Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dyn
  • Warghast
  • Rituri
  • Darkki
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 39 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Olipa kerrantnjrp79 vastaustaklo 09:57
Man of Steel (Teräsmies)tnjrp11 vastaustaklo 09:49
Euroviisut 2013 MalmössaEmelie16 vastaustaklo 08:09
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korut  (Luettu 17535 kertaa)
Huoleton
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #120 : 03.Heinäkuu 2012, 09:16 »

Ihana lukea ihmisten asenteista koruja kohtaan. RAKASTAN KORUJA!! Varsinkin valtavia sormuksia ja kivoja käsikoruja. Kaulakoruja on laatikoittain myös. Korviksia en oikeastaan käytä nykyisin kauheastikaan (eli vain noin 2 kertaa viikossa), koska korvani ärtyvät herkästi varsinkin rihkamakorviksista. Omistan kyllä silti noin 50 korvisparia. Käytän koruja aina lähtiessä kotoota. Toisinaan on aamuja, kun en ole katsonut peiliin mutta korut olen laittanut. Kotona en jotenkin osaa olla korut päällä-olen monesti hämmästellyt tätä asiaa itsekin. Aloitan koruista purkautumisen heti eteisessä. Ne ovat kuin ulkotakki minulle.

Tällä hetkellä minulla on lemppari kalevalasormukseni sormessa. Sain tämän täyttäessäni 15 äidiltäni. Toisessa kädessä minulla on 4cm leveä ja 3 cm korkea kankainen timantin kuva sormus. Kaulassa on tällä hetkellä 60-luvulta kivisen tuntuinen laatoista tehty koru. Rannekorut ovat tänään Aarikan punaiset puuhelmet. Ostan suurimman osan koruista kirpparilta. Osan ostan vain osien vuoksi. Olen äidilleni tehnyt paljon koruja purkamalla koruja ja kasaamalla uudestaan. Jotenkin en osaa käyttää omatekemiä/-kasaamia itse. 
tallennettu
Ceres
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Rohan
« Vastaus #121 : 04.Tammikuu 2013, 09:04 »

Itse en ole sen kummemmin miettinyt että olisin koruihminen, mutta kyllähän noita on kertynyt. Peruskoruni, joita käytän päivittäin poikkeuksetta, ovat kolme turkista tuotua "hyvä silmä" rannekorua, yksi niittikoru, sitten semmoinen narusta punottu rannerengas, sekä violeteista tekotimanteista väsätty myös turkkilainen koru. Ranteissa minulla on siis yhteensä kuusi korua. Lisäksi oikeassa kädessä minulla on kolmisen vuotta vanha luokkasormus, ja vasemmassa kädessä Children Of Bodomin sormus. Kaulassa minulla roikkuu Junkers lentokoneesta tehty sotaveteraanien hyväksi oleva koru.

Naamassa minulla on kaksi huulikorua, sekä korvissa 8mm ja 4mm minivenytykset. Ennen oli kulmakorukin, mutta se kasvoi ulos.. Ja nämä kaikki ovat siis vain peruspäivinä, joskus pidän vielä niittirannekkeita ja muitakin niittikoruja. Kaitpa noita aika paljon pidän, mutta itse olen jo niin tottunut, että en edes huomaa. :D
tallennettu

I solemnly swear that I'm up to no good.
Jupe
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #122 : 13.Huhtikuu 2013, 00:28 »

Tunnustan että olen koruharakka. Korvissa on aina korvikset, kaulassa kaulakoru tai sitten puserossa rintakoru, ranteessa joskus rannekoruja, sormuksia en juuri käytä ollenkaan (ovat mielestäni epämukavia sekä tiellä kun piirtää, kirjoittaa tai ompelee), nilkkakorut ja varvassormukset eivät kiinnosta ollenkaan.

Tykkään käyttää camee, helmi, pöllö, bling bling, "gootti", ankh ja pentagrammi koruja. Sen jälkeen kun minut ristittiin, sain nyt jo edesmenneeltä mummilani keskikokoisen kultaisen sydän kaulakorun johon on kaiverrettu kaunokirjaimella J (koska nimeni on Johanna). Olen yleensä käyttänyt sitä koulujen kevät juhlissa ja eteenkin silloin kun olen valmistunut koulusta joten korulla on tunnearvoa vaikka on tavallisen näköinen.
Nomination ja ristikoruja en ikimaailmassa käyttäisi.
tallennettu
celeblith
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #123 : 15.Huhtikuu 2013, 22:34 »

Koru määrä tuntuu vain vähenevän vuosi vuodelta. Päivittäin on vain korvakorut (1 + 3)

Muita koruja on lähinnä nykyään vain jos on jokin "erikoisempi" meno. Ja silloinkin vain muutamat tietyt rannekorut ja yksi tai kaksi kaulakorua, sormuksia nykyään harvemmin tulee käytettyä. Sitten jos on joku oikein "erikoisempi" meno niin sitten hukuttaudutaan koruihin :)
tallennettu
Scartti
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #124 : 23.Huhtikuu 2013, 00:07 »

Joskus teininä oli paljon erilaisia kaulakoruja, sormuksia ja korviksia, mutta nykyään käytän vain paksua hopeasormusta vasemmassa nimettömässä, joka korvasi kihla- ja vihkisormuksen. En siis onnistunut kehittämään tunnesidettä edes niihin rinkuloihin.
tallennettu
Formaldehyde
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #125 : 29.Huhtikuu 2013, 03:51 »

Minä pidän ristikoruista, mikä on hieman perverssiä, kun en kuitenkaan mihinkään kirkkokuntaan kuulu tai ole uskossa. Harvemmin asiaa siltä kannalta tulee kuitenkaan mietittyä, vaikka esimerkiksi ei tulisi mieleenikään vetää päälle jonkin sellaisen bändin paitaa, josta en pidä. Aukko logiikassa? Ehdottomasti. Mutta koska en itse oleta automaattisesti, että risti jonkun kaulassa tai muussa ruumiinosassa viestii uskonnollisesta suuntautumisesta unohdan usein, että on niitäkin ihmisiä, jotka saattavat tulkita tilanteen siten.

Eniten pidän sormuksista. Saatan pitää niitä omaksi ilokseni kun olen kotona ja pyöritellä ja tarkastella niitä hajamielisesti, mutta luultavasti viimeistään siinä vaiheessa kun olen lähdössä ovesta ulos jonnekin muualle kuin lenkille nappaan kaksi tai kolme sormiini. En oikeastaan käytä muita kuin hopeasormuksia, sillä haluan korujen kestävän käyttöä ja käsissä ne joutuvat suurimmalle kulutukselle. Yleensä käteni kilisevät.

Rannekoruja omistan kohtalaisen pinon, mutta jostain syystä käyttöön tulee valittua harmillisen usein tottumuksesta samat korut. Kenties koko ranne täyteen erilaisia mustia helyjä tai sitten jokin leveä nahkaranneke.

Kaulakorua innostun joskus käyttämään viikkokausia putkeen ja silloin on kyse joko hopeisesta katolilaisesta vintage krusifiksista (no... Ainakaan siinä ei lue "I am a Catholic, please call a priest".) tai mustassa lyhyessä nauhassa olevasta nuolenpää-riipuksesta. Muut kaulakoruni tuskin kestäisivät arjen haasteita yhtä hyvin. Mikäli olen astetta viitseliäämmällä tuulella vaihdan korua kuitenkin ihan mielelläni - tai lisään niiden määrää.

Molemmissa korvissani on kaksi reikää, mutten viime aikoina ole pitänyt niissä mitään. Viimeksi kun yritin huomasin vieraantuneeni käytännöstä: korut tuntuivat epämukavilta ja jäivät hiuksiin kiinni. En kuitenkaan täysin ole luopunut toivosta.

Suureksi hämmästyksekseni olen oppinut pitämään myös kultakoruista, joskaan en omista vielä yhtään kriteerit täyttävää tapausta. Suurin osa moderneista malleista näyttää minusta aivan yhtä banaaleilta kuin aiemminkin, mutta monet antiikkikorut ovat kauniita. Niille kulta materiaalina on täysin anteeksi annettavaa tai jopa suotavaa. Ikävä vain, että koska antiikki on kallista ja kulta on kallista niin lopputulema on, että tuskin kovin pian moista tulenkaan omistamaan. Muutamia muita antiikkikoruja kyllä omaan.

Aikoinaan kun hoipertelin uusien havaintojen partaalla oman itseni suhteen tuntui varsin symboliselta, että eräänä talvisena päivänä kun olimme ystäväni kanssa tulossa päivän viimeiseltä tunnilta (uskontoa tai äidinkieltä) ja ylitimme koulun pihan näin maassa jotakin, joka tarkemmalla tutkimuksella osoittautui kookkaaksi, punaisella kivellä varustetuksi ankhiksi. Yksi lenkki oli pettänyt ja riipuksen ketjukin oli vielä mukana tätä yhtä petollista silmukkaa lukuun ottamatta. Seisoimme lumisateessa ja pyörittelin korua sormissani. Käsittämätöntä. Keltä se olisi voinut tippua? Mieleeni ei tullut ketään. Hieman haikeana totesin, että täytyy viedä koru koulun löytötavaratoimistoon, kun ystäväni sanoi sen ainoan asian, joka voi saada ihmisen pyörtämään päätöksensä: "Älä. Jos sinä et ota tuota korua, niin minä otan!" Kiitos vain, L. En tietenkään halunnut luopua saaliistani. En tosin kehdannut käyttää korua pitkään aikaan, mutta lopulta korjasin sen ja se riippui kaulassani pitkään. Nykyisin se roikkuu lampusta. Se on oikeastaan hellyttävän ruma, mutta en silti henno luopua siitä. Olen sentimentaalinen.  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 29.Huhtikuu 2013, 03:58 kirjoittanut Formaldehyde » tallennettu

Flowers in formaldehyde.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut