Dawndragon
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« : 10.Helmikuu 2007, 15:18 » |
|
Uusin Viimeinen Fantasia! Kohta se on täällä! Ilmestymispäivä on Perjantai 23. Helmikuuta eli enää 13 aamua jäljellä.
Ja onhan sitä jo odotettukin. Kymppi kun ilmestyi vuonna 2002. Väliin tietysti mahtuu X-2, mutta voiko sitä laskea aidoksi FF:ksi on taas aivan eri juttu.
Lienee selvää, että allekirjoittanut odottaa osaa XII kuin kuuta nousevaa ja odotukset on korkealla. Onhan se saanut loistavat arvostelut aina Famitsusta Pelit-lehteen.
Mitkä on ennakko odotukset? Kaikkien aikojen paras/huonoin? Meinasitko ostaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kelhanion
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #1 : 11.Helmikuu 2007, 00:10 » |
|
On ihmeellistä että sellaisella FF-takomishistorialla kun olenkin varustettu niin jotenkin olen kuitenkin pystynyt olemaan melko pimennossa XII:n suhteen. Muistan nähneeni joitakin ruutukaappauksia vuosi tai kaksi takaperin ja jonkin videonkin taisin katsoa mutta tämä ilmestymispäiväkin tuli aika puskista.
Luulen että tulen ostamaan pelin, joskin vasta kun saan sen revittyä jostakin halvempaan hintaan. Pelaaminen on muutenkin jäänyt nykyään vähemmälle ja edellisestä peliostoksesta (Gran Turismo 4) onkin jo vähän aikaa. Final Fantasy ei kuitenkaan voi pettää (kymppikakkosta ei tässä lasketa) ja vaikka taistelujärjestelmää onkin ilmeisesti taas rukattu hieman kauemmaksi perinteisistä niin eivätköhän Squaren kaverit tiedä mitä ovat tehneet ja miksi. Ainoa nurisemisen aihe ovat päähahmot, jotka pikasilmäyksellä muistuttavat enemmän tai vähemmän jokaista edeltäjäänsä.
Arvostelut - joita tätä kirjoittaessani silmäilin - antavat todellakin odottaa hienoa peliä. Tekisi melkein mieleni sanoa että syytä onkin, syntihän se olisi ollut jos FFX olisi jäänyt PS2:n parhaimmaksi FF-peliksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eldrano
Noviisi
Poissa
|
 |
« Vastaus #2 : 11.Helmikuu 2007, 10:10 » |
|
Mm, en kyllä itse tuota ajatellut ostaa, mielestäni tuo FinalFantasy x on kyllä ollut paras, x-2 petyin pahemman kerran, joten katsotaan nyt jos sitä pääsee kaverilla tahkomaan. Itse en peliä siis osta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lulion
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #3 : 11.Helmikuu 2007, 15:44 » |
|
Minä ainakin olen odottanut tuota peliä nyt jo liian kauan, liian monta vuotta. Sitten, kun se vihdoin tulee, minulla ei tietenkään ole tasan sillä hetkellä oikein varaa hankkia sitä. On se niin väärin. Mutta mahdollisimman nopeasti olen sen omakseni hankkimassa, jotta voin sulkeutua pimeään asuntooni. Pelistä tosiaan on suuret odotukset, niin hyviä arvosteluja se on joka paikassa saanut. Eniten minua kiinnostaa varsinkin se, että satunnaiset tappelut ovat viimeinkin poissa kuviosta ja saa valita, tekeekö mieli tapella. Tosin, sitten on vaikeustaso, joka on kuulemma aika korkealla. Hienoa sekin on, niin ei mene niin selkeästi juosten läpi kuten joissain osissa. Rajoittaa vain sitä tappeluiden välttelemistä  Pelin ulkonäkö taasen on hieman häiritsevä, koska siitä tulee (jostain kumman syystä) koko ajan mieleen Vagrant Story. Toivon, että se seikka hälvenisi siinä pelatessa sitten, koska videoiden katselussa se ei tällä hetkellä ole onnistunut. Jotenkin vaikea sanoa tästä pelistä oikein mitään, koska minä en ole lukenut muuta kuin arvosteluja pelistä, juonesta ei ole esimerkiksi mitään tietoa, kun olen koetellut pysyä poissa paljastavimmista keskusteluista. Pelattua (ja omistan) on tullut kuitenkin osia 4-10 (ja -2) ja kaksi ensimmäistäkin pyörivät hyllyssä ja kolmas on juuri hankinnan alla. Kymmenes osa oli viihdyttävä, mutta ei lähellekään paras, siksi elättelenkin toivoa, josko tässä olisi pitkästä aikaa sellainen peli, jota jaksaisi pelata uudestaan ja uudestaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Shirrlyn
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 11.Helmikuu 2007, 22:05 » |
|
Itse olen odottanut uusinta Final fantasyä jo viimeiset puolitoista vuotta, pari viikkoa ei tunnu enää missään. Olen pelannut koko elämäni aikana ehkä yhteensä kymmentä peliä, FFX ja X-2 mukana näissä. Ihastuin totaalisesti FFX:ään, X-2:sta en sitten niinkään pitänyt, kuten eivät näköjään monet muutkaan. Luin pari arvostelua tästä uudesta ja olen jo nyt ihan myyty. Olen 99-prosenttisen varma, että pidän pelistä paljon. Juoni ja henkilöt kuulostavat todella hyvältä. Peliarvostelijatkin ovat antaneet huippupisteitä. Ainoa huono asia on, että muistaakseni(?) jossain sanottiin uuden taistelusysteemin olevan melko hankala. Kuten viestistäni voitte päätellä, en ole mikään peliekspertti, joten tämä aiheuttaa minulle luultavasti päänvaivaa. Final fantasy X:nkin läpi vetämiseen kului minulta yli 100 tuntia. Olin ihan ihmeissäni, kun kuulin jostain, että nopealla tahdilla sen voi vetää alle 30 tunnissa. Nyt kaikki Tosipelaajat varmasti käkättävät minulle ruutujensa takana... Onneksi syntymäpäiväni osuvat sopivasti maaliskuun alkuun, niin ettei minun itse tarvitse alkaa kerätä rahaa jostain. Kun sitten vihdoin saan tuon pelin käsiini, minusta tulee pariksi viikoksi kävelevä zombie. Ryntään joka päivä suoraan koulusta kotiin pelaamaan ja lopetan vasta, kun menen nukkumaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Danju
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #5 : 12.Helmikuu 2007, 10:16 » |
|
Odotan tätä peliä kuin kuuta nousevaa... Isoveljeni teki minusta FF-fanin vuosia takaperin ostaessaan FF7:n. Siinä sitten katselin vierestä ja jonkin ajan päästä sain itse kokeilla, olin myyty.  Tähän mennessä olen pelannut melkein kaikki ilmestyneet FinalFantasyt läpi ja tätä uutta odotan innokkaasti. Olen lukenut Pelit lehden arvostelun tästä ja uskon pelin olevan hyvä, sillä onhan siinä ollut pääsuunnittelijana Vagrant Storyn- luoja Harmi vain, että FFXII ilmestyy PS2:lle, jonka kyllä perheeni omistaa, mutta asun 400km, päässä heistä. Mutta kyllä minä jotakin kautta pääsen tämän pelin pelaamaan!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fenora
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Joensuu
|
 |
« Vastaus #6 : 14.Helmikuu 2007, 14:00 » |
|
Te olette unohtanut mainita välissä FFXIn, FFX-2 ei ole yksitoista. Toisaalta aika harva on varmaan pelannut tuota FFXIta monestakin syystä.
Ooh, minä saan sen pelin paria päivää aikaisemmin kuin muut, en kerro miten mutta en valehtele. Senhän on sanottu sijoittuvan Final Fantasy tactiksin maailman (pleikka version, ei gameboyn). Katsoin ensimmäiset trailerit siitä yli neljä vuotta sitten, joten johan sitä on odotettukin. Alunperin se piti julkaista euroopassa jo vuosi sitten, mutta erinäiset seikat hidasti sitä. Kidutus on viimein ohi, eikä sitä päivää enää lykätä (thanks God!).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
telaisie
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #7 : 18.Helmikuu 2007, 15:09 » |
|
Onhan tässä saanut jo uutta oikeaa Final Fantasya kuusi vuotta odottaa....
Kaikesta päätellen tulossa on mahtavaa materiaalia, mutta vannoutuneena FF fanina uusimman osan rajut muutokset tuntuvat jopa hieman pelottavilta. Seiskasta lähtien sarja on kulkenut toteutukseltaan melko lailla samaa polkua (jos ei nyt lueta mukaan XI ), mutta uusin tulokas kuulostaa arvostelujen perusteella hyvinkin erilaiselta peliltä.
On myös kummallista että pelissä käytetään jo ennestään FF:Tacticsista ja Vagrant Storysta tuttua maailmaa. SquareEnix on näköjään tykästynyt tekemään maailmoihinsa useamman pelin kokonaisuuksia, onhan XIII:in jo ilmoitettu tulevan ainakin kolme erillistä peliä...
Mutta onhan uusi FF aina pakko ostos ja AINA ostamisen arvoinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dawndragon
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #8 : 22.Helmikuu 2007, 22:40 » |
|
No niin pojat ja tytöt. Huomenna se on täällä! Kaikki kipin kapin kauppaan vaan! Siis huomenna... No niin kuitenkin, älkää ihmetelkö jos katoan pariksi viikoksi  . En ole kuollut ja tulen sitten kertomaan millainen peli on kyseessä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kelhanion
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #9 : 23.Helmikuu 2007, 13:26 » |
|
Uuden Final Fantasyn kunniaksi päätin eilen aloittaa FFX-2:n, jota olen tosiaankin sysäillyt tässä ympäriinsä muutaman vuoden ajan. Toivottavasti se riittää tyydyttämään japsiropehimoni kunnes kahdentoista saa kaupasta parilla kympillä :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dawndragon
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #10 : 28.Helmikuu 2007, 02:54 » |
|
Täällä taas. XII on kyllä todella addiktoiva peli. Kokonaisuudessaan tasapainoisin FF mitä olen pelannut (pelattuja ovat siis V-X ja X-2). Aikaisemmissa osissa on ollut joku todella hyvä ominaisuus ja vastaavasti jokin todella huono/ärsyttävä. Esimerkiksi VIII:n junction systeemi oli loistava, kun taas tasoaan nostavat hirviöt oli mitä typerin idea. XII:ssä ei vielä ole tullut vastaan mitään todella ärsyttävää (mitä nyt pari hirviötä, jotka eivät halua kuolla...), mutta toisaalta ei mitään todella loistavaakaan. Paljon hyviä asioita kuitenkin.
Alku aina hankala. Uuteen taistelujärjestelmään tottuminen vaati jonkin verran aikaa ja alussa todella kaipasin vanhoja hyviä satunnaistaisteluja, mutta muutaman tunnin jälkeen olin valmis myöntämään, että uusi systeemi on selkeästi paras. Varsinkin kun käy vierailemassa uudelleen jossain vanhassa paikassa ja vastaan tulee über heikkoja vihollisia. Ei rasittavia lataustaukoja, vaan vihut voi lakaista alta pois kymmenen kertaa nopeammin ja jatkaa matkaa.
XII on myös ehkä vaikein FF. Varsinkin sivutehtävien pomot vaativat rankkaa hahmojen kehitystä ja parhaita romppeita. Ainakin jos ne haluaa suorittaa heti, kun se on mahdollista.
Uusi hahmojen kehitysjärjestelmä on ainoa asia, mikä hieman epäilyttää. Hirviöitä tappamalla saa lisennsipisteitä, joilla sitten voi ostaa lisenssi pöydältä erilaisia lisenssejä (esim. kykyjä, taikoja, uusien aseiden käyttö mahdollisuuksia...). Systeemi on sinällään ihan hyvä, mutta lisenssit lisenssipöydältä tuntuvat vain loppuvan ennenkuin pelissä pääsee alkua pidemmälle... No toivottavasti se vain näyttää siltä.
Niin ja hyvät henkilöt, kiinnostava tarina ja loistavat välivideot tietysti löytyvät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
CthulhuBard
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa Jokiniemi
|
 |
« Vastaus #11 : 01.Maaliskuu 2007, 02:57 » |
|
Itsehhän meinaan tässä hankki tuon PS2:n juuri FFXII:n takia, joskus aikaisemminkin olen omistanut PS2:n mutta se perkule meni ja hajosi :S FFX oli mielestäni loistava peli joka tuli läpi tahkottua vaikkei vedäkkään vertoja FFIX tai FFVII peleille.
Mutta kyllä tuo FFXII on pakkohankinta heti kun hankin PS2:n =)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fenora
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Joensuu
|
 |
« Vastaus #12 : 03.Maaliskuu 2007, 20:47 » |
|
Tämä peli ei jostain syystä vetäisi niin hyvin sisäänsä. Minun vika kai, mutta hyvä se onsilti. Aah jos ei väsyttäisi niin paljon. Pelin kamera on kyllä joskus aika todella ÄRSYTTÄVÄ. Vedän herneen nenään kohta ja jatkan pelaamista. Ja huomasitteko muuten että kaikki hahmot ovat blondeja. Voi elämän kevät. Taistelusyteemi on hyvä ja ääninäyttely.
Paras rope konsolille piiitkäään aikaan. Jos ei lasketa Okamia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lulion
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #13 : 04.Maaliskuu 2007, 01:56 » |
|
Minä olen itse asiassa samaa mieltä, että peli ei ole samaan tapaan vetänyt mukaansa, kuten aikaisemmat osat, varsinkin tietyt. En sitten osaa sanoa, mistä se johtuisi. Sain pelin kuitenkin tiistaina postissa ja reilu 10 tuntia on tullut vasta pelattua. Alun vaikeudenkin jälkeen kaikki on todettu toimiviksi, mutta silti. Siitä tuntuu puuttuvan se jokin. Minä kai sitten olen liian kärsimätön, koska haluan, että juoni alkaisi tarpeeksi nopeasti, jotta kokonaisuus toimisi. Tämäkään ei sitten toisaalta ole mikään kunnollinen syy, koska Final Fantasy 7 esimerkiksi alkaa kunnolla vasta kaupungista ulos päästyä ja se jaksoi siitä huolimatta kiinnostaa koko ajan ja alusta asti. Tästä syystä on vähän vaikea edellen uskoa sitä 10/10 pisteytystä joka suunnalta. Kai se vain pitäisi jaksaa odottaa, että se mahtava juoni tulisi esille ja veisi jalat täysin alta. Sitten voisin ehkä tulla antamaan vähän parempaa arvostelua tännekin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Loria
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #14 : 14.Maaliskuu 2007, 18:07 » |
|
Haluan! Sain juuri korjautettua rikkinäisen pleikkarini, ja nyt sormet syyhyää haalimaan ihania pelejä. Kiroan tätä opiskelijan ikiköyhää tilaani, eikä minulla ole rahaa ostaa FF XII:sta  Jos kyllästytte, ottakaa yhteyttä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mazaiahero
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Inari
|
 |
« Vastaus #15 : 02.Heinäkuu 2007, 23:29 » |
|
Kai tämä on sitten pakko hankinta jossain elämän vaiheessa, kun on nuo vanhemmatkin tullut hankittua (VII - X-2). En ole kyllä edes tutustunut peliin etukäteen mutta enpä ollut juuri muihinkaan FF:iin ennen kuin hankin ne. Mutta toivottavasti on sitten kannattava ostos.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lulion
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #16 : 01.Syyskuu 2007, 21:14 » |
|
Tämä ketju onkin unohtunut, vaikka olen pelannut pelin jo aikoja sitten läpi. Ja voin todeta vain, että olen todella pettynyt. Pettymys oli läpimentyäni itse asiassa niin raskas, etten ole pelannut peliä sen jälkeen, vaikka kaikkia muita osia olen aina alkanut pelata uudestaan ja kokeilla saada sitä täydellistä tallennusta kasaan. Hahmot: Tylsiä ja mitäänsanomattomia, eivätkä ne kasva koko pelin aikana ollenkaan. Eivät ole kiinnostavia, eikä heidän kohtalonsa liikuttanut loppuvideossakaan, jossa näytettiin videota tyyliin "vuosi tapahtumien jälkeen". Vaan ei ole pääasiassa ja on oikeastaan aika turhakin hahmo. Ei näin. Haluan olla kiinnostunut heidän kohtaloistaan ja motiiveistaan ja etsiä lisää tietoa heistä jne. Juoni: Mikä juoni? Mitä tapahtui? Ai niin, se poliittinen sota, johon oli laitettu kaikki energia tappelusysteemin uudistamisen lisäksi. Hohhoijaa. Liian tylsää. Siinäpä se. Ai, se peli loppui? Mielenkiintoista. Not. Tappelut: Toimivia! Mutta se ei pelasta peliä. Siis, tässä oleva tappelysysteemi on kyllä kaikkein paras koskaan, ei mitään epäilystä. Minusta on aina ollut tylsää tapella ja karkailen mieluummin, mutta nyt tappelin oikein mielelläni, eikä se rasittanut edes. En halunnut juosta karkuun, vaikka näin vihollisen kaukaisuudessa. Halusin hakata päälle, hienoa. Karkaamisesta tappelusta en osaa sanoa, en kokeillut nappeja painamalla kertaakaan. Poistuin vain alueelta, jos oli tarpeen. Paitsi, että jotkut viholliset olivat niin ovelia, että tulivat perässä! Iski paniikki yhdessä vaiheessa, kun levelit olivat liian alhaiset alueella ja meinasi tulla K.O. Muuta: Vaikeusaste oli toimiva. Se oli minulle tarpeeksi haastava ja olisi edelleenkin Hunttien suhteen, jos jaksaisin vain jatkaa. En päässyt kaikkia välivastustajia heti ekalla kerralla läpi, vaan jouduin treenaamaan, mikä oli uutta. Ja ihan kivaakin, oikeastaan. Loppuvihollinen taas meni heti ekalla kerralla läpi, mikä ei ollut kivaa. Rahaa on vähän liian tiukalla, jos ei kerää tappamalla samaa vihollista putkeen ja siihen minulla ei riittänyt kärsivällisyys. Joten sinnittelin niillä mitä sain ja lopussa oli rahaa sitten paremmin, kun ei olisi ollut niin suurta tarvetta. Mutta minkäs teet. Taitojen oppiminen oli huonoa, koska kaikista tulee loppujen lopuksi toistensa kopioita. Ei mitään hupia ja vaihtelua, alkua lukuunottamatta. Ei innostanut. Musiikki oli keskivertoa, ei suuria tunteita. Ei todellakaan mielestäni parhaita FF-pelejä, enkä ymmärrä vieläkään 10/10 pisteitä kautta maailman. Ei se nyt niin toimiva kokonaisuus kuitenkaan ollut. Pelasihan sitä, mutta ei koukuttanut. Harmillista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Janiii
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: kuopio
|
 |
« Vastaus #17 : 25.Joulukuu 2007, 14:36 » |
|
Aika paljon samanlaisia ajatuksia kuin Lulionilla itelläkin. Juoni oli tylsä ja mitäänsanomaton. Tuli joitakin väli demoja/paskan jauhamisia skippailtua kun ei jaksanut kiinnostaa. Siitä en myöskään tykänny, että kaikki hahmot sai melkeinpä yhtäaikaa itelle. Ei tarvinnut mitenkään ehtiä niitä. Toisin kuin esim. FF7:ssa. Muutenkin hahmot umpitylsiä persoonina. Licensepoints systeemistä en tykänny juurikaan. Taisteleminen oli sentään kivaa ja paikkojen tutkiminen yms. Onko muita jotka ohjas omaa ukkoa(Vaania) taisteluissa ite? Vai käytittekö gambitteja? Ite en jotenkin gambitteihin täysin luottanut joten taistelinen ite Vaanilla tai, jos Vaan kuoli niin sillä jonka leaderiks laitoin. Muutenkin ois tuntunut tosi tylsälle vaan juoksennella ja kahtoo ku hahmot tappelee itekseen. Alaspäin on kyllä taso menny FF sarjassa:(
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jamo
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kemi
|
 |
« Vastaus #18 : 05.Tammikuu 2008, 13:21 » |
|
Alkuvideota ei millään jaksa kattoa, en edelleenkään tiedä miten se loppuu. Taistelu systeemi ei ollut oikein sitä mitä odotin. ATB oli mielestäni paras taistelu systeemi mikä on keksitty. Mutta loppujen lopuksi olen alkanut lämmetä taistelusysteemille vaikka en kuitenkaan pelaa millään kauhealla innolla.
Hahmotkin olivat todella tylsiä. Vaan nyt oli tollanen teinipoika joka toistelee vanhaa kunnon "Huh?":ia. Kaikki on mennyt huonommaksi jatkuvasti. FF 1-5 FF paransi jatkuvasti (unohdetaan 2, se oli surkeampi kuin tämä) kunnes saavutti täydellisyytensä osassa 6. 6:ssa oli kiinnostavat hahmot, paras juoni, mahtava musiikki jne. Kaikki toimi. Hieno putki jatkui 7:säkin osassa, kunnes 8 ilmestyi ja taso laski hieman, kun meinasi kuolla tylsyyteen. Ysi taas paransi hieman muttei ylittänyt kuitenkaan sitä "Täydellisyyden rimaa". Ysin jälkee kaikki onkin sitten mennyt huonommin. 10 = ihan ok mutta juoni on kliseinen ja hahmot surkeita Auronia lukuunottamatta. X-2 = pahempi kuin kymppi. Niin kiltti yunakin on mennyt joksikin kauheaksi Teinixiksi ja kattokaa nyt rikkun vaatteita!! XI = FF:t ei kuulu nettiin.
Että silleen. Loistaavaa Square. Ja sanon vielä sen, että SquareSoft oli paljon parempi kuin SquareEnix. Ja Noubou on paras heppu joka on tehnyt musiikkia peleihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|