Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dragan
  • Echramath
  • Rituri
  • Iivari
  • Dyn
  • Windark
  • kallioaho
  • Kuurankukka
  • Marygold
Yhteensä paikalla:
  • 9 käyttäjää
  • 68 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Mitä opit tänään?Hiistu183 vastaustaklo 23:12
Mitä opiskelet/ harkitset joskus opiskelevasi?Siipis362 vastaustaklo 21:11
Nimien keksiminen tarinaanVMN14 vastaustaklo 19:47
Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: PMMP  (Luettu 2994 kertaa)
Mirja Fell
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Vantaa
« : 11.Kesäkuu 2007, 11:37 »

Ehdoton duo...  kappaleet omaa luokkaansa...  Hymyilee leveästi

Henkilökohtaisesti on yksi oma suosikkini, en vain tajua mikä ihme tarina musiikkivideossa on...

Oo siellä jossain mun oli ihan ok, kyllä sitä tulee kuunneltua. Kumivirsi on yksi sellainen myös... Tässä elämä on ihan ok sekin, mutta musiikkivideo ei vakuuta. Matkalaulua ei jaksa kuunnella, hmh.  Epävarma

Pikkuveli kolahti minuun  -  minulla on pikkuveli ja kappale saa minun kovuuteni häipymään!  Hymyilee
tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #1 : 11.Kesäkuu 2007, 11:52 »

On PMMP ihan ok, mutta ei silti mikään suosikkini. On sitä tullut kuunneltua ehkä ensimmäisestä levystä lähtien, mutta silti se ei ole kolahtanut minuun niin kovaa, että suosikkilistalleni panisin. :/

On sillä kyllä hyvä kappaleita, se pikkuveli nyt esimerkiksi, mutta toisaalta on myös sellaisia, joista en pidä, Maria Madgalena esimerkiksi. :)

Enkä ole koskaan keikalle päässyt, mutta kyllä ne kuulemma ihan hyviä lavaesiintyjiäkin on.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 11.Kesäkuu 2007, 17:53 »

Aina kun jonkun poppoon yhteydessä mainitaan Maria Magdalena, niin pitää kysyä, onko se cover vai taas kerran joku oma viritys aiheesta? Tuon nimiset biisit tuntuvat olevan jokin pakkopulla vähintään joka kolmannen bändin/artistin esittää  Hymyilee leveästi
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 11.Kesäkuu 2007, 18:34 »

Hmm... Musiikki on hyvää. Enimmäkseen.

PMMP:n ongelma on siinä taustasoitossa. Se on kylmää, elotonta. Sävelet on usein hyviä, mutta soitto vaan on jotenkin onnetonta. En tiedä, mutta veikkaisin että on konesoittimia kaikki.

Sanoitus on hienoa, ja tytöt osaavat laulaa. Kappaleita on hyviä paljon, mutta Pikkuveljeä ei pitäisi niiden joukkoon mainita. Se on hyvä, mutta se on coveri, ja alkuperäinen oli parempi.
tallennettu
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Riippumatto
« Vastaus #4 : 11.Kesäkuu 2007, 22:57 »

PMMP on mulle semmosta musiikkia, jota kuunnellaan automatkalla tai sitten se on vaan jossain takana surisemassa taustamölynä. Eli ihan hyvää, muttei kuitenkaan turhan erottuvaa musiikkia.

PMMP on kyllä tosin aivan mahtava lavabändi, siinä on sitä asennetta(hyvä sanoa yhden keikan nähneenä)
Löytyyhän PMMP:ltä hyviä biisejä, ihan ovat kuunneltavia.

Ja hieman offia taas, jossain kuulin jotain PMMPn kuuloista bändiä, nimeä en tarkkaan muista. Olisiko voinut olla Jalankulkuämpäri? No, ei siitä sen enempää
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Paikalla Paikalla
« Vastaus #5 : 11.Kesäkuu 2007, 23:09 »

Minä pidän enemmän PMMP:n versiosta Pikkuveljestä, koska se alkuperäinen on niin... no, tylsä.

Itse olen kyseistä yhtyettä kuunnellut melko epäsäännöllisesti sen alusta asti. Siskoni kuuntelee enemmän (eli sillä on levyt...) ja se onkin suunnilleen ainoa bändi, josta me molemmat pidämme. Se tarkoittaa sitä, että olemme joskus puhuneet musiikista. Niin.

Mirjamin tavoin minäkään en erityisemmin pidä Matkalaulusta, vaikka kun on päästy ensimmäisten säkeiden ohi niin siedän sitä. Sen sijaan jokin sen uuden levyn kappaleista on aika loistava, se missä lauletaan jos lyöt vielä kerran niin minä tapan sut. En muista nimeä.
Muitakin hyviä on, hmm. Ykköseltä nyt Joutsenet. Kakkoselta taas aika monet on hyviä ja kolmosta ei niin ole tullut kuunneltua.

Mutjoo, ihan kiva bändi kertakaikkiaan.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Crystal
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lappeenranta
« Vastaus #6 : 12.Kesäkuu 2007, 03:15 »

Aiemmin en ole jotenkin voinut sietää PMMP:tä - ehkä johtuen ensivaikutelmasta Rusketusraitoineen - mutta nyt tämän kevään aikana bändi kolahti kunnolla. Kun uusinta(kin) levyä kehuttiin niin kovasti eri tiedotusvälineissä ja kun se uusin levy sitten osui eteen kirjastossa, päätin antaa tytöille mahdollisuuden. No, nyt olen sitten kuunnellut etenkin kahta viimeisintä albumia miltei kyllästymiseen asti, ja yhä kuulostaa hyvältä. Yllättäen melkein kaikki lähipiirissäni ovat PMMP:n musiikista samaa mieltä kuin minä olin ennen. Nyt ne raukat joutuvat sitten usein pakkokuuntelemaan inhoamaansa musiikkia, jos minun läheisyyteeni sattuvat. Oivoi.

Sanoituksissa on pointtia, mutta eniten minuun uppoaa niiden ohella se asenne, mikä musiikista välittyy. Jospa joskus pääsisin keikallekin...

Aina kun jonkun poppoon yhteydessä mainitaan Maria Magdalena, niin pitää kysyä, onko se cover vai taas kerran joku oma viritys aiheesta?

Oma viritys on kyseessä. Minuakin kiinnosti tässä taannoin kyseisen kappaleen tarina, joten eksyin PMMP:n foorumille vakoilemaan, josko siellä asiaa vähän valotettaisiin. Tällaista löytyi:
Lainaus
Paula/PMMP kirjoitti:
...Jouni kirjoitti tytölle, nyt tyttö Jounille...

Eli Mana Manan saman nimisestä kappaleesta on tämäkin Maria Magdalena saanut innoituksensa. Loistokappaleita molemmat :)
tallennettu
Iria
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jns/Hki
« Vastaus #7 : 12.Kesäkuu 2007, 09:49 »

PMMP'tä tuli joskus pari vuotta kuunneltua paljonkin ja minä omistankin kaksi ensimmäistä levyä. Rusketusraidoista minä en koskaan ole pitänyt, mutta seuraava sinkku Niina taisi upota minuun silloin ja ostinpa sitten sen ekan levyn. Pahemmin en sitä enää kuuntele, vaikka muutamat biisit ovat edelleenkin ihan kivoja, esim. Joutsenet (jonka opettelin joskus ulkoa...) ja Poika.

Toisen levyn poltin sitten kaverilta. Siihen en ole vielä ehtinyt kyllästyä ja sitä on kyllä ihan mukava kuunnella kun kaipaa jotain kevyempää. Tai vaikka automusana. Tykkään Maria Magdalenasta, Madoista ja Mummolasta.

Kolmatta levyä minulla ei (vielä?) ole, mutta Tässä elämä on on kyllä kiva, kun se melodia tuo vähän mieleen jonkun kansansävelmän. Tytöillä on asenne kohdallaan ja he laulavat sillä tavalla kivan vahvasti ja reippaasti, sanotaanko vaikka niin.
tallennettu
Sarantha
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 12.Kesäkuu 2007, 23:44 »

Tykkään kyllä. Minulla on PMMP:n kaksi viimeisintä levyä. Näistä Kovemmat kädet on minusta jonkin verran parempi kuin tuorein levy Leskiäidin tyttäret. Varsinkin viimeeksimainitun nimibiisi oli jonkinlainen pettymys, en ole ikinä saanut siitä kappaleesta oikein mitään irti. Sen sijaan varsinkin Kiitos ja Tässä elämä on ovat oikein hyviä ja tunnelmallisia kappaleita. Itse asiassa tuo Tässä elämä on alkaa usein soida päässä sellaisissa tilanteissa, kun oma elämäntilanne hetkittäin tuntuu paikalleen pysähtyneeltä...

Aiemmalta levyltä Maria Magdalena on ehkä kaikkein suurin suosikkikappaleeni. Oo siellä jossain mun ja Päiväkoti olivat alunperin hyviä kappaleita ja ovat yhä, mutta niitä on kuullut radiosta niin paljon, että ovat menettäneet tehoaan. Olkaa yksin ja juoskaa karkuun on sekä sanoituksiltaan että yleiseltä tunnelmaltaan mieleenjäänyt kappale. Varsinkin kertosäkeestä ("Epäiletkö milloinkaan että et jaksaisikaan kestää enempää...") sekä sanat että sävel tekevät hyvin vaikuttavan.

PMMP:hen tuntuu yhä kohdistuvan aika paljon turhia ennakkoluuloja alkuaikojen pinnallisen imagon sekä Popstars -taustan vuoksi. Itselleni on monista yhtyeen haasatteluista tullut varsin fiksu kuva Paulasta ja Mirasta, ja pidän myös bändin omintakeisesta tyylistä. Vähän tämä on sellaista kausittaisen kuuntelun musiikkia, mutta kuitenkin enemmän kuin hetken ihastus.
tallennettu

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Chiad
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #9 : 17.Kesäkuu 2007, 14:20 »

PMMP on kyllä tosin aivan mahtava lavabändi, siinä on sitä asennetta(hyvä sanoa yhden keikan nähneenä)
Sitä PMMP nimenomaan on: hyvä live-bändi. Viime vuonna olin Provinssissa, ja PMMP:n keikka oli yksi parhaimmista (heti Semmareitten jälkeen  Hymyilee leveästi ). Tytöt ottivat lavan haltuunsa ja samalla yleisön - toisin kuin HIM, jonka löysä esiintyminen oli pettymys. (Vaikka en HIM:stä erityisemmin välitäkään, odotin silti enemmän yhdeltä Suomen menestyneimmältä bändiltä.)

Kovemmat kädet - Kumipainos -albumin omistan ja siinä on paljon hyviä kappeleita. Ehdoton suosikkini on aggressiivinen Matoja-kipale, joka jostain syystä iskee meikäläiseen. Päiväkoti on kaunis, Pikkuveli lääsy. Saranthan mainitsema Olkaa yksin ja juoskaa karkuun todellakin jää mieleen. Ketrsistä en niinkään välitä, mutta A-osiot kylmäävät selkäpiitä: "Mikä susta kiskoo sen irti, laitoshoito vai vitamiini."

Pidän kyllä PMMP:stä. Haastattelujen perusteella tytöt ovat persoonallisia ja räväköitä ja uskaltavat sanoa, mitä oikeasti ajattelevat. Ja he tekevät kappaleita myös hyvään tarkoitukseen. Siitä esimerkkinä se uusi kappale, jonka nimeä en häpeäkseni muista. Se, joka kertoo miehensä hakkaamisesta kärsivästä naisesta ja jonka tuotosta menee tietääkseni jonkin verran (?) hakkauksen uhrien auttamiseen. Tuossakin kappaleessa on sitä samaa jäätävää tunnelmaa kuin Olkaa yksin ja juoskaa karkuun -biisissä.

PMMP on mukavan raikas tuulahdus Suomen pop-piireissä.
tallennettu
Jukuke
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #10 : 17.Kesäkuu 2007, 17:42 »

Lainaus
Ja he tekevät kappaleita myös hyvään tarkoitukseen. Siitä esimerkkinä se uusi kappale, jonka nimeä en häpeäkseni muista.
Kappale on nimeltään Joku raja. Kappaleen koko tuotto menee lyhentämättömänä naisiin kohdistuvan väkivallan hoitamiseen.
Mielestäni PMMP kappaleista on erittäin vaikea etsiä hyviä ja huonoja kappaleita koska ne paranevat kerta kerralta, eikä ainakaan minulla ole tullut vielä kappaletta vastaan josta en olisi pitänyt.
tallennettu
Spiritless
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 18.Kesäkuu 2007, 19:15 »

Mä pidän kanssa Henkilökohtaisesti kappaleesta, mutta muista biiseistä en sitten niinkään pidä.. Enimmäkseen kuulen kyseistä bändiä automatkoilla, kun pikkusisko on sen suurfani.. Iskee silmää
tallennettu
Mazaiahero
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #12 : 02.Heinäkuu 2007, 22:58 »

On kyllä ihan meneviä ralleja, ainakin ne mitä on radiossa huudatettu. Silloin kun niiden eka levy tuli niin en pitänyt kyseisestä bändistä ollenkaan. Mutta kyllä sitä nyt jo tykkäilee niiden piiseistä vaikka en nyt levyä ole ostamassakaan.
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 03.Heinäkuu 2007, 01:24 »

Gah. Henkilökohtaisesti oli mielenkiintoinen video, vaikka hieman rasittavat sanoitukset.

Maharadinbaazari kopioi hieman mielipidettäni. Ensimmäinen levy aiheutti hylkimisreaktion, mutta nämä uudet biisit ovat ihan laatua, paitsi Maria Magdalena joka on kauhea remputus, minulle sitä mitä All you need is love ja Piha ilman sadettajaa ovat muille.

Itse olen tykästynyt tähän 50-lukulaiseen tyyliin joka ei korosta taustoja vaan enemmän laulajan ääntä ja lyriikoita.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #14 : 03.Heinäkuu 2007, 08:42 »

PMMP oli minullekin yllätys, pidin Rusketusraitojen aikaan bändiä ihan vitsinä, eikä tullut mieleenkään ostaa niiden levyä. Keväällä ostin Kovemmat kädet ja olen kuunnellut sitä aika paljon. Noin puolet biiseistä on erinomaisia, puolet vähemmän hyviä. Nimibiisi, Maria Magdalena ja Matoja nousevat parhaimmistoon.

Tykkään sekä yleissoundista, naisten persoonallisista äänistä että lyriikoista. Herkkä ja raivokas puoli ovat hyvin tasapainossa, paketti on koossa ja sanottavaa piisaa. Silloin tällöin samastun sanoituksiin niin että sattuu. Pitäisi ehkä ostaa se uusin levy ja hankkiutua keikalle johonkin.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Hexa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tku
« Vastaus #15 : 02.Syyskuu 2007, 20:23 »

PMMP:n ongelma on siinä taustasoitossa. Se on kylmää, elotonta. Sävelet on usein hyviä, mutta soitto vaan on jotenkin onnetonta. En tiedä, mutta veikkaisin että on konesoittimia kaikki.

Mun mielestä taas PMMP:n ainoa hyvä puoli on Jori Sjöroosin musiikki. Miehen oma bandi Magenta Skycode on kyllä parempaakin parempi.
tallennettu
Musta lammas
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuo
« Vastaus #16 : 28.Lokakuu 2007, 12:18 »

PMMP on mun lemppari bändi, ollut heti sen alkuajoista lähtien. Mä tykkään biisien sanoituksista ja melodioista. On todella erilaisia biisejä todella erilaisista aiheista. Omistan tietenkin kaikki heidän levynsä, ja ajoittain ne ovatkin kovassa kuuntelussa. Kovemmat kädet on ehkä parhain niistä, ja Salla tahtoo siivet yksi ikisuosikkibiiseistäni. En osaa nimetä yhtään huonoa biisiä,, ehkä Onnellinen päivä on vähiten pitämäni biisi..Visuaalisesti levyt ovat kiinnostavia ja tyttöjen lavapersoonat samaten. Odotan mielenkiinnolla seuraavia levyjä.. Lastenlaululevy Puuhevonenhan julkaistaankin aivan kohta.. ehkä senkin voisin hankkia :)
tallennettu
Aliasy
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Winter Wonderland
« Vastaus #17 : 29.Lokakuu 2007, 13:39 »

Livebändinä PMMP on aivan mahtava. Sellaista energiaa ja pomppimista että oli aivan mahtavaa!
Näin PMMP:n livenä ensimmäistä kertaa kesällä, ja ihastuin lavaesiintymiseen heti. Ei voi kuin ihmetellä miten Mira jaksaa pomppia siellä lavalla sen vatsansa kanssa.

Ennen livenä näkemistä PMMP:tä tuli kuunneltua aika satunnaisesti, nykyään kuuntelen sitä huomattavasti enemmän. Sanoitukset ja sanoitukset ovat aivan ihania.. ei tosin kaikki, mutta melkein kuitenkin. Paras levy oli Kovemmat kädet. Leskiäidin tyttäretkin oli hyvä, mutta siinä on enemmän sellaisia biiseja joista ei jotenkin saa kiinni. Ei voi samaistua, mutta pidän molemmista levyistä hyvin paljon, toisin kuin ensimmäisestä.
Ensimmäisessäkin levyssä on hetkensä, mutta toinen ja kolmas levy vaan kolahtivat musiikkimakuuni enemmän.
tallennettu
Forlorn
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #18 : 04.Marraskuu 2007, 22:15 »

Mun mielestä taas PMMP:n ainoa hyvä puoli on Jori Sjöroosin musiikki. Miehen oma bandi Magenta Skycode on kyllä parempaakin parempi.

Olen samaa mieltä musiikista, vaikken Magenta Skycodea ole kuullutkaan. Sen sijaan suosittelen tutustumaan  miehen vanhempaan tuotantoon This Empty Flow:ssa.
tallennettu
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 07.Marraskuu 2007, 10:24 »

Ei, kyllä ihan oikea bändi siellä poukkoilee. PMMP:n rumpali on ehkä huvittavinta katsella livenä.

Miinusta siitä että bändiltä on pirun vaikea välillä saada haastattelua. Höh. Mutta toisaalta silti he ovat kohteliaita ym. että ei pissaa päässä kuitenkaan.

Musiikki on ihan ookoo ja sanoitukset todellakin nerokkaita.
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut