Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Tiuku
  • Dyn
  • Pjst
  • Kasu
  • haplotus
  • Rituri
Yhteensä paikalla:
  • 6 käyttäjää
  • 48 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vanha sivusto poistetaan  (Luettu 7371 kertaa)
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #40 : 26.Lokakuu 2008, 11:43 »

Muistutus: Vanhat sivut saattavat poistua ennenkuin huomaattekaan. Joten jos haluatte sieltä ottaa jotain talteen, tehkää se NYT, jollette ole jo tehneet. Älkääkä sitten itkekö ettei teitä varoitettu! Asiasta on puhuttu jo niin kauan että luulisi teidän tehneen sen jo.
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #41 : 26.Lokakuu 2008, 12:54 »

Noh, niin. Vanhalla sivustolla on kai tuhansien sivujen verran säästämisen arvoista, aika onnetonta se olisi yrittää sieltä lähteä haluamaansa lusikoimaan.

Ja tälle uhalle on käynyt sama kuin lintuinfluenssauhallekin, ei se mihinkään kadonnut ole, mutta ei sitä osaa jäädä ajattelemaan, eikä siihen rohkaistu varautumaan, vaikka välillä jonkin varoituksenkin aiheesta saisi. Toisaalta voi verrata vanhaan susitarinaan, kuinka monennella huudolla ihmiset lakkaavat uskomasta?

Minä olen periaatteesta poistamista vastaan, sehän on sama kuin heittäisi kaikki vanhat päiväkirjat ja valokuva-albumit ja muut menneestä muistuttavat palamaan. Jää enää epämääräisiä muistoja siitä, mitä joskus on ollut.

Myös waybackmachine on täysin avuton tämän suhteen, sillä näkee yksittäisiä sivuja jos haluaa nähdä vaivaa, mutta muuta iloa siitä ei ole.
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #42 : 26.Lokakuu 2008, 17:16 »

Denizen ei tainnut tietää että riisin ylläpitö fanittaa CMX:ää.

"ja kun kuu ja aurinko ovat yhdessä taivaalla
minä kerään kaiken pihalle esiin ja poltan

niin
kirjat ja paperit
ehkä myös
huonekalut ja muistot
kaikki valheet jotka tulevat elämän tielle
kaikki hyvä mikä estää näkemästä
se on ruoste
"
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 26.Lokakuu 2008, 17:25 »

Ja kuten täällä on moneen kertaan varmasti sanottu, arkisto vie tilaa ja tila maksaa Darkille. Myös arkisto on kuulemma turvallisuusriski sivustolle ja jotenkin osasyyllisenä siihen että Guuggeli ei meitä halua listoilleen ottaa. Joten, nyt on varoitettu, ottakaa tärkeät jutut talteen, ja jos tuntuu että word-dokumentteinä ei mahdu niin lisämuistia saa kaupasta.
« Viimeksi muokattu: 26.Lokakuu 2008, 17:33 kirjoittanut Rid » tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Herbertina Merrique V
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Νεφελοκοκκυγία
« Vastaus #44 : 26.Lokakuu 2008, 22:37 »

... Perehdyinpä pitkästä aikaa vanhoihin viesteihini kaikessa eepillisessä, hymiöntäyteisessä sankaruudessaan ja nyt koodaankin suoraan näyttöruudulta hermoratoihinne loikkaavaa virusta, joka estää noiden mainosten klikkaamisen, jottei Darkki saa enää rahaa vanhuuksien ylläpitoon eikä kukaan enää näe viestejäni. :P Those were the days.

No ei. Ääretöntä nostalgiaa niiden lukeminen kyllä oli, ja kuuluuhan se asiaan tämä "olinko ihan oikeasti noin herpertin typerä idiootti/miksette trimmanneet kulmakarvojani haulikolla sen ekan viestin jälkeen/argh unngh asdfasdf vendetta" -juttu. Se on ihan normaalia. Kaikki kirjoittavat typeriä viestejä ensi alkuun. Ihan oikeasti. Ei minulla ole mitään syytä hakata päätä näyttöruutuun ainakaan ihan noin väkivaltaisesti. Ja muista se verenpaine! Nitrot! Aargh!

Eihän niitä kaikkia korvaamattomia hetkiä sieltä mitenkään saa talteen, mutta ehkä sitä selviää hengissä kuitenkin, vaikka arkistoa onkin hauska lueskella ja muistella aikoja, kun Pluto oli vielä planeetta. Kolme tyhmää demonia nyt sentään pitää opetella ulkoa ja Rising Café lukaista läpi. Hmmhmm. Ja muutama muukin. Itse asiassa aika moni.
tallennettu

"C is always a thought but never an option."
Elthadora
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #45 : 28.Lokakuu 2008, 00:13 »

Äh.. Pakko tuo vanha sivuosto on saada säilymään jotenkin.. Mutta kysymys: Muistaako kukaan vanhalta foorumilta topicia, jossa puhuttiin sivustosta, jolle oli kerätty vanhoja sivuostoja? Sieltä löytyi mm. wanha riisi (darkin scifi- ja fantasiakirjat, jos oikein muistan) ja jos se nyt on pystyssä, sieltä voisi löytyämyös nykyinen arkistomme. En vain onnistunut löytämään sitä aihetta.

Onko tuota arkistoa muuten mahdollista mitenkään (järkevästi) tallentaa koneelle? En ole mikään tietokonenero, mutta haluaisin arkiston talteen ja viesti kerrallaan kerääminen on aika työlästä. Plus että grafiikat katoavat..
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 28.Lokakuu 2008, 00:24 »

Lainaus käyttäjältä: Elthadora
Onko tuota arkistoa muuten mahdollista mitenkään (järkevästi) tallentaa koneelle? En ole mikään tietokonenero, mutta haluaisin arkiston talteen ja viesti kerrallaan kerääminen on aika työlästä. Plus että grafiikat katoavat..

Voit tallentaa sivun kerrallaan selaimesta, Firefoxissa ainakin aivan vain "Tallenna sivu nimellä" tai Ctrl+S. :) Toki hidasta, mutta saa sen sivullisen viesteineen ja ennen kaikkea leiskoineen päivineen mukaan.

Koko sivuston tallentaminen ei liene normaalikäyttäjälle mahdollista, jollei tietenkin halua näpytellä urakalla jokaista sivua erikseen talteen. Darkki kirjoitti aiemmin tässä topikissa:
Kuinka iso vanha sivusto on? Saisiko sen poltettua CD:lle/DVD:lle halukkaille omakustannehintaan?
Ei nuo sivut ihan tolla lailla toimi. Tiedot ovat tietokannassa ja tarvitsee toimiakseen PHP+MySQL virityksen ja tuon lisäksi saisi käyttäjät nähtyä kaiken materiaalin, kuten käyttäjien yksityisviestit. Eli ei ole tulossa tuollaista jakelua =)

Itse olen ottanut muinaiset tarinani kommentteineen talteen, saa luvan riittää. Muun muassa eräät Eddings-ketjut saavat jo painua bittiavaruuteen. Ei netti muutenkaan ole tehty mitään ikuisuutta varten... kuten ei oikein mikään muukaan digitaalinen.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #47 : 02.Joulukuu 2008, 18:16 »

Linkki katosi... Ilkeän ikävää tämä.
tallennettu
Knox-setä
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #48 : 02.Joulukuu 2008, 18:17 »

Linkki katosi... Ilkeän ikävää tämä.

Olen pettynyt teihin, rakkaat ihmiset.
tallennettu

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Ranmoth
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 02.Joulukuu 2008, 18:47 »

Anonymous (taino, ei oikeastaan) delivers, eikä ollut edes kovin vaikeaa. Tosin tuostakaan ei tiedä kuinkakauan se on olemassa.

http://www.risingshadow.net/phpBB2/index.php
tallennettu

"Marjat ovat käteviä matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu, sillä niitä on kevyt kantaa, sillä ne eivät pilaannu kustaessa"
Darkki
Arkkivelho

Paikalla Paikalla
« Vastaus #50 : 02.Joulukuu 2008, 19:35 »

Vanhat sivut poistuvat keskuudesta aivan lähiaikoina.. teen jo muutoksia niiden osalta ja siksi myös linkki lähti pois. Jos jotain haluaa vielä talteen niin kyse on enemmänkin tunneista enää.
tallennettu
Ranmoth
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 02.Joulukuu 2008, 19:40 »

Angst, yksäreiden lähettely sen kautta oli paljon mediaseksikkäämpää, tosin ei sitä kovin paljoa tullut tehtyä.

Minua muuten jonkinverran kiinnostaisi oliko arkiston kautta yksäreidenlähettelyn esto turhan vaikeaa, unohtui vai merkityksettömäksi koettua?
tallennettu

"Marjat ovat käteviä matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu, sillä niitä on kevyt kantaa, sillä ne eivät pilaannu kustaessa"
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #52 : 02.Joulukuu 2008, 20:00 »

Sinne meni sitten Rising Café ja Tuokio ja kaikki. Ei semmoista määrää tekstiä voi ryhtyä tuosta vain kopioimaankaan. Noh, se ja sama - ei sitä kai voi olettaa, että jokainen keskustelualue jaksaisi arkistonsa säilyttää. Tilaa se toki vie.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Darkki
Arkkivelho

Paikalla Paikalla
« Vastaus #53 : 05.Joulukuu 2008, 12:53 »

Vanha sivusto poistettu käytöstä.
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #54 : 05.Joulukuu 2008, 13:00 »

Mwahahhaa, onneksi me ehdittiin pelastaa sieltä kaikki olennainen, kiitos vapaustaistelija Denizenin! All hail!

Mutta joo. Ehkäpä siitä pitää nyt hiljalleen kasvaa irti ja totutella elämään täällä uudella. Viestien kirjoittaminen on tähän asti ollut vähän kankeaa ja niitä on tullut lähetettyä harvakseltaan, mutta nyt, kun kaikki entinen on mennyt, niin...
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut