Keskustelut
touko 18
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Tiuku
  • Kirjaneito
  • Echramath
  • Rituri
  • Dyn
  • Dragan
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 40 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Jääkiekon MM-kisat 2013Kirjaneito33 vastaustaklo 17:28
Euroviisut 2013 MalmössaHiistu10 vastaustaklo 14:54
Robin Hobb -uutisiaJussi43 vastaustaklo 11:08
Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Darkki8 vastaustaklo 23:06
Seuraava peli-ilta 19.5. Espoossatablo251 vastaustaklo 16:54
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lukupiiri-kirja kesälle haussa, ehdota kirjaa  (Luettu 5997 kertaa)
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Pori
« : 28.Tammikuu 2007, 10:58 »

Kuten otsikko sanoo antakaa ehdotuksia.

Kevään (ja kesän) kirjoja on jo vanhalla foorumilla ehdoteltukin ja ne ovat tässä:

Preussler: Mustan myllyn mestari
    Adams: Ruohometsän kansa
    Gaiman: Unohdetut Jumalat
    Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan
    Márquez: Sadan vuoden yksinäisyys
    Eco: Ruusun nimi

Kesälle haetaan mielellään oikein kunnon tiiliskiveä, koska kirja voidaan jakaa tarpeen vaatiessa jopa kymmeneen osaan. Tästä johtuen sen pitää olla erityisen helposti saatavilla kirjastosta.
« Viimeksi muokattu: 21.Helmikuu 2007, 09:07 kirjoittanut Nyna » tallennettu
Shine
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu / Helsinki
« Vastaus #1 : 11.Helmikuu 2007, 13:44 »

Ehdotan Connie Willisin Tuomiopäivän kirjaa.
tallennettu
Lunara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #2 : 11.Helmikuu 2007, 14:24 »

Tuossa on jo useampikin hyvä vaihtoehto, mutta voisin lisätä tähän Ken Follettin Taivaan pilarit. Aika tiiliskivi, mutta eikös tässä sellaista haettu.
tallennettu
Ulhana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Keski-Uusimaa
« Vastaus #3 : 11.Helmikuu 2007, 14:30 »

En oikeen tiiä millasta kirjaa oikeastaan haetaan, mutta ehdottaisin Jeff Longin kirjaa 'Vuosi nolla'. Tiiliskivi käsite on hieman heiluvainen, mutta 500 sivua ei nyt ehkä vielä niin hirveä tiiliskivi ole, joten siltäkään suunnalta en tiedä sitten kirjan "sopivuudesta".
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 11.Helmikuu 2007, 14:41 »

Vuosi nolla, hmm... Sen kuvauksesta tuli kyllä pahasti Darwinin radio-tunne, eikä se ole hyvä tunne. Mutta jos kiinnostusta löytyy niin sen voisi laittaa tuonne kevään kirjan äänestykseen.

Taivaan pilarit, se olisi kunnon tiiliskivi kesälle. Itse olen sen jo lukenut ja tykkäsin kovasti.

Tuomiopäivän kirja olisi myös ihan jees. Senkin olen lukenut, mutta siitä on jo aikaa.

Lisää ehdotuksia, kannatuksia, ideoita. Mä haluan pian päästä kokeilemaan uusia äänestys juttuja.
tallennettu
Ulhana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Keski-Uusimaa
« Vastaus #5 : 11.Helmikuu 2007, 14:48 »

En ole Darwinin radiota lukenut, mutta toinen ehdotus (keväälle varmaanki ~400 sivua)...

Margaret Atwood, Orjattaresi
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 11.Helmikuu 2007, 14:51 »

Darwinin radio oli joskus lukupiirissä ja oikeastaan ketään ei huvittanut lukea sitä loppuun. Atwoodia olen joskus aiemminkin yrittänyt lukupiiriin saada, Orjattaresi on aika pop.
tallennettu
Jackalbury
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #7 : 11.Helmikuu 2007, 14:58 »

Kannatan Saatana saapuu Moskovaan tai sitten Mustan myllyn mestari.
Itse ehdotan Patricia McKillipin Unohdettua Ombriaa.
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 11.Helmikuu 2007, 15:00 »

Unohdettu Ombriahan julkaistiin suomeksi vasta viime syksynä, joten mitenkähän sitä mahtaa kirjastoista saada? Se kiinnostaisi minuakin paljon, mutta tällä kertaa se taitaa olla vielä liian uusi.
tallennettu
Fariini
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 11.Helmikuu 2007, 15:02 »

Jeff Longin Vuosi nolla painii täysin eri sarjassa Darwinin radion kanssa. Muistan kyllä radion piinallisen hyvin. ;) Vuosi nolla sen sijaan oli hyvää scifiä - miten vain, siihen en kuitenkaan osallistu, koska luin sen ihan äskettäin.

Atwoodia on kehuttu, eli kannatan tuota kokeiluun, minua kiinnostaisi.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #10 : 11.Helmikuu 2007, 21:03 »

Saatana saapui minulle ylioppilaslahjana, uutena painoksena, viime keväänä, ja siitä on vanhojakin painoksia muutama. Eli sillä kannalla. Jospa nyt jopa saisi kirjoitettua keskustelun lukemisen lisäksi.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Hallava
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jalasjärvi
« Vastaus #11 : 11.Helmikuu 2007, 21:23 »

Vuosi nolla vaikuttaa kiinnostavalta. Darwinin radiosta on minullakin epämiellyttäviä muistoja, mutta luotan Fariinin sanaan. Atwoodia rohkenen myös suositella.
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #12 : 12.Helmikuu 2007, 15:08 »

Minä en pitänyt Atwoodin Orjattarestani (vaikea sana taivuttaa), mutta juuri siksi kannatankin sitä. Kenties yhteisluku avaisi vähän mielenlaatuani ja saisi minut löytämään siitä jotakin paremmin. Sadan vuoden yksinäisyys on sinällään myös aivan ihana, sitä voisin suositella. Varsinkin lopetuslause on aivan mahtava.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #13 : 12.Helmikuu 2007, 16:06 »

Jos historialliset romaanit kelpaavat, niin Ken Follettin Taivaan pilarit voisi olla hyvä vaihtoehto. Kirjalla on pituutta n. 950 sivua ja se sijoittuu 1100-luvun Englantiin. Teoksen pääjuonena on uuden katedraalin rakentaminen maalaiskylään. Minä luin kirjan ennen joulua ja tykkäsin. Ongelmana on vain se, että viimeisin suomennoksen painos on ilmeisesti vuodelta 1991.

Scifin puolelta luettavaksi voisi kelvata Alastair Reynoldsin Kuilukaupunki. Tämä on sen verran pitkä teos, että se on jaettu suomennoksessa kahtia. Kirja on merkitty Ilmestysten avaruus -sarjan toiseksi osaksi, mutta siitä ei kannata säikähtyä. Tämä on nimittäin ihan itsenäinen romaani, joka sijoittuu aikaan ennen Ilmestysten avaruutta, eikä siinä ole edes yhtään samaa päähenkilöä. Kirja koukutti minut vahvasti, varsinkin takaumissa nähty tarina ensimmäisestä yrityksestä asuttaa aurinkokuntamme ulkopuolinen planeetta oli todella kiinnostava.

Mutta nämä ovat siis ulkopuolisen ehdotuksia, en ole koskaan osallistunut Lukupiiriin.
tallennettu
Jariell
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #14 : 13.Helmikuu 2007, 09:08 »

Eka viesti (olen taas ollut vähän hidas). Kannatan tuota Saatana saapuu Moskovaan -kirjaa. Se on vaan niin hyvä ja sitä voi lukea uudelleen ja uudelleen. Ihana.

Kannatusta täältä päin saavat myös kirjat Vuosi nolla, Mustan myllyn mestari ja Taivaan pilarit. Atwoodia olen lukenut jonkun verran ja täytyy myöntää, että hän on loistava kirjailija, joten jokin hänenkin teos olisi ihan varteenotettava.
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #15 : 13.Helmikuu 2007, 14:50 »

Econ Ruusun nimeä olikin jo ehdotettu, ja minusta se olisi mukavaa kesälukemista. Pitkä ja helposti jaettavissa, kaiketi.

Mmh, ehdottaisin keväälle pientä poikkeusta yleisestä linnasta, nimittäin L. M. Montgomeryn Sinistä linnaa. Aika moni on ilmeisesti siitä pitänyt, ja minustakin se on teoksena varsin kaunis. Tämän viestin voi jättää aivan omaan arvoonsa, jos idea kuulostaa aivan utopistiselta, mutta yrittänyttä ei laiteta. Iskee silmää
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Timo
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kouvola
« Vastaus #16 : 13.Helmikuu 2007, 19:20 »

Neil Gaiman: Unohdetut Jumalat kiinnostaa itseäni eniten, mutta ainakin täällä Ruotsis... Vaasassa näyttää kirjastossa olevan ainoastaan 1 kappale, eli jos tuo valitaan niin pitää sitten vain toivoa että on nopein.

Adamsin  Ruohometsän kansa kiinnostaa toiseksi eniten, se on pitänyt jo kauan lukea mutta en ole saanut koskaan lainatuksi tai tullut vastaan halvalla, nyt olisi ainakin hyvä syy lainata se.
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 16.Helmikuu 2007, 09:05 »

Tässä olisi ehdotukset koottuna yhteen:

Keväälle:
    Preussler: Mustan myllyn mestari
    Adams: Ruohometsän kansa
    Gaiman: Unohdetut Jumalat
    Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan
    Márquez: Sadan vuoden yksinäisyys
    Atwood: Orjattaresi

Kesälle:
    Eco: Ruusun nimi
    Follet: Taivaan pilarit

Jätin nyt Kuilukaupungin, Vuosi nollan ja Tuomiopäivänkirjan odottelemaan sitä aikaa kun taas haluamme lukea selvästi scifimpiä kirjoja. Atwoodin orjattaresi pääsi mukaan kevään kirjoihin, koska kirjailija niin kovasti väittää, ettei hän kirjoita tieteiskirjallisuutta, niin uskotaan tällä kertaa. ;) Jos ei hirveästi tule vastalauseita laitan tuosta listasta äänestyksen huomenna.

Kesälle olisi kiva saada vielä jokin ehdotus, mutta ei nyt itsellekään tule mieleen mitään. Kesän kirjasta äänestetään kuitenkin vasta toukokuussa.
tallennettu
The Rat
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Nummela
« Vastaus #18 : 16.Helmikuu 2007, 09:11 »

Kesälle (tai miksei keväällekin) voisi pistää toki vielä vaikka Perez Reverteä (en jaksa tarkistaa nimen oikeaa kieliasua). Suosittelen vaikka Miekkamestaria (tai jos Etelän kuningatar on jo suomennettu niin sitä). Ei kuitenkaan missään nimessä Yhdeksättä porttia, se vain ei ole yhtä hyvä kuin herran muut teokset. :)
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 16.Helmikuu 2007, 09:27 »

Pérez-Reverte, tarkistus kesti noin kaksikymmentä sekuntia. :) Minulla olisi omassa hyllyssä lukematon Kapteeni Alatriste, joten jotenkin tuputtaisin sitä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut