23.Heinäkuu 2014, 01:55 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Anne Leinonen: Valkeita Lankoja - Lautturin tytär (7)  (Luettu 1292 kertaa)
Nyna
Vanha velhotar

Asuinpaikka: Pori
« : 25.Tammikuu 2008, 07:46 »

Tämän novellin lukeminen aloitetaan 7.3.
Murzim
Velho

Asuinpaikka: Jkl
« Vastaus #1 : 13.Maaliskuu 2008, 17:13 »

Tämä oli todella kiehtova novelli, tasaisen hyvä, taitava ja hallittu kokonaisuus, ja vielä erittäin kiinnostavakin. Ympäristö vaihtuu tietenkin taas, ja nyt aika perustavalla tavalla toiseksi  Hymyilee

Minua mietitytti lukiessani, onko morsiantaan etsimään tuleva mies lainattu suoraan jostakin tarusta. Juttu kuulostaa niin tutulta, mutta en saa päähäni kuka hän sitten on. Pitäisi varmaan vähän kerrata tarustoa  Pyörittää silmiään Mutta jos joku voisi valaista minua tästä (ehkä jopa kirjailija itse?) niin olisin todella kiitollinen.
Sini
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #2 : 13.Maaliskuu 2008, 20:54 »

Ainakin kreikkalaisessa mytologiassa Orfeus haki Eurydikeaan Manalasta. Saattaahan näitä olla muitakin?

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
Quicktickle Brainfoot
Kirjailija

Asuinpaikka: Ristiinan korpimantu
« Vastaus #3 : 13.Maaliskuu 2008, 22:11 »

Kyllä minulla oli myytti Orfeuksesta mielessä, kun sijoitin tarinaan morsiantaan etsivän miehen. Myytissä Orfeus saa rakkaansa, jos ei käänny katsomaan taakseen Manalasta paetessaan. Lautturi taasen putkahtelee monien kansojen myyteissä, mm. sumereilla, egyptiläisillä, islantilaisilla se on sitten aikanaan päätynyt Kalevalaammekin.
Murzim
Velho

Asuinpaikka: Jkl
« Vastaus #4 : 14.Maaliskuu 2008, 09:56 »

Kiitos! Pitää lukea tuo koko Orfeus-tarina jostakin.

Lautturin tyttären näkökulma tähän tarinaan on kyllä minusta todella onnistunut.
Sivuja: [1]   Siirry ylös