29.Heinäkuu 2014, 19:48 *

Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Näin käyttäytyä Nuotiolla - Tärkeää! Lue!  (Luettu 10428 kertaa)

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #20 : 19.Syyskuu 2007, 23:40 »

Otetaanko syysprojektin aiheeksi hienovaraisen tekstin kirjoittaminen? Iskee silmää

Ha joo!

Paitsi että mun tekstit on niin hienovaraisia ettei porukka oikein ymmärrä sitä mitä haen. Mutta niin, jos olet epävarma, niin kannattaa luetuttaa teksti jollain tuokion modella. (Sanjalla on kai kiireitä, joten Dyn tai Iivari on paras vaihtoehto. Mullekin saa lähettää, mutta konsultoin noilta kahdelta kumminkin, niin hyöty on plusmiinusnolla).

Noviisi

« Vastaus #21 : 28.Lokakuu 2007, 18:35 »

Tuosta väkivallasta yksi pienoinen juttu...
Jos jokin hyvin väkivaltainen muisto liittyy jotenkin tarinan henkilön menneisyyteen saako sen kuvailla vähän tarkemminkuin vain että tyyliin:
Mies heilautti miekkaa ja äiti kuoli *plaplapla*.
Pitääkö sen olla noin pelkistettyä?
Velhoruhtinatar

« Vastaus #22 : 29.Lokakuu 2007, 10:10 »

Viridi, kirjoita juttu ja lähetä se luettavaksi jollekulle Nuotion modelle, niin saat tarkemman vastauksen.

Noviisi

« Vastaus #23 : 30.Lokakuu 2007, 15:16 »

Ei sillä tavalla vaan niinkuin yleisellä tasolla.
Et kai pienet viittaukset väkivaltaan on sallittuja?
Emvignya
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #24 : 30.Lokakuu 2007, 15:21 »

On ne. Kunhan ei mee tolkuttomaksi mätöksi. Sama pätee seksiin. Jos et nyt ala kirjoittamaan pornokohtausta, niin seksiä voi olla jonkin verran, kunhan sillä ei mässäillä. Ja aina, jos on epävarma, lähettää jutun modelle.
Noviisi

« Vastaus #25 : 30.Lokakuu 2007, 15:26 »

Hyvä, tuli selväksi. Kiitos.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #26 : 21.Maaliskuu 2008, 19:52 »

Tiedotteentapainen

Leirinuotio eleli viime syksyn mittaan hiljaisempaa vaihetta, mutta nyt on kevät näköjään tuonut uutta luovuutta kirjoittajien sydämiin. [/mitenrunollista] Niinpä mietimme ylläpidon korkeassa tornissa, miten jakaa vastuuta. Rakas moderaattorimme ja varaäitimme Sanja on löytänyt elämäänsä aitoa sisältöä (tsemppiä hänelle!), joten Maailmanahjossa viihtynyt Rid liittyy koplaamme tänne Leirinuotiolle. Sanja jatkaa yhä Markkinoilla ja varmasti käväisee välillä Nuotionkin puolella... :)

Tervetuloa siis Rid, historian ties kuinka mones Nuotio/Tuokio-moderaattori! Intoa ja arvovaltaa työtehtäviin! :D

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #27 : 21.Maaliskuu 2008, 23:20 »

Oikeastaan me emme valinneet uutta modea Leirinuotioon, vaan päivitimme vastuualueiden jaon käyttäjillekin selväksi. Sanja ei ole pitkään aikaan ehtinyt moderoida Leirinuotiota, sen sijaan Rid on, ja on vetänyt esim. viime syysprojektin, heittänyt minulle ja Dynille privalla huomautusta kun on tarvinnut tehdä jotain, ja lukenut aktiivisesti Leirinuotiota.

Eli käytännössä annoimme Ridille nyt vain täydet valtuudet siihen mitä hän on jo tehnyt, lopun ylläpidon suosiollisella siunauksella.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #28 : 21.Maaliskuu 2008, 23:22 »

Jee.

Joo, on tosiaan epävirallisesti tullut silmäiltyä Nuotiota jo aikaisemminkin, tämä on vain osoitus että sitä oikeaa elämää ei sitten nyt virallisesti enää olekaan... Maailman aktiivisin kommentoija en ole, ainakaan runojen osalta koska en niitä ymmärrä, mutta pyrin valvomaan ettette te ihan vallan riehaannu täällä ja postaa mitään "iih ihkua jatkoa plz!!!" - kommentteja.

Kokelas

« Vastaus #29 : 28.Toukokuu 2008, 22:37 »

Laitan kysymykseni tänne koska en tiedä mihin muuallekaan. Laitoin Nuotiolle eilen pätkän kirjoittamaani Dragonlance-fanfiktiota. Siihen on ilmestynyt kummallinen ikoni viereen. Mitä se tarkoittaa? Oliko teksti jotenkin sopimaton vai mistä on kysymys?

Xariel
Moderaattori

« Vastaus #30 : 28.Toukokuu 2008, 22:43 »

Jos tarkoitat sitä pientä naamankuvaa, se ilmestyy aina niihin ketjuihin otsikkoon, mihin olet itse kirjoittanut viestejä. Tässä tapauksessa perustit itse topiikin, ja siksi sinulla itselläsi näkyy pieni naamankuva siinä.  Jos katsot, huomaat että se on jokaisen topiikin kuvakkeessa, mihin olet kirjoittanut. ;)

Dynedit// Näin on närhet. Tosin en ollut ajatellutkaan, että se näyttää naamalta... Heh, niin todella näyttää! On kai mallintavinaan tekstidokumenttia (viestiä). Oppia ikä kaikki.
« Viimeksi muokattu: 08.Elokuu 2008, 21:07 kirjoittanut Xariel » tallennettu
Kokelas

« Vastaus #31 : 29.Toukokuu 2008, 07:32 »

Jos tarkoitat sitä pientä naamankuvaa,

Ahaa! Kiitos huojentavasta tiedosta! En hahmottanut sitä naamankuvaksi... luulin sitä merkiksi jostain Epäilyttävästä Toiminnasta... siis minun puoleltani, heh. Ei mitenkään harvinaista, muuten.
heatherr
Kokelas

« Vastaus #32 : 08.Marraskuu 2008, 16:15 »

Ajattelin ensin lähettää jollekin modelle yksityisviestin mutta päädyin tässä ketjussa kysymiseen.

Eli, olen tehnyt yhden runon, joka on aika lyhyt, ehkä muutaman rivin mittainen. Onko sille siis aiheellista tehdä oma topikki, jos ei ole aiemmin tänne topikkeja tehnyt? Ja eihän sellaista rakkautta, kuten suudelma, lasketa kielletyksi?

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #33 : 08.Marraskuu 2008, 16:30 »

Minun käsittääkseni jos muutaman lauseen runo on oma itsenäinen tuotos josta pohdittavaa niin sille voi tehdä oman topiikin. Siis tarkoitan että jos runo on mielestäsi valmis. Koska runolle ei voi antaa mittaa, eikä sitä voi vaatia olemaan kovinkaan pitkä. Jos taas tiedät että sinulta on tulossa monia lyhyitä runoja tulevaisuudessa, niin ne voi kasata sitten samaan topiikkiin.

Ja suudelmat eivät ole kiellettyjä, eikä rakkaus ylipäätään. Vasta k-13 seksuaalinen aktiviteetti on.

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #34 : 08.Marraskuu 2008, 16:31 »

On aiheellista ja ei lasketa ^^ Tervetuloa vain joukkoomme. Rid oli näköjään nopeampi, ja kaiken lisäksi monisanaisempi, siispä vain peesaan.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Muitalus
Noviisi

« Vastaus #35 : 26.Toukokuu 2010, 18:37 »

Minulla on vielä hieman vaiheessa oleva  kolmen novellin kokonaisuus, joka on kirjoitettu pohjoissaameksi. Siksipä kysynkin, että

- pitäisikö minun tehdä ja julkaista alkutekstin lisäksi myös suomeksi käännetyt tekstit (varmaan pitäisi palautteen saannin kannalta, kun koko Risingissä on vain pari saamea opiskellutta/saamentaitoista)

- ja voiko novellit julkaista täällä, kun ne eivät ole scifiä eivätkä fantasiaa? Kannattaako minun ylipäätään julkaista täällä tämänkaltaista tavaraa?
Velhoruhtinatar

« Vastaus #36 : 26.Toukokuu 2010, 18:55 »

Muitalus: Ei ole pakko olla scifiä tai fantasiaa, paljonkin muita genrejä on julkaistu. Iivari varmaan ilahtuu ikihyviksi, jos laitat ne saameksi, mutta muut hyötynevät käännöksen olemassaolosta. :)

Lullaby
Kokelas

« Vastaus #37 : 28.Huhtikuu 2011, 20:07 »

Olisi hiukan kysyttävää noista ikärajoista. Minulla on meneillään yksi tarina johon on tulossa jonkinlainen rakastelukohtaus, jota ei ole sen suuremmin suunniteltu. Sen verran olen kuitenkin päättänyt, etten mitään pornoa ala kirjoittaa, vaan olin ajatellut kuvailla yksityiskohtaisesti hahmojen tunteita ja ajatuksia, en oikeastaan itse tapahtumaa. Onko tämä ok?

En muuten tiedä, tarina jota kirjoitan on täysin omani hahmoja ja juonia myöten, mutta tyylissä on paljon vaikutteita Terry Pratchetin tuotannosta. Jos tarina on oma, ja tyylissäkin on omia persoonallisia piirteitä, niin kyseessähän ei ole suora kopiointi? Joku fiksumpi varmaankin tietää.
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #38 : 28.Huhtikuu 2011, 22:14 »

Onko ketään, jonka tyyli olisi täysin uniikki? ;) Siitä en tiedä, voiko jotain piirteitä siitäkin kopioinniksi laskea, mutta sen tiedän, ettei se ainakaan Nuotiolla sovellettaviin julkaisuoikeuksiin vaikuta (joskaan et tätä suoraan kysynyt). Jonkun kirjailijan tyylin hyväksikäyttö on yleensä vain kunnianosoitus, koska "pelkäksi" kopioinniksi olisi moinen varsin työlään puoleista kopiointia. Tietysti toisilta käyttäjiltä voi tulla negatiivista palautetta, jos he kokevat asian häiritseväksi (mikä nyt ei ole välttämätön seuraus, jos kerran tyylissä on omaakin kädenjälkeä, ja pakostihan siinä on). Voihan erikseen mainita, mistä on esikuvaa otettu.

Kirjoitettu rakastelu on harvemmin kovin raadollista, jos siinä ei mennä pornon puolelle tai käytetä hardcorempaa sanastoa. Yksityiskohtia kannattaa varmaan jättää vähemmälle, mutta sinähän joka tapauksessa aiot keskittyä tunteisiin, kuten sanoit. Voithan toki kirjoittaa ensin ja lähettää jollekulle Nuotion moderaattorille tekstin näytille, jos epäilyttää. On kuviteltavissa monenlaista variaatiota siitä, miltä moinen teksti valmiina näyttää, joten yleispätevää määritelmää ei liene. Jos eivät meinaa ehdot täyttyä niin onhan noita muitakin foorumivaihtoehtoja.
Juulianna
Kokelas

« Vastaus #39 : 07.Maaliskuu 2012, 16:11 »

Pahoittelen ehkä hieman tyhmää kysymystä, mutta en ole vielä oikein sinut tämän foorumin kanssa.

Säännöissä lukee, että näytteille voi laittaa pätkiä kirjoista, mutta vähän alempana taas että foorumille kirjoitettavien jatkotarinoiden olisi hyvä olla mielellään kirjoitettu valmiiksi ennen julkaisua täällä.

Voinko kuitenkin pyytää palautetta suunnitellun mutta keskeneräisen romaanin alusta ja ideasta?

Kiitos vastauksesta.
- Juulianna

"Ole rohkea. Käy selvittämässä vihollisen asemat ja tule kertomaan meille kaikki mitä tiedät. Ja muista ettei putkimies avaruudessa ole ollenkaan hassumpi idea tarinan pohjaksi."
- Stephen King: Kirjoittamisesta
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös