25.Heinäkuu 2014, 14:17 *

Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 ... 47
1  Sivistyksen kehto / Konepaja / Vs: Minkä pelin ostit viimeksi? : 12.Tammikuu 2012, 18:21
Fallout: New Vegas taisi kyseinen tuote olla. En ole kyllä vielä hirveästi kokeillut, kun on muita pelejä pelattavana (lue: Skyrim), mutta sen perusteella, mitä olen kokeillut, ei vastaa kaikkia odotuksiani. Saa nähdä, muuttuuko mieli myöhemmissä vaiheissa, tässä vaiheessa näin.
2  Sivistyksen kehto / Konepaja / Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim : 12.Tammikuu 2012, 18:12
Itse oon kyseistä peliä pelannut joulusta lähtien noin satakymmenen tuntia ja voin suositella lämpimästi. Itse pidän valtavasti. Onhan tässä tietysti omia huonoja puoliaan (kuten esimerkiksi valtavasta sisällöstä johtuva bugien suuri määrä), mutta moni asia on tehty niin hyvin että omasta mielestäni on kyllä kokemisen arvoinen seikkailu tämä lätty. Muun muassa tasonnoususysteemi on omasta mielestäni todella onnistunut ja kaikilla ratkaisuilla todellakin selviää. Itse en ole Oblivionia ainakaan vielä pelannut, mutta vihollisten skaalaussysteemi on onneksi jätetty pois. Se antaa pelille valtavasti uskottavuutta.
3  Sivistyksen kehto / Konepaja / Vs: PS3, Wii ja Xbox360 : 12.Tammikuu 2012, 18:09
Itse omistan PS3:sen ja vanhana pleikkarimiehenähän sen ohjaimen kanssa oli jo ihan sinut heti alussa. Oli se melkein itsestään selvää, että PlayStation hankittaisiin, eikä Boxia, sen verta jo merkkiuskollisuuttakin oli mukana, sitä paitsi mun näkökulmasta Sonyn alustalle tehdään enemmän kiinnostavia pelejä, joten sekin oli auttamassa päätöstä tehdessä.

Kyllähän täältä Wiikin löytyy, mutta sille ei oikein tehdä pelejä, jotka kiinnostaisivat minua, joten sitä ei juuri tule pelattua...
4  Kylän raitti / Leikkinurkka / Vs: Kuka kyseessä? Osa 3 : 31.Maaliskuu 2011, 21:50
Ihan tällainen villi veikkaus puolivakavissaan, mutta... Elektra?
5  Kylän raitti / Satama / Vs: Mihin herkkuun olet koukussa? : 17.Maaliskuu 2011, 19:18
Nafisan, meillähän on paljon yhteistä Iskee silmää Joskin tuota teetä en ole maistanut, siideriä en juo ja kuivahedelmissä omat suosikkini ovat ananas ja papaija. Kuitenkin, Punnitse & Säästä-putiikit on ihan parhautta.
6  Sivistyksen kehto / Konserttisali / Vs: Minkä levyn ostit viimeksi 3 : 28.Helmikuu 2011, 16:30
Onkin tullut osteltua vähän levyjä tässä Riisiltä taukoillessa. Jos nyt kuitenkin pistetään muutamia:

Led Zeppelin: Led Zeppelin I-VI + Mothership collector's edition (2 DVD + DVD)

Elikkäst aika lailla maailman kaikkien aikojen suurimman ja kauneimman rockbändin tuotantoon on tullut hassattua. Eikä ole mikään turha ostos. Levyt I-VI löysin Prisman levylaarista alle kympillä lähes kaikki ja Mothership maksoi alle kympin sekin, joten taloudellisesti siedettävä rahanmeno oli näiden kanssa kyseessä. Ja vaikkei niin kuvittelisi, on Led Zeppelinin hyvinkin paljon fantasia-aiheinen bändi äänimaailmaltaan ja sanoituksiltaan, esimerkkinä vaikkapa The Battle Of Evermore ja Kashmir. En jonkinasteisena fanina kadu näiden ostamista, ja aion hankkia loputkin Zeppelinin levyt.

Green Day: 21st century breakdown collector's edition

Tämä levyn ohessa tullut komeaa graffititaidetta sisältävä kirja oli kyllä hintansa väärti, mikä ei ollut kuin kympin luokkaa.

Them bird Things: Wildlike Wonder

Erinomainen, hyvin omalaatuinen levy hyvin omalaatuiselta bändiltä. Kyseessä on siis helsinkiläinen bändi, joka löi hynttyyt yhteen kahden laulunkirjoittajalegendan (Mike Brassard, Steve Blodgett) kanssa ja tuloksena oli omaleimaista, erittäin laadukasta rockia, jonka selkein pesäero muihin nykypäivän rockkareihin on laulaja Salla Dayn hyvin omaperäinen ääni. Se on erittäin aistikas, värikäs ja ainutlaatuinen. Vaikka kyseessä on suomalaisyhdysvaltalainen bändi, tuo se äänimaailmallaan kaikkein vahvimmin mieleen Afrikan. Tosin sitä saattaa edesauttaa levyn upea kotelo, joka on tehty pahvista. Suosittelen lämpimästi.

Pink Floyd: Wish You Were Here

Ei mitenkään pärjää kummallisuudessaan The Wallille (josta tehty elokuvakin on äärimmäisen häiriintynyt), mutta on kuitenkin hyvin pinkfloydmainen psykedeliaa lähentelevine äänimaailmoineen. Levyn viidestä kappaleesta parhaaksi nousee arvattavasti Wish You Were Here, sillä se on tasapainoisin ja parhaiten kolahtava noista kaikista.

Norah Jones: Come Away With Me

Kuuluisan intialaisen sitaristin Ravi Shankarin tyttären notkeaa, tummasävyistä jazzia, erittäin maukas soppa.

The White Stripes: Elephant

Mielenkiintoinen levy, jota kyllä kuuntelin melko väsyneenä, joten en ehtinyt päästä aivan sisälle. Seven Nation Army on kuitenkin hemmetin kova kipale.

Tilauksessa on myös Robert Johnsonin Complete Recordings, varhaisen delta blues-legendan koko tuotanto. Näitä kuunnellellessa.
7  Kylän raitti / Satama / Vs: Mihin herkkuun olet koukussa? : 28.Helmikuu 2011, 16:15
Perusmakeisiin: suklaaseen, toffeeseen ja lakritsiin ja hyvään salmiakkiin. Ne on vaan niin perusnannaa, että menevät kyllä helposti yli kaiken esanssisotkun. Joskin Fazerin Remix-pussi on harvinaisen hyvälaatuinen hedelmäkokoelma.
8  Kylän raitti / Leikkinurkka / Vs: Kuka kyseessä? Osa 3 : 17.Helmikuu 2011, 16:27
Näköjään kukaan ei arvannut. No, hän oli japanilainen Ryunosuke Akutagawa, joka eli 1900-luvun alussa. Hän opiskeli englantilaista kirjallisuutta ja teki itsemurhan 1927. Häneltä on suomennettu pari novellia.

Lisää tietoa, mikäli jonkun mielenkiintoa ei tuo riittänyt ruokkimaan.
9  Kylän raitti / Satama / Vs: Ystävänpäivä : 14.Helmikuu 2011, 21:10
Hyvää ystävänpäivää kaikille.

Ystävänpäiviä toivottelin ja ihmisiä koulussa halailin, myös suklaata pistelimme menemään ihan kunnolla. Eipä siinä muuta ihmeellistä.
10  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Helsingin perinteinen talvimiitti 12.2. : 06.Helmikuu 2011, 08:53
Mä en sitten tulekaan, koko loppukuukauden viikonloput on buukattiin eilen täyteen muuta menoa. Näin tällä kertaa, ehkä ensi kerralla.
11  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Manga : 05.Helmikuu 2011, 19:43
Lainaus käyttäjältä: CtulhuBard
Oletko varma että se on posti mikä tuossa tökkii? Voihan olla niinkin ettei lähettäjä ole edes postittanut kyseistä mangaa, eli kannattaa ottaa yhteyttä paikkaan josta tuon hankit.

Eipä sillä enää väliäkään ole. Löysin koko sarjan Bookysta vähän päälle viidellätoista eurolla, kun CDON/Bookplussassa sai maksaa yli kympin yhdestä kirjasta. Nyt on sarja onnellisesti hyllyssä.

Niin, ja tuon sarjan lisäksi mulla on nykyään hyllyssä täydellinen Tuulen Laakson Nausicaä-sarja, sekä samaan elokuvaan liittyvä kuvakirja, jossa on itsensä Hayao Miyazakin vesiväripiirroksia ja luonnoksia Nausicaän maailmasta. Hymyilee leveästi Fantasiapeleistä sen löysin vajaalla neljälläkympillä, eikä sitä vaan voinut jättää hyllyyn. Se lähti saman tien mukaan.

Niin, ja muista mangasarjoista, olen alkanut lukea Rumiko Takahashin uutta Rinne-sarjaa, tai lukea ja lukea, ostin (kronologisesti) toisen kirjan vasta vähän aika sitten, mutta sarja vaikuttaa luettavan hyvältä. Sen lisäksi ostin ensimmäisen osan sarjasta nimeltä Chrono Crusade, en tähän hätään muista tekijännimeä. Molemmat sarjat ovat kuitenkin mielenkiintoisia, joten luulenpa, että jatkan niiden lukemista.
12  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Helsingin perinteinen talvimiitti : 22.Tammikuu 2011, 09:32
26. päivä ei sovi minulle, kun on isosen hommia tiedossa. Kaikkein parhaiten kävisi kaksi ensimmäistä viikonloppua, sillä 19. päivästä en tiedä, se menee varmaan leirikamoja pakkaillessa.
13  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Helsingin perinteinen talvimiitti : 18.Tammikuu 2011, 22:04
Mitään en lupaa, mutta jos ajankohta sopii, niin saattaisin jopa tulla kuokkimaan.

Kyllä, täällä taas. Kuin kotiin olisi palannut. Hymyilee leveästi
14  Kylän raitti / Tuomiokivet / Vs: Lehdetkin putoavat alaspäin : 27.Lokakuu 2010, 19:30
Ei ole tarvis haravoida, koska ne puut joita meidän pihalla on, ovat havupuita. Takapihalla on totta kai lisää puita, mutta se onkin sitten metsää, ja nekin ovat havupuita. Ei siis tarvitse haravoida, ja se on vaan hyvä, hyötyliikunta kun on ennemminkin kirosana kuin ruusuisia mielikuvia.
15  Kylän raitti / Tuomiokivet / Vs: Viro eli Eesti : 27.Lokakuu 2010, 19:04
Miehän nyt olen niin lähellä Viroa kuin suomalainen fyysisesti voi olla, kun asuna Hangossa ;) Kirkkaana päivänä täältä näkyy Viroon.

Mutta siis, Tallinnassa, Pärnussa, Haapsalussa on tultu oltua ja taiteiltua pitkin Viron maaseutuja autosta käsin. Ja onhan tuo ihan hauska paikka, ei kovin kallis ja nopeasti sinne pääseekin. Aika ihanteellinen paikka viettää muutaman päivän loma. Haapsalu eritoten on pieni, mutta ihan nätti kaupunki, josta saa hyvää ruokaa ja kirjallisuuden harrastajillekin merkityksellinen, sillä Ilon Wikland on syntynyt siellä. Tallinnakin on hieno paikka, ei häviä yhtään Helsingille. Hienoja katuja ja kauniita rakennuksia ja aukioita, ja kuten jo sanoin, hyvää ruokaa. Pärnu on esiintynyt lähinnä kylpylän muodossa.

Mutta Viro on siis ihan mukava paikka piipahtaa, ja kovasti kätevästi tuossa lähellä.
16  Kylän raitti / Satama / Vs: Mikä on sinun tekosyysi olla kirjoittamatta Risingille uutta viestiä nyt? : 17.Lokakuu 2010, 19:41
Nyt juuri ei ole oikein mitään asiaa.
17  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Andrzej Sapkowski: The Witcher -saaga (Noituri) : 04.Lokakuu 2010, 21:36
Täytyypä tämä pistää lukulistalle. Vaikuttaa ainakin kirjasta tehdyn pelin arvostelun perusteella aika mielenkiintoiselta kirjalta. Tämän voisi hankkia itselleenkin, jos on hyvä.
18  Kylän raitti / Tuomiokivet / Vs: Mitä risingin hakuja käytät? : 30.Syyskuu 2010, 20:40
Foorumin omaa hakua ja kirjailijatietokannan hakua. Ei niitä muita oikein tule käytettyä, Google-palkki ylänurkassa on varsinkin ollut käytön puutteessa, olenkohan kokeillut kertaakaan. Ei niitä muita oikein tarvitse.
19  Velhokäräjät / Arkkivelhojen ilmoitustaulu / Vs: Risingshadow.net uudistuu : 30.Syyskuu 2010, 20:38
Tuo uusi kirjahyllymuotohan on siisti ;) Tuommoset suomenkielisellekin puolelle!
20  Velhokäräjät / Arkkivelhojen ilmoitustaulu / Vs: Risingshadow etsii uusia ylläpitäjiä : 20.Syyskuu 2010, 22:00
... ja ikää.
Sivuja: [1] 2 3 ... 47