30.Heinäkuu 2014, 01:52 *

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Näin käyttäytyä Nuotiolla - Tärkeää! Lue!  (Luettu 10429 kertaa)
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #40 : 07.Maaliskuu 2012, 16:22 »

Voinko kuitenkin pyytää palautetta suunnitellun mutta keskeneräisen romaanin alusta ja ideasta?

Juulianna, varsin monet ovat noin toimineetkin. :) Jatkotarinoita koskeva huomautus liittyy enemmänkin siihen tilanteeseen, että tosiaan kokonaisen jatkotarinan aikoo täällä julkaista.
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #41 : 07.Maaliskuu 2012, 16:45 »

Valmiuden vaatimus tarkoittaa pääasiassa sitä, että tekstin tulisi olla luettu itse vähintään sen pari kertaa, jottei luettavuus kärsisi ja turhia ajatusvirheitä tekstissä olisi liikaa. Aloitusten osalta on aina hyvä kertoa, että kyseessä on aloitus - ja jatkotarinat taas ovat parhaimmillaan upeita, mutta tällä hetkellä on vaikea uskoa lukijoita siunaantuvan mahdottoman pitkiin tarinoihin ilman suurta vaivannäköä muutamaa enempää.

Kannattaa ottaa huomioon viestin 20 000 merkin rajoitus, eli pitkä tekstin saattaa joutua tallentamaan useana viestinä.

Ja mitkään kysymykset eivät ole tyhmiä, on vain liian laiskoja vastaajia.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Velhoruhtinatar

« Vastaus #42 : 08.Maaliskuu 2012, 00:57 »

Jatkotarinoita koskeva huomautus on tehty aikana, jolloin niitä oli tulvi ovista ja ikkunoista, ja monet jäivät kesken kun kukaan ei sitten jaksanutkaan. Nykyäänkin validi pointti on kyllä armahtaa lukijaa, että ei koko kirjaansa laita samalla kertaa, vaan mieluummin käsitettävissä pätkissä. Romaanista riittää ihan hyvin näytekatkelmakin, siitä saa jo annettua palautetta, mutta koko kirjaa ei tarvitse uhrata internetille. Tosin on täällä kiertänyt linkkejä mm. verkossa kokonaan julkastuihin romaaneihinkin (foorumille postaamisessa tosiaan on viestikohtainen pituusrajoitus, kuten Iivari huomauttikin).

Until one day, the boundary gives way.
Serafia
Noviisi

« Vastaus #43 : 10.Heinäkuu 2012, 22:25 »

Tuota linkin osote ei toiminut. Tuli vain "The page cannot be found" Voisiko siis sen linkin päivittää?
  Itsellä ei ole tuota ongelmaa, että kirjoittaisin kahta tarinaa yhtä aikaa; Kirjoitan vain ja ainoastaan novelleja. Välillä sitä tulee muutama runokin raapustettua. Syynä on, et kärsivällisyys ja inspiraatio ei riitä tarinan kirjoittamiseen. Tosin voisi auttaa, jos kirjoittaisi käsitekartan tarinasta; vaihe vaiheelta. Muttajoo, katsotaan sitä sitten tulevaisuudessa :>
Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #44 : 10.Heinäkuu 2012, 22:47 »

Eli aloitusviestin linkki elokuvaikärajoista?

Ainakin tuolla näyttäisi olevan toimiva sivu: Mediakasvatus- ja kuvaohjelmakeskus
(Samoilla sivuilla ikärajojen perusteet sisällöittäin kuvailtuna: Väkivalta, Seksi, Ahdistus ja Päihteet)
« Viimeksi muokattu: 10.Heinäkuu 2012, 22:53 kirjoittanut Hiistu » tallennettu

Tavallaan.
Sinipiika
Kokelas

« Vastaus #45 : 07.Syyskuu 2012, 13:02 »

Hei,
minulla on kolmesataasivuinen nuortenfantasiakäsikirjoitus, jota en ole saanut läpi kustantajilla. Koska se nyt kuitenkin on tuottanut huvia sekä minulle itselleni että muutamalle sen lukeneelle kurssitoverille, haluaisin saattaa sen muiden fantasiafanien ulottuville. Siinä on yksi mahdollisesti K13 seksikohtaus, tosin lyhyt eikä kovin yksityiskohtainen. En siis ole varma onko tämä sille oikea paikka, myöskään pituuden takia. Kannattaako sitä laittaa tänne jatkotarinana vai tiedättekö jonkin paremman paikan?
Velhoruhtinatar

« Vastaus #46 : 07.Syyskuu 2012, 13:09 »

Sinipiika: jos teksti on jopa 300-sivuinen, sitä ei kannata postata foorumille edes paloissa. Tee siitä mieluummin pdf ja julkaise jossakin, kuten kotisivuillasi tai missä tahansa verkon tiedostopalvelussa, josta saa julkisen linkin. Voit sitten linkata työsi Leirinuotioon.

Until one day, the boundary gives way.
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös