26.Marraskuu 2014, 07:07 *

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Heroes  (Luettu 12591 kertaa)
Chiad

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #20 : 18.Lokakuu 2007, 11:09 »

Toisin kuin Jarmo ja tnjrp, minä viihdyin television ääressä 21.00-22.00 Herosia katsellessa. Se on harvinaista (ellei luontodokumentteja lasketa mukaan).

Hahmoja ei ollut minusta liikaa eikä liian vähän pilottijaksossa. Niitä oli sen verran, että juoni pysyy vauhdikkaana. Lisäksi hahmot ovat sen verran erilaisia, ettei sekannuuksia synny. No okei, on hiukan typerää, että lähes kaikki pilottijakson hahmoista olivat jollain tavalla amerikkalaisia, puhuivat englantia eivätkä omaa äidinkieltään jne. Miksi erikoiskykyjä omaava ihminen ei voi asua vaikka Afrikassa tai Unkarissa? Ainoastaan se japanilainen kaveri (josta taisi tulla kerta heitolla lempihahmoni) puhui äidinkieltään ja eli ei-amerikkalaisessa kulttuurissa.

Mutta... pysyn edelleen mielipiteessäni siitä, että hahmot ovat tarpeeksi omanlaisinaan, persoonallisia. Ja ehkä tulevissa jaksoissa esitellään hahmoja hieman laajemmalti maailmalta, kuten sieltä Afrikasta. Vai onko amerikkalaisessa viitekehyksessä pysyminen olennaista sarjan pääidean kannalta? (Kysymykseni on osoitettu lähinnä niille, jotka ovat jo sarjan ensimmäisen tuotantokauden nähneet.)

Hauskinta sarjassa - pilottijakson perusteella - ovat viittauksen populaarikulttuurin ja sen ilmentymiseen arkielämässä. Japanilainen poika lukee länsimaisia sarjakuvalehtiä, yksinhuoltaja äiti hankkii rahaa nettipornon avulla, tyttö ikuistaa erikoiskykyjään videokameran avulla... Niin, ja japanilaisessa baarissa lauletaan Backstreet Boysia, mikä kertoo länsimaisen kulttuurin (salakavalasta?) soluttautumisesta japaniin. Populaarikulttuuri elää tuossa sarjassa ja lähentää sitä arkitodellisuuden kanssa. Hahmot käyttävät samanlaisia (viihde)välineitä kuin... reaalielämän immeiset. Uskon, että nuo viittaukset populaarikulttuuriin saattaisivat mennä ohi yli 50-vuotiaalta katselijalta.

Pyrin jatkamaan sarjan katsomista. Jos jaksot sortuvat kliseisyyteen tai "omaan näppäryyteensä", kuten tnjrp totesi, lopetan yksinkertaisesti sarjan katsomisen sen enempää murehtimatta. Tosin minulla on niin huono muisti TV-sarjojen suhteen, että saatan unohtaa sarjan seuraamisen jo seuraavassa kuussa. :P
Rebel
Noviisi

Asuinpaikka: Kangasala (near Tre)
« Vastaus #21 : 18.Lokakuu 2007, 11:35 »

Nääh, minua ei sitten kuitenkaan ihan vakuuttanut. Kyllä minä nyt seuraavan ja ehkä sitäkin seuraavan osan katson, mutta saapa nähdä sitten sen jälkeen. Arvellutti tuo henkilöiden määrä myöskin; pystytäänkö katselija tutustuttamaan heihin paremmin kuin mitä tämä ensimmäinen tunti pystyi? Varmastikin, mutta se ei välttämättä riitä.

Ideana tuon tyyliset sarjat/elokuvat eivät oikein jaksa innostaa, niissä täytyy todella olla sitä jotakin jos viitsin alkaa katselemaan. Ehkä pettymykseni johtui myös osittain siitä, että odotukset olivat poikkeuksellisen korkealla, mutta en nyt tämän ensimmäisen osan perusteella tuomitse sen enempää. Muodostan mielipiteeni uudelleen kun näen vähän pidemmälle.
Raccoon
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Mikkeli
« Vastaus #22 : 18.Lokakuu 2007, 13:13 »

Minullekin jäi hieman vaisu kuva tuosta alusta. Ja en erityisesti pidä tuollaisista "to be continue" jutuista ainakaan pilotissa. Olisivat nyt sitten perhana tehneet kunnon elokuvapilotin, eikä tuollaista "syöttiä". Hahmojen määrä taas ei ole minusta mitenkään erityisen suuri. Saman verran noita löytyy aina Star Trekistä ja B5:stä Buffyyn. Oikeastaan toivoin, että olisi näytetty pieniä vilauksia kymmenistä erikoiskyvyistä ympäri maailma, eikä vain parista jenkistä ja yhdestä japanilaisesta. Oliko noita "sankareita" nyt tuossa vain viisi.

Mutta toivotaan, että sarja paranee. Hassua sinänsä, että monesti loistavasti startanneet sarjat (minusta esim. Firefly ja Surface) on jenkeissä lopetettu heti alkuunsa ja sitten tällaiset varsin vaisusti alkavat taas nousevat suosioon suureen.
Nyna
Vanha velhotar

Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #23 : 18.Lokakuu 2007, 13:51 »

Heroes alkaa kyllä aika vaisusti, joten antakaa sille aikaa. En minäkään ollut ensimmäisen jakson jälkeen kovin vakuuttunut, varsinkaan kun odotukset olivat todella korkealla kaiken hypetyksen jälkeen. Ensimmäinen jakso on kovin tylsä verrattuna tulevaan, mutta näin toisella katselukierroksella siinä oli kiinnostavia yksityiskohtia joilla ei ensimmäisellä kerralla ollut vielä mitään merkitystä.
friikki
Kokelas

« Vastaus #24 : 18.Lokakuu 2007, 13:53 »

Katselin tyttöystäväni kanssa tätä hetken, kunnes joku nainen alkoi strippaamaan kameralle. Siinä ei montaa sekuntia mennyt kuin katsottiin sitten greyn anatomiaa :D

Mainostauolla katsottiin sitten taas tätä, ja jäi hieman hämmentynyt fiilis. Toisaalta, ymmärtäminen voi olla hieman ongelmallista, jos katsoo vain minuutin sieltä, toisen täältä. Ensi viikolla voisi yrittää katsoa koko jakson ja sitten kommentoida tarkemmin...
***

« Vastaus #25 : 18.Lokakuu 2007, 16:53 »

Yllättävän paljon sarjan asetelmista tuli Unbreakable-elokuva mieleen, siitä on varmasti saatu ns. "inspistä" enemmänkin.

Se strippauskohtaus hämmensi meilläkin, vaikka kyllä se tietenkin juonellisesti oli osa tarinaa. Mutta silti, ei tarttisi näyttää. Siis kuinka monessa poliisisarjassakin aina välillä poiketaan tutkimassa johtolankoja tankotanssi-paikoissa, jotta voidaan vähän näyttää perseenpyöritystä. Hoh hoijaa! Moisille jutuille on ihan omat televisiokanavansa.

Mutta silti kaiken kaikkiaan yllätyin positiivisesti. Kelpo sarja. Paljon kuvallista kerrontaa eikä pelkkää puhetta, pidän sarjan visuaalisesta ilmeestä. Dexter lässähti heti alkuunsa, ehkä tämä toimii toisinpäin ja lähtee lentoon (pun intended!).
celeblith
***

« Vastaus #26 : 18.Lokakuu 2007, 19:38 »

Ihan ok sarja, luultavasti seurailen vielä enemmänkin, ja sitten näkee jaksaako sitä aina katsoa.
Darkakimus
Noviisi

« Vastaus #27 : 12.Marraskuu 2007, 20:20 »

Pitkästä aikaa postaan tänne turhia ja tarpeettomia kommenttejani, mutta joskus se on aloitettava.

Sarja on loistava, siinä on syvällisiä päähenkilöitä, odottamattomia juonenkäänteitä, ja yms. pientä koukuttavaa sälää. Jotenkin kaikista omaperäisin hahmo on Hiro, hän on niin positiivinen ja asenteellinen... Hänellä on vaikka mitä päähänpistoksia, ja letkautuksia, joissa välillä tulee ihan tippa linssiin... Sylar, ilmeisesti pääpahis on erittäin rassaava ja kiero sanan kaikissa merkityksissä. Siitä huolimatta hän on pahis paikallaan. Mutta nyt odottelemaan uusia jaksoja.
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #28 : 12.Marraskuu 2007, 21:52 »

Sarjaa olen nähnyt entuudestaan ja kelpasi se jonkin aika, mutta jos joku sarjiksen lukijana huomasi, Stan Leen nimi livahtaa alussa, sillä heppu on mukana ja hahmot on aika paljon Marvelin ja DC:n maailmasta. Kuten se Chearleaderin voimat muistuttavat huomattavasti paranemisvoimaa, joka vuorostaa esiintyy Wolverinella ja jos joku on tarkka, voi huomata erittäin tutun maalauksen yhdessä jaksossa. Ja se on sarjiksessa myös.

Sarja näytti aluksi ihan hyvältä, mutta sitten eteenpäin katsoessa alkua, okei se oli tylsää, mutta tietysti sitten uteliaisuus voitti ja piti katsoa kuka ja minkälaiset voimat on kenelläkin. No ainakin odottelen jonkin aikaa, ennen kuin alan MTV3:selta seuraan, kun olen tietyyn jaksoon katsonut.
Platypus
Velho

Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #29 : 18.Marraskuu 2007, 15:13 »

Tämä näytti niin mielenkiintoiselta sarjalta, että voisin sanoa jääneeni koukkuun siihen jo ennen kuin se alkoi. :) Juliste kun löytyi, länttäsin sen heti seinälle.

Hahmot ovat mielestäni mielenkiintoisia. Kaikilla on oma tarinansa, eikä tunnu että kukaan jäisi taka-alalle. Suosikkini on se japanilainen Hiro. On minustakin vähän tylsää, että kaikki muut ovat Amerikasta. Se on jotenkin niin amerikkalainen tyyli tehdä ohjelmia...

Näyttelijöistä toivon kuulevani lisää. Eikös yhden ÄO ole jotain 180? Järjettömän fiksu.

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
***

« Vastaus #30 : 19.Marraskuu 2007, 10:16 »

Ja suomalaisissakin televisiosarjoissa ovat melkein kaikki suomalaisia! ;-)

Sarja on menettänyt Suomessa niin paljon katsojia, että saapa nähdä, näytetäänkö sitä täällä kovin pitkään. Tuskin ainakaan näin hyvällä ohjelmapaikalla. Aihepiiri taitaa olla meille liian vieras.
kai
Vanha arkkivelho

Asuinpaikka: Ennoo enää arkkivelho. Vaan jotain paljon parempaa.
« Vastaus #31 : 19.Marraskuu 2007, 10:44 »

Ja kun sarjaa sponsoroi radio Nova, niin voi vain ihmetellä mitä helvettiä maikkarilla on ajateltu. Novan ja Heroesin kohderyhmät ei kuitenkaan kohtaa mitenkään. Eiköhän viimeistään toinen kausi nähdä Heroesista Subilla. Tai Nelosella.
Xariel
Moderaattori

« Vastaus #32 : 19.Marraskuu 2007, 16:03 »

Juu, ihan samaa mieltä. Jopa se ainainen Radio Novaaa ottaa hermoon. Miksi?

Sarja on ihan kiva, mutta jotenkin hiukan kaukainen aihe minulle ainakin. Ja mitkä motiivit sillä japanilaisella on pelastaa New York niin intomielisesti? Siinäpä kysymys.
Radoxeald Lectunium

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #33 : 19.Marraskuu 2007, 17:42 »

Totta kai koska kaikki Marvelin sankaritkin tekee niin!

Heroes on minusta mukava sarja, vaikka siinä rassaa tietty verkkaisuus juonenkulussa. Toisaalta hahmoja ja tarinankaaria on sen verran paljon... Mutta toisaalta taas, nämä sankarit pääsevät vähitellen yhteyteen toistensa kanssa, jolloin tarinankin voisi odottaa kulkevan vähän jouhevammin. Kai.

Muttamutta, Heroes on piristävä lisä TV-ohjelmistoon (ja juuri sopivasti keskiviikolle Paon ja Housen väliin).

raksu

Asuinpaikka: Lohja
« Vastaus #34 : 19.Marraskuu 2007, 22:33 »

Katson tällä hetkellä tv.tä uutisten lisäksi kahtena iltana viikossa: ke 21:00-22:00 ja to 21:00-22:00. Heroes on hyvä, vaikka siitäkin löytyy outoja hetkiä tai sellasia, joista en pidä, mutta niin sitä löytyy kaikista sarjoista. Hiro on paras hahmo koko sarjassa, mutta hänen japaninsa kuulostaa hassulta korvaani :o (sen kaltaista murretta kuulee harvemmin japanilaisissa sarjoissa ja animessa.)

Kyllä tätä sarjaa tulee katsottua niin pitkälle kuin sitä vain Suomessa viitsitään näyttää. Mukavaa, että tv.stä tulee joskus katsomisen arvoista ohjelmaa :P.
Xandra

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #35 : 19.Marraskuu 2007, 23:22 »

Hirohan on kauhean innostunut koko sankarijutusta ylipäänsä ja kun sille nyt sitten tarjoutuu kohtalon saattelemana mahdollisuus olla sankari niin kai hän nyt sitten tarttuu tilausuuteen. Mitä sitten että se sattuu olemaan New York Amerikassa  Hymyilee
***

« Vastaus #36 : 20.Marraskuu 2007, 13:33 »

Ja olihan Hiron tulo New Yorkiin nähty ennalta. Ei hänellä ollut edes valinnan varaa...
Morinjoc

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #37 : 21.Marraskuu 2007, 21:58 »

No niin, johan paikkaan jättivät. Käsiä ylös kuinka moni uskoo että se siihen ihan oikeasti kuoli? Yleensä päähenkilöillä on ikävä taipumus selvitä hengissä kaikesta, mutta nyt... tiedä tuosta sanoa...

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Tiuku
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #38 : 21.Marraskuu 2007, 22:05 »

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
No joo, tuskin, mutta aina voi haaveilla. Jos nyt häntä tosiaan tarkoitit, kun ei voi tuon sarjan kohdalla olla varma, kaikki on niin tiukasti solmussa keskenään.

Kiva sarja. Voisi olla ehken realistisempikin, mutta eihän tuollaisten kuulukaan olla.
Kuurankukka
Neurovelho
****

« Vastaus #39 : 21.Marraskuu 2007, 22:33 »

Niin, ja sitä paitsi Hiro on innoissaan New Yorkista... mikä ettei se sitten tahtoisi pelastaa sitä, kun vielä pääsee sankariksi ja se on kohtalo...

Mihinkä tuo loppui? Epäilen, että ainakin se osa meni kevysti ohi... (En seuraa vieläkään, mutta vilkuilen välillä, ja kuuntelen kuinka eräs henkilö selittää sarjasta... eiku.)

Tavallaan pidän siitä taiteilijamiehestä. Ja sairaanhoitajapojasta. Ne on... tyhmän angstisia ja sekaisin. (Narkkarius ei liene yhteinen piirre.)

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6   Siirry ylös