Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • tnjrp
  • Jouniko
  • Thialfi
  • Emelie
  • Hanjeu
  • Rituri
  • Narri
  • Jukuke
Yhteensä paikalla:
  • 9 käyttäjää
  • 45 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Olipa kerrantnjrp79 vastaustaklo 09:57
Man of Steel (Teräsmies)tnjrp11 vastaustaklo 09:49
Euroviisut 2013 MalmössaEmelie16 vastaustaklo 08:09
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Matkatopic  (Luettu 1579 kertaa)
Emerentia
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #20 : 19.Toukokuu 2007, 16:26 »

Olin kai hiukan liian negatiivinen, Iria. Hmm, minä vain olen niitä ihmisiä jotka eivät toimi oikein liian lämpimässä... Ja Suomen kesiin tottuneelle Pariisi on hiukan liian kuuma kaupunki ainakin helteellä, siellä kun ei tuullutkaan.

Hajuhaitat saattoivat todellakin siis johtua Ranskan hyvästä menestyksestä jalkapallossa, pariisilaiset bilettivät aika rankasti ja näkyyhän juhlimisen seurauksia aika usein Suomenkin kaupungeissa.
tallennettu
Jackalbury
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #21 : 20.Toukokuu 2007, 19:31 »

Missä olen käynyt: Tukholmassa (yllätys, yllätys  Hymyilee), Visbyssä Gotlannissa, muutaman tunnin risteilyllä Helsingin ja Tallinnan välillä (käytiin Tallinnan satama-altaassa, että periaatteessa olen käynyt Virossa), Turussa, Helsingissä, Tampereella, Ähtärissä ja sitten Rovaniemellä. Ai niin, sekä Savonlinnassa, olin unohtaa sen reissun.

Missä haluaisin käydä: Venetsiassa, Italiassa, Pariisissa, Lontoossa, Euroopassa ylipäätään, Egyptissä.

Missä luultavammin tulen käymään:
No, ensi kesänä olemme menossa risteilylle, Tukholmaan vai Tallinnaan, siitä käydään vielä kovaa riitaa minun ja siskoni välillä. Minä haluaisin nähdä Tallinnan, mutta hän haluaa Kolmårdeniin. Lisäksi aion mennä Kotkaan, jos ei muuten, niin sitten itsekseni junalla katsomaan Tall Ships Racen saapumista sinne.
« Viimeksi muokattu: 22.Toukokuu 2007, 14:14 kirjoittanut Jackalbury » tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #22 : 20.Toukokuu 2007, 20:01 »

Mä olen matkustellut vähän huonosti. Kun tiputetaan pois nämä itsestäänselvyydet, kuten Viro ja Ruotsi, niin joskus pikkunappulana kävin Kreetalla (jonne olen nyt tänä syksynä menossa uudestaan) ja pari vuotta sitten Egyptissä.

Haluja olisi joskus käydä Karibian merellä katsomassa merirosvoalueita. Mutta pelkään vähän, että nykyaika on tehnyt tehtävänsä ja tuo tienoo ei tarjoa mitään erikoista.

Lisäksi vanhan ja koristeellisen kaupunkirakentamisen ystävänä olisi kiva koluta mitä tahansa pitkän historian omistavia kaupunkeja.

Mutta koska olen sittenkin aika ummikko vieraista kulttuureista, niin ehkä aloitan matkailun ensin vähän länsimaisemmissa ympäristöissä. Egypti oli nimittäin niin hirveä kulttuurishokki, että en kovin mielelläni puhu maan kirotuista kaupustelijoista ja kerjäläisistä vieläkään (miten voikin pari ihmisryhmää niin tehokkaasti pilata muuten hienon kokemuksen?)  Huh

Oikeastaan Turkukin oli aika kiva kokemus, joten miksi poistua edes omasta maasta?  Hymyilee leveästi
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #23 : 20.Toukokuu 2007, 21:23 »

Nah, en ole koskaan käynyt Iisalmea pohjoisempana, onneksi. "Etelässä" olen toisaalta käynyt, Jamaikalla pienempänä. Siellä oli kuuma.

Sinällään minäkin olen miettinyt, että miksi poistia Suomesta? Täällä on ihan kivaa (No Poria ei lasketa).

Toisaalta, tuossa viereessä on ikuine tulevaisuuden ihmemaa, Venäjä jonne olisi kiva päästä käymään. Uloskin kun vielä pääsee.

Toinen matkakohde olisi Sisilia. Se on kaunis maa, eikä enää edes niin väkivaltainen.

Jos rahaa on niin tulevaisuudessa olisi hienoa lähteä Itä-eurooppaan interrailaamaan. Tsekin tasavalta (sain selville, että slovakia on irronnut), Unkari, Puola ja muuta. Sinällään oma kokemuksensa olisivat jotkut Pariisit ja muut suurkaupunkit, mutta näh. Sieltä vain ostaisi kalliilla jotain viiniä.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Ancienta
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Etelärannikko
« Vastaus #24 : 29.Elokuu 2007, 20:04 »

Käynyt:
- Leningrad (silloin kun se oli vielä Leningrad, ja Venäjän tilalla oli Neuvostoliitto)  Iskee silmää
- Tukholma
- Tallinna
- Kos & Kreeta, Kreikka
- Eastbourne (kielikurssi: samalla reissulla nähty pikaisesti Hastings, Brighton, Lontoo ja Pariisi)
- Lontoossa millennium-vierailulla (siis uutena vuotena 2000 - oli ikimuistoinen reissu)
- Pohjois-Kyproksen turkkilainen tasavalta (Kyrenia, Famagusta, Nikosia [maailman ainoa jaettu pääkaupunki tällä hetkellä, muistaakseni])
- Wien, Itävalta
- Praha, Tsekki (sekä Kutná Hora ja pari linnaa lähimaastossa)

Menossa:
- todennäköisesti konferenssireissulle Manchesteriin :)

Tahtoisin käydä:
- Edinburgh
- Dublin
- Istanbul
- safarimatka Afrikkaan
Kiina, Japani, Uusi-Seelanti, Seychellit, Peru, Intia ja niin pois päin olisi tietysti myös kiva kokea... Ja kaikki Euroopan vanhat linnat! *huokaus*  Nolostunut
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 30.Elokuu 2007, 15:00 »

interrail tuli tosiaan tänä kesänä tehtyä, mutta paljon uusia maita listalleni ei tullut . tanskassa, belgiassa ja monacossa käväistiin, joten nyt on siis... *laskee* viistoista tai kuustoista maata hallussa. joskus vielä lähden pyörimään tuonne itäeurooppaan kun tuo länsieurooppa tuli nyt nähtyä.

kysymys: mitä matkakohdetta suositellaan välimeren/kanariansaarten alueella, jos matka on tarkoitus toteuttaa toukokuussa? suhteellisen lämmintä saisi olla, hiekkaranta, ja iltaelämääkin hiukan.
tallennettu

Add oil la!
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut