Keskustelut
touko 23
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Rituri
  • Dyn
Yhteensä paikalla:
  • 3 käyttäjää
  • 28 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Mitä opit tänään?Hiistu183 vastaustaklo 23:12
Mitä opiskelet/ harkitset joskus opiskelevasi?Siipis362 vastaustaklo 21:11
Nimien keksiminen tarinaanVMN14 vastaustaklo 19:47
Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Catherynne M. Valente  (Luettu 125 kertaa)
Thialfi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« : 16.Huhtikuu 2013, 00:23 »

C. M. Valente on nuoren polven kirjailija, joka voittaa vaikkapa Sofi Oksasen. Näin toteaa Markku Soikkelikin Aamulehdessä. Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla -kirja on ostamisen arvoinen. Kielenkäyttö on niin taidokasta, että lukeminen ei käy missään vaiheessa tylsäksi, vaikka teos sopii lapsille. Lisäksi kirjan ulkonäkö ja kuvitus on onnistunut, joten se toimii lahjakirjanakin. Ihmemaa- ja Oz-kirjoihin pohjautuva juoni toimii. Esiin pomppaa ehkä vain aikuislukijan kannalta turhan ilmeinen sukupuoliroolien kääntäminen  Lauantain tapauksessa.
tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #1 : 16.Huhtikuu 2013, 09:53 »

Catherynne M. Valente on hyvä kirjailija. Pidin itse kovasti Palimpsest-kirjasta ja Thialfin mainitsemasta kirjasta, kun luin ne jokin aika sitten englanniksi. Valenteen kannattaa ehdottomasti tutustua.
tallennettu
Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 16.Huhtikuu 2013, 11:36 »

Minultakin ensimmäinen käännetty kirja saa kehuja. Se on parhaillaan kesken ja on ollut varmaankin riemastuttavin kevätkauden lukukokemus. 
tallennettu
Kirjaneito
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Suomi
« Vastaus #3 : 20.Toukokuu 2013, 20:50 »

Minulla on juuri nyt Valenten Tyttö joka purjehti satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla, lainassa ja teidän kommenteista päätellen kannattaisi ehdottomasti tutustua.

Lainaus
Lisäksi kirjan ulkonäkö ja kuvitus on onnistunut

Kansi näyttää kyllä kieltämättä ihanalta! 
tallennettu

"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean, that it is not real?" -Harry Potter and Deathly Hallows
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut