Keskustelut
touko 23
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Tilu
  • Dynierax
  • Iivari
  • tablo
  • Zisatto
  • wadjet
  • Jukuke
  • Morkhet
  • Rituri
  • Darkki
  • Windark
Yhteensä paikalla:
  • 11 käyttäjää
  • 54 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käyttämäsi tietokoneen työpöytä/taustakuva  (Luettu 37995 kertaa)
The Dragon Dreamer
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Oulu
« : 14.Toukokuu 2007, 23:22 »

Eipä ollut täällä perinteistä "mikä työpöytä/taustakuva koneellasi on, jos edes on" topiikkia
joten päätin tehdä semmoisen tännekkin.

Eli Ideana on ottaa Screen Capture nykyisestä työpöydästäsi/taustakuvastasi painamalla "PrtSC" nappia ollesasi
työpöydällä ja liittää se vaikka Paint:iin. Ja olisi hyvä myös kommentoida
miksi juuri sellainen työpöytä/taustakuva sinulla on käytössä.

Kuvan voi laittaa laittaa esimerkiksi esille http://imageshack.us/  ja
 postata tänne linkki laittamastasi kuvasta.

Tässä on minun nykyinen työpöytä:

http://img79.imageshack.us/img79/6664/typyt1fe9.jpg

Kommenttina täytyy sanoa se, että kuva sopii hyvin työpöytäni teemaan
(lohikäärme tietenkin Hymyilee leveästi). Pidän työpöytääni aika siistinä, koska
silloin löydän asiat paremmin.
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 15.Toukokuu 2007, 00:00 »

Hmm, nyt taustakuvana yksi itse otettu valokuva. Erottuu sopivasti pikakuvakkeet siitä.

http://i2.photobucket.com/albums/y32/Linnanherra/taustakuva.jpg

Tässä uudessa kannettava on parasta se, että vihdoin olen päässyt eroon siitä pirun pienestä 1024x768 resoluutiosta. Siihen ei mahtunut edes kaikki pikakuvakkeet. Nyt niiden määrä on vähentynyt, myös niiden turhien.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 15.Toukokuu 2007, 09:37 »

Meikäläiselläkin on itse otettu valokuva:

http://img153.imageshack.us/my.php?image=nimetndi8.png

Jos masentaa, niin katselee tätä hetken. Sitten joko ei masenna enää tai masentaa niin paljon, että asialle on pakko tehdä jotain, minkä jälkeen ei enää masenna. Lisäksi pikakuvakkeet erottuvat hyvin ja mahtuvat sopivasti reunoja koristamaan.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
The Rat
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Nummela
« Vastaus #3 : 15.Toukokuu 2007, 10:41 »

Joudutte nyt tyytymään sanalliseen kuvaukseen, kun en viitsi kuvaa ottaa.

Tausta on musta. Kokomusta. Täysin musta... :)

Taustakuvat ovat turhia koneenhidastajia (myönnän, nykyään tuota tuskin huomaa, mutta silloin kun ne winsuun tulivat, ne veivät suuren osan koneen resursseista), hankaloittavat käyttöä ja ovat kaiken lisäksi aina ikkunoiden takana piilossa kun konetta käytän. Ei kiitos.
tallennettu
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #4 : 15.Toukokuu 2007, 11:38 »

Joo, minun taustakuvanani on myös itse otettu valokuva, ylläriylläri meidän koirasta. Sitten siinä vierellä on Winamppini, jossa on (pakko itse mainostaa) ultrapäheä Corpse Bride-skini.

Työpöytä siis täällä.

Sitä vaan en ymmärrä, että miten Miksu sinä tuolta kuvakkeiden joukosta löydät yhtään mitään?
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Morinjoc
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #5 : 15.Toukokuu 2007, 12:56 »

http://img224.imageshack.us/img224/8898/taustaty2.th.jpg

hieman keskiaikaa, hieman tulevaisuutta, sekoitetaan ja saadaan taustakuva. Kuva on alunperin jostain Worth1000.com:in gallerioista. CDOC.exe on näppärä pikkuohjelma joka avaa ja sulkee cd-aseman. Siinä tärkeimmät sitten varmaankin olivat.
tallennettu

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #6 : 15.Toukokuu 2007, 13:11 »

Ottaisin mieluusti Screen Capturen tuosta nykyisestä jos onnistuisin siinä. Ei taas vaihteeksi kone suostu yhteistyöhön kanssani.

No joo, eipä siinä muuta ole kuin susi. Lentävä/tosi tosi korkealle hyppivä susi. Taustalla pilviä ja sudella varsin mukava ilme. Se ilme ja muutenkin koko sudesta puolikas löytyy tällä haavaa vaikkapa tuolta. (Nimim. "Ei jaksa linkittää koko kuvaa")
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 15.Toukokuu 2007, 14:05 »

Sitä vaan en ymmärrä, että miten Miksu sinä tuolta kuvakkeiden joukosta löydät yhtään mitään?

Ööh, pakko myöntää. Lähinnä minä käytän "Pikakuvake spwawia" ja Winamppia. Omat tietokoneet ja vastaavat avataan windowsin sisäisillä pikanäppäimillä. Toisaalta, etsivä löytää kunhan muistaa mitä etsii,

Tietenkin minulla on spelaret, omat kuvatiedostot ja skriva. Sieltä löytyy kaikki pelit, kuvat ja kirjoitukset. En kuitenkaan totu tuollaiseen järjestykseen, ja jos haluaa kirjoittaa jotain niin on nopeampaa luoda uusi tekstitiedosto (235) työpöydälle, kuin avata parin napin takana oleva kansio.

Ennen käytin tuota Päärynäraamatun LSD-hiiri sarjakuvaa taustakuvana valkealla taustalla.

Rotta puhuu asiaa. Ei minullakaan ollut vanhalla koneella taustakuvaa, mutta nyt pitää vähän rehvastella. Henkselit paukkuu (tai rintsikat jos ole tyttö).
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Louhikäärme
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 15.Toukokuu 2007, 20:39 »

Pahuksen imageshack ei aiemmin tahtonut ottaa kuvaa vastaan. Nyt kuitenkin sain tämän laitettua:

tallennettu
Sysikuu
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 16.Toukokuu 2007, 19:20 »

Läppärin taustakuva vaihtuu tiuhempaan tahtiin kuin sukkani.
Olen siis taustakuvaholikki, kenties?

Tällä hetkellä vanha kokeilu Poserilla ja Photoshopilla.
Hyvä muistutus siitä että parempaan on aina matkaa
ja kynä ( hiiri !) pysynee  kädessä vain kirjoittaessa.

http://img338.imageshack.us/img338/1880/sc1ve8.jpg

hmm. Toivotaan että linkki toimii, olen avuton näissä linkityksissä
tallennettu
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #10 : 16.Toukokuu 2007, 23:48 »

Tässä. Vähän tuli pieni, mutten jaksa ruveta korjailemaan. Kuvassa on hamsterimme, nimeltänsä Viti, joka kuoli ehkä noin vuosi sitten.

Työpöydän kuvakkeet ovat vähän sekaisin, koska en vain pidä ruudukkoon järjestelemisestä.
tallennettu
Muukalainen
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 17.Toukokuu 2007, 00:52 »

Tällainen
Löysin tuon joskus Deviantista, ja kuvan Mahtava Eeppisyys teki minuun kertaheitolla vaikutuksen.

Olen jopa onnistunut pitämään työpöydän siistinä  Näyttää kieltä
tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
Crystal
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lappeenranta
« Vastaus #12 : 17.Toukokuu 2007, 03:17 »

Oi, onpas tyylikkäitä nuo Louhikäärmeen ja Muukalaisen taustakuvat. Voisin huolia itsellenikin.

Tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen nykyiseen taustakuvaani, joka on pikkuveljen käsialaa. Ja sietääkin olla, koska muuten tulisi varmaan sanomista.. No eipä sentään, hän oli vain varsin otettu kun huomasi mikä kuva miulla komeilee työpöydällä. Photoshop-väkerrys on siis kyseessä, osaisinpa minäkin tai jaksaisinpa harjoitella.

Nättimys.
tallennettu
jPekka
suomentaja, kirjailija

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Töyrynummi, Pohjois-Helsinki
« Vastaus #13 : 17.Toukokuu 2007, 10:38 »

Tällä hetkellä tämmöinen:

Eli kaksi rinnakkaista näyttöä, jotka ruutukaappauksena näkyvät yhtenä. Tehtäväpalkki on säädetty vetäytymään näkymättömiin silloin kun sen päällä ei uita hiirtä, joten ruututilaa on, köh, riittävästi.

Taustakuva on tietenkin kaapattu ja leikelty kuuluisasta ja hienosta Aurinkokunnan kaikkia suuria kappaleita esittävästä kuvasta. Luulen kyllä, että pistä lähiaikoina tilalle jotakin kesäisempää.
tallennettu
Vasquez
Kirjailija

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hki
« Vastaus #14 : 17.Toukokuu 2007, 12:02 »

^ Oih, miten mielettömän upea! Järkyttynyt

En oo nyt omalla läppärillä enkä jaksa avata sitä, mutta jos sanallisesti kerron että taustakuvana on Silent Hillin Pyramidipää (se SH-leffan promokuva jossa se roikottaa nyljettyä ruumista) niin eiköhän aika moni tiedä mistä hepusta on kyse.
tallennettu
Miccoh
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 17.Toukokuu 2007, 12:52 »

Kehittelin kevään kunniaksi jotain vihreää, ja lopulta muutin melkein koko koneen vihreäksi. Itse taustakuva tosin voisi olla nätimpikin, kun vain jaksaisi etsiä.
http://i14.photobucket.com/albums/a329/Miccoh/tausta.jpg
tallennettu
cissa
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 17.Toukokuu 2007, 12:58 »

Olen itse kuvan ottanut.

http://i95.photobucket.com/albums/l156/alfagirl86/Kuvakaappaus.png

Taustakuvan selitys on yksinkertainen. Siinä on rakas edesmennyt marsuni. Se muistuttaa minua ihanasta omasa kullastani. Ja käyttöjärjestelmänä Ubuntu, joten ei mitään ylimääräisiä kuvakkeita pöydällä.
tallennettu
leonichan
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lappeenranta
« Vastaus #17 : 17.Toukokuu 2007, 13:20 »

http://www.deviantart.com/deviation/54862257/

Varsin outoilua. Tyksin kovasti noista väreistä ja onhan nuo otukset ihania. Kone on uusi, joten en ole ehtinyt siistiä työpöytää ihan kuntoon, siellä on vielä mitä sattuu. Pidän normaalisti työpöydän hyvin siivona. Pelejäkin on asennettu vasta vaivaiset yksi. Pidän enemmän klassisesta Windows-lookista, kuin XP:n pyöristetystä hullujenhuoneesta. Jos pyöreäksi mennään, niin sen pitää sit olla kunnon karkki.

Ja kyl, käytän ihan oikeasti Lolifoxia.
tallennettu
Lulion
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 20.Toukokuu 2007, 15:16 »

...taustakuvana on Silent Hillin Pyramidipää (se SH-leffan promokuva jossa se roikottaa nyljettyä ruumista) niin eiköhän aika moni tiedä mistä hepusta on kyse.

Minullakin on pääasiassa juuri tuo sama kuva koneen taustalla, heh... Pyramid Head on vaan niin upea. Ja muutenkin oikeastaan ollut noita muitakin Silent Hill-kuvia, enemmän elokuvasta kuin peleistä. Sepäs oli selkeää. On menossa pienoinen kausi tällä saralla ja elokuvakin tuli hankittua, heh...
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 20.Toukokuu 2007, 15:24 »

Minulla oli jonkin aikaa Silent Hillin hoitsuista kuva  Hymyilee

Muuten harrastan H. R. Gigeriä (lapsi-landscape on klassikko) tms. Nyt poikkeuksena olen pitänyt tuota Auerin taannoin taiteilemaa lumimaisemaa taustakuvana kotona ja töissä joltain jäätyneeltä laivan kannelta otettua kuvaa jäätyneestä merestä. Mutta kai kohta palaan taas normaaleihin tummanpuhuviin kuviin.

Ei se synkkyys, surrealistisuus ja painajaismaisuus ole kuitenkaan tärkeintä taustakuvan valinnassa, vaan se, että ikonit erottuvat helposti ensivilkaisulla. Jotain aurinkoisesta metiköstä otettua valokuvaa en voisi kuvitellakaan, sillä koko työpöydän sisältö katoaa sinne varjojen ja kimmeltävien lehtien joukkoon  Huh
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut