Keskustelut
touko 21
tiistai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
  • Tiuku
  • Iivari
  • Dyn
  • Vierran
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 24 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Tupakka ja tupakointiFormaldehyde62 vastaustaklo 00:48
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Rasimus426 vastaustaklo 21:12
Milloin on kevät?Kirjaneito20 vastaustaklo 20:52
Catherynne M. ValenteKirjaneito3 vastaustaklo 20:50
LyriikatKirjaneito35 vastaustaklo 20:47
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: The Host (2013) (Meyerin Vieras-filmatisointi)  (Luettu 935 kertaa)
Leeinsane
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #20 : 30.Maaliskuu 2013, 15:27 »

Minä kävin eilen katsomassa tuon elokuvan ja minusta se ei ollut kovin hyvä. Olin vähän pettynyt. Toisaalta taas siinä pitäydyttiin aika lailla kirjan juonessa, eikä poikettu siitä paljoa mikä on hyvä juttu. Jotain siitä jäi puuttumaan.
tallennettu
Fallen angel
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 30.Maaliskuu 2013, 15:45 »

Kävin torstaina ennakkonäytöksessä katsomassa tämän. En sanoisi tätä mitenkän huonoksi, mutta jotkut kohtaukset toimivat kyllä paljon paremmin kirjassa kuin sitten elokuvassa. Näyttelijät olivat minusta itseasiassa todella hyviä ja uskottavia. Olisihan tästä minun mielestäni voinut saada paremmankin. Kirja kuitenkin on todella pitkä ja siinä on paljon yksityiskohtaisia kohtauksia, joita ei elokuvaan saatu millään mahtumaan. Välillä tuntui, että tapahtumia oli siltikin liikaa? Tai ainakin ne seurasivat toisiaan liian vauhdikkaasti.
Ja osa kohtauksista sai jopa nauramaan, joko sitten tarkoituksella tai myös tahattomasti. Kirja on kyllä parempi, mutta en usko että tämä elokuvakaan pystyy mitenkään kirjaa pilaamaan/ sen mainetta.
tallennettu
Q_Black
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #22 : 30.Maaliskuu 2013, 21:37 »

En ole lukenut kirjaa aikoihin, mutta jonkinlainen muistikuva siitä oli kun elokuviin menin. Minusta elokuva oli todella uskollinen tarinalle vaikka harmittikin vähän, että monia hyviä kohtauksia oli jätetty pois ja ihan ymmärrettävistä syistä. Minua ei olisi tosin haitannut, että elokuva olisi ollut pidempi tai siinä olisi ollut kaksi osaa. Tarinan lyhentely häiritsi ehkä eniten siinä mielessä koska tuntui, että elokuvassa kytenyt rakkaustarina meni aivan liian nopealla tempolla "minä rakastan sinua" - pisteeseen.

Kaikesta huolimatta lumouduin täysin elokuvan maailmaan ja sen hahmoihin ja elin uudelleen kirjan tapahtumia visuaalisessa muodossa. Mietin aluksi miten elokuvan tekijät ovat saaneet sekä Vaelin, että Melanien esille koska he ovat samassa vartalossa, mutta homma oli hoidettu ihan mallikkaasti vaikka alkuun minua huvitti hiukan Melanien närkästynyt ääni taustalla.

Pidin Saorse Ronanista heti kun näin, että hänet on valittu Melanien rooliin. Jaredin näyttelijä Max Irons miellytti myös silmää ja kaksikko teki loistavaa työtä valkokankaalla. Iania näytellyt Jake Abel epäilytti alkuun vaikka tyyppi hyvä näyttelijä onkin. Olin vain kuvitellut Ianin erilaiseksi kirjan perusteella ja hän olikin kirjassa suosikkini.

Elokuvan rakkaustarina on yhtä aikaa ehkä hiukan huvittava, mutta samalla niiiiin ihana. Se, että kaksi miestä rakastuu samaan ruumiiseen, mutta ei samaan sieluun, on mahdoton yhtälö, johon ei tunnu löytyvän mitään järjellistä ratkaisua. Kirjan lukeneet tosin tietävät miten homma menee lopulla.

Pidin tästä. Ei. Rakastin tätä. Ystäväni, jotka katsoivat tämän kanssani, eivät olleet lukeneet kirjaa ja he eivät oikein osanneet sanoa oliko tämä hyvä vai ei. Heidän mielestään tässä olisi pitänyt olla lisää toimintaa. Minusta tämä taas meni tällaisenaan koska ei kirjakaan ollut mitenkään toiminnantäyteinen. Tai oli, mutta ei sillä tavalla kuin jotkut ehkä kuvittelevat.

Tähän kirjaan pitäisi tulla jatkoakin kahden muun kirjan muodossa, mutta sitä luultavasti saa vielä odottaa. Kirjojen nimet tulisivat olemaan alustavasti The Soul ja The Seeker. Jatko-osaa leffaan saadaan varmasti odottaa, mikä on sääli. Tosin elokuva olisi vallan mainiosti toiminut tällaisenaankin.
tallennettu

“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
Vael
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
« Vastaus #23 : 30.Maaliskuu 2013, 23:16 »

Pelkäsin paljon ennen leffan näkemistä, että se on pelkkää sci-fiä ja toimintaa, mutta se ansaitsi lopulta munkin hyväksynnän. :)

Tietenkään filmatisointi ei vastannut kirjan tasoa ja sitä olisi voinut hioa ihan älyttömästi, ja leffa kärsi kauheasti kun se oli puristettu vaan yhteen. Esimerkiksi Walteria jäin kaipaamaan, koska tykkäsin koko siitä episodista kirjassa tosi paljon. Myös harmitti, ettei muille asukkaille, kuten Lilylle, Wesille, Trudylle ja Sharonille annettu kasvoja tai rooleja.

Ja Jamie. Kirjassa tosi keskeinen henkilö, mutta jostain syystä roolissa oli joku pyöreäkasvoinen lapsi, jonka hahmo ei tullut yhtään esille ja jota ei voinut samaistaa Jamieen.

Kokonaisuutena oli kuitenkin aika toimiva ainakin mulle, kun olen kirjan pariin kertaan lukenut ja tunnen juonen ja yksityiskohdat. Kuten sanottu, leffa toimi hyvin kurkistusreikänä kirjaan, kun samalla muisteli tapahtumia kirjan mukaan. Ja tunnetta tuli lisää kun eli lukuhetkiä uudestaan.

Ja Vaelin tarinat karsittiin myös pois, mikä oli sääli. Minua ainakin lukiessa viehätti tarinat kynsipedoista, Tuliplaneetasta ja lohikäärmeistä, ja ne toivat Vaeltajan hahmoon paljon lisää. Alussa oli muutenkin vähän vaikea samaistua Vaelin ajatuksiin, ja oli vaikea tuntea sympatiaa loista kohtaan, mutta asia onneksi korjaantui aika pian.

Niin ja etsijän hahmosta tykkäsin!

*
tallennettu
Scartti
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 28.Huhtikuu 2013, 19:27 »

Tänään kävin katsomassa ja oli parempi kuin Twilight, mutta liikaa joutuneet asioita karsimaan, jotta saivat leffasta 2 h mittainen. Kaikki luolassa asuva ihmiset olivat näkymättömiä  Surullinen Juoni jäi ohkaiseksi. Kaks leffaa olis ratkaissut ongelman, mut ite olen kyllästynyt näihin pätkimisiin ja olisin jättänyt koko leffan väliin. Meinas Hobittikin jäädä..
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut