Keskustelut
touko 24
perjantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Dyn
  • Boogahbo
  • Zisatto
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 29 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Travian-keskustelu 2  (Luettu 19445 kertaa)
Boogahbo
Vanha velho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« : 05.Marraskuu 2007, 19:32 »

Kun edellinen viestiketju pääsi venymään jo 14 sivulle päätin että sitä voisi yhtä hyvin jatkaa uuteen topiikkiin niin ei tule kilometriketjuja joista ei löydä enää mitään.

Lainattuna ensimmäisestä viestistä:
www.travian.fi

Kyseessä siis ilmainen selainpohjainen kaupungin/valtakunnan rakennuspeli. Tarkoituksena siis rakentaa pienestä kylä pahasesta suuri valtakunta.Helppo oppia (ohjeet suomeksi), eikä vie kovin paljon aikaa elämästä. Suosittelen jos tämän tyyliset pelit vähääkään kiinnostaa.

Lupa jatkaa.
tallennettu
mainde
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Savo
« Vastaus #1 : 05.Marraskuu 2007, 21:38 »

"eikä vie kovin paljon aikaa elämästä." Ehheh eh >___<. Ei kai tuo yhtä paljon aikaa vie kuin joku WoW (?), mutta siinä vaiheessa kun kyliä on kymmenen ja menossa on kahden liittoumaröykkiön välinen kamppailu, ei voida puhua vähän aikaavievästä pelistä.
tallennettu
Khaldion
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #2 : 05.Marraskuu 2007, 21:50 »

Niin, Traviania olen pelannut pari kertaa, mutta pelissä on ongelmana se, että se vaikuttaa tylsähköltä verrattuna esimerkiksi Ogameen, joka on vastaava, mutta scifi versio.

Travianin ulkoasu on vähän tylsähkö, muutenkin peli kuulostaa jotenkin tönköltä Suomeksi. En tiedä sitten olenko ainut, jonka mielestä on näin.

Mutta kyllä tämän kaltaiset pelit vievät todella paljon aikaa. Jatkuvasti saa olla tarkkailemassa kyläänsä. Se alkaa olla vähän kuin eläisit oikeasti siellä kylässä.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #3 : 06.Marraskuu 2007, 00:49 »

Voiko noille suomalaisille tarjota kielenhuoltoapua? Noita sivuja on aivan kamala lukea.

Mitä tämä tarkoittaa:
Lainaus
Kiristämiseen suostuminen ja kyliisi hyökkäämisen ja niiden valloitusten hyväksyminen ei ole sallittua. Näissä tapauksissa molempia osapuolia voidaan rankaista.

Ja mikä mahdoton kieliasu:
Lainaus
Tileihin mihin olet liitetty joko kylävahti tai saman tietokoneen käyttä toiminnon kautta ei saa hyökätä, mikäli tästä ei ole suoraa hyötyä hyökätylle tilille.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Riippumatto
« Vastaus #4 : 06.Marraskuu 2007, 07:04 »

Ehkä vähän epämääräisesti artikuloitu. Säännöt ovat muutenkin hieman porsaanreikäiset, mutta eipä se nyt pahemmin haittaa.

Tuo ensimmäinen on aika hyvä. Minä hyväksyn hyökkäykset kylääni, koska en voi niille mitään. Tou tou, ja bannia tulee.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #5 : 06.Marraskuu 2007, 11:46 »

Minä muuten aloitin tämän pelaamisen viitosservulla. Noin seitsemän kuukautta myöhemmin kuin aioin. Koordinaatit ovat 97|2
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #6 : 06.Marraskuu 2007, 12:10 »

Minäkin pelaan viitosservulla.

Sade, ja koordinaatit -47|-13. Juuri toisella puolella Iitä. .9

Niin, Traviania olen pelannut pari kertaa, mutta pelissä on ongelmana se, että se vaikuttaa tylsähköltä verrattuna esimerkiksi Ogameen, joka on vastaava, mutta scifi versio.

En ole kuullutkaan. Olisiko linkkiä?
« Viimeksi muokattu: 06.Marraskuu 2007, 12:17 kirjoittanut Xariel » tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #7 : 06.Marraskuu 2007, 12:21 »

Näköjään tuo: http://fi.wikipedia.org/wiki/OGame

Aloitin sitten pelaamisen myöskin kakkos- ja kolmosservuilla. Koordinaatit fi3: -178|-6 ja fi2: -205|-28.

Seuraavassa miitissä saa minulta tikkarin se, joka arvaa/tietää mistä ja mitä ovat kylieni nimet.
« Viimeksi muokattu: 06.Marraskuu 2007, 13:23 kirjoittanut Iivari » tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #8 : 06.Marraskuu 2007, 15:46 »

Tikkarin? Nooh, ne on helppo löytää tuolta kartalta noiden koordinaattien avulla, mutta en taida olla seuraavassa miitissä. Voi harmi.

Vinkkinä muuten Iivarille: Jos kerran noin monta servua otat heti alkuun, niin panosta toki eniten vitoseen. Kakkonen ja luultavasti kolmonenkin nimittäin oletettavasti tipahtavat pois jossain vaiheessa, ellei sinulla sitten ihan kunnolla riitä kärsivällisyyttä olla pienenä ja helppona maalina monta kuukautta pelanneille.

Mukava muuten saada sinut viitosella koilliseen, Iivari. Luulin jo että olen ainoa kaikista tutuistani joka majailee siellä. :)

tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : 06.Marraskuu 2007, 15:51 »

Vitosservu on mulle ykkönen, jep. Otin vielä nelosen ja ykkösenkin, mutta tarkoitus on nimenomaan ennen kaikkea testailla noilla muilla, ja vitosella pelata "tosissaan".

Tarkoitin kyllä sen arvaamista, mitä nuo nimet tarkoittavat ja mistä ne ovat peräisin. :-)
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 06.Marraskuu 2007, 16:24 »

Katsotaan.

Mutta aktiivinen ja hyvä pelaaja voi nousta hyvinkin suureksi vaikka aloittaisikin hieman myöhempään.

Ja viitosservulta löytyy minun kyläni koillisesta, osoitteesta(51|39).

Viitosserveri saattaa jäädä aika simcityksi minulla, mutta katsotaan.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #11 : 06.Marraskuu 2007, 19:57 »

Mikä on liittojen tilanne tällä hetkellä milläkin serverillä? Ei sillä, että olisi millään kylällä hyvin nopeasti lähetystöä, mutta noin niin kuin periaatteessa.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 06.Marraskuu 2007, 20:13 »

Mikä on liittojen tilanne tällä hetkellä milläkin serverillä? Ei sillä, että olisi millään kylällä hyvin nopeasti lähetystöä, mutta noin niin kuin periaatteessa.

Ai RS:n? Pyörii vain kolmosella, ja sielläkin on jäljellä vain murto-osa risinglaisia. Ras, Aaron ja Knox sitä kuitenkin yhä pyörittävät (ainakin heidän pitäisi kun minä sen niin luottavaisesti heidän käsiinsä jätin  Iskee silm&#228;&#228;). Kakkosella toiminta päättyi ja porukka hajaantui jo silloin kun minä siellä vielä olin, ja muualle ei varsinaista RS:ää ole koskaan perustettukaan. Viitoselle tuskin mitään tulee, minä ainakin olen nimellisesti vain jossakin uudemmanpuoleisessa liittoumassa ja varsinaisesti keskityn korpisimssailuun.
tallennettu
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 08.Marraskuu 2007, 07:06 »

S3:sen Risingin taru saattaa päättyä, mutta kaikille alkuperäisille tulee löytymään mahdollisen hajautumisen jälkeen paikka erittäin hyvässä liitossa.
Luode oli huono vaihtoehto ottaa, suurimmat liittoutumat tekivät sinne paikkansa, olemme viimeinen ''keskisuuri'' liittoutuma alueella.

Mutta katsotaan, peli ei ole vielä pelattu. Myöhemmin tulee olemaan, ellei ihmeitä tapahdu.

S5:en pelit näyttävät liittoutumatasolla erittäin naurettavilta. Ainoastaan Vikings-liitto tämän hetkisistä näyttää todella hyvältä, mutta paremmat liitot nousevatkin sitten viikon parin sisään.
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 08.Marraskuu 2007, 08:53 »

S5:en pelit näyttävät liittoutumatasolla erittäin naurettavilta. Ainoastaan Vikings-liitto tämän hetkisistä näyttää todella hyvältä, mutta paremmat liitot nousevatkin sitten viikon parin sisään.

Vikingsistä sen verran, että se näyttää hyvältä lähinnä siksi että kaikki hännillä roikkuneet pelaajat on potkaistu takaisin jonoon ja otettu top-50:n pelaajia tilalle. Selitykseksi sanotaan se, että saadaan vaikuttava armeija kasattua yksiin kansiin heti alkuun, mutta taitaa se liittoumarankingin palvominen olla siinä kyllä hiukan osallisena. Ainakin tunnostaa vähän siltä, sillä olen yksi niistä takaisin jonoon potkaistuista pelaajista. :p
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #15 : 08.Marraskuu 2007, 19:37 »

Onko joku viitosserverillä pelaava halukas olemaan kylävahtina viikonloppuna? Voisi joku saman tien kertoa kylävahtiuden perusteet, (esim. sen, onko sellainen mahdollista ilman liittoumaa?) jotta saisin jonkinlaista kuvaa tapahtumasta.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 08.Marraskuu 2007, 19:41 »

Onko joku viitosserverillä pelaava halukas olemaan kylävahtina viikonloppuna? Voisi joku saman tien kertoa kylävahtiuden perusteet, (esim. sen, onko sellainen mahdollista ilman liittoumaa?) jotta saisin jonkinlaista kuvaa tapahtumasta.

Mahdollista on, kunhan ihminen vain pelaa samalla servulla. Menet Profiiliin, otat kohdan Tili ja kirjoitat sinne oikeaan kohtaan sen henkilön nimimerkin, jonka haluat vahdiksi, ja klikkaat Tallenna. Sinulla voi olla kerrallaan korkeintaa kaksi kylävahtia. Jos haluat kylävahdiksesi ihmisen, joka ei pelaa Traviania (/samalla servulla), joudut kertomaan salasanan ja luovuttamaan käytännössä koko tilin tälle henkilölle. Tavallinen kylävahtius ei ole niin riskialtista.

Kylävahti kirjautuu tilillesi sinun nimelläsi ja omalla salasanallaan.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #17 : 08.Marraskuu 2007, 20:01 »

Kiitos Tiuku. Selittäisitkö vielä (tai joku muu) aktiivisuus-pallojen värit, merkitykset ja sen, mistä ne näkee.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 08.Marraskuu 2007, 20:26 »

Kiitos Tiuku. Selittäisitkö vielä (tai joku muu) aktiivisuus-pallojen värit, merkitykset ja sen, mistä ne näkee.

Ai pallot? Nooh, vain oman liittoumansa aktiivisuuspallot voi nähdä. Ne ovat siellä oman liittouman pelaajalistan laidassa. Kun pelaaja on paikalla, hänen pallonsa näkyy siellä sinisenä; vihreä pallo tarkoittaa, että on ollut viimeisen 24 tunnin aikana paikalla; keltainen pallo merkitsee, että ei ole ollut paikalla yhden vuorokauden sisään mutta kuitenkin joskus kolmen päivän sisällä, ja punainen meinaa ettei ole ollut paikalla yli kolmeen päivään mutta alle viikkoon. Kun on yli viikon pois niin pallo on harmaa.
tallennettu
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 09.Marraskuu 2007, 06:59 »

Vikingsistä sen verran, että se näyttää hyvältä lähinnä siksi että kaikki hännillä roikkuneet pelaajat on potkaistu takaisin jonoon ja otettu top-50:n pelaajia tilalle. Selitykseksi sanotaan se, että saadaan vaikuttava armeija kasattua yksiin kansiin heti alkuun, mutta taitaa se liittoumarankingin palvominen olla siinä kyllä hiukan osallisena. Ainakin tunnostaa vähän siltä, sillä olen yksi niistä takaisin jonoon potkaistuista pelaajista. :p
En kai vain huomannut. Mutta esittely foorumilla on selvästi muista eroavampi, se on iso pointti.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut