24.Lokakuu 2014, 15:43 *

Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 ... 77
1  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Terry Brooks : 27.Syyskuu 2013, 08:48
Eivät liene toisensa poissulkevia.
2  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Terry Brooks : 26.Syyskuu 2013, 13:59
Edesmennyt Carter toimi myös kirjailijana, mutta hänen saavutuksiaan tällä alalla ei arvosteta
Carter taisi toisaan loppujen lopuksi olla merkittävämpi ja parempi toimittaja kuin kirjailija, vaikka hän oli tuottelias sellainenkin. Toisaalta kyllä esim. ritarirunoelmapastissi Terra Magica on ihan viihdyttävä tekele verrattuna vaikkapa tuohon varsin häijysti teilattuun Brooksin SoS:aan.
3  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Doctor Who : 26.Syyskuu 2013, 13:52
Eihän kukaan täällä kirjoitteleva vain ole syyllistynyt mihinkään vaatimusten esittämisen tapaiseen toimintaan koskien DW:n 50-vuotisjuhlajaksoa?
4  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Agents of S.H.I.E.L.D : 26.Syyskuu 2013, 08:19
Ja sitten enempi ketjun varsinaiseen aiheeseen liittyen, jenkkiensi-illan (joka muuten oli, Wikipediaa lainatakseni, "the biggest network drama debut in four years") inspiroimana:
5  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Murhamystiikkaa - okkulttisia etsivätarinoita : 25.Syyskuu 2013, 10:56
Mitä projektille tapahtuu, jos saavutetaan vain minimitavoite ja vähän päälle, kuten nyt näyttää? Ymmärrän kyllä homman siihen asti, että projekti saa rahansa mesenaatti.me:ltä.
6  Kylän raitti / Satama / Vs: Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3 : 25.Syyskuu 2013, 09:33
Maalaiskartanoni edessä aukenevassa laaksossa oli jo käynyt halla ruohikkoa raiskaamassa. Talvi tulee taas, stna.
7  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Agents of S.H.I.E.L.D : 25.Syyskuu 2013, 09:21
Aihetta erittäin sivuten, DC:kään ei aio jäädä osattomaksi elokuvien tuottamasta mainosarvosta muuten aika tyhjästä reväistyn teemaisille televisiosarjoille:

Olisi hupaisaa päästä katsomaan tätä ja AoS:iä rinnakkain.
8  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Mitä televisiosarjoja seuraatte tällä hetkellä? : 24.Syyskuu 2013, 12:53
Sitä ei sentään tule esim. kolmea uutta jaksoa satunnaisesti arvottuina viikonpäivinä...

Olen sitkeästi katsonut sitä Last Resortia, jonka mainitsin viimeksi: se menettelee eräälaisena mundis-Battlestar Galacticana (sitä uusioversiota tarkoitan). Intensiteetti on paikoin kohdallaan ja suoraselkäisten militanttien pönöttelyä piisaa. Uskonto on sentään vähän sivuroolissa, ainakin toistaiseksi.

Chuck on aikalailla entisensä, mutta kyllä sitä edelleen katsoo vaikka alkaa tuntua, että melkein kaikki kuviot on käytetty jo muutamaan kertaan. Pari kolme viimeisintä jaksoa tosin yllättikin hieman ja jopa ihan positiivisesti.

Myös Bron|Broen kausi 2 ja tuo Broadchurch ovat katsontajonossa.

Seuraavaksi pitänee odottaa ruutuun Arrow'ta, joka muistaakseni alkaa 3.10. Subilla. Se voi olla tietysti suhteellisen hyvistä jenkkiarvioista huolimatta olla ihan kuonaa, mutta naamioiduille oikeuden puolustajille pitää antaa mahdollisuus.
9  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Sillage - tieteissarjakuva : 11.Syyskuu 2013, 14:02
Vähän näyttäisi siltä, noin verkkokauppoja katsellen, ettei 4. päivä pitänyt kutiaan. Tiedä tosin oliko tuota sitten Egmontin tiskissä siellä sarjakuvafestivaaleilla.
10  Velhokäräjät / Tienristeys / Vs: Worldconia haetaan Suomeen 2015 : 05.Syyskuu 2013, 12:03
Yllättävän tiukalle meni tuo äänestys minusta, peruspessimistisenä tyyppinä olin tpi:n kera etukäteen varsin vakuuttunut, ettei Lontoon jälkeen* oikeasti kannata Helsingin yrittää. Propsit hyvästä yrityksestä siis, mutta muistakaa, että hoppee on häppee Näyttää kieltä

---

*) ja JukkaH:n luettelemissa ulkomaanpaikoissakin huomaamme suhteellisen selvän trendin...
11  Sivistyksen kehto / Lukusali / Fredrik Pohl 26.11.1919 - 2.9.2013 : 03.Syyskuu 2013, 08:18
Tieteiskirjallisuuden monitoimimies, kirjailija, toimittaja ja fandom-aktiivi Fredrik George Pohl Jr. poistui joukostamme eilen 93 vuoden iässä. Tunnetuimmat kirjansa ovat kaiketi jo jostain 1970-luvulta, mutta loppuun asti sangen hyvin ajan hermolla elänyt Fred-setä kirjoitti viimeisimmäksi varsin arvostettua blogia.
12  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Hugo-palkinnot 2013 : 02.Syyskuu 2013, 13:25
"Kauhea" on toki suhteellinen käsite, mutta minusta Bujold hävisi kyllä nyt melko selvästi Scalzille. Paremminkin kolmas sija oli "kauhean" lähellä, Robinsonin 2312 oli loppusuoran auetessa vielä edellä (ja sitä minä olisi etukäteen veikannut jopa voittamaan, jos olisi uhkapelimiehiä).

Sinänsä, vaikka itse en vielä ole Bujoldin mahtavaa upeutta täysin tajunnutakaan, hän olisi saanut minun puolestani ottaa sen 5. Hugonsa ja päihittää Robert "Jumala" Heinleinin, ellei muuta niin viimemainittuun uskovaisten tahojen ärsytyksen ilosta. Tosin nämä tietysti laskevat myös palvontansa kohteelle jälkikäteen myönnetyt Hugot.
13  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Martinin Tulen ja jään laulun oheistuotteet : 02.Syyskuu 2013, 09:28
Kohta voit vilauttaa kulkukorttia kun menet sukutapaamiseen:

ASOIAF-oheistuotteen eli GOT-korttipelin oheistuotteesta siis on kysymys.
14  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: A Game of Thrones -tv-sarja : 02.Syyskuu 2013, 08:41
Blackwater nettosi viikonloppuna parhaan "lyhyen draamallisen esityksen käsikirjoitus" -Hugon:
15  Sivistyksen kehto / Lukusali / Hugo-palkinnot 2013 : 02.Syyskuu 2013, 08:36
Taas ne on jaettu.

Koska eivät ole halunneet antaa linkkiä uutiseen vaan vain jonkun obskuurin conin pääsivulle, laitetaan tähän vielä voittajalista kopipastalla:
Lainaus
Best Novel: Redshirts: A Novel with Three Codas by John Scalzi (Tor)

Best Novella: "The Emperor's Soul" by Brandon Sanderson (Tachyon Publications)

Best Novelette: "The Girl-Thing Who Went Out for Sushi" by Pat Cadigan (Edge of Infinity, Solaris)

Best Short Story: "Mono no aware" by Ken Liu (The Future is Japanese, VIZ Media LLC)

Best Related Work: Writing Excuses, Season 7 by Brandon Sanderson, Dan Wells, Mary Robinette Kowal, Howard Tayler, and Jordan Sanderson

Best Graphic Story: Saga, Volume 1 written by Brian K. Vaughn, illustrated by Fiona Staples (Image Comics)

Best Dramatic Presentation (Long Form): The Avengers Screenplay & Directed by Joss Whedon (Marvel Studios, Disney, Paramount)

Best Dramatic Presentation (Short Form): Game of Thrones: "Blackwater" Written by George R.R. Martin, Directed by Neil Marshall. Created by David Benioff and D.B. Weiss (HBO)

Best Editor - Short Form: Stanley Schmidt

Best Editor - Long Form: Patrick Nielsen Hayden

Best Professional Artist: John Picacio

Best Semiprozine: Clarkesworld edited by Neil Clarke, Jason Heller, Sean Wallace, and Kate Baker

Best Fanzine: SF Signal edited by John DeNardo, JP Frantz, and Patrick Hester

Best Fancast: SF Squeecast, Elizabeth Bear, Paul Cornell, Seanan McGuire, Lynne M. Thomas, Catherynne M. Valente (Presenters), and David McHone-Chase (Technical Producer)

Best Fan Writer: Tansy Rayner Roberts

Best Fan Artist: Galen Dara

The John W. Campbell Award for the best new professional science fiction or fantasy writer of 2011 or 2012, sponsored by Dell Magazines (not a Hugo Award): Mur Lafferty
16  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Murhamystiikkaa - okkulttisia etsivätarinoita : 28.Elokuu 2013, 12:39
Harkitaan toki osallistumista, aligenre periaatteessa kiinnostaa. Itsekin takavuosina kaavailin siihen kuuluvaa romaania(!) erään dekkariharrastajan kanssa yhteistyössä. Minä olisi kirjoittanut parahutut ja hän sen dekkaripuolen.

Mutta joo. Mikäs William Hope Hodgsonin novelli tuohon on suomennettu? The Horse of the Invisible, josta tehtyä tv-sarjasovitusta pikkupoikana katsoessani pelkäsin niin maan perk paljon?
17  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Nymfit : 28.Elokuu 2013, 12:33
Noinkin "kohusarjaksi" Nymfien ensi-illan ajankohdasta ollaan kumman hiljakseen. Eikö mahda Maikkari sittenkään luottaa konseptiin vai onko niillä tosiaan Q1/2014 vielä levällään?

No niin tai näin, trailerin perusteella sarja on selvästi koetettu tehdä suuren maailman tyyliin hyvän näköiseksi sekä teknisesti että näyttelijöiden habituksen (ja ko. habituksen esittelyn) osalta. Juonesta en nyt ilkeä ruveta arvailuja esittämään, mutta vaikka tämmöinen "sexy urbaani fantasia" periaatteessa toki kiinnostaa niin pahaa silti pelkään, etten ole ihan ydinkohderyhmää.
18  Sivistyksen kehto / Lukusali / Vs: Sillage - tieteissarjakuva : 27.Elokuu 2013, 14:39
Egmontin viimeisimmän uutuuslistan mukaan Sillage 8, Ihmisluonto, ilmestyy 4.9. Hieman askarruttaa, olisiko kuukausi lipsahtanut sittenkin 10:stä alaspäin, mutta jollei niin ei sitten tarvitse (ihan) odotella edes Turun kirjamessuihin asti.
19  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Tulevia elokuvia : 27.Elokuu 2013, 13:55
Oih. Voih.

Enimmäkseen kyllä aiheeseen vain hyvin löyhästi liittyvän kuvan takia laitoin jakoon.
20  Sivistyksen kehto / Teatteri / Vs: Guillermo Del Toro, tuotanto ja At the Mountains of Madness : 23.Elokuu 2013, 12:07
Wernerin veljekset eivät tiettävästi ole vahvistaneet jatko-osaa, mutta osa tekijöistä on olevinaan työn touhussa aiheen parissa. PR on kuitenkin esimerkiksi "very big in China", ja aikoinaan Hellboyn jatko-osa saatiin vasta DVD-myynnistä, joten mahdollisuudet ovat vähintäänkin kohtuulliset. Eri asia on, ettei leffa ehkä oikeasti oikein kestä jatko-osaa. Ennemmin odottaisin hyvin lavennettua BluRay-erikoisversiota, jossa olisi lisätty juonta painimatsien väliin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 77