Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Narri
  • Huoleton
  • Rituri
  • Dyn
  • tablo
  • Morris
  • Tiuku
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 37 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Mitä viimeksi lainasit? Osa 2tpi128 vastaustaklo 09:14
Jääkiekon MM-kisat 2013Kirjaneito37 vastaustaklo 22:22
Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Darkki11 vastaustaklo 20:23
Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3Kirjaneito376 vastaustaklo 19:10
Elämä on ihanaa, koska...Kirjaneito554 vastaustaklo 19:08
Äänestys
Kysymys: Oletko jo tutustunut englanninkielisiin sivuihin?
Kyllä - 79 (69.9%)
En - 21 (18.6%)
Mihin? - 13 (11.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 112

Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko jo tutustunut englanninkielisiin sivuihin?  (Luettu 6102 kertaa)
Darkki
Arkkivelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« : 27.Elokuu 2007, 09:31 »

Risingshadowin englanninkieliset sivut ovat olleet nyt kuukauden käytössä. Kirjailijatietokanta on kasvanut jo lähes 600 teokseen ja määrä kasvaa päivittäin. Sitä mukaa kun kirjoja ja kirjailijoita ilmestyy englanninkielisille sivuille, niin tällä suomenkielisellä puolella tulee automaattisesti linkit englanninkielisiin tietoihin.

Nyt haluaisinkin tiedustella, että kuinka moni teistä on ehtinyt jo tutustua näihin englanninkielisiin sivuihin?

Englanninkielisten sivujen linkki löytyy oikeasta yläkulmasta kohdasta:
"Selected site: English / Finnish".
tallennettu
Flyingisland
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Alavus
« Vastaus #1 : 27.Elokuu 2007, 15:12 »

Olen tutustunut ja innolla!

Kirjailijatietokannasta löytyy jo nyt monia kirjoja jotka pitäisi ehtiä lukea (ja määrä senkun kasvaa). Keskustelualueella en ole, ainakaan vielä, ollut hirvittävän aktiivinen, mutta tuota mainitsemaani kirjailijatietokantaa olen selaillut useampaankin otteeseen.
tallennettu

"Likest thou jelly within thy doughnut?"
Lulion
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #2 : 27.Elokuu 2007, 20:33 »

On niitä sivuja tullut vilkaistua, mutta mitenkään kovin tarkkaan en ole vielä käynyt läpi. Tosin, pitää tunnustaa, että tein "tarkistuksen" alkuvaiheessa, joten periaatteessa pitäisi katsoa uudestaan, kun sivusto on ehtinyt laajentua ja tullut enemmän tarjottavaa samalla.
tallennettu
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #3 : 27.Elokuu 2007, 20:45 »

Katselen säännöllisesti keskustelualueet läpi, mutta kirjailijatietokantaa en ole ehtinyt selailla. Miksi kasvattaa luettavien kirjojen joukkoa englanninkielisillä kirjoila, kun näiden suomenkielistenkin kanssa on ihan helisemässä?

Keskusteluun en ole osallistunut, johtuen lähinnä siitä, että pelkään mokaavani kieliopissa. Toiseksi foorumilla ei ole juurikaan keskustelussa aiheita, jotka kiinnostaisivat minua. Kolmanneksi minusta on huvittavaa, kun muutama suomalainen solkkaa keskenään engantia. Nyt ei saa valittaa, se on minusta huvittavaa vaikka kuinka kerrottaisiin kuinka kansainvälinen yleisö ei ole löytänyt sivua vielä tai että itse asiassa siinä ei ole mitään huvittavaa.

Joka tapauksessa englanninkielinen sivusto on hyvä juttu. Vielä varjo nousee koko maailman ylle.
tallennettu
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #4 : 27.Elokuu 2007, 21:22 »

Enpä oikeastaan. Kaiken tämän suomenkielisen tekstin läpiselaaminen vie jo niin plajon kallista aikaa ja mielenterveyttä, ettei englantia jaksa dA:n ulkopuolella alkaa vääntämään. Varsinkin kun kaikki kirjoitusvirheeni ja väärät kielioppini puhkeavat suorastaan kauniiseen kukkaan tuollaisella foorumilla. ;)

Mutta kyllähän siellä voisi piipahtaa kun löytäisi rahaa tuhlattavaksi kalliiseen aikaan sen vertaa.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Morinjoc
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #5 : 27.Elokuu 2007, 21:24 »

kyyllähän minä kävin ne katsastamassa, mutta en ole mitään sinne kirjoittanut. Minulle riittää suomenkielinen rising.
tallennettu

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Muukalainen
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 27.Elokuu 2007, 22:06 »

Lainaus
Keskusteluun en ole osallistunut, johtuen lähinnä siitä, että pelkään mokaavani kieliopissa. Toiseksi foorumilla ei ole juurikaan keskustelussa aiheita, jotka kiinnostaisivat minua. Kolmanneksi minusta on huvittavaa, kun muutama suomalainen solkkaa keskenään engantia. Nyt ei saa valittaa, se on minusta huvittavaa vaikka kuinka kerrottaisiin kuinka kansainvälinen yleisö ei ole löytänyt sivua vielä tai että itse asiassa siinä ei ole mitään huvittavaa.

Aikalailla samoilla linjoilla, mutta olen kyllä tutustunut myös englanninkielisiin sivuihin. Menin tosin vahingossa painamaan "En"-vaihtoehtoa ja nyt nakertaa. Tarkoitus oli laittaa kyllä, ja sitten tässä viestissä kertoa etten sentään ole osallistunut keskusteluun
tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 30.Elokuu 2007, 15:18 »

kyllä vain, olen kirjautuneena siellä, mutta täytyy tunnustaa että koivn ahkerasti en ole siellä vierailllut. nämä suomenkieliset sivut vievät kuitenkin voiton, ja jotenkin se muistikin tuppaa aina pätkimään niin etten edes muista koko sivujen olemassa oloa...
tallennettu

Add oil la!
Herbertina Merrique V
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Νεφελοκοκκυγία
« Vastaus #8 : 01.Syyskuu 2007, 12:25 »

Kävinpä tänään liittymässä, aika hiljaista näkyy olevan mutta eiköhän se siitä vielä nouse. Arvatkaapa, millä nikillä. Hymyilee
Enköhän minäkin pääasiallisen aktiivisuuteni suuntaa tänne suomenkielisille sivuille, mutta englanninkielistä kirjailijatietokantaa odotan kovasti, suomennettuja kirjoja kun en ole aikoihin kunnolla lukenut.
tallennettu

"C is always a thought but never an option."
Mirja Fell
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #9 : 05.Syyskuu 2007, 08:47 »

Meikäkin on siellä, mutta Mirja Fellinä minua ei siellä näy...  Iskee silmää
tallennettu
Mielonen
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 11.Syyskuu 2007, 17:37 »

Olen käynyt katselemassa, mutten ole vielä kirjautunut sille puolelle. Kirjailijatietokanta näyttää kyllä lupaavalta. Luen aika paljon myös englanniksi.
tallennettu
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 11.Syyskuu 2007, 18:41 »

Koluttu on, tutkittu hieman vähemmän. Olen aika satunnainen kävijä, mutta silloin tällöin kuitenkin. Suomalainen puoli on kuitenkin se, joka sydämeni vieressä lekottelee. Ei se mitään, kyllä englanninkielisellekin tietokannalle tulee käyttöä olemaan. Kasvua odotellessa.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
celeblith
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 25.Syyskuu 2007, 17:57 »

En ole vielä vilkaissut, pariin kertaan on pitänyt mutta se on joko unohtunut tai sitten ei ole jaksanut. Ja nyt taidan pitää hetken tauon englannista ennen kuin lopultakin tutustun sivuihin. Enkun kirjotukset kun on nyt ohi ja sitä ennnen ei muu päässä pyörinytkään, yo-vihot tunki ylös korvista.
tallennettu
Astorethein
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #13 : 25.Syyskuu 2007, 18:36 »

Olen tutustunut, mutta mitään erityistä mielenkiintoa tämä englanninkielinen sivusto ei herättänyt. Vaikka en varmastikaan ole täysin surkea englanniksi ilmaisemisessa, puhun ja kirjoitan edelleen mieluiten suomeksi. Se on palkitsevampaa ja vähemmän palikkamaista.
tallennettu

Dismember enemy limbs to kill them quickly and do extra damage.
serena
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: vantaa
« Vastaus #14 : 24.Tammikuu 2008, 12:02 »

Yllätyin kun siihen ei pääse suomenkielisen risingshadowin tunnareilla vaan pitää rekkautua kokonaan uusiksi.. miksi?
tallennettu
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #15 : 24.Tammikuu 2008, 12:06 »

Koska kyseessä on oma fooruminsa, joka ei ole käytännössä yhteydessä suomenkieliseen muuten kuin Niiden Oleellisen (=Darkki, osa ylläpidosta, domain ja ajatus) kautta - vai?

Olen rekannut muistaakseni sinne, mutta kirjautuminen ei hyväksy salasanaani...
tallennettu

Darkki
Arkkivelho

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 02.Helmikuu 2008, 18:52 »

Englanninkielisen sivuston kirjailijatietokanta kasvoi juuri suuremmaksi, kuin tällä suomenkielisellä sivustolla on. Sanomattakin se on selvää, että kirjoja tulee sinne huomattavasti enemmän, sillä onhan niitä julkaistukkin  enemmän. Kuitenkin tämä on jonkinlainen virstanpylväs, että näinkin lyhyessä ajassa aktiiviset ylläpitäjät ovat saaneet jo yli 3600 teosta uuden sivuston tietokantaan.

Suomenkielisellä puolella tulee automaattisesti kirjailijoiden, sarjojen ja kirjojen tietoihin linkki englanninkieliselle sivustolle, kun ne sinne lisätään. Näiden linkkien kautta voit helposti siis käydä tutkimassa vaikkapa, että mitä muita kirjoja suomennettujen kirjojen lisäksi kirjailija on kirjoittanut.
tallennettu
Lady Thyme
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Esbåå
« Vastaus #17 : 19.Helmikuu 2008, 08:46 »

Yritin rekisteröityä englanninkieliselle sivustolle. Sieltä pitäisi ilmaisesti tulla sähköpostiviesti, jolla tunnuksen saa aktivoitua? Viesti ei ole saapunut minulle. (Tästä on noin pari päivää.)

Yritin rekisteröityä uudelleen, jolloin sain ilmoituksen siitä, että sähköpostiosoite on jo käytössä. Eli en ole voinut kirjoittaa vahingossa sähköpostiosoitettani väärin.

Apua?
tallennettu
Darkki
Arkkivelho

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 19.Helmikuu 2008, 08:51 »

Joskus nuo hotmail-osoitteet aiheuttavat ongelmia, sillä jostain kumman syystä hotmailiin eivät viestit aina mene perille tai sitten ne jäävät roskapostisuotimeen. Muiden osotteiden kohdalla ei tällaista ongelmaa ole esiintynyt, mutta hotmail.. mrr =)

Aktivoin tunnuksesi manuaalisesti ja sähköpostissasi pitäisi olla viesti, jossa kerrottu käyttäjätunnus/salasana.
tallennettu
Timo
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kouvola
« Vastaus #19 : 28.Helmikuu 2008, 00:02 »

Yhden pienen virheen löysin. Kun katsoo esim. kiekkomaailman kirjoja niin kirjojen alapuolella lukee Alasarja vaikka varmaankin pitäisi olla englanninkielinen termi.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut