Keskustelut
touko 25
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Miss Green
  • Fates
  • Scartti
  • Aemilia
  • Rituri
  • Dyn
  • Kirjaneito
  • Echramath
  • Zisatto
  • Jussi
  • Tiuku
  • Iivari
  • Thialfi
Yhteensä paikalla:
  • 13 käyttäjää
  • 54 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Heroes  (Luettu 10224 kertaa)
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« : 04.Syyskuu 2007, 10:53 »

Aloitin tästä eilen ketjun mutta en saanut sitä postattua, joten uusi yritys.

Kyseessä on siis amerikkalainen draamasarja, joka alkaa Suomessakin 17.10 MTV 3:n esittämänä. (Joku paremmin tietävä voi varmaan ihan vuoronkaudenajankin kertoa.) Itse koukutuin totaalisesti Irlannissa ja kun nyt huomasin, että jotkut muutkin risinglaiset ovat tästä ohimennen puhuneet, voisi kunnon topicinkin perustaa.

Sarjan idea on siis se, että ympäri maailman täysin satunnaisilta vaikuttavat ihmiset alkavat saada erikoisia kykyjä, kuten lentokyvyn yms. Marvelin sarjakuvien tyyliin pääkysymykseksi muodostuu paitsi "Miksi minä?" myös se, miten kykyjä pitäisi käyttää. Ja siinä sitten oikeastaan koko pointti.

Sarjassa on aika suuri määrä päähenkilöitä, joiden mukana sitten seurataan erilaisia tapahtumaketjuja. Henkilöt ovat eri kansallisuuksista tai yhteiskuntaluokista, jopa eri puolilta maailmaa. Hienointa on ehkä se, että kukaan heistä ei ole yksiulotteisen hyvä tai paha, ei edes kaikista mustavalkoisin hahmo aka Sylar.

Itse tykkään kovasti. Sarjan juoni on monimutkainen ja periaatteessa se on vain yksi  viihdehuttu keskellä kaikkea tarjontaa, mutta henkilöt ovat mielenkiintoisia ja kyvyistäkin löytyy yllätyksiä, esimerkiksi kyky maalata tulevaisuutta.

Ja Hiro nyt yksinkertaisesti vain on niin aww. ^^ (Samoin kuin Sylar, mutta häntä ei kuulemma saa fanittaa. Harmi.)

Sini-edit:

Risingin kalenteri tietää.
« Viimeksi muokattu: 04.Syyskuu 2007, 20:30 kirjoittanut Sini » tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #1 : 10.Syyskuu 2007, 11:59 »

Hmm... minä olen katsonut nyt kaksi jaksoa (kiitos Vehkan), ja täytyy sanoa että tämä on parasta mitä olen nähnyt hyvin pitkään aikaan... Tietysti tähän mennessä ei vielä ole juuri paljoa tapahtunut, mutta koukussa olen kyllä jo.

Näin alun pohjalta odotan todella paljon, ja jos sarja pitää samalla tavalla katsojasta kiinni loppuun asti, niin tämän tulen kyllä hankkimaan dvd:llekin.

Mitään järkevää osaa sanoa... Kannattaa katsoa, netistä pääsee katsomaan ilmaiseksi ilmeisesti laillisesti (näin väittävät ainakin) mutta ilman tekstejä, ja tarvitsee divx:n...

natsimodehyökkäys: Ei muuten saleen ole laillista. Linkki poistettu siis.
« Viimeksi muokattu: 10.Syyskuu 2007, 12:06 kirjoittanut kai » tallennettu
mascis
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 11.Syyskuu 2007, 10:53 »

Sarja on kyllä erittäin loistava. Itse kyllä petyin kovasti ensimmäisen kauden loppuun, mutta ei siitä enempää.
tallennettu
Meren
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 11.Syyskuu 2007, 19:39 »

Minäkin nyt voisin omasta puolestani ylistää kyseistä sarjaa. Canalilta aloin kyseistä sarjaa seuraamaan, ihan vahingossa, mutta koukutuin aivan täysin. Muutama jakso alusta näkemättä ja ne ajattelin katsoa sitten, kun tämä kolmoselta alkaa tulemaan.

Hahmot ovat mahtavia, juoni on mahtava. En oikein näin nopeasti ajateltuna keksi mitään negatiivista sanottavaa. Toivon vaan, että mahdollinen toinen tuotantokausikin olisi tulossa, että saisi lisää tätä!
tallennettu
Northstar
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Järvenpää
« Vastaus #4 : 21.Syyskuu 2007, 08:44 »

Ihan hyvä sarja tosiaan omastakin mielestä ja tuntuu hiukan tahmaisen alun jälkeen paranevan vain koko ajan.
Näyttäisi toinen tuotantokausi alkavan ensi maanantaina jenkkilässä (24 September 2007).
Itse tosin olen vasta "menossa" jaksossa 5 ensimmäistä tuotantokautta.
tallennettu
Vaeltavainen
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 05.Lokakuu 2007, 13:32 »

Ensimmäiset jaksot tosiaan tuli katseltua ihan mielettömissä fiiliksissä. Eritoten pari ensimmäistä jaksoa olivat aivan mahtavat loistavan Hironakamuran vuoksi. Puolivälissä kuitenkin paketti tuntui mielestäni leviävän ja lopussa tuntuikin lähinnä siltä, ettei sarja oikein tiennyt mitä itsellään tekisi.

Muutamia melko turhia hahmoja sarjassa joitten tarinat eivät yksinkertaisesti vain kiinnostanut: ehkä ensimmäisenä näistä mieleen tulee Niki Sanders. Vaikka lausuma "to save the world, save the cheerleader" onkin oikein hulppea, en koskaan tajunnut hypeä mitä tuo cheerleaderi sai aikaan rapakon takana.

Voko Greg Grunbergistä olla tykkäämättä? Kaikissa sarjoissa missä nähnyt näyttelee semmoista vahvaa ja hyvää "kaveri" hahmoa josta on pirun helppo tykätä.
tallennettu
Mic
Vanha velho

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 15.Lokakuu 2007, 23:44 »

Niin hienolta ovat mainokset näyttäneet ja niin moni on suositellut, että odotukset ovat aika korkealla. Tuskin malttaa odottaa että se alkaa. Pääseekö sarjaan nopeasti mukaan, vai käynnistyykö se hitaasti?
tallennettu
Tero
Turun mafioso

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #7 : 16.Lokakuu 2007, 09:17 »

Pääseekö sarjaan nopeasti mukaan, vai käynnistyykö se hitaasti?

Käynnistyy aika hitaasti -- ensimmäiset muutama jakso menevät henkilöiden esittelyyn ja tapahtua alkaa vasta pikku hiljaa.
tallennettu
Darkki
Arkkivelho

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #8 : 16.Lokakuu 2007, 09:56 »

Heroes on ehdottomasti yksi lempisarjoistani, ellei jopa tällä hetkellä se suosikkini. Juoni on mielestäni hyvin kerrottu ja mukaansatempaava. Hahmot kehittyvät ja vaikka sarjassa on paljon näyttelijöitä, niin kukaan ei jää vain seinäruusuksi. Sarjalla on hyvinkin paljon potentiaalia tulla kultisarjaksi, jota muistellaan lämpimästi vielä vanhoilla päivillä =)

Suosittelen kiinnittämään turvavyöt 17.10. kl 20.55 jos MTV3 on päällä, sillä sarja imaisee mukaansa ja vauhti vain kiihtyy sarjan edetessä eteenpäin.
tallennettu
Morinjoc
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 16.Lokakuu 2007, 10:33 »

En ole vielä nähnyt mutta ajattelin katsoa huomenna. Sen verran lupaavia nuo mainokset ovat olleet.
tallennettu

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #10 : 16.Lokakuu 2007, 12:17 »

En ole vielä nähnyt yhtään jaksoa, mutta velipoika kertoi sarjasta. Oli katsellut sitä amerikkalaisen ystävänsä luona. Kuulemani ja mainosten perusteella voisi olla ihan katsomisen arvoinen sarja, vaikka tietysti tällainen varsin perinteinen juoni satunnaiset-ihmiset-saavat-superkykyjä herättää hieman epäilyjä.
tallennettu
Emperor
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Akselilla Hanko-Teno
« Vastaus #11 : 16.Lokakuu 2007, 12:52 »

Täytyy toivoa että hype olisi tällä kertaa oikeutettua, mutta eipä tuo toisaalta niin kauhealta näyttänytkään ole. No jaah, eivätpähän toikkaroi trikoissa. :p Voisi alkaa seuraamaan.

Onko se tunnari muuten Ville Valon laulama?
tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #12 : 16.Lokakuu 2007, 13:02 »

Onko se tunnari muuten Ville Valon laulama?

Jos tarkoitat sitä musiikkia mikä MTV3:lla on mainoksissa, se on Poets of the Fallia. Lukee kyllä siellä oikeassa alakulmassa ;)
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #13 : 16.Lokakuu 2007, 13:42 »

No jaah, eivätpähän toikkaroi trikoissa
Trikoot vielä menee, mutta ne alushousut trikoiden päällä...

Kyllähän tässä jutussa tuntuis aika paljonkin Straczynskin Rising Starsin henkeä olevan, mutta haitanneeko tuo mittään varsinkin kun taitavat tässä sarjassa käsitellä enempi aikaa ennen kuin väki vetää spandexit päälle ja alkaa leipoo pikkukonnaa turpaan kadunkulmissa. JMS:n sarjishan keskittyi hieman tylsästi siihen aikaan, kun porukka jo oli ns. virallisesti supersankareita.
tallennettu
Rebel
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kangasala (near Tre)
« Vastaus #14 : 16.Lokakuu 2007, 21:19 »

Sen verran mitä tästä topista nyt olen lukenut (ja mainoksia nähnyt), niin aion kyllä olla paikalla huomenissa, kun se sitten alkaa. Odotukset ovat korkealla, mutta saapa nähdä, mitä tuo sitten oikeasti on. Minuun televisiosarjat näin yleisesti uppoavat huonosti, mutta toivotaan, että tässä tulee poikkeus.
tallennettu
celeblith
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 17.Lokakuu 2007, 19:04 »

Ajattelin että tätä sarjaa voisi vilkaista, vaikuttaa ainakin ihan hyvältä, vielä en osaa sanoa. Joten tänään meinaan sarjan katsastaa, toivottavasti muistan.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 17.Lokakuu 2007, 22:13 »

Minulla on vahvoja ennakkoluuloja tätä sarjaa kohtaan, lähinnä oikeastaan siksi, miten sitä kehutaan.
Näytti aika perinteiseltä amerikkalaisarjalta. Ei sillä, voivathan ne joskus olla ihan mukavaakin katsottavaa.

Osoittautui kuitenkin varsin mielenkiintoa herättäväksi, kun piti opiskella matikkaa. Onneksi äitini otti sen nauhalle (hän ei muuten liiemmin pitänyt), joten voin katsoa sen joskus paremmalla ajalla. Olen näes luvannut katsoa ainakin kaksi ensimmäistä osaa, ja eräs tähänkin ketjuun kirjoittanut henkilö varmaan syö minut, jos en niin tee. Iskee silmää (Mutta kultaseni, kyllä minä katson vaikka kaikki jaksot jos sinä haluat.)

Täytyy myöntää, että loppu oli melko takerruttava. Tai no, olisi tietysti ollut vielä enemmän, jos nyt olisi edes teoreettinen mahdollisuus siihen, että siinä voisi käydä huonosti (no okei, onhan sellainen tietysti...), eikä heti jakson jälkeen olisi näytetty hiukan paljastavaa kohta sueraavasta.  Pyörittää silmiään
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Mic
Vanha velho

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 17.Lokakuu 2007, 22:32 »

Aika koukuttava loppu. Pidin siitä, että ainakaan vielä päähenkilöitä ei ollut liikaa. Kannattaa muuten käydä maikkarin sivuilla lukemassa jaksoon liittyvä sarjakuva!
tallennettu
Jarmo
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #18 : 17.Lokakuu 2007, 23:12 »

Olen täysin eri mieltä kuin Mic. Vaikuttaisi, että sarjassa on liikaa hahmoja. En millään jaksa uskoa, että edes näistä hahmoista saataisiin mitään syvällisempää irti nykyisen kaltaisella ruutuajalla. Valmiiksi pureskeltuja juonikehitelmiä saattaapi olla tulossa. Toivottavasti hahmoja siirtyy pieneen sivuosaan, tai mieluummin porukkaa alettaisiin lahtaamaan ennen kauden puoliväliä. Heroes herätti hieman uhkaavia viihdehömppä/Lost-fiiliksiä.
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #19 : 18.Lokakuu 2007, 08:40 »

Odotit sit taidetta?

Itse olen kyllä vähän pettynyt tähän pilottiin, onko taas tullut imettyä liikaa hypeä? Jos tuohon Lostiin vallitsevan tavan mukaan verrataan, niin se alkoi huomattavasti tehokkaammin ja vasta myöhemmin hyytyi omaan näppäryyteensä, tai ehkä paremminkin sen puutteeseen.

Tämä oli pikkuisen tylsä ja mitäänsanomaton. Ei pikku säikyttelyllä, parilla iljettelyllä, Star Trekistä puhumalla ja pseudotiteen kliseitä lausumalla enää saa meikäläisen propellihatun lapoja pyörimään. Liian käytössä kuluneet laakerit.

Toistaiseksi olen valmis uskomaan Teroa, että vain alku menee peukaloita pyöritellessä ja hahmoja esitellessä, mutta kovin montaa viikkoa en viitsi sinnitellä, ellei meno jäntevöidy.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut