19.Huhtikuu 2014, 23:07 *

Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 ... 51
1  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Vappumiitti (30.4.) : 25.Huhtikuu 2011, 18:23
Elä Simppeli höpötä. Vappumiitti on ollut aina lauantaina, siis vain kerran vappupäivänä viime vuonna, sitä edeltäen 2. päivä ja sitä edeltäen saattoi olla 3. päivä ellei jopa ollut viikon jompaankumpaan suuntaan. Sinulla on ollut vain pitkiä vapunviettoja.

Sima on pistetty valmistumaan, aika näyttää onko se vielä juomakelpoistakin vappuna.
2  Velhokäräjät / Viisasten kivi / Leiska rikki : 22.Huhtikuu 2011, 14:11
Sekä Firefox 4, että Explorer 8 antavat skrollata sivua oikealle päin ainakin neljän näytönleveyden verran, riippumatta siitä mitä sivua foorumilla katsoo. Ei sillä että siellä mitään olisi, joka moisen aiheuttaa, taustaa vain pitkän matkaa.

Toinen jännä asia minkä huomasin oli että kun kirjauduin profiilisivullani ulos, niin sitä seurasi viesti "Etsimääsi profiilia ei ole olemassa" tai mitä lie. Pienempi murhe tuo, mutta kai sen mainita voi tässä samalla.
3  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Vappumiitti : 22.Huhtikuu 2011, 13:41
Näyttäisi siltä että pienin vappumiitti ikinä? Silleen niinku kirjaimellisesti jopa.

Tuota... Tämä topikki on kai vähän hajanainen ja epäinformatiivinen eikä missään kohtaa edes päivämäärää päätetty varmaksi ja niin eespäin. Että jos tähän väliin päätöksiä, Tampereen rautatieasemalla vapunaattona klo 12? Yöpaikoista ei ole yleensä ollut pulaa, eikä varmaan oo nytkään, ainakaan tämännäköisellä kokoonpanolla, joskin niiden perässä tarvinnee mennä syrjäkaupungille bussilla.

Tyypillisen kaavan mukaan? Asemalta kirjakauppoihin ja syömään ja jos on hyvä sää ja lämmintä niin puistoon ja lopulta johonkin kahvilaan ja väliin mahdutetaan vapputori? Sanotaan että alustavasti näin.

Ilmaista simaa varmastikin tarjolla.
4  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: 999 vol 2 : 25.Marraskuu 2010, 22:23
Ja sitten olisi viisi päivää jäljellä projektiaikaa.

Selkeästi parhaiten pärjäili Kuura, joka pitkään näytti aikovan saada täyteen koko 81 elokuvaa. Itse uskoisin katsoneeni projektin aikana ainakin 60, mutta kategorioihin hankalasti. Hienosti jäi jotkin kategoriat kokonaan korkkaamatta (vaikkakin Batman paluun katsoin, että sen olisi voinu Walkeniin muokata) ja toisissa pärjäsi vähän paremmin (sarjakuvaleffoja katsoin ehkä 15:n luokkaa).

Kovasti jäi sellainen olo että pitäisi yrittää uudelleen ja pärjätä paremmin, katsoo sitten ensi vuonna. Enempi keskustelua olisi voinu myös olla pop :P.

Muilla mitään tuntemuksia? Kaikki osallistuneet näyttäisivät pärjänneen ainakin johonki pisteeseen ihan hyvin. Huomasin joidenki ihmisten kanssa jossain kohtaa jutellessani, että projekti määräsi elokuvavalintoja, ei voi katsoa leffaa jos ei siitä edes saa pisteitä tässä. Itse en moisesta välittäny ja niinpä pärjäsinkin vain aika heikosti, 22 elokuvaa lasken listaan merkinneeni.
5  Kylän raitti / Satama / Vs: Jäätelö! : 03.Kesäkuu 2010, 23:00
Jäätelön maku korostuu talvella kun on kylmää, näin se on. Tai jotain.

Vaniljajäätelö on paras jäätelö, koska sitä voi muokkailla loputtomiin. Sitruunamehua kun pinnalle pirskottaa niin tulee jännästi kivan raikas. Määrä maun mukaan. Herukkamehun kanssa taas tulee aika kovin laadukas pehmis.

Ja jäätelö ylipäätään on parasta vuodenajasta riippumatta.
6  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Liisa Ihmemaassa : 03.Toukokuu 2010, 00:17
3D-elokuvissa kyllä vähän häiritsee se kuvan tummuus, mutta kyllä sitä nyt sietää.

Kumma, ettei sille voi mitään. Tietysti suljin blokkaa molemmat silmät vuorotellen, mutta eikö sitä voi kompensoida näyttämällä kirkkaampaa kuvaa?
Olen muuten ihmetellyt samaa, mutta kaipa siinä vähän kontrastia ainakin hukkuisi. Näin sivumennen sanoen ei muuten blokkaa (tai silläkin tavalla tehtyjä 3d-esityksiä kait löytyy, mutta tämä Finnkinojen nyt käyttämä malli perustuu polarisointiin).

Elokuvassa pidin siitä kehyksestä lopputekstien ympärillä. Leffan paras 3d:n käyttö noin helposti, se oikeasti tuntui aidolta syvyydeltä, etenkin kun sen editse ihmiset kävelivät.
7  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 1.5.2010 : 02.Toukokuu 2010, 15:14
Vääsyynyt olo nyt.

Oletan että voimme puida tähän ja ilman omaa topikkiaan?

Ihmiset oli kiva asia. Meillä yöpyi valtavasti porukkaa, yöpaikkoja silti näytti ihan riittävän. Simavarastomme katosivat täysin, ruoka vähemmän tehokkaasti, kestää oman aikansa tasapainottaa jääkaappi oikeisiin suhteisiin.

Kirjoitustehtävät nyt jäi, kun omaani sain inspiksen vasta eilen illalla kun kämpillä jatkettiin. Leffat sen sijaan oli hienoja, eikä edes niin huonoja kun piti (kyllä minä mieluummin katsoisin Postalin vaikka kahdesti putkeen kuin Time Banditsia ikinä).

Tulkaa toistekin Tampereella käymään, kokeillaan vaiks sitä auringonpaistetta ensi kerralla taas. Nyt voisin esim. nukkua.

Muoks: Jotta miitin ulkopuolisetkin pääsisivät tunnelmiin mukaan. Tämä oli ekasta katsomastamme leffasta.
8  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 1.5.2010 : 17.Huhtikuu 2010, 02:08
Hrm, sanoisin että ohjelmaehdotus näyttää hyvältä, joskin miittirunon siirtäisin kohtaan ehkä lisää kirjoitustehtäviä, jotta saataisiin tuo pidettyä ennen kuin ihmisiä katoaa.
9  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 1.5.2010 : 12.Huhtikuu 2010, 20:46
Täytyypi toki tuota ohjelmaa vielä selvitellä. Kirjakaupat luultavimmin ei ole auki, mutta sen sijaan voidaan mennä vapputorille hengaamaan ainakin.

Käynemme lähiaikoina selvittelemässä onko Siperia ja se kahvila siellä auki vappuna tavalliseen tapaan.
10  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 2010 : 02.Huhtikuu 2010, 17:07
Joten, ilmeisimmin miitataan sitten Vappuna, näin näyttävät äänet sanovan.

Olkakaa äänekkäitä ja ilmoittautukaa miittiin ja tehkää tehtäviä ja muuta ohjelmaa.

Ilmat voisivat mieluusti heijastaa sitä mitä tänään on. Nättiä on.
11  Sivistyksen kehto / Konepaja / Vs: Kuvankäsittelyohjelmat : 30.Maaliskuu 2010, 02:21
Vähän alkaa tuntua siltä, että mitä iloa sitä on sitten pitemmän kaavan kautta muokata? Paitsi panoraamakuvasta huomasi hieman huonoa jälkeä, monistunutta pilvenpalasta ja sellaista.

Näh, en ole täysin vaikuttunut ennen kuin niiden content aware osaa zoomata ja kääntää huoneen nurkan ympäri ja kertoa kuka siellä takana piilee.
12  Kylän raitti / Tuomiokivet / Vs: Tervehditkö vieraita ihmisiä kaduilla? : 25.Maaliskuu 2010, 23:26
Oven avaaminen on kohteliasta. Sellaista tehdään kun joku on heti takana, tai jos on vanha tai lastenvaunujen kanssa kauempana.

Vieraan ihmisen tervehtiminen kadulla ei ole kohteliasta. Se hämmentää ihmisiä ja ihmisten hämmentäminen ei ole kohteliasta. Se on vastakulttuuri.

Joskus, jos tunnistan vieraan ihmisen. Koska jos aina törmää samaan ihmiseen kadulla, alkaa pidemmän päälle tervehtiä vaikka ei tiedä tämän nimeä. Eikä se silloin toista hämmennä. Tätä vastausta ei löydy vaihtoehdoista.

Toisaalta, maalla tai mökillä se kuuluu tapoihin. Mutta kaikki jotka siellä kulkee on kumminkin naapureita, ei vieraita ihmisiä. Eivätkä ne kulje kaduilla.
13  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 2010 : 23.Maaliskuu 2010, 12:42
Itse en näe vappua mitenkään huonona ajankohtana, mutta näin kun on vähän puolet ja puolet mennyt ihmiset, niin kai se äänestys olisi hyvä idea. Voisiko joku iloinen moderaattori sellaisen muokata? Viikonloput voisivat olla esimerkiksi 24.4., 1.5. ja 8.5. (äitienpäiväviikonloppu). Jos äänestys olisi auki esim. huhtikuun ensimmäiseen niin siinä pitäisi riittää aikaa päivämäärästä päättää, eikö näin?
14  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Tuokionuotion Tampereen vappumiitti 1.5.2010 : 20.Maaliskuu 2010, 19:44
No niin. Lähestytään maaliskuun loppua, eikä vapun ja tämän päivän välissä ole kuin hassu kuukausi. Olisi kait siis vähitellen aika ruveta miettimään seuraavaa suurempaa miittiä? Katsotaanpa...

Mikä? Tuokion vappumiitti on yksi Risingin suuremmista miiteistä, nyt jo viidettä kertaa järjestymässä. Nimellisesti miitti on foorumin kirjoittajien miitti, mutta kaikki ovat tervetulleita nuotioaktiivisuuteen tai muuhun sellaiseen katsomatta.

Mitä? Koska kyseessä kuitenkin on edes nimellisesti kirjoittajamiitti, on ohjelmassa myös kirjoitustehtäviä. On siis hyvä idea tuoda kirjoitusvarusteita ja leikkimieltä mukaan. Tämän lisäksi on tyypillisesti kierrelty kirjakauppoja, syöty eväitä puistossa, joskus leikitty ja näytelty ja milloin mitäkin. Perinteisesti myös säät on suosineet. Jokainen osallistuja saa tuoda omaa ohjelmaa, kirjoitustehtäviä tai muutakin.

Missä? Tampereella. Miitti lähtee liikkeelle rautatieasemalta ja jatkaa sieltä sinne mikä vaikuttaa hyvältä. Tarkempaa tietoa myöhemmin.

Milloin? Tämä pitäisi päättää. Vappumiitti järjestetään toki aina vapun lähellä, tässä tapauksessa lähin lauantai olisi 1. päivä, eli ivapunpäivä jopa ihan... itse suosin tuota myös. Jos ihmisillä on tahtoa, voisi äänestää esim. tämän ja parin naapuriviikonlopun välillä?

Itse valmistanen simaa taas ja kirjoitustehtävänkin yritän saada aikaiseksi, ehkä muuta ohjelmaa. Siperiastakin voin sen kahvilan katon käydä taas varaamaan sitten kun päivämäärää tiedetään. Tähän saa ilmoittautua ja esittää kysymyksiä ja mitä kaikkea.
15  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tammiittiä 20.3 (tamperekuplii)??? : 11.Maaliskuu 2010, 18:16
Juu melkein uskaltaisin sanoa ettei huhtikuussa ennen vappua miitata kannata.

Viikon päästä... ei taida olla mitään menoa. Kuplatkin voisi kiinnostaa, Giger sen sijaan on jo nähty.

Eh, miitataan kuplissa jos minulta kysytään. Osallistujia ei taida olla niin paljoa, että tarvisi erikseen miettiä mistä tilaa löytää.
16  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: 999 vol 2 : 08.Maaliskuu 2010, 18:53
Monella eri aikalinjalla -teemaan ehkä ihanteellisesti sopisi Frequency.

+ muuten neloskategoriaasi mahtuu ainakin myös The Crow, The Flight of the Phoenix ja Twilight Zone: The Movie.
17  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: 999 vol 2 : 02.Maaliskuu 2010, 00:42
Katso siis Paprika ja Tokyo Godfathers. Ne on kovia ja tuovat vaihtelua Miyazakiin. + Paprikassa on hemmetin kova soundtrack (ainakin erityisesti sen yhden biisin verran)
18  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: 999 vol 2 : 02.Maaliskuu 2010, 00:25
Voisin sanoa pahoja sanoja. Yritin muokata listaa, mutta kirjasi ulos välissä. Tätä ei koskaan opi. Yritän uudestaan.

By the way, Miksun italiaanoleffoihin Hammastikku Johnny ja The legend of 1900. NiTessinen animeleffoista puuttuu ikävästi Mononoke? Krullin ajattelin ostaa piakkoin ja siis minäkin katsoa sen, ei taida sopia minun kategorioihin kylläkään.
19  Sivistyksen kehto / Teatteri / 999 vol 2 : 01.Maaliskuu 2010, 04:02
Noniin. Viime vuonna pyöri foorumilla 999-haaste, jossa pointtina oli lukea yhdeksän kirjaa yhdestä kategoriasta vuoden 09 aikana. Ajattelimme toistaa haasteen, mutta tällä kertaa elokuvien puolella. Ja koska kolmatta ysiä ei tästä vuodesta saa taivuttamallakaan, niin lyhennetään aikarajaa: maaliskuu-marraskuu tekee yhteensä 9 kuukautta aikaa.

Joten siis ajatus, valitkaa yhdeksän kategoriaa elokuville, olivat ne sitten näyttelijöitä, ohjaajia, genrejä tai mitä vain ja jokaisen alle 9 elokuvaa.

Itse havaitsin sekä kategorioiden että niihin sopivien elokuvien keksimisen huomattavan helpoksi verrattuna kirjahaasteeseen jossa ongelmat tulivat jo tässä vaiheessa. Myös 81 elokuvan katsominen on hieman helpompaa kuin yhtä monen kirjan lukeminen, reilu kaksi leffaa viikossa.

Iloa saattaa myös olla hyvinkin tästä sivustosta. Selkeät listaukset kuitenkin vähän kaikennäköisten kategorioiden alle.

Tähän topikkiin saa ilmoittaa ottavansa haasteen vastaan ja esitellä oman kategoriointinsa. Omani saattaisi näyttää esimerkiksi seuraavalta:

1. Arnold Schwarzenegger (pääosassa, onhan tämä must)
   Terminator II
   Terminator III
   The Running Man - Juokse tai kuole
   Last Action Hero
   Collateral damage - Sivulliset uhrit
   End of Days
   Totall Recall - Unohda tai kuole
   Conan No nyt on nähty pitkästä aikaa. Aika kova totta kai.
   Eraser

2. Jim Carrey (pikkuosatkin käy, ensisijaisesti ei-niin-komedioita)

The Dead Pool
   The Mask
   The Truman Show 24.5. Yhä se vain on parhaita elokuvia noin koskaan.
   Man on the Moon
   Number 23
   I love you Phillip Morris
   High Strung
   Simon Birch -suosittelen katsomaan seurassa
   Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

3. Bruce Willis (pääosassa)
   The Surrogates
Nojaa, ihan jees mutta odotin enemmän.

Die Hard 1-4 [2 katsottu]
   Tears of the Sun
   16 Blocks
   Sin City Nähty taas, tykkäsin yhä.
   12 Apinaa

4. Christopher Walken (sivuosakin käy) yhdeksän seuraavista:
   Last man standing
   Catch me if you can
   Scotland Pa
   The Maiden Heist
   Pennies from heaven
   Suicide Kings
   Things to do in Denver when you're dead
   Wild side
   The prophecy
   True romance
   Mouse hunt
   Hairspray
   The dead zone

(tämä kategoria oli aika vaikea ja leffat voi hyvin vielä muuttua, etenkin kun minun hyllyssä olisi pari kategoriaan mahtuvaa joita ei listalla ole, mutta näitä on hitosti hyvän näköisiä)

5. Oikeista henkilöistä kertovia
   Pollock Näyttelytyö on ihan mukiinmenevää. Ei mitenkään huono leffa.
   Kafka
Aika eeppinen, hämärä kuin mikä.

The Life and Death of Peter Sellers
   Tapaus Erin Brockovich
   Kaunis mieli
   Pianisti
   The Libertine
   Putoavia enkeleitä 2.4. Tähän on vaikea suhtautua, faktaa ja fiktiota hyvin hämmentävästi.

6. Sarjakuvaleffat

Iron Man
   The Incredible Hulk
   Dark Knight

Superman

Ihmeneloset: Hopeasurffari Tämä meni kevyesti huonoimpiin leffoihin mitä olen vuosiin nähnyt. Eikä edes niin huono että hauska, kun vaan kiusallinen.
   Barbarella Äärimmäisen kovaa settiä. Lujaa scifiä.
   Defendor 1.4. Tämä ei oikeasti ole sarjakuvaleffa, mutta lainaa paljon genreltä. Supersankarisellainen kummiskin. Helvetin kova, täysin mainitsemisen arvoinen. Traileria en suosittele kellekään.
  V niin kuin verikosto Nähty ennenkin, mutta sietää hyvin uudelleenkatsomista
   Scott Pilgrim vs. the world Aivan mahtava, helposti parhaassa päässä tämän listan elokuvia. [/i]
   Näitä katsoin vielä pari enemmänkin (Constantine ja Kickass ja Hellboy tulee mieleen), mutta 9 ny raja.

7. IMDb top 20 (niistä 10 on ennennäkemättömiä, ensisijaisesti niitä)

Kummisetä
  Inception Ei missään mielessä kolmossijansa arvoinen, mutta mieluusti sen katsoi. Suurin murhe oli käyttämättä jäänyt potentiaali.
   Hyvät pahat ja rumat

The Dark Crystal
   Labyrinth
   Willow
   Princess Bride
   The Fall Mukava elokuva, ennenki nähty.
   Legend

The Girl Next Door
   Paranormal Activity
   One Hour Photo
   Alien

Lihavoidut on ne kun on katsottu.

Sanottakoon silti, että kohdat 5, 8 ja 9 ovat hyvinkin vielä muuttumassa ehkä. Mutta esimerkiksi näin. Ehdotuksia otan vastaan korvaavista kategorioista, ja toki voi myös kertoa mikä Walken-elokuva on must.

Osallistukaa iloiset ihmiset.
20  Kylän raitti / Kohtauspaikka / Vs: Tarinatuokion Joulumiitti Jyväskylässä 12.12 : 14.Joulukuu 2009, 00:37
Yh, en ehkä ikinä pelaa enää Mtg:tä. Jokin siinä pelissä on, että poikkeuksetta kun sitä pelaan niin en saa mitään kortteja joilla voisi oikeasti tehdä mitään ja jämähdän pelaamaan passiivisesti ja katselemaan kun muut taistelee keskenään.

Huomattavasti enemmän pidin Modern artista, siinä yhdistyi kivasti monta eri piirrettä.

Ömjoo, herätin Miksun hyvissä ajoin ja siltikään se ei ehtinyt ajoissa miittiin (itse asiassa ei ennen kuin joku haki sen autolla paikalle), alussa jonkin aikaa matkakeskuksella ihmeteltiin että kenen edes paikalle piti tulla ja lopulta lähdimme fantasiapelien kautta syömään. Matkalla Veequ törmäsi meihin ja liittyi seuraan.

Suureksi iloksi pitsat oli tarpeeksi suuria jotta niistä riitti minullekin ja pääsin maksamatta syömisistä. Juomaa ostin toki eurolla mutta lähinnä enemmän altruistisin vaikuttein kuin siksi että olisin kaivannut juotavaa.

Tapasin ihmisiä pitkästä aikaa mikä oli ihan kivaa. Tapasin myös ihmisiä ei niin pitkästä aikaa mutta ei sekään ikävää ollut. Tapasin jopa ihmisiä ensimmäistä kertaa ja kummallekin (tai ehkä kaikille kolmelle hmm) hieman juttelinkin. No tuolle sulkukolmannelle Radoxin veljellä en juuri, mutta niille kahdelle edes. Mukaviakivoja.

Ja öm niin, ei kai miitistä paljoa sen enempää ole mainittavaa. Oli sen vajaan 30 euron arvoinen kokemus ihan, vaikka en yötä edes ollut.
Sivuja: [1] 2 3 ... 51