Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
  • Dyn
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 35 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Last.fm  (Luettu 9806 kertaa)
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #20 : 23.Toukokuu 2007, 20:56 »

Minäkin tänne jossain vaiheessa liityin ja liityin nyt sitten yhteisöönkin, mutta  en taida kuunnella oikeanlaista musiikkia, kun en löydä kokonaisia kappaleita ollenkaan. Joko suosikkejani ei ole ollenkaan tai sitten on vain niitä puolen minuutin pätkiä. (Yritin siis tehdä playlistia).

(Ja grr, opettelin just käyttämään Real Playeria musiikin kuuntelussa. Nyt siis takaisin Windows Media Playeriin...)
« Viimeksi muokattu: 23.Toukokuu 2007, 22:10 kirjoittanut Sini » tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #21 : 23.Toukokuu 2007, 21:02 »

Sehän se taitaa olla se perusidea löytää vaikka muuta suosikkien kaltaista musiikkia. Jos löytää hyviä kappaleita, niin ne kannattaa merkata sydämellä, sillä niitä voi luullakseni kuunnella erikseen myöhemminkin. Puolen minuutin pätkät on kai vain jotain albumien esittelyjä.

Enkä kyllä ymmärrä aina näitä luokitteluja. Millä ihmeen perusteella Gorillaz on "similar to Rammstein"?

Nyt onkin sitten jo 17 jäsentä. Viikoittainko nuo ryhmän listat sun muut tulee?
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Anji
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 23.Toukokuu 2007, 21:31 »

Eikö tuo "similar" -kohta tule vain siitä mitä keskimäärin ne, jotka kuuntelevät esim. Gorillazia, myös kuuntelevat. Ainakin näin olen sen itse käsittänyt.
Siis last.fm olettaa, että jos eniten kuunneltu artisti on esim. ambienttia, toisiksi kuunnelluin artisti samalta henkilöltä on sitä myös tai vähintääkin melko samanlaista. Onhan tuo aika raa'asti oletettu, mutta mutta.
tallennettu
Kaichu
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #23 : 23.Toukokuu 2007, 23:40 »

Hupaisin "similar artists" -harha johon itse olen törmännyt on varmasti se, että Popeda olisi "similar artist" Fröbelin Palikoille!!! :D Mahtaakohan Fröbeleiden keikkabussissa mennä yhtä paljoa jallua kuin Popedan... ;D
tallennettu
Dunarthon
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #24 : 24.Toukokuu 2007, 07:34 »

Lainaus käyttäjältä: Anji
Uusimman last.fm -ohjelman käyttö vaatii Macin käyttäjiltä vähintään MacOS X 10.4 ja PC:ltä Windows XP:n.
Eikö vanhempaa versiota ole löytyvillä jostain? En itse jaksa tonkia sitä, tai paremminkin ei ole aikaa nyt etsiä. Minullakun ei ole XP:tä koneella, joten taitaa tämä juttu mennä silloin ohi minulta. Liityn vaikka sitten kun saan XP:n koneeseeni, olettaen tietysti, että tämä ryhmä on olemassa silloin. ;) Ja voinhan minä aina kuunnella teidän musiikkianne sieltä.
tallennettu
Anji
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 24.Toukokuu 2007, 13:20 »

Kannattaa varmaan katsoa tämä linkki. Sieltä löytyy plugineja, niille jotka eivät tuota varsinaista ohjelmaa voi käyttää.

Oma mäkkini pyörii OSX 10.3.9 -käyttöjärjestelmällä, joten käytän myös vanhempaa pluginia. Löytyy plugins -listan viimeisenä: iScrobbler 1.2
tallennettu
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 24.Toukokuu 2007, 15:41 »

Eikö tuo "similar" -kohta tule vain siitä mitä keskimäärin ne, jotka kuuntelevät esim. Gorillazia, myös kuuntelevat. Ainakin näin olen sen itse käsittänyt.
Siis last.fm olettaa, että jos eniten kuunneltu artisti on esim. ambienttia, toisiksi kuunnelluin artisti samalta henkilöltä on sitä myös tai vähintääkin melko samanlaista. Onhan tuo aika raa'asti oletettu, mutta mutta.

Taitaapa joku sitten hämmästyä, kun Slayeria etsiessä pärähtää suomalaisia työväenlauluja soimaan. Raakaa kyllä olettaa ihmisen kuuntelevan vain yhdenlaista musiikkia. Olkoon miten on, mutta huonoa musiikkia ei ole.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 24.Toukokuu 2007, 16:02 »

Mitä muuten tapahtuu jos kuuntelee kahta biisiä samaan aikaan?
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Hexa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tku
« Vastaus #28 : 24.Toukokuu 2007, 17:43 »

No ompa relevanttia! Miks ihmeessä pitäisi kuunella kahta biisiä samaan aikaan? Jos ihan välttämättä haluaa tietää niin voi varmasti ihan itse kokeilla.

En tiedä millon noi tilastot päivittyy, mutta veikkaisin että sunnuntaina.
tallennettu
Steelsheen
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 24.Toukokuu 2007, 18:09 »

Sivusto heittää jotain herjaa siitä, että scrobblaus ei onnistu, jos kuuntelee kahta yhtäaikaa, ainakin käsittääkseni. En ole tosin kokeillut, kun on plugin pelkässä Winampissa, Windows media playerilla saa tehdä samalla mitä lystää ;)

Ainakin nuo henk.koht. viikkotilastot päivittyy joskus sunnuntai-maanantai-akselilla, veikkaisin ryhmätilastojen toimivan vastaavasti.
tallennettu
Boogahbo
Vanha velho

Poissa Poissa
« Vastaus #30 : 24.Toukokuu 2007, 22:32 »

Huomautetaan tähän väliin vielä, että ryhmässä näkyvä 'Linnanherra' on tämän paikan Miksu ettei tule sekaannuksia - varsinainen Linnanherra käyttelee soitinta tältä koneelta sotkien tilastojani :P
tallennettu
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 24.Toukokuu 2007, 22:53 »

Tsägä joo meikä joini siihen kans. Oon siis Kareitar siella (tyhmä ohjelma kun ei tunnista ääkkösiä). Mut listat päivittyy viiveellä koska tosiaan mullakin se musakuuntelu kone ei vielä viikkoon ole kontaktissa internaatin kanssa.
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #32 : 25.Toukokuu 2007, 00:09 »

Miksi tuo herjaa mun proxystani? Höh. Kokeilen pluginilla edetä.

Alkaa toimia, vielä liittyminen... No niin, mutta kyllä minäkin haukun tuota käyttöliittymää.

Oikeasti, tuolla väitetään irkkua laulavan tyypin similareiksi hiphoppia!
« Viimeksi muokattu: 25.Toukokuu 2007, 00:44 kirjoittanut Iivari » tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 25.Toukokuu 2007, 14:14 »

Huomautetaan tähän väliin vielä, että ryhmässä näkyvä 'Linnanherra' on tämän paikan Miksu ettei tule sekaannuksia

Niin, minä tosiaan käytin Linnanherraa yleisenä ninimerkkinä jonkin aikaa, ennen kuin Linnanherra ilmestyi riisiin.

Ei tainnut ihan noin mennä, mutta antaapa olla -B
« Viimeksi muokattu: 26.Toukokuu 2007, 13:39 kirjoittanut Boogahbo » tallennettu

Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 25.Toukokuu 2007, 15:12 »

Tämän ketjun innoittamana minäkin ajattelin yrittää opetella käyttämään tätä. Ja rekisteröidyin. Nimimerkiksi tuli (vahingossa) Xarieel_m, mutta käyhän se sitten niinkin.

Tsah. Yrittämättä ei voi (epä)onnistua.
tallennettu
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #35 : 27.Toukokuu 2007, 18:19 »

Hm. No, olen minäkin siellä nyt. Siistiä, kai. O.o
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 27.Toukokuu 2007, 18:47 »

Miten minä saisin tuon uskomaan, että kun minä soitan artistia Aina, se ei ole espanjalaista indietä, eikä metallioopperaa, vaan supisuomalaista Aina en Leino -äänitettä, jonka artistinimeksi mediaplayer tarjoaa Ainaa, vaikka pitäisi olla various artists.

Ärsyttää kun Eino Leinoa pidetään indienä, ja espanjalaisena.

Muoks: muuta valitusta:

Eikö indie ainakin jossain välissä tarkoittanut pienen piirin puuhastelua, tai jotenkin edes viitannut siitä, että se ei ole mitenkään massojen musiikkia? Näin minä olen käsittänyt. No, tietokanta väittää:
Lainaus
The Shins (read more)
14,199,726 plays scrobbled on Last.fm
The Shins are an indie rock group
! Miten helkkarissa bändi, jota on kuunneltu lähes 15 miljoonaa kertaa, voi olla indietä?  Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: 27.Toukokuu 2007, 18:52 kirjoittanut Iivari » tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 27.Toukokuu 2007, 18:51 »

Tageja voi muokata.

On muuten aika jännä tuo mediaplayerin nimeämis systeemi. Mitä enemmän sinne tulee tavaraa sitä huonommin se toimii. Muthei, Reijo Frank on indie, ja KOM-teatteri vaihtoehtoista musiikkia.
« Viimeksi muokattu: 27.Toukokuu 2007, 19:31 kirjoittanut Miksu » tallennettu

Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #38 : 27.Toukokuu 2007, 19:15 »

On muuten aika jännää, kun en näytä saavan tuota toimimaan. O.o
Se kyllä väittää asentaneensa Media Playerini yhteyteen tms, mutta ei vaan siltä näytä. *argh* No jaa, samapa tuo.
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 27.Toukokuu 2007, 19:25 »

Öh, tarkistitko, että olet pannut sen päälle. Laajennuksista nääs pitää klikata se toimimaan. (En siis oleta niin, kunhan vain tarkistan.)
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut