24.Huhtikuu 2014, 21:27 *

Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Last.fm  (Luettu 11781 kertaa)
Hexa
Noviisi

Asuinpaikka: Tku
« : 21.Toukokuu 2007, 21:24 »

Lainaus
Last.fm on Internet-radio ja World Wide Web-sivusto, joka kerää tilastoja rekisteröityneiden käyttäjiensä musiikin kuuntelusta mediatoisto-ohjelmien lähettämien tietojen pohjalta. Soitetuista kappaleista lähetetään palvelun palvelimelle kappaleen nimi, albumi ja kappaleen esittäjä. Sivusto on hyvä esimerkki Web 2.0 -tyyppisestä sosiaalisen verkoston luovasta ja yhteydenpitoon kannustavasta web-sivustosta.

Olin vähän yllättynyt, että ei löytynyt last.fm -sivustolta Risingshadow yhteisöä! Noh, perustin nyt sellaisen ja siihen voi ihan vapaasti liittyä. Toivottavasti tarpeeksi usea liittyy, että saadaan noita kaavioita näkymään.  Minun nikki palvelussa on heikkip

Last.fm pähkinänkuoressa http://fi.wikipedia.org/wiki/Last.fm

MUOKS: En muuten ole ihan varma mihin tämä aihe kuuluu! Tänne, Musahuoneeseen vai Leikkinurkkaan?

Skie
***

« Vastaus #1 : 21.Toukokuu 2007, 21:40 »

olen kyllä muistaakseni kirjoilla last.fm:ssa, mutta viimeksi kävin siellä varmaan puolisen vuotta sitten... en taida edes muistaa enää nikkiäni. mutta ihan ok paikka, en vain jotenkin koskaan oppinut sitä käyttämään... ja varsinkaan kun ei ole laajakaistaakaan niin radiosta kuuluvat biisit pakkasivat jumimaan ikävästi.

Add oil la!
Hillo

Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #2 : 21.Toukokuu 2007, 21:45 »

Kieltämättä ihan hieno homma. Saan minäkin hieman avartaa musiikkimakuani. Maailmassa nyt kuitenkin on niin paljon niin monenlaista hyvää musiikkia.

Liityin siis tuohon yhteisöönkin. Ilmeisesti ensimmäisenä. Millä perusteella tämä muuten valitsee yhteisön kanavan musiikin? Kaikkien jäsenten makuja sekalaisesti tjsp?

Ja eiköhän tämä topi tänne kuulu.
« Viimeksi muokattu: 21.Toukokuu 2007, 22:04 kirjoittanut Hillo » tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
kai
Vanha arkkivelho

Asuinpaikka: Ennoo enää arkkivelho. Vaan jotain paljon parempaa.
« Vastaus #3 : 21.Toukokuu 2007, 22:12 »

Erinomaista. Mietinkin tämmöisen perustamista joskus alkuvuodesta, mutta en silloin ehtinyt tekemään asialle mitään. Mestoilla kuitenkin, vaikkeikaan mun scrobblauksia ihan heti siellä tulla näkemään. (Kun on tuo musiikkiakuunteleva tietokone jossain tuhansien kilometrien päässä.)
Kaichu

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #4 : 21.Toukokuu 2007, 22:16 »

Tag! We're it! Liityin kans tuohon ryhmään.
JallaJalla
Espoon mafioso

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #5 : 22.Toukokuu 2007, 08:43 »

Kirjauduin mukaan. Tossa on tosin ehkä sekavin käyttöliittymä pitkään aikaan. Jos loggaan sisään normaalisti, mistä löytyy ryhmät joihin kuulun? Tuon suoran linkin kautta tietysti löytyy, mutta ei sitä jaksa aina kaivaa esille.
Hexa
Noviisi

Asuinpaikka: Tku
« Vastaus #6 : 22.Toukokuu 2007, 11:08 »

Ne näkyy siinä etusivulla sit kohta, mutta siinä menee jostain syystä jonkin aikaa. Ihan kivasti jo porukkaa liittynyt. Vielä 9 ihmistä niin saadaan tilastoja  Cool
JallaJalla
Espoon mafioso

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #7 : 22.Toukokuu 2007, 22:21 »

Miten tää ryhmäradio toimii? Miten se valitsee biisit?
NiTessine

Asuinpaikka: Espoo / Tampere
« Vastaus #8 : 22.Toukokuu 2007, 22:39 »

No, liityin sitten minäkin.

Ilmeisesti ryhmän radio soittaa ryhmän jäsenten soittamaan musiikkia, sen puitteissa, mitä firmalla on itsellään käytössä.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #9 : 22.Toukokuu 2007, 23:21 »

Kappas vaan. Eli olen näköjään 8. ryhmään liittynyt.
Kuinka monta jäsentä siihen tarvitaan, että ryhmä siis saa tilastoja? 15?
NiTessine

Asuinpaikka: Espoo / Tampere
« Vastaus #10 : 22.Toukokuu 2007, 23:29 »

Kappas vaan. Eli olen näköjään 8. ryhmään liittynyt.
Kuinka monta jäsentä siihen tarvitaan, että ryhmä siis saa tilastoja? 15?

Niinhän se tuossa toteaa. "Group charts are calculated weekly for groups with more than 15 members."

Seitsemän vielä.
Kuurankukka
Neurovelho
****

« Vastaus #11 : 22.Toukokuu 2007, 23:32 »

Minulla ei ole tunnuksia tuonne (eikä tule olemaankaan, en edes kuuntele musiikkia erityisemmin koneella, ainakaan tällä), mutta ajattelin sanoa, että tuota teidän radiota, vai mikä tuo on, on kiva kuunnella. ^^

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #12 : 22.Toukokuu 2007, 23:45 »

Ah, aivan. Jotenkin olen aina onnistunut olemaan huomaamatta tuota pientä tiedonmurusta.

Kiinnostavaa nähdä millaiseksi tuo muotoutuu ja aikaa myöten muuttuu, kun jäseniä liittyy lisää. Aika laidasta laitaan kuitenkin musiikkimaut varmasti.
Skie
***

« Vastaus #13 : 23.Toukokuu 2007, 17:16 »

eli onnistuin arvaamaan nikkini oikein ja päädyin jälleen katsastamaan paikan... ja liityin sitten risingin grouppiin.

Add oil la!
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #14 : 23.Toukokuu 2007, 17:39 »

Joo, minä olen paikalla myös.

Don't trust the skull.
Feylana

Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #15 : 23.Toukokuu 2007, 18:01 »

Jos joku osaa neuvoa sen käytön uusavuttomalle, niin voisin vihdoinkin liittyä sinne. Pitänyt jo pitkään, kun kaveri siitä joskus jotain kummaa selitti. ^^

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Iria

Asuinpaikka: Jns/Hki
« Vastaus #16 : 23.Toukokuu 2007, 18:37 »

Liityin, ja tottelen siellä sitten nikkiä amarie_earfalas. Valitettavasti en nyt oikein osaa opastaa ketään, sillä en muista kuinka itsekään tulin sinne rekkautuneeksi... ^^'
Steelsheen
Velho

« Vastaus #17 : 23.Toukokuu 2007, 19:25 »

Nähähää, minä olen se kriittinen viidestoista liittynyt :D Kiintoisaa toki nähdä, millaista musiikkia me sitten kuunnellaan.

Lastista olen liittymiseni (tammikuussa?) jälkeen tykännyt hirmuisesti, ja olen jopa oikeasti löytänyt uutta musiikkia sitä kautta kun aloin jossain vaiheessa malttaa niitä radioita kuunnella.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #18 : 23.Toukokuu 2007, 19:51 »

No tässä vaikka: Rekisteröityminen:

Suhteellisen yksinkertaista. Siis sivun ylälaidan punaisen palkin oikeassa laidassa on linkki "sign up and create a profile". Sitä kun klikkaa pääsee valitsemaan itselleen käyttäjänimen, salasanan.

Seuraavalla sivulla ehdotetaan suoraan last.fm ohjelman lataamista joko nyt tai myöhemmin, joka on siis välttämätön, jos haluaa minkään näköisiä tilastoja musiikin kuuntelustaan. Uusimman last.fm -ohjelman käyttö vaatii Macin käyttäjiltä vähintään MacOS X 10.4 ja PC:ltä Windows XP:n. Oletan nyt, että uudella käyttäjällä on vaadittu käyttöjärjestelmä, joten -->

Näin toimii last.fm -ohjelma:
1. Lataa ja asenna ohjelma
    Asennuksen aikana ohjelma pyytää luvan etsiä/etsii omatoimisesti koneellasi olevat musiikkisoittimet. Valitse ne mitä eniten käytät (tai vaikka kaikki, jos halua), jolloin vastedes käyttäessäsi näitä valitsemiasi ohjelmia last.fm tilastoi niillä kuuntelemasi musiikin automaattisesti omaan last.fm profiiliisi.
2. Avaa last.fm ja kirjoita ilmestyvään "log in" -ikkunaan käyttäjänimesi ja salasanasi niille varattuihin kohtiin.
3. Dodiin, olet valmis saamaan omat tilastosi. Last.fm -ohjelman pitäisi käynnistyä itsestään koneesi käynnistyessä, joten sen voi huoletta unohtaa tämän jälkeen.

Lisäsälää ohjelmasta:
4. Ohjelmalla voit lisäksi etsiä musiikkia genren tai artistin perusteella, jolloin voit kuunnella vain tietyn genren musiikkia (vaikkei sinulla itselläsi siis olisi sitä) tai samantapaista musiikkia muilta artisteilta, jos haet artistin perusteella.
5. Huomasit kai ohjelman yläpaneelissa olevat Sydämen, Esto-merkin, "Hintalapun" ja Puhekuplan? Tässä selitykset:
- Sydän: paina tästä jos pidät erityisesti juuri soivasta kappaleesta. Ohjelma "muistaa" näin mistä kappaleista pidit ja pienen ajan kuluttua voit halutessasi kuunnella asemaa, joka soittaa vain näitä "loved tracks".
- Esto: paina tästä, jos inhoat juuri soivaa kappaletta. Tämä varmistaa, ettei last.fm koskaan enää soita kyseistä kappaletta sinulle.
- "Hintalappu" : Jos sinulla on liikaa aikaa, voit luokitella kappaleita tämän avulla. Luokittelemasi musiikki ilmestyy "Tags" kohdan alle omalla profiilisivullasi.
- Puhekupla: Jos haluat suositella juuri soivaa kappaletta last.fm:ssä olevalle ystävällesi, paina tästä.

Muu hienosäätö:
Saat profiiliisi kuvan, ja haluamaasi tietoa/muuta sälää "settings" kohdasta (sivuston punaisessa yläpaneelissa "Inbox"in ja "help"in välissä sivun oikealla puolella). Eri välilehdillä voit muokata eri asioita. Otapa selvää.

Kavereita voit lisätä menemällä ystäväsi profiiliin ja painamalla hänen kuvansa alapuolella olevaa linkkiä "add friend". Tämä lähettää ystävällesi "kaveripyynnön", joka hänen on hyväksyttävä, ennen kuin kumpkikaan teistä näkyy toistenne kaverilistalla.

Ryhmiin liitytään menemällä ryhmän sivulle ja painamalla ryhmän kuvan alapuolella olevaa linkkiä "Join Group".

Voit häiritä kaveriasi kirjoittamalla hänen Shoutboxiinsa. Huomaa 400 merkin rajoitus.

Tässä onkin melkein suurin osa koko höskästä. Lopusta saatte luvan ottaa itse selvää, ettei kaikki hauskuus mene. :]
« Viimeksi muokattu: 23.Toukokuu 2007, 20:00 kirjoittanut Anji » tallennettu
raksu

Asuinpaikka: Lohja
« Vastaus #19 : 23.Toukokuu 2007, 20:16 »

Nyt olen luultavimmin liittynyt. Nikkinä on raksu_ . Aina välillä näytin olevan ryhmässä ja aina välillä en. Enköhän minä kohta ymmärrä ja opi käyttämään tuota sivustoa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry ylös