldon)
35. An award winning book: Bobby Conroy palaa kuolleista ja muita kertomuksia (Joe Hill)

52/52 luettu (29/52 spefiä, 14/52 omasta hyllystä) [100% - 55.8% - 26.9%]

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti

28.07.2016 11:46 #227 :: Wind
Lukuhaaste: Goodreads 2016
No niin, palapeli on valmis. Valikoin kesän aikana luetuista kirjoista haasteeseen sopivat. Yhden aiemmin luetun siirrän:
Ilmari Kianto: Punainen viiva siirtyy kohdasta 21. Kirja Goodreads Recommendations -listaltasi kohtaan 15.

13. Valitse itse! – Kurt Vonnegut: Teurastamo 5
15. Kirja joka sijoittuu aikaan yli 100 vuotta sitten – Ilmari Kianto: Punainen viiva
16. Kirja 100 parhaasta mysteeri romaanista - Harper Lee: Kuin surmaisi satakielen. Tästä pidin!
21. Kirja Goodreads Recommendations -listaltasi – Aldous Huxley: Uljas uusi maailma
26. Kirja josta kaikki puhuu - Siri Pettersen: Mätä. No puhuu ja puhuu... joku ainakin... mainitsi joskus...
30. Satu muusta kuin omasta kulttuuristasi – Richard Bach: Lokki Joonatan. Tämä oli niiin väärä kirja minulle.
32. Kirja joka on historiallista fiktiota – William Golding: Kärpästen herra. Uskottava ja jännittävä kuvaus keskenkasvuisista pojista autiolla saarella. Lukija joutuu voimattomana katsomaan vierestä, miten pojat typeryydessään tärvää kaiken. Hieno klassikko!
37. Kirja josta olet nähnyt elokuvan mutta et lukenut - Ray Bradbury: Fahrenheit 451. Okei, en katsonut elokuvaa loppuun, oli tylsä. Kirjakin oli vähän puuduttava, mutta sentään lukemisen arvoinen.
42. TOP 100 fantasia kirja – Audrey Niffenegger: Aikamatkustajan vaimo. Tämä on niitä kirjoja, jotka on kaukana lempigenrestäni (enemmän rakkaustarina kuin fantasiaa), mutta niin hienosti kirjoitettu, että oli nautinto lukea. Suosittelen!

52/52
Varoitus: Spoiler.

Lukuhaaste oli yllättävän hauska kokemus. En ole aiemmin valikoinut lukemisiani muulla kuin mutu-menetelmällä. Sitten vaan odottelemaan seuraavaa haastetta...:grin:
Muokannut 28.07.2016 11:47 Wind

30.07.2016 22:37 #228 :: Emelie
^ Onnittelut Wind. :)

Mä jatkan listan spefisemmäksi päivittelyä. Pakko laittaa Kingin Hohto tähän haasteeseen, oli se niin hyvä kirja. Ja saan samalla kasvatettua omasta hyllystä valikoituneiden kirjojen osuutta.

11. A book from the Rory Gilmore challenge: Hohto (Stephen King)

52/52 luettu (30/52 spefiä, 15/52 omasta hyllystä) [100% - 57.7% - 28.8%]

Tykännyt: Wind

02.08.2016 21:21 #229 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
28. A biography, autobiography, or memoir Lemmy Kilmister, Janiss Garza: Lemmy omaelämäkerta

- Pitkään olin tätäkin hyllyssäni venyttänyt, Lemmyllä oli vielä ainakin pari vuotta jäljellä, kun kirjan ostin...

33/52

• Eija hahmo
  • Eija
    Hornanhenki

03.08.2016 16:39 #230 :: Eija
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Edetty sitä on heinäkuussakin viiden kirjan verran. Enää 11 suorittamatta.

06.08.2016 10:24 #231 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kyllä se spefi-kirjojen osuus kasvaa pikkuhiljaa, aika tyytyväinen olen jo nyt tuohon 60% osuuteen. Täyteen sataan ei tässä päästä, mutta joskohan 70% raja menisi rikki.

2. A book set in a different continent: Sydämenmuotoinen rasia (Joe Hill)
Amerikan mantereella mennään tässä teoksessa.

22. The first book in a new to you series: Odininlapsi (Siri Pettersen)
Korpinkehät-sarjan ensimmäinen osa.

52/52 luettu (32/52 spefiä, 17/52 omasta hyllystä) [100% - 61.5% - 32.7%]

07.08.2016 16:04 #232 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
27. A book with a beautiful title (in your own opinion) J.R. Ward: The Angel's Share (Bourbon Kings#2)

- Termi Angel's Share (Enkeleiden osuus) selitetään kirjan alussa eräänä bourbonin valmistukseen liittyvävänä seikkana, eräänlaisena haihtumisen muotona osana vuosikausia kestävää käymisprosessia.

Termiä rinnastetaan myös tavalliseen elämään, pelkistän nyt tässä asian näin; Vastineeksi hyvästä, on enkeleiden saatava osuutensa. Eli kaikella on hintansa.

Minusta termi Angel's Share kuulostaa erittäin kauniilta, vaikka siinä on surumielinen vivahde. Tai ehkä juuri siksi.

34/52

07.08.2016 23:14 #233 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Luin alle 200-sivuisena klassikkona Anni Swanin Iris rukan. Oli kyllä yllättävän hyvä kirja, vaikka yleensä en pidä lapsista tai kovin nuorista päähenkilöistä. Erityisesti ajankuva viime vuosisadan alun Helsingistä oli erittäin kiinnostava.

08.08.2016 19:48 #234 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
29. A book by an author who writes under more than one name: Tohtori Uni (Stephen King)

52/52 luettu (33/52 spefiä, 18/52 omasta hyllystä) [100% - 63.5% - 34.6%]

09.08.2016 18:19 #235 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kirja, jossa on kauniit kannet - täysin teennäinen kohta minulle, en ikinä tulisi tuollaista spontaanisti ajatelleeksi, mutta tässä nyt on dyynejä ja onhan autiomaa hieno, ja pari ylevän näköistä ihmistäkin: Brian Herbert & Kevin Anderson Dune, House Atreides.

10.08.2016 22:24 #236 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
41. A book about a major world event James Frey, Nils Johnson-Shelton: Taivaan avain (Endgame#2)

- Loppupeli on oikeastaan Nälkäpeli koko maailman kattavalla pelialustalla. Loppupeliä käydään hengissä selviämisestä, voittajan kansa saa jäädä eloon, tai niin ainakin pelaajille on uskoteltu pelin suunnittelijoiden, arvoituksellisten avaruusolentojen toimesta. - (ja siinä sivussa lukija voi jahdata aivan oikeaa kulta-aarretta kirjassa olevien piilovihjeiden perusteella.

35/52

13.08.2016 20:31 #237 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
48. A dystopia Veronica Roth: Insurgent (Divergent#2)

- Näistä nyt riittää valikoimaa, menköön tämä kohta Rothin trilogian kakkososalle.

36/52

14.08.2016 20:01 #238 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Rory Gilmore Challenge: Luin Shakespearelta historiallisen näytelmän Richard III, löytyy verkosta ilmaiseksi. Vanhanaikainen englanti on jännää luettavaa.

22.08.2016 01:49 #239 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kirja kirjojen välistä oli minulla Diana Gabaldonin Tulivana, joka sisältää novelleja tai pienoisromaaneja, jotka sijoittuvat varsinaisten Matkantekijä- ja Lord Grey -romaanien väliin. Kiinnostavia tekstejä ja saivat minut motivoitumaan taas yrittämään järkälesarjan loppuun lukemista...
Muokannut 22.08.2016 01:52 Dyn

• Skie hahmo
  • Skie

22.08.2016 12:52 #240 :: Skie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
On ollut hidasta eteneminen viime kuukausina, katsotaan josko nyt kotikirjaston äärellä ollessa saisi vähän tahtia kiristettyä.

17. A book with a beautiful cover: Aki Ollikainen: Nälkävuosi. Kirjan kannen ja kansipaperin liitto oli erilainen ja kaunis. Itse kirja ei kolahtanut, mutta eipä tuon lukeminen nyt suuresti harmitakaan.

24. A "between the numbers" book of a series (0.5, 1,5, 2.5, etc.): Marian Keyes: Walshin perheen aakkoset. Nyt venytetään jälleen rajoja, mutta kirja sisältää lisätietoja Walshin sisaruksista kertoviin teoksiin, jotka tosin virallisesti eivät ole mikään sarja.

36. An identity book - a book about a different culture, religion or sexual orientation: Khaled Hosseini: Ja vuoret kaikuivat. Tämä kirja on ollut ilmestymisestään asti lukulistalla, vihdoin sain sen luettua. Edelleen taattua Hosseinia, tosin henkilökohtainen suosikkini hänen kirjoistaan on edelleen Leijapoika.

52. A book published in 2016: Lauren Weisberger: The Singles Game. Parasta hömppää jota uima-altaalla maatessa voi lukea.

28/52