25.Heinäkuu 2014, 00:39 *

Äänestys
Kysymys: Mitä luetaan  (Äänestys päättynyt: 14.Syyskuu 2007, 12:14)
Lumikko ja yhdeksän muuta - 13 (22.8%)
Unohdettu Ombria - 16 (28.1%)
Naurujen maa - 3 (5.3%)
Valkeita lankoja - 8 (14%)
Pyhimysten ja mielipuolten kaupunki - 3 (5.3%)
Uuskummaa? - 5 (8.8%)
Kirjailija joka ei koskaan julkaissut mitään - 3 (5.3%)
Matemaattisia olioita tai jaettuja unia - 6 (10.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 31

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Syksyn lukupiirikirjat  (Luettu 4005 kertaa)

Asuinpaikka: Pori
« : 07.Syyskuu 2007, 12:14 »

Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta
Patricia A. McKillip: Unohdettu Ombria
Jonathan Carroll: Naurujen maa
Anne Leinonen: Valkeita lankoja
Jeff VanderMeer: Pyhimysten ja Mielipuolten kaupunki
Uuskummaa? Toim. Jukka Halme
Juha-Pekka Koskinen: Kirjailija, joka ei koskaan julkaissut mitään
Leena Krohn: Matemaattisia olioita tai jaettuja unia

Siis näin tämä menee. Voit äänestää kahta kirjaa, voit muuttaa ääniäsi myöhemminkin. Äänestysaikaa on seitsemän päivää. Muutin suunnitelmaa niin, että joka tapauksessa kaksi eniten pisteitä saanutta luetaan, on ne sitten romaaneja, novellikokoelmia tai jotain siltä väliltä. Ihan liian vaikeaa tänään tämä ajattelu.

Keskustelkaa, valittakaa, kehittäkää monimutkaisia juonia suosikkinne puolesta. :)

Pimeälipasta en sitten lopultakaan laittanut, eiköhän me olla jo LeGuinia luettu tarpeeksi tälle vuodelle.
raksu

Asuinpaikka: Lohja
« Vastaus #1 : 07.Syyskuu 2007, 12:21 »

Ensimmäistä kertaa täällä _kaikki_ kirjat ovat tuntemattomia minulle, joten äänestin sitten kahta mukavimman kuuloista kirjaa.
Jariell

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 07.Syyskuu 2007, 13:17 »

Lumikko ja Uuskummaa. Listalla oli kyllä useampi mielenkiintoinen kirja, mutta nämä ovat ne kiinnostavimmat. Lumikkoa on kehuttu niin paljon, että se on ehdottomasti luettava ja Uuskummassa on tekstejä hyviltä kirjailijoilta.
Murzim

Asuinpaikka: Jkl
« Vastaus #3 : 07.Syyskuu 2007, 13:27 »

Onpas tasaista. Minun oli tosi vaikea valita listalta, koska siinä on niin paljon mielenkiintoisia kirjoja - mutta hyvä puoli on sitten tietysti se ettei pahasti harmita vaikka oma valinta häviäisikin äänestyksessä.

Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #4 : 07.Syyskuu 2007, 14:06 »

Krohnia pitää nyt hehkuttaa lisää. Hänen tekstinsä ovat hyvin mielenkiintoisia ja monipuolisia, ja suurella joukolla niistä saa varmasti paljon irti.

Lumikko on yksi parhaista lukemistani kirjoista. ^^ Ja sitä pohtiessa takuulla vierähtää tovi jos toinenkin.

Fariini
Noviisi

« Vastaus #5 : 07.Syyskuu 2007, 14:51 »

Lumikko ja Unohdettu Ombria. Vähän vaikea päätös kyllä, sillä kaikki kirjat vaikuttavat erittäin luettavilta. Luultavasti tuppaan mukaan joka tapauksessa, paitsi Valkeisiin lankoihin ja Pyhimysten ja mielipuolten kaupunkiin, jotka ovat kovasti tuoreessa muistissa.
Kuurankukka
****

« Vastaus #6 : 07.Syyskuu 2007, 17:15 »

Valkeita lankoja (lainasin juuri kirjastosta kun muistelin kuulleeni täällä siitä jotain...) ja Krohnia (se nyt on ennenkin ollut ihan hyvää). Uuskummaa muuten, mutta kun sitä ei ole kirjastossa (asiaa tietysti voisi yrittää korjata, mutta). Naurujen maan alku oli ihan jees kun joskus luin, mutten minä sitä loppuun ole lukenut, ja tuo Kirjailija ei sano mitään. Muut olen lukenut.

Yritän taas osallistua tällä kertaa... viimeksikin piti, mutta LeGuin ei varsinaisesti iskenyt tarpeeksi.  Pyörittää silmiään

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Aimée
Velho

« Vastaus #7 : 07.Syyskuu 2007, 20:04 »

Kallistuin pienen pohdiskelun jälkeen Lumikkoon ja Unohdettuun Ombriaan. Lumikko on lukulistalla ja Ombria on kulkeutunut jo kirjastosta kotiin asti. VanderMeerin luin ihan vasta, mutta koska se on vielä hyllyssä saattaisin lukea sen uudestaan teidän kans. Muutenkin oli semmonen lista että jos vaan saan kirjan ajoissa käsiin niin oon mukana, valittiin mitä vaan :)

Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #8 : 12.Syyskuu 2007, 19:08 »

Vielä vajaat pari päivää aikaa äänestää.
Sini
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #9 : 12.Syyskuu 2007, 21:00 »

No nyt ei sitten novelleja ole tulossa ollenkaan! Tahtoo novelleille sen oman lukupiirin. Tai äänestäkää uudelleen, ihmiset.

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
Vaahtera

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #10 : 12.Syyskuu 2007, 22:30 »

^Minä ainakin äänestin jo novelleja, Uuskummaa ja Valkeita lankoja. Mutta ei näytä hyvältä niiden suhteen ei.  Surullinen
Xariel
Moderaattori

« Vastaus #11 : 13.Syyskuu 2007, 00:59 »

Minä en äänestänyt novelleja. :/

Ombria ja Pyhimysten ja mielipuolten kaupunki.

Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #12 : 13.Syyskuu 2007, 14:00 »

Hmmm... koittakaa äänestää joku novellikokoelmista kolmanneksi, niin luetaan sekin vielä.  Eipä tarvitse uutta äänestystä järjestää ennen kevättä. :D
Sini
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #13 : 13.Syyskuu 2007, 16:24 »

Hei, jos luetaan Valkeita lankoja, voitaisiin saada kirjailija itse tänne myös kommentoimaan? *äänestäkää sitä*

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!

Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #14 : 13.Syyskuu 2007, 16:26 »

Matemaattisia olioita ja jaettuja unia on oikeasti tosi hyvä. *hehkutusta* Ei-niin-tavallista fantasiakirjallisuutta.

Mommafar
Kokelas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #15 : 13.Syyskuu 2007, 17:18 »

Huh olipas hyvät vaihtoehdot, suurimman osan olen tosin jo ahminut joten pitää kallistua tuon Unohdetun Ombrian ja Uuskumman suuntaan. Nyt tekis muutenki mieli vähän fiilistellä kynttilän valossa kun tuo syksykin alkaa tuolta tulla joten Unohdettu Ombria voisi olla oikein sopiva syys kirja.
Niin ja Valkeita lankoja kannattaa ehdottomasti tutkailla. Melkein kaikki novellit olivat mielestäni hyviä, mieltä kutkuttavia.  Hymyilee leveästi
Kuurankukka
****

« Vastaus #16 : 13.Syyskuu 2007, 23:47 »

Älkää minua katsoko, minä sentään äänestin kahta novellikokoelmaa.

Joka tapauksessa, en tiedä osallistunko noilla kirjoilla. Eihän siitä kovin kauaa ole kun ne luin (hyväksi todettuja, voi lukea...).

Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #17 : 16.Syyskuu 2007, 18:57 »

Sama, luettu nuo kaikki jo, mutta ainakin Lumikossa taidan olla mukana. Hymyilee

Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #18 : 29.Lokakuu 2007, 18:58 »

Toivottavasti vielä monella on Ombria kesken, eikä kukaan odota että Lumikko aloitettaisiin tällä viikolla. Lukupiirin vetäjällä on nimittäin pienoinen ongelma kirjastosta lainaamisen kanssa. Olen lompakon mystisen katoamisen vuoksi täysin kirjastokortiton ja vailla minkäänlaista henkilötodistusta.  Nolostunut Joten en siis saa lainattua kirjaa kirjastosta. Toivon mukaan asia on korjaantunut ensi viikon perjantaihin (9.11.) mennessä.

Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #19 : 05.Marraskuu 2007, 14:31 »

Lainausongelmat ovat hoidettu ja Lumikko ja yhdeksän muuta päästää aloittamaan perjantaina 9.11.
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös