Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Tiuku
  • haplotus
  • Rituri
  • Dyn
  • Pjst
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 45 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Puhutteko yksiksenne?  (Luettu 12972 kertaa)
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Riippumatto
« Vastaus #20 : 19.Heinäkuu 2007, 23:43 »

Arvatkaa vaan. Örähtelyä, mielenkiintoisia mietelauseita, lauleskelua, naurua...
Meno on kuin apinatarhassa.

Onneksi onnistun rajoittamaan tämän näihin tilanteisiin, jossa kukaan ei varmasti ole samassa rakennuksessa.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 20.Heinäkuu 2007, 11:16 »

Haa, olen miettinyt, että puhnko yksinäni. Kyllä; havaitsin kommentoivani televisiosarjaa ja olen yksin kotona. Pyörittää silmiään No jaa, enimmän osan ajasta vain mutisen ja voivottelen, mutta sehän on mukavaa vaan...

Sitten on tietysti se, että puhun yksinäni seurassa. Eihän kukaan kumminkaan kuule/huomaa.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Aura
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #22 : 20.Heinäkuu 2007, 14:11 »

Minäkin liityn porukkaan, vaikka hieman erilla tavalla. Olen opetellut puhumaan pääni sisällä, sillä kotona asuessa olen valitettavan harvoin yksin, enkä tietenkään halua, että vanhempani pitävät minua höperönä, hej d44 ;)

Piirtäessä ja/tai sarjakuvien dialogeja suunnitellessa saatan käydä äänettömästi huulilla läpi keskusteluja. Itselleni en juurikaan puhu. Enkä seinille :D
tallennettu
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #23 : 20.Heinäkuu 2007, 16:35 »

En juurikaan puhu yksikseni. Saatan kyllä lauleskella tai hyräillä, mutta en puhu, paitsi ajatuksissani. Tunnen oloni väistämättä typeräksi, jos alan puhumaan itselleni, seinille tai kissalle.
tallennettu
Emperor
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Akselilla Hanko-Teno
« Vastaus #24 : 20.Heinäkuu 2007, 16:35 »

Ai niin, piti myös mainita, että usein kun olen keskittynyt johonkin tehtävään mutisen itsekseni. Tämä tosin tuli tietooni vasta, kun veli kuunteli takanani vähän aikaa tietämättäni ja yhtäkkiä tokaisi "Manaatko Cthulhua tai jotakin?"
tallennettu
Ilmari
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Leikkimökki
« Vastaus #25 : 22.Heinäkuu 2007, 02:50 »

Kyllä.Hyvin paljon ja hyvin usein.

Sellainen tehtävien ratkomiseen tm. liittyvä hiljainen mutina on harmitonta, mutta sitten se toinen puoli. Minä puhun hyvinkin kuuluvasti, joskus asiaa(tai aihetta) sen kummemmin huomaamatta. Bussissa, keinussa, pyörräillessä ja varsinkin kotona. Voi sitä höpinää. Nauraminen, laulaminen jne. on sitten jo toinen juttu.

Ei tuo yksin keskustelu hirveätä ole, hiukan kiusallista välillä.
tallennettu
Howler
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 22.Heinäkuu 2007, 10:48 »

Kyllä minä puhun yksikseni, mutta hyvin harvoin. Yleensä ne harvat kerrat, jolloin puhun yksikseni, ovat tilanteita joissa rauhoitan itseäni. Suurimman osan ajasta kylläkin rauhoitan itseäni "pään sisällä", mutta välillä tarvii ääntäkin mukaan. Niin ja tulee itsekseen kiroiltuakin ihan jonkun verran.

... Lasketaanko muuten unissa puhuminen? Koska, heh, se taito näyttää minulta luonnistuvan. Parhaan ystäväni ollessa meillä yötä, minä tyttö keskellä yötä sanoin pitkällään ollessani kerran "Stop." Sitten nousin istumaan, ojensin käteni eteenpäin ja sanoin "Nyt stop, stop stop stop stop stop." Tämän tehtyäni kuulemma rupesin takaisin makuulle, enkä vastannut ystäväni kysymykseen että mikä on :'DDD
tallennettu
Milu
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #27 : 23.Heinäkuu 2007, 20:22 »

Toki! Lähinnä kotona, mutta joskus vahingossa kaupungillakin. Lähinnä nolostuttaa, jos tulee julkisesti kovin karkeasti kirottua jotain mennyttä asiaa. Onneksi niin ei usein käy. Kiroilu on kyllä varmaan tavallisinta, kun pelaan Angbandia. Tai kirjoitan esseetä päivän/pari ennen deadlinea.

Saatan vihellellä myös. Yksinpuhuminen lisääntyi, kun asuin yksin Englannissa. Pitihän sitä korvata kahdenkeskinen keskustelu jollain tavalla... :)
tallennettu
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #28 : 29.Heinäkuu 2007, 21:26 »

En paljonkaan. Itsekseen ajatteleminen on helpompaa ja mukavampaa. Mutta joskus kieltämättä tulee pakottava tarve sanoa jotain äänen. Kaikesta tulee paljon todellisempaa kun sen sanoo ääneen. Varsinkin jos ympärilläni on paljon ihmisiä, saatan mutista vimmatusti pitääkseni itseni ja ajatukseni kasassa. Paitsi silloin kun olen liian keskittynyt kaikkeen muuhun kuin niihin ihmisiin.

Kuulemma minulla on myös tapana vihellellä siten, että en sitä itse huomaa. Osaan kyllä vihellellä myös niin, että itsekin sen huomaan, mutta en tiedä. Hieman kiusallista, kun paikalla on vanhoillista naisväkeä, mutta onneksi vain todella harvoin.

Lisäksi lauleskelen, kun olen yksin kotona. En kyllä yhtään osaa, ja siksi se kuulostaa aika kamalalta. Mutta silti se on ihan mukavaa silloin, kun ei ole pelkoa muiden kuulevan.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Adaera
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #29 : 29.Heinäkuu 2007, 22:31 »

Huu tottakai!!! Aina jossain ihmisjoukossa, eritoten kaupassa. Jotenkin kun olen ruokaostoksilla, niin lähes aina mutisen jotain. Kai se auttaa muistamaan mitä kaikkea pitää ostaa.   En tiedä miks, mut aina sitä tulee jotain höpistyä esim jotain et: sitte viel maito ja missäs ne nuudelit taas olikaan.... Hmm lähes aina kun mitää muistaa monta asiaa niin silloin puhun itsekseni, murahtelen, vikisen,... ja ties mitä. Ihmiset kai pitää mua hulluna.  Mut hei mähän oon vain risingläinen. 
tallennettu
Gethsemane
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Pirkanmaa
« Vastaus #30 : 31.Heinäkuu 2007, 02:38 »

Helposti kotona koneen ääressä tulee puheltua itsekseen koneen kanssa, jos jokin juttu ei mene niinkuin oli suunnitellut, kyselee itseltä kaikkea ja muuta. Julkisilla paikoilla se yleensä on niin hiljaista ettei muut kuule, mutta jos kavereiden kanssa liikkuu niin helposti joku ajatus voi päästä äänen muodossa liikkumaan eikä sitä juuri tule noteerattua.

Olkoon tämä siis terveesti seinähullujen tuntomerkki.
tallennettu
Darkman
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Suomi
« Vastaus #31 : 31.Heinäkuu 2007, 14:23 »

Kyllä tuota tulee välillä mutistua itsekseen ääneen jos esimerkiksi miettii jotain asiaa ja pohtii sitä. Siinä jos tulee jokin oivallus sitä joskus tulee älähdettyä jotakin, mutta yleensä nuo itsekeskustelut käyn ihan hiljaisuudessa oman pääni sisällä.

Huvittavaa kyllä välillä tulee ajateltua, jos esimerkiksi on jossain kaupassa ja on ajatuksissaan, että ei kai sitä tullut mutistua siinä ihmistenilmoilla mietteissään juttua. 
tallennettu
Glare
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #32 : 01.Elokuu 2007, 21:14 »

Tuleehan sitä ja helposti tulee, kun yksin asuu pienessä kämpässä. Varsinkin jos pitää alkaa jotain tekemään, niin ääneen miettii, teenkö vai enkö.

Eilen viimeksi pyöräilessäni takaisin kämpille mutisin ääneen yksikseni numeroita japaniksi, onneksi oli sen verran kova vauhti, ettei ihmiset kuulleet. Kyllä sitä joskus matkalla näkee, kun joku kävelee yksin tai pyöräilee, niin suu liikkuu.
tallennettu
Steelsheen
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 02.Elokuu 2007, 16:58 »

Puhun. Ainakin toistaiseksi olen onnistunut rajoittamaan lörpöttelyni hetkiin, jolloin kukaan - ehkä kissoja lukuunottamatta - ei ole kuulolla. Selitän aika usein omia näkökulmiani asioihin ja sitten hairahdun "sivupoluille". Lisäksi nämä jaaritteluni tapahtuvat useimmiten englanniksi, joten tuleepahan parannettua kielitaitoa. :D

Laulamista sitten harrastan sitäkin enemmän, hiljaisesti jopa julkisilla paikoilla - koulusta kävellessä, missä vain. Lisäksi luen melko paljon ääneen, mutta hiljenen aika äkkiä jos joku osuu paikalle.
tallennettu
cilya
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Suuri tammi. Olen orava
« Vastaus #34 : 24.Joulukuu 2007, 15:41 »

No en nyt varsinaisesti puhu, mutta höpisen kuiskausäänellä. Päässäni pyörii oma dialogi erilaista vuoropuhelua ja kuiskailen itsekseni.
tallennettu
Karida
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 27.Joulukuu 2007, 19:55 »

Jep tuleehan sitä puhutta itsekseen ja itselleen. Kaupassa varsinkin. En vaan voi sille mitään, että jos menen kauppaan on minun ääneen pohdittava mitä sattuisin haluamaan. Sitten vaan pölötän ja puikkelehdin ihmisten seassa. Joskus saanut vähän outoja katseita, mutta ei niistä jaksa välittää. Tuollainen tapa tullut ja eroon siitä ei pääse.
tallennettu
Viridi
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 27.Joulukuu 2007, 19:57 »

Kyllä vain, varsinkin kun luulen ettei kukaan katsele ja tietysti juuri silloi  paikalle ilmestyy joku joka alkaa nauraa.
On muutama 'hiukan' nolo muisto Nolostunut, mutta se on ainakin ihan loistavaa ajatusten juoksua.
tallennettu
celeblith
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 28.Joulukuu 2007, 14:33 »

Nyt kun olen saanut ajokortin ja ajellut puhelen hieman itsekseni, tai en tavallaan, kyllä usein joku vieressä istuu ja minä puhun muille autoilijoille yms. että eivät tule tielle kun minulla on etuajo oikeus. :D Eiväthän he mitään kuule mutta kuitenkin :)
tallennettu
Platypus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #38 : 29.Joulukuu 2007, 17:13 »

Kyllä, puhun itsekseni. Varsinkin silloin jos olen kiistellyt jonkun ihmisen kanssa, puhun itsekseni "mitä olisi pitänyt sanoa". Tai sitten harjoittelen puhumaan "sellaista mitä pitäisi sanoa" myöhempään käyttöön.

Jos olen kiusaantunut, oivoi, kuinka puhun itsekseni! Se antaa minulle tekemistä ja unohdan muut. Näin käy esimerkiksi jos olen ihan itsekseni ja ympärilläni on ärsyttäviä ihmiskekoja. Juu ja puhun joskus puoliksi itselleni kavereiden seurassa, kiva siinä sitten selitellä että ei se mitään ollut.

Ihan kuin ihmiset lukisivat ajatukseni, koska minäkin saatan joskus alkaa hihittämään jollekin omalle hauskalle jutulle, joka tulee vain jostain äkkiä mieleen. Saatan ajatuksissani vaikka katsella kynttilänjalkaa ja sitten jo naurankin kynttilänsörkkimisen riemulle... tai sille kun kaveri typeryyksissään poltti sormensa joskus vuosia sitten... Nolostunut
« Viimeksi muokattu: 29.Joulukuu 2007, 17:20 kirjoittanut Platypus » tallennettu

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
Jinx
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
« Vastaus #39 : 29.Joulukuu 2007, 19:30 »

Kyllä vain.
On ainakin vakaa ja uskollinen kuuliakunta :D

-Jinx
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry ylös