22.Marraskuu 2014, 01:54 *

Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Parhaimpia elokuvia, joita muistatte nähneenne! :)  (Luettu 15342 kertaa)
Blairoid

Asuinpaikka: Nurmijärvi
« : 19.Joulukuu 2007, 09:23 »

Hello, everybody! Nyt heitänpä tänne kyselyn, ja otsikosta voitte kaiketi lukea, mistä on kysymys. Joten vielä kerran: kertokaa yksi tai monta parasta elokuvaa, joita olette nähneet koko elämänne aikana ja voitte perustella.

Tässä paljastan omat PARHAAT top 3:

- Rita Hayworth - avain pakoon - Elokuva on järjettömän hyvä. En yhtään ihmettele, miksi leffa komeilee IMDB:n parhaimpien elokuvien kärjessä. Päähahmo Andy on mahtava hahmo ja hänen vuoksi tätä katsoo mielellään loppuun saakka. Tässä vangit tuntuivat sympaattisimmilta kuin päinvastoin itse vanginvartijat, etenkin vankilanjohtaja Norton. Suosittelen jokaiselle, joka pitää vankiladraamoista.

- Fight Club - Yllättävät juonen käänteet ovat parasta antia, varsinkin elokuvan loppuakohden paljastuva totuus, ja tietenkin Edward Nortonin ja Brad Pittin toimiva kemia. Tätä jaksaa katsoa joka kerta.

- Hohto (Stanley Kubrick) - Kirjasta muokattu kirjaakin parempi elokuvaversio. Itse kummitusjutut jätetty pois ja keskitytty ihmisen syvään ja outoon mieleen. Kamera-ajot myös huippuluokkaa ja Jack Nicholson huippuvedossa kuin koskaan.

Tässä paljastukseni.  Hymyilee leveästi
Voit käydä myös kertomassa täältä ---> SURKEIMMAN näkemäsi leffan.
« Viimeksi muokattu: 04.Heinäkuu 2011, 20:36 kirjoittanut Blairoid » tallennettu
Mirku
Kokelas

« Vastaus #1 : 19.Joulukuu 2007, 16:06 »

Elokuvia ei ole tullut katseltua viimeaikoina juurikaan,mutta jospa muistaisin jonkun.

Harry Potter Ja Viisasten KiviChristober Columbuksen ohjaama elokuva joka saavutti kirjojen tunnelman ihan hyvin,parhain Potter elokuva mitä tähän asti on tehty.

I,robotyksi mielenkiintoisimmista elokuvista jonka olen nähnyt,kertoo tulevaisuuden maasta missä robotit toimivat ihmisen palvelijoina ja tekevät myös raskaammat työt,eräs tunnettu robotiikantutkija murhataan ja syliinen näyttäisi oleva robotti,mitä muut pitävät mahdottomana koska roboteihin ohjelmoitu kolmen laki estää robottia nimenomaan vahingoittamasta ihmestä saati murhaamaan tätä.

BatmanTim Burtonin elokuva,yksi parhaimpia elokuvia mitä olen nähnyt.

Matrixmatrix :sin ensimmäinen elokuva oli  jotenkin mielenkiintoinen ja vielä jännittävä
 mitä valitettavasti sen jatko-osat eivät olleet.Elokuvien jatko-osilla on yleensä ikävä taipumus huonontua osa-osalta.
Diara
Velho

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #2 : 19.Joulukuu 2007, 16:21 »

Katson niin paljon elokuvia, että todella hyviä on paljon, mutta parhaita on siltikin vain muutamia.

Taru Sormusten Herrasta-trilogia Tästä elokuvasta ei varmaankaan tarvitse muuta sanoa

Harry Potter ja Viisasten Kivi ehdottomasti paras kaikista Pottereista, kun mukana on sitä oikeaa taianomaisuutta ja loistoa, joka on himmennyt muissa elokuvissa

Freedom Writers en muista ohjaajaa, mutta kertoo nuorista jengiläisistä amerikassa ja heidän elämästään ja kauheista kokemuksistaan. Perustuu samannimiseen kirjaan

The Holiday elokuvan jaksaa katsoa ties kuinka monta kertaa ja aina se silti naurattaa ja itkettää. Joka kerta jää hyvä mieli kun on katsonut.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 19.Joulukuu 2007, 20:02 »

Mä jaksan aina rummuttaa Bladerunnerista. Harvinaista kyllä, sen molemmat versiot ovat kokemisen arvoisia (kertojaääninen Bladerunner on sen verran erilainen kokemus kuin ohjaajan versio). Tämä on ehdottomastikin Top 3:ssa listallani.

Lisäksi sunnuntaisin Teemalta tulleet mustavalkodekkarit innostavat minut mainitsemaan myös leffat Maltan haukka ja miksei myös Nainen ilman omaatuntoa. Ovat parhaimpia elokuvia, vaikkakaan eivät ehkä Bladerunnerin tapaan Top 3:ssa, jos alkaisi oikeasti miettimään.

Joulun alla tulee myös Brianin elämä, jossa täytyy arvostaa tapaa, jolla se käsittelee kunnioittavasti Jeesusta ja uskoa, mutta kaataa paljon sontaa yliampuvien uskovaisten niskaan.

Muista tähän asti mainituista en olekaan samaa mieltä, paitsi Fight clubista, jonka ansio minulla on enemmänkin hengästyttävän energisessä kerronnassa ja lukuisissa pikkukuittailuissa länsimaista elämänmenoa kohtaan, kuin lopputvistissä (joka sinänsä oli ihan mainio ja yllättävä).

Rebel
Noviisi

Asuinpaikka: Kangasala (near Tre)
« Vastaus #4 : 19.Joulukuu 2007, 20:59 »

Onhan sitä monta hyvää leffaa tullut nähtyä siinä huonojenkin seassa, mutta eipä niitä muista kun alkaa miettimään. Ensimmäisinä tulee mieleen The Green Mail ja Forrest Gump. Tom Hanks on äijä.

Komediaosiolta Monty Pythonin Hullu Maailma on niitä parhaimpia, se on todella hauska.

Eipä nyt oikein tule mieleen muuta, täytyy palata asiaan jos joku oikeasti hyvä on unohtunut.
celeblith
***

« Vastaus #5 : 20.Joulukuu 2007, 11:43 »

Moulin Rouge oli yllättävän hyvä, aluksi se tuntui kauhean tylsältä enkä meinannnut jaksaa seurata, mutta onneksi jäin katsomaan. Sillä se oli todella hyvä. Erilainen leffa mitä yleensä katson. Joten tämä on yksi parhaimpia leffoja mitä olen nähnyt.

Lisäksi ovat kaikki Sormusten herrat ja Potterit, mutta ne ovat parhaita jotenkin toisella tavalla :D

Knox-setä

Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #6 : 20.Joulukuu 2007, 11:59 »

Dragonheart eli Viimeinen lohikäärme on ehdottomasti legendaarisin elokuva, jonka olen nähnyt ja olen nähnyt aika ison kasan elokuvia, lasketaan jo sadoissa.

Star Wars -elokuvat ovat ehdottomasti kärkipäätä, vanhemmat juonen ja uudemmat ainakin teknologia ansiosta.

Muistan myös TSH-elokuvat, mikä ei yllätä minua kovinkaan suuresti; nehän olivat kin maailmanmnestyksiä, Pirates of the Carribbean -elokuvatrilogiasta nyt puhumattakaan.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Denizen

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #7 : 20.Joulukuu 2007, 12:41 »

Te olette tylsiä. Lotrit olivat pettymys, Karibian piraatit ihan jees, Forrest Gump hyvä muttei maailman paras sen enempää kuin mikään satunnainen titanikkikaan.

Tom Hanksilta parempi elokuva on Vihreä maili, joka jo kertaalleen mainittiinkin.

Minä sanoisin, että ainakin Tahraton mieli (Eternal sunshine of the spotless mind) ja Lucky number Slevin ovat sellaisia loistavia hyviä joita näyttäisin vähän kenelle vain.

Hauskaa etsiessä tulee katsoa Monty Pythonin hullu maailma (The search fot the holy Grail), jännitystä etsiessä Salainen ikkuna (The secret window), surua etsiessä Tulikärpästen hauta (en osaa alkuperäistä nimeä, japanilaista), klassikkoa etsiessä Elämäni murmelina (Groundhog day), sarjakuvapohjaista elokuvaa etsiessä Darkman, V niin kuin verikosto (V for vendetta), sekä Sin city, ja mitähän vielä...

Myöskin suosittelen katsomaan ehdottomasti Lost in translationin, joka on jossain määrin romantiikkaa, mutta muutenkin vain hyvä.

Kaiken maailman Tanssii susien kanssa, tai Forrest Gumpeja, tai Titanicceja, tai vaikka Amelieita ja Shawshank redemptioneita kyllä kannattaa katsoa jos on enemmän aikaa uhrata, sillä ne ovat klassikoita ihan syystä. Mutta ne oikeasti parhaat elokuvat jäävät aina vähän vähemmälle huomiolle.
Vumpalouska
***

« Vastaus #8 : 20.Joulukuu 2007, 20:56 »

Avaruusseikkailu 2001, ehdottomasti... Mutta pidin valtavasti myös Hyvistä, Pahoista ja Rumista sekä Huuliharppukostajasta.

Vähäisempien Valojen Herra

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #9 : 21.Joulukuu 2007, 19:40 »

Heh... Minä olin vähällä mainita Avaruusseikkailu 2001:n huonoimpien elokuvien yhteydessä, mutta en kehdannut, koska ei se nyt NIIN huono sentään ole: Minua vain ei yhtään tärppää katsoa avaruusaluksen telakoitumista kymmentä minuuttia kauempaa...

Länkkäreitä on tullut minullakin katsottua, joten sanotaan erityisesti järjestelemätön top 4 niistä (oikeastaan ainoat, joita menisin sanomaan todella loistaviksi): Hyvät, pahat ja rumat, Armoton, Huuliharppukostaja ja Seriffi.

Bagahi

Asuinpaikka: Ylöjarvi
« Vastaus #10 : 21.Joulukuu 2007, 23:32 »

Gladiator, elokuva jossa mielestäni mainio näyttelijä Russell Crowe näyttelee pääosaa niinkuin nimestä näkyy gladiaattorina. Elokuvassa on pientä juonittelua ja sopivan raakoja taistelu kohtauksia.
yonder
Kokelas

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #11 : 22.Joulukuu 2007, 11:18 »

Komediapuolelta ylivoimainen kunkku on Fear and Loathing in Las Vegas. Deppin ja Del Toron nappisuoritukset sekä Gilliamin normaali sekavan mahtava tyyli.. toimii aina, katsoo kuinka monta kertaa tahansa.

Bogartin (ja Bergmanin) Casablanca on legenda, jota jaksaa myös katsella kerrasta toiseen.

Omana omituisuutena listalle lisään myös Contactin, jossa yhdistyi minuun iskevästi Fosterin herkkä tyyli ja mielenkiintoinen aihe.

Jostain syystä tekisi mieli vielä lisätä joku Paul Newmanin pätkä mukaan. Laitetaan vaikka näistä uudemmista Nobody's Fool.
Chiad

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #12 : 22.Joulukuu 2007, 21:19 »

Ranskalainen Amelie on sympaattinen ja suloinen elokuva, se tuo hyvän mielen. (Joku taisi kyseisen elokuvan jo mainitakin.)

Skitsofreniaa sairastavasta matemaatikkonerosta kertova Kaunis mieli vetoaa tunteisiin olematta kuitenkaan imelä. Russell Crowe tekee uskottavan roolisuorituksen, aivan kuten Bagahin mainitsemassa Gladiaattori-elokuvassa (joka on myöskin loistava historiallisine taustoineen ja kauniine musiikkeineen).

The Others on mielenkiintoinen kauhudraama. Itseäni elokuvassa karmi nimenomaan sen raskas ja synkkä tunnelma, jossa oli kuitenkin jotakin unenomaista. Kuudes aisti -elokuvan ystäville.

Yksi yllättävimmistä elokuvista, jonka olen nähnyt, on Moulin Rouge. (Edit: celeblith tämän leffan jo mainitsikin - viisas tyttö.  Iskee silmää ) Rakkauselokuva ja -musikaali, jonka värit ja laulut ihastuttavat. Alku on hiukan outo ja vieraannuttava, mutta keskivaiheilta elokuvaan tulee säväyttäviä vivahteita ja siihen jää koukkuun.

Vähän aikaa sitten telkkaristakin tullut Tyttö ja helmikorvakoru on minulle mieleinen. Elokuva suorastaan henkii 1600-luvun henkeä ja on yksinkertaisesti kaunis. Lisäksi katsojaa ei päästetä helpolla: on tehtävä tulkintaa henkilöiden motiiveista.

(Hmm, olisikohan tänne saanut mainita muutamia piirrettyjä? Nykyään katselen niitä enemmän kuin näyteltyjä elokuvia, lapsekas kun olen...)
Vumpalouska
***

« Vastaus #13 : 22.Joulukuu 2007, 23:30 »

No johan nyt... Minusta juuri tuo telakoitumiskohtaus (http://www.videosift.com/video/2001-A-Space-Odyssey-spaceport-docking-scene) on yksi elokuvan parhaista, onhan se visuaalisesti upea (vielä tänäkin päivänä, elokuvan tehosteet eivät ole millään tavoin vanhentuneet) ja hyvinkin tunnelmallinen, kun taustalla soi Johann Strauss nuoremman Tonava kaunoinen... Ja ennen kaikkea, kyseinen kohtaus on erittäin realistinen ja hyvä kuvaus siitä millaista avaruusaluksen telakoituminen pyörivään avaruusasemaan todellisuudessa olisi. Mutta no... makunsa kullakin. Avaruusseikkailu 2001 on yksi niistä elokuvista, jotka ovat jakaneet mielipitäitä erittäin jyrkästi. Minusta se on loistava.

Vähäisempien Valojen Herra

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #14 : 23.Joulukuu 2007, 16:59 »

Tässä on lista muutamista hyvistä elokuvista:
 - Clive Barker: Hellraiser
 - Tony Randel: Hellraiser II: Hellbound
 - Peter Jackson: The Lord of the Rings -trilogia (pidennetyt versiot)
 - Peter Jackson: Braindead
 - Guillermo del Toro: Pan's Labyrinth
 - Guillermo del Toro: Hellboy (director's cut)
 - Ridley Scott: Blade Runner (director's cut)
 - Ridley Scott: Alien
 - James Cameron: Aliens (director's cut)
 - Sam Raimi: The Evil Dead
 - Sam Raimi: Evil Dead II: Dead by Dawn
 - Bryan Singer: The Usual Suspects
 - Francis Ford Coppola: The Godfather
 - Francis Ford Coppola: The Godfather - Part II
 - Sergio Leone: Once Upon a Time in the West
 - Sergio Leone: Once Upon a Time in America
 - Don Coscarelli: Phantasm

Lisääkin voisi mainita, mutta pidän listan pienenä. Hymyilee
TheDarkMission

Asuinpaikka: Täällä näin
« Vastaus #15 : 23.Joulukuu 2007, 19:39 »

Pakko sanoa, että Taru sormusten Herrasta. Yksinkertaisesti rakastan niitä. Ovat niin ihania, upeat maisemat, Se Juoni, oikein rakkaus tihkuu noista. Kolmas on paras. Niin ja Orli.  Hymyilee leveästi

Pirates of the Caribbean. Varsinkin kolmonen. Ykkönen on niin hauska, se alku on suorastaan legendaarinen! Ja kaikki lempparinäyttelijäni. Orli, Johnny ja Keira.

Harry Potter ja Feeniksinkilta. Läheltä piti ettei vetänyt vertoja seiska-Potterin lukemisesta aiheutuneelle shokille. Tuijotin päiväkausia tyhjyyteen ja itkin ääneti. Oli niin upea. En tajua miksi kaikki ovat haukkuneet tätä sarjan surkeimmaksi, tämähän on paras! Uskomaton. Onhan tämä elokuva?

Tiedetään, olen turvallinen ja pidän massaleffoista. En kaikista. Tässä muutamia mukavia leffoja, jotka ovat onnistuneita teinirakkaushömppiä tai muuten vain rakkaushömppiä.  Näyttää kieltä

-13 ja risat
-Ylpeys ja ennakkoluulo
-Silmänkääntäjä
-Perjantai on pahin

Siinä ne olivatkin. Sitten on pari siedettevää fanntasiaseikkailua, ja ne ovat Eragon (Ed!:) ja Narnia.

Crazy komediat menettelee. Simpsonit on ihana.

Ai niin, hämikset. Odotan niin että näen sen kolmannen, kaksi ekaa osaaa olivat ihania. Kakkonen oli shokeeraava.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #16 : 23.Joulukuu 2007, 21:17 »

Nämä hyvät elokuvat täytyy lisätä tuon äskeisen listani jatkoksi:
 - Luc Besson: The Fifth Element
 - Neil Burger: The Illusionist
 - David Fincher: Fight Club
 - Mark Pellington: The Mothman Prophecies

Emperor
Velho

Asuinpaikka: Akselilla Hanko-Teno
« Vastaus #17 : 23.Joulukuu 2007, 21:37 »

Jokunen Bond-leffa on tullut jaksettua katsoa uudemmankin kerran, kaikkien mieluisin lienee Kultasormi. Toisaalta, jotkin sarjan leffoista taas olivat kuollettavan tylsiä tai pitkäveteisiä, joten en sano suoraan "Bondit".

Star Warssit on ollut ilo katsoa, tosin ehkä alkuperäinen trilogia sytytti enemmän. Jälkimmäiset kun tuntuivat ottavan vähän liian paljon irti sen ajan uudistuneista erikoistehosteista ja näinollen saamme seurata lähinnä jedimiekkailua ja jättiläisarmeijoiden/laivastojen kamppailua.

Ja komediathan sytyttää aina, tosin myös näistä löytyy niitä mitä ei missään nimessä katsoisi. Parhaita ovat ajatellut ja persoonalliset komediat, kuten Wild Wild West tai MIB.

300 oli lysti katsoa. Se oli kieli poskessa tehty ja kuitenkin tyylikäs, sitä katsoessa sai hymyillä ja nauttia.

The Simpsons Movie :Cool:

Jurassic Park ykkösestä tykkäsin myös. Kaksi seuraavaa taas tuntuivat pakollisilta jatko-osilta ottamaan rahat pois ensimmäisen suosion siivellä.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #18 : 24.Joulukuu 2007, 01:54 »

Se on hieno kohtaus. Se (ja pari muuta kohtausta) vain kestää niin tolkuttoman kauan. Muutenhan leffa olisi mielestäni aika hyvä.

Mutta minun mielipiteeseeni vaikuttaa se, että mut on pilattu ADHD-aikakauden leffoilla. Ihan oikeasti... En osaa nauttia ns. hidastempoisista elokuvista  Huh

Hmmm... Youtuben mukaan vain 5 minuuttia, miksi minulle on jäänyt mieleen 10 minuuttia? Ohjaajanversio?
« Viimeksi muokattu: 24.Joulukuu 2007, 02:21 kirjoittanut Rasimus » tallennettu

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #19 : 24.Joulukuu 2007, 12:23 »

Mielestäni James Cameronin ensimmäinen Terminator-elokuva ansaitsee maininnan tällä palstalla. Se on oman alansa klassikko ja siinä on tiettyä tyyliä, joka puuttuu jatko-osista.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry ylös