|
Jussi
|
 |
« : 07.Helmikuu 2007, 13:52 » |
|
Tämän ketjun ideana on kertoa, mitä kirjoja olet ostanut viime aikoina. Ketju ei ole Kirjastossa, sillä tällaiset listaustopicit sopivat paremmin Satamaan. Kirjailijan nimi kannattaa mainita... Olisi kiva, jos viestissä vastaisi myös pariin seuraavista kohdista (ei ole pakollista):
- Mistä ostit kirjan/kirjat? - Paljonko maksoi? (suunnilleen) - Pokkari- vai kovakantinen? - Miksi ostit?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
leonichan
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Lappeenranta
|
 |
« Vastaus #1 : 10.Helmikuu 2007, 13:47 » |
|
Juuri eilen kävin noukkimassa Lappeenrannasta T. H. Whiten The Once and Future Kingin ja The Book of Merlynin, sekä Robin Hobbin Ship of Magicin, pokkareita kaikki. Hintaa kirjoille tuli yhteensä 26.10 euroa. Ostin kirjan Aalef Booklinesta kokeilun vuoksi. Ihan hyvältä ja luotettavalta vaikuttaisi ensimmäisen tilauksen perusteella. kirjat saapuivat ajallaan noudettaviksi ja olivat hyvässä kunnossa. Seuraavaksi pitänee kokeilla tilata kotiin postitettuna. Kirjavalinnat lähti ihan siitä, että iski taas pitkästä aikaa kuningas Arthur-villitys, se sellainen krooninen uusiutuva vaiva. Robin Hobbia taasen haluan yrittää kerrankin englanniksi, niin että ei tarvisi aina tuskissaan odotella suomennoksia. Jos maistuu englanniksi yhtä hyvin, on se seuraava tilaus varmaan sitten loput sarjasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vaahtera
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #2 : 10.Helmikuu 2007, 13:49 » |
|
Vietin viime viikonloppuna rentouttavaa kaupunkilomaa Lontoossa, joten käyntiä Shaftsbury Avenuen Forbidden Planet -liikkeessä ei voinut estää, vaikka muitakin kirjakauppoja tuli koluttua. Forbidden Planetin yläkerta on täynnä kaikenlaista oheissälää, mutta alakerrassa voi syventyä tutkimaan monenlaista sf-kirjallisuutta ja sarjakuvia. Kaikkea mielenkiintoista olisi ollut vaikka kuinka, mutta tällä kertaa rajoitin hankintani viiteen pokkariin. Kovakantisia en viitsinyt alkaa kanniskelemaan Englannista Suomeen. John Crowley: Little, Big Diana Wynne Jones: The Lives of Christopher Chant (signeerattu!) Diana Wynne Jones: Deep Secret Patricia A. McKillip: Alphabet of Thorn Sheri S. Tepper: Family Tree
DWJ ja Tepper ovat pitkäaikaisia suosikkejani, joiden tuotantoa on suomennettu aika niukasti, joten heidän teoksiaan tulee haalittua aina sopivan tilaisuuden tullen. McKillipia on kehuttu niin paljon, että pitää alkaa tutustua hänenkin tuotantoonsa. Crowley oli minulle ennen tuntematon kirjailija, ja ko. kirja on ilmestynyt jo 80-luvulla, mutta vaikutti oikein mielenkiintoiselta. Vanhalta sivustolta löysin myös tiedon, että Crowley oli saanut jonkin genrepalkinnon koko tuotannostaan. Kaikkia näitä saisi varmasti tilattua netistäkin, mutta minusta vain on niin kiva hypistellä oikeita kirjoja kaupassa, selailla ja vertailla. Kirjat olivat normaalihintaisia: 5,99 - 9,99 puntaa/kpl. (Punta on noin 1,5 x euro.) Nyt kun sitten vielä ehtisi lukeakin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Zereott
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kemi
|
 |
« Vastaus #3 : 10.Helmikuu 2007, 13:57 » |
|
Viimeisin taisi olla Time Stranger Kyoko 3.
Tilasin kirajn netin kautta Suomalaisesta kirjakaupasta ja se maksoi suunnilleen 5€. Syy tähän oli se, että olin noin vuosi sitten saanut joululahjaksi sarjan toisen kirjan ja uteliaisuudesta sitten halusin saada kolmannen nähdäkseni, miten sarja päättyy. Miksi siinä sitten kesti noin kauan, niin luultavasti siksi, että olin lueskellut siinä välissä muita kirjasarjoja ja unohdin tuon sitten hyllyyn. Vasta viime joulun aikoihin löysin sen hyllystä pölyttymästä ja luin uudestaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Murzim
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jkl
|
 |
« Vastaus #4 : 10.Helmikuu 2007, 17:50 » |
|
Harvoin hankin yhtä kirjaa kerrallaan, mutta mainitaan nyt viimeisimmästä AdLibris-paketista LeGuinin The Left Hand of Darkness. Melkein jo aloin lukeakin, mutta koska sain vasta äsken loppuun Garth Nixin Sabrielin, en viitsinyt suoraan sukeltaa toiseen maailmaan, yritän kotiutua tähän reaalimaailmaan vähän taas välillä  Kirja on pokkari, hinta oli 8,40. Ostin, koska se on klassikko ja sitä kehutaan kaikkialla, ja koska LeGuin on loistava. No okei, ei tämä ihan uusin hankintani ollut, huuto.netistä tuli toissapäivänä yksi kääntämisen teorian kirja mutta ei kai se täällä ketään kiinnosta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kahla
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #5 : 10.Helmikuu 2007, 17:58 » |
|
Tänään juuri kuljeskelin Jyväskylän Vanhan kirjan talvi -tapahtumassa ja löysin kolme kirjaa, Tenavia, Virkkuuohjeita ja Montgomeryn Pienen runotytön. Huomenna vielä toinen tarkistuskäynti, vaikka tänäänkin kului jo aika paljon rahaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rid
|
 |
« Vastaus #6 : 10.Helmikuu 2007, 17:59 » |
|
Joo, eli on tästä jo aikaa, mutta viimeisin ostamani kirja (joka ei taida ihan genren puitteisiin mennä) on Mark Twainin Matkakirjeitä Maasta. Kirjan ostin Suomalaisen Alelaarista, ihan vain siksi että Twain kuuluu yleissivistykseen ja kirjan takakansi pisti kiinnostamaan. Alkua olen jo lueskellut ja hyvältä kuulostaa.
Sitten olen jo kaksi kuukautta odottanut Suomalaiseen saapuvaksi Gaimanin Smoke and Mirrorsia, ja ei. Ei, ei ja ei. Piti jo kerran vaihtaa laitos kovakantisesta pokkariin ja ei ne vieläkään sitä mulle rupea toimittamaan. Alkaa ahdistamaan, kun pitäisi k.o kirjasta tehdä esitelmäkin kouluun niin ei.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #7 : 10.Helmikuu 2007, 19:48 » |
|
Marianne Curleyn Pimeä, suomalaisen hyllyntyhjennyksestä torstaina. MC'n kirjat ovat olleen positiivisia yllätyksiä ja 7,90E hinnalla lähti trilogian kakkososa mukaan. Kovakantisena, eihän sitä muuten ole julkaistukaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ayna
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #8 : 11.Helmikuu 2007, 00:01 » |
|
Suomalaisen kirjakaupan alennuksesta ostin kovakantisen Robin Hobbin Narrin Palvelijan viidellä eurolla. Olin aiemmin sanut Narrin kohtalon lahjaksi, joten minun oli pakko saada loputkin sarjasta ja kun suomalaisen mainoksesta tarjouksen näin, oli heti seuraavana päivänä pakko rynnätä kauppaan ostamaan. Niitä oli vain muutama jäljellä, kun sinne saavuin. Vielä minulta uupuu Narrin matka ja Näkijän taru.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vierran
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #9 : 11.Helmikuu 2007, 02:25 » |
|
Viimeksi tuli hankittua läjä mangaa Fantsusta, eli The Wallflower 4-8 ja Fullmetal Alchemist 8-9, kukin noin kympin paikkeilla tai vähän yli. Pari nettituttavaani sai minut kiinnostumaan The Wallflowerista ja olen nyt totaalisesti koukussa kyseiseen sarjaan :). Sarjan päähenkilö, Sunako, on mainio!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hatta
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #10 : 11.Helmikuu 2007, 04:09 » |
|
Viimeksi taisin hankkia Carol Bergin Rai Kirah -trilogian, eli kirjat Transformation, Revelation ja Restoration. Pokkareita, AdLibriksestä, hintaa yhteensä kai noin 30e. Vielä en ole ehtinyt alkaa lukea, mutta odotan elämystä kovasti, sillä paljon on kehuttu. AdLi oli tapansa mukaan nopea ja luotettava.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
raksu
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Lohja
|
 |
« Vastaus #11 : 11.Helmikuu 2007, 11:05 » |
|
Viimeisimmat kirjani ostin eilen läheiseltä kirjakirpparilta. Olen siellä perheeni kanssa jo vakiasiakkaita, myyjäkin muistaa minkä tyyppisistä kirjoista pidämme ja on jopa pyytänyt meitä kirjoittamaan listan niistä, että hän voi hankkia meille niitä. Rakastan vanhoja kirjoja (Niiden tuoksu on mahtava <3 ja useimmiten niiden tarinat on parempia kuin nykyisin.) ja vanhin kirja on tällä hetkellä vähän yli 100-vuotta vanha. Hintahaitari siellä on 1e-5e/kpl, joten sieltä tulee ostettua paljon kirjoja :>. Ostin sieltä 3 kovakantista kirjaa, jotka maksoivat 2e/kpl: Frank G. Slaughter : Vedenneito (1964) Dagmar Edqvist : Säveliä pimeydessä (1949) Johan Fabricius : Demonien saari (1945)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puolikuu
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #12 : 11.Helmikuu 2007, 11:20 » |
|
Robert Jordan: New Spring, pokkarina (eihän tätä taida kovakantisena ollakkaan?) ja Suomalaisesta. Hintaa oli peräti 2,90 ja, koska olen jo kauan kärttänyt tätä niin oli pakko ostaa tuolla hinnalla. En kyllä ole vielä lukenut, mutta se odottelee tuossa hyllyssä. :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Is all that we see or seem But a dream within a dream
|
|
|
Myro
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #13 : 11.Helmikuu 2007, 12:06 » |
|
Jos lukion kirjoja ei lasketa, niin tein tässä juuri tarjouspyynnön kahdesta kirjasta, olen käytännössä ostanut ne. ;)
Toinen on Scottish folk and fairytales. Ostin tämän ihan kiinnostuksesta noihin satuihin. Pituus on noin 200 sivua, että ihan pikkuinen satukirja ei ole kyseessä. Odotan innolla, että pääsen lukemaan.
Toinen kirja on Introduction to mythology - Myths and legends, Lewis Spencen kirja. Erilaisia luomiskertomuksia jne. eri kulttuureista. Kiinnostus tähänkin aiheeseen on kova ja siksi tämänkin ostan.
Kirjat maksoivat vain 10 euroa, mutta postikulut sitten vähän enemmän. Mutta tällaisia ihanuuksia minulle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Palomita
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #14 : 11.Helmikuu 2007, 12:47 » |
|
Kun koulukirjoja ei lasketa, vaikka pitäisi, sen verran rahaa kun niihin menee, ostin Terry Pratchettin toiseksi uusimman, Thud!-teoksen. Ostopäätökseen vaikutti etenkin se, että Vimes on päässyt ihan kanteen asti, eli kyseessä on City Watch -kirja.
Ostin myös kaverille 18-vuotislahjaksi värityskirjan, jossa aiheet olivat satujen prinssejä ja prinsessoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kelhanion
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #15 : 11.Helmikuu 2007, 14:09 » |
|
Viimeisin ostamani kirja on Charles Dickensin David Copperfield. Ostin sen pokkarina Play.comista noin viiden euron hintaan. Play.comin uusi PlayTrade-systeemi - mikä siis tarkoittaa että varsinaisen Play.comissa sijaitsevan tuotteen lisäksi sivujen kautta voi ostaa joidenkin yhteistyökumppanien tarjoamia kappaleita uusina tai käytettyinä - takaa sen että kirjan varsinainen ulkoasu on aina arvoitus. Nyt sain sellaisen hienon, askeettisen painoksen 90-luvun alusta, jonka kansissa on käytetty tasan kahta väriä, limevihreää ja valkoista. Melko katu-uskottavalta se silti näyttää.
Olen ehtinyt lukea vasta parikymmentä sivua, joista ensimmäiset viisi menivät rytmiin pääsemisessä. Ei ole kaikista lakonisinta tuo Dickensin tyyli. Hyvältä siis vaikuttaa ja onhan kirja yksi kirjailijan omista suosikeista jota jopa aikalaiset ylistivät, joten loput vajaat tuhat sivuakin menevät luultavasti suosiolla alas.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lunara
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Joensuu
|
 |
« Vastaus #16 : 11.Helmikuu 2007, 14:35 » |
|
Suomalaisen alennusmyynnistä tarttui mukaani James Simonin Keltit hintaan 15 € ja Jukka M. Heikkilän Arkhimedes syrakusalainen 5 €:lla. Hannele Klemettilän Ritari Siniparta : Gilles de Rais'n tarina löytyi Sokokselta hintaan 9,90 € ja Päivi Setälän Antiikin nainen -kirjasta maksoin Anttilassa 10 €. kaikki kirjat ovat kovakantisia. Varsinkin tuohon Keltit-kirjaan olen oikein tyytyväinen! Olen himoinnut sitä jo kauan ja kävinkin sen heti ensimmäisenä ale-päivänä ostamassa. Hyvä niin, sillä seuraavana päivänä se oli jo loppu ainakin Joensuun Suomalaisesta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cerasi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #17 : 11.Helmikuu 2007, 18:16 » |
|
Eilen löytyi Citymarketista (sieltä on ennenkin löytynyt yllätävän hyviä löytöjä) Helena Meripaaden Koiranvirkoja. Hintaa teoksella alepöydässä oli 5e, joten piti sitten ostaa. Ihan kiva koirakirja, kertoo pieniä tarinoita eri "alojen" koirista. Samalla tulee mukavasti käytyä läpi eri harrastusmahdollisuuksia koiran kanssa. Lisäksi kirjassa kuvia hienoista saksanpaimenkoirista, sellaisista oikeanmallisista, ei mistään banaaniselkäisistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #18 : 12.Helmikuu 2007, 17:47 » |
|
Siitä on jo aika kauan, kun ostin viimeksi kirjoja. uusin ostamani taitaa olla kolmatta viikkoa sitten Suomalaisesta hankittu A3R Robertsin Tähtien Sotta hintaan 20,30€. Ja sen kirjasen jälkeen olen saanut kinuta uutta kirjahyllyä, kun nykyinen on pullollaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
vi0let
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki (/Espoo)
|
 |
« Vastaus #19 : 12.Helmikuu 2007, 19:36 » |
|
Viimeksi minulta meni 19,90€ Hal Duncanin romaaniin Ink, jonka ilmestymisestä minua informoi Tähtivaeltaja. Joskus syksyllä katsoin kyllä kirjan ilmestymispäivän Amazon.co.uk:ista, mutta ehdin jo unohtaa sen täysin.
Sitten kun vielä ehtisi lukea muutakin kuin tenttikirjoja...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|