Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dyn
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 40 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: PS3, Wii ja Xbox360  (Luettu 7296 kertaa)
Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #40 : 29.Heinäkuu 2008, 08:31 »

Omistan Wiin ja saan kokoajan kuulla siitä haukkuja play stationille uskolliselta veljeltäni, jolla on PS3. Grrr! Vihainen

Mutta tykästyin Wiihin kun sain sen hetkeksi kaverilta lainaan ja oli pakko mennä ostamaan heti oma ja sopiva tilaisuus koitti kun tuli miehen synttärit niin sen kunniaksi ostimme puoliksi Wiin.
Peleinä ei tällä hetkellä ole muita kuin Wii Sports, joka tuli konsolin mukana, ja Legend of Zelda: Twilight Princess. Suunnitelmissa olisi Wiille tanssipeli, olikos se nimeltään jokin Wii Danceparty. Sitten mies on ehdotellut, josko ostaisimme Wii Fit, kun meni YouTubessa katsomaan sellaisen videon kuin miksi hankkia tyttöystävälle Wii Fit. Hämmästynyt

Suunnitelmissa olis joskus myös PS3 ja luultavasti Xbox 360, jota itse en kyllä hankkisi, koska Xboxeilla on hieman huono maine ehjänä säilymisen kannalta, mutta mies tottakai haluaisi Halo 3:n. Pyörittää silmiään
tallennettu
CthulhuBard
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaa Jokiniemi
« Vastaus #41 : 30.Heinäkuu 2008, 10:56 »

Suosittelen kyllä Wii Fitin hankkimista, me saatiin se vaimon kanssa häälahjaksi rakkaalta siskoltani ja hänen mieheltään. Wii Fitin parissa on mukavaa ja rentoa harjoitella joogaa, tasapainoilua, lihaskuntoa jne ja mukavinta tuossa on tietty se että kumppanikin on tuosta kiinnostunut =)
tallennettu

Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 31.Heinäkuu 2008, 07:55 »

Joogaa Wii Fitillä? En tiennytkään. Nähtävästi minulla on aivan täysin väärä käsitys joogan olemuksesta, koska olen ihan ymmälläni siitä, että miten Wiillä voi harrastaa joogaa.

Mutta kuulostaahan tuo ihan kokeilemisen arvoiselta. Vaikka kyllä veljeni on arvostellut kaikkia näitä Wiin urheilupelejä tylsiksi ja mielikuvituksettomiksi, niin minusta on ollut ihan mukava pelata tennistä Wii sportilla.
tallennettu
Simple
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #43 : 31.Heinäkuu 2008, 10:01 »

Xboxeilla on hieman huono maine ehjänä säilymisen kannalta, mutta mies tottakai haluaisi Halo 3:n. Pyörittää silmiään

Kuulema ongelmia ei ole niin paljon uudemmilla kappaleilla. Ja korjaustakuuhan on pidennetty kolmeen vuoteen. Oma koneeni on juuri palaamassa Saksan reissulta, kun iski se sama "ohjelmistovirhe" kuin kaikille. Loppujen lopuksi tuo korjauttaminen oli ihan simppeliä, vaikka jouduinkin käymään puhelimitse asian läpi intialaisen ihmisen kanssa englanniksi, koska Suomen linjat olivat täysin varattuina. Rikkinäisen kone noudettiin sitten kotoa, josta se meni noin viikon sisään korjauskeskukseen Saksaan ja takaisin noin viikossa.

Kohta pääsen taas lepuuttamaan aivojani Halo 3:n parissa. Iskee silmää
tallennettu
CthulhuBard
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 31.Heinäkuu 2008, 10:19 »

Joogaa Wii Fitillä? En tiennytkään. Nähtävästi minulla on aivan täysin väärä käsitys joogan olemuksesta, koska olen ihan ymmälläni siitä, että miten Wiillä voi harrastaa joogaa.

Mutta kuulostaahan tuo ihan kokeilemisen arvoiselta. Vaikka kyllä veljeni on arvostellut kaikkia näitä Wiin urheilupelejä tylsiksi ja mielikuvituksettomiksi, niin minusta on ollut ihan mukava pelata tennistä Wii sportilla.

Veljesi vaan kettuilee sinulle, on aika typerää sano että wiin urheilupelit olisivat mielikuvituksettomia. Niissä nimenomaan on jotain uutta ja käytetty mielikuvitusta enemmän kuin PS3:n tai 360:n urheilupeleissä. Wiin ohjaimilla huomattavasti mukavempaa pelata urheilupelejä kuin perinteisellä pädiohjaimella. Haiskahtaa että veljesi on vain tyypillinen PS3 fanipoika joka dissaa Wiitä sen takia että PS3 on tehokonsoli ja Wii ei :P

Suosittelen itse tutustumaan kyseisiin peleihin ja jättämään veljesi kommentit omaan arvoonsa, itse voin sanoa yli 20 vuoden pelikokemuksella että Wiin pelit on tuoreita ja raikkaita ilmestyksiä pelimarkkinoille ja tarjoavat jotain aivan muuta kuin muilla konsoleille. Itseltäni löytyy myös tuo Xbox 360 mutta se on jäänyt nyt täysin pölyttymään.
tallennettu

Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #45 : 04.Elokuu 2008, 08:34 »

Tottakai hän vain kettuilee. Hänellä on sellainen tapa.
Mutta nyt tuli vain offtopiccina mieleen, että näin kerran gametrailers.comissa videon, jossa oli viisi syytä, miksi kannattaa ja ei kannata pitää Nintendo Wiitä. Siitä vaan huomasi tosi selvästi, kuinka turhista syistä Wiitä boikotoidaan.
tallennettu
alchemysan
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hyvinkää
« Vastaus #46 : 05.Joulukuu 2008, 10:24 »

Itselläni on Wii. Ihan mukava se onkin, mutta kun noiiden Mii -hahmojen jotkut hiukset sitten osaavat tympiä. Sitä kapulaa on ihan kiva heilutella edestakaisin, mutta pitää muistaa, että on tarpeeksi kaukana ruudusta. Vaikka suositellaan olemaan 1-3 metriä ruudusta, kannattaa aina olla väh. 2 metriä, muuten se kone ei välttämättä ymmärrä. Ja ai niin, se matto pois alta kun pelaa, muuten kaatuu itse. Tuttu juttu kokemuksesta, kun matto oli rypyssä. Pyörittää silmiään
tallennettu
Rok Mystage
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #47 : 07.Joulukuu 2008, 19:19 »

Nyt löytyy meiltäkin sitten PS3...boxin myin veikkapojalle, hyvään hintaan tietysti peleineen (ja vielä ikivanha loota  Iskee silmää)

Lyhyen tutustumisen jälkeen PS3 on kyllä mainio laite, mutta pelejä voisi olla himpun verran enemmän. Tosin (urheilupelien ystävänä) taitaa melkein kaikki boxille saatavilla olevat urheilupelit olla myös PS3-versioina myynnissä. Ainoa iso miinus on tuo ohjain...se ei vain sovi käteen sitten millään.  Pyörittää silmiään

Ja singstarit on kyllä ihan kivoja pelejä isossa porukassa... Tosin kyllä sitä voisi Lipsiäkin kokeilla...pitänee joskus investoida taas 360:een.
tallennettu
visutossu
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 28.Tammikuu 2009, 19:49 »

Voisikos joku tietäväisempi  kertoa vähän noista xbox360 eri versioista? Kun aika hankala ruveta ostamaan, kun on kahdeksan eri tyyppiä, on HDMI-, elite-, premium- ja arcademallia ja hintaeroa jopa sata euroa... Että mikäs boksi sitä kannattaisi kenties hankkia?
tallennettu
CthulhuBard
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 31.Tammikuu 2009, 14:35 »

Voisikos joku tietäväisempi  kertoa vähän noista xbox360 eri versioista? Kun aika hankala ruveta ostamaan, kun on kahdeksan eri tyyppiä, on HDMI-, elite-, premium- ja arcademallia ja hintaeroa jopa sata euroa... Että mikäs boksi sitä kannattaisi kenties hankkia?

Itse suosittelen elite tai premium mallia. Elitessä on muistaakseni tuo 120 GB:n kovo kun taas Premiumissa se taisi olla 20 GB. Arcade malli on näistä kaikista halvin mutta siinä ei kovalevyä tule joten sitä en suosittele hankkimaan. HDMI eroaa Premiumiosta sillä että siinä on HDMI ulostulo mahdollisuus. Elitessä tuo HDMI ulostulo taitaakin olla valmiina myös.

Korjatkaa toki jos tuli ns. väärää infoa =)
tallennettu

Angrod
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #50 : 31.Tammikuu 2009, 15:17 »

Korjatkaa toki jos tuli ns. väärää infoa =)

Yritän ainakin tarkentaa...

Arcade, perus (ei välttämättä mitään loppuliitettä, mutta pro myös käytössä, premiumin käytöstä on tässä yhteydessä yleisesti ottaen luovuttu) ja Elite.

Jotkut kaupat käyttävät HDMI:tä xboxin mallinimen perässä. Kaikissa valmistettavissa malleissa on kuitenkin nykyään HDMI-liitin, mutta vanhoja tuotteita saattaa yhä maata kauppojen hyllyissä.

Arcadessa ei edelleenkään ole kovalevyä, perus 360:ssä se on 60 gigainen ja Elitessä 120 gigainen.

Lisäksi saatavilla on eri paketteja, joihin on ympätty samaan pakettiin joku peli tai useampia.

Voisi myös mainita, että xboxien tekniikkaa on kehitetty, uusimmat tuotannosta saapuvat laitteet voivat olla lämmöntuotannoltaan pienempitehoisia ja samalla kenties kestävämpiä ja hiljaisempia. Niitä on kuitenkin hankala tunnistaa paketista päältäpäin.
tallennettu
visutossu
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 01.Helmikuu 2009, 00:25 »

Kiitoksia vastauksista, vaan kysympäs vielä lisää.
1.Onkos tuo Elite-mallin 120 GB pelkkää tilalla mahtailemista, tarvitseeko sitä noin paljoa tavallisessa käytössä, vai riittääkö tuo perusversion 60GB?
2.Onko ollut minkämoisia kestävyys- tai muita ongelmia boksien kanssa?
3. Kauanko boksin vaihto kestää mikäli sattuu rikki menemään?
tallennettu
CthulhuBard
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 11.Helmikuu 2009, 19:31 »

Kiitoksia vastauksista, vaan kysympäs vielä lisää.
1.Onkos tuo Elite-mallin 120 GB pelkkää tilalla mahtailemista, tarvitseeko sitä noin paljoa tavallisessa käytössä, vai riittääkö tuo perusversion 60GB?
2.Onko ollut minkämoisia kestävyys- tai muita ongelmia boksien kanssa?
3. Kauanko boksin vaihto kestää mikäli sattuu rikki menemään?

1. Kyllä 60GB:n boxi varamsti riittänee ihan hyvin, tosin Eliten 120 gigaseen voi asentaa pelejä huomattavasti enemmän (tosin itse olen pärjännyt ihan hyvin 20 GB:n boxillani)

2. Red ring of death on ollut se yleisin syy boxin hajoamiseen, sen takia uudempiin malleihin onkin laitettu paremmat/kestävämmät dvd-romit ja emolevyt jotta RROD ei enää esiintyisi.

3. Boxin huoltotoimissa menee noin 2-3 viikkoa kun se Saksaan lähetetään, hyvä puoli on se että se haetaan ja toimitetaan suoraan kotiovelle.
tallennettu

Vasquez
Kirjailija

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hki
« Vastaus #53 : 08.Maaliskuu 2009, 13:10 »

Miksei voisi? Joogassa on hyviä, venyttäviä, vahvistavia ja silti pehmeitä liikkeitä, jotka sopii varsin hyvin paljon koneen äärellä istuvalle. Wii Fitissä annetaan tarkat ohjeet liikkeiden suorittamiseksi oikealla tekniikalla, lauta tarkkailee että paino jakautuu oikein jne.

Tietty jos haluaa liikuntaansa yhdistää jotain henkistä kilvoittelua, niin silloin kantsii suunnata semmoiseen joogaporukkaan, jossa myös näitä uskonnollis/filosofis-tyyppisiä näkökohtia harrastetaan. Mutta ei se, ettei samalla hymise mantroja, tee niistä fyysisistä liikkeistä yhtään vähemmän tehokkaita.
tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 19.Maaliskuu 2009, 20:31 »

Hmm. Tulipa mieleen. Meillä on PS3, mutta aiemmin tässä keskustelussa sivuttiin sitä etteivät aikaisempien versioiden pelit toimi kaikissa PS3:sissa, riippuen siis mallista. Mistä minä näen, millainen malli meillä on? Jos ne eivät toimi, voiko niitä saada toimimaan? ^^
tallennettu
Angrod
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #55 : 19.Maaliskuu 2009, 22:43 »

Monta USB-liitintä siinä on etupaneelissa, entä onko vieressä muistikortinlukija? Tiedätkö kovalevyn koon? Onko siinä tärisevät ohjaimet? Kuinka vanha se on?

Jos vastaus ensimmäiseen kysymykseen on 4 ja kyllä, niin vanhojen pelien pitäisi toimia. Kovalevyn koko mallilla, jossa vanhat pelit toimivat on 60 gigaa. Sen mallin mukana ei myöskään toimitettu täriseviä ohjaimia. Se myös hävisi markkinoilta PS3:n julkaisusta kuluneen vuoden aikana.

Vanhoja pelejä ei myöskään ole mahdollista saada toimimaan muissa malleissa.
« Viimeksi muokattu: 19.Maaliskuu 2009, 22:52 kirjoittanut Angrod » tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 19.Maaliskuu 2009, 23:22 »

En muuta noihin osaa sanoa kuin että kyllä ohjaimet tärisevät eikä tuota ostettu heti ilmestymisen jälkeen vaan vasta myöhemmin. Eli ei kai sitten. :( Voi harmi.

Kiitos, Angrod.
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #57 : 30.Joulukuu 2011, 22:54 »

Hauska oli tätä aihetta lueskella, monet spekuloinnit kun ovat jo aivan menneen talven lumia. Kirjoittelen tähän nyt kuitenkin, kun tilannehan ajankohtaistuu taas.

Ainakin tämä ajankohtaistuu minun osaltani, sillä vasta nyt-nyt-nyt alkoi poltella jonkin uuden (eli "uuden") konsolin ostaminen. Paljon kivoja pelejä on ilmestynyt tässä ja vanhoja näkynyt laareittain aleissa ja käytettynä, kun peliliikkeistä olen viime aikoina itseni löytänyt. Ja kas, Xbox 360:n ja PS3:n hinta alkaa olla siinä 200-250e, Wii vielä paljon tuostakin halvempi.

Paitsi että. Uusi sukupolvihan tässä ehtii kohta edelle - Wii U ilmestyy ilmeisimmin ensi kesänä, PS4:kin povataan epävirallisesti jopa alkavan vuoden lopulle. Onko paremmin tietävillä odotuksia ja tuumintaa niihin liittyen? Ja ennen kaikkea, mitä minä nyt hankin?
tallennettu
Astorethein
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #58 : 01.Tammikuu 2012, 19:03 »

Onko paremmin tietävillä odotuksia ja tuumintaa niihin liittyen? Ja ennen kaikkea, mitä minä nyt hankin?

Uutiset ja nettikeskustelut uusista konsoleista ovat olleet paikoin huvittavankin lennokkaita, mutta viihdyttäväähän tuo spekulointi aina on. Varmaa lienee ainoastaan se, että Wii ilmestyy ennemmin, kilpailijat myöhemmin. Tämä sopii minulle, koska hankin Xbox 360:n vasta vuosi sitten ja pelaamattomia pelejä on vielä julmetusti.

Konsolihankintaa parhaillaan harkitsevalle voisin heittää vihjeen, että mikäli nykyvillityksen mukainen liiketunnistimen edessä heiluminen kiinnostaa, kannattaa hankkia Wii. Samaa voi tehdä muillakin konsoleilla, mutta Nintendon laite tarjoaa tähän tarkoitukseen ihan kunnollisiakin pelejä. Mikäli olet satunnaispelaaja ja saat säväreitä keilaamisesta tai kalojen pilkkimisestä, ei konsolilla ole juuri merkitystä. Paitsi että esim. Xboxin Kinect taitaa maksaa yhä sen sata euroa, mikä on itse konsolin hintaan aika suolainen korotus.
tallennettu

Dismember enemy limbs to kill them quickly and do extra damage.
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #59 : 12.Tammikuu 2012, 18:09 »

Itse omistan PS3:sen ja vanhana pleikkarimiehenähän sen ohjaimen kanssa oli jo ihan sinut heti alussa. Oli se melkein itsestään selvää, että PlayStation hankittaisiin, eikä Boxia, sen verta jo merkkiuskollisuuttakin oli mukana, sitä paitsi mun näkökulmasta Sonyn alustalle tehdään enemmän kiinnostavia pelejä, joten sekin oli auttamassa päätöstä tehdessä.

Kyllähän täältä Wiikin löytyy, mutta sille ei oikein tehdä pelejä, jotka kiinnostaisivat minua, joten sitä ei juuri tule pelattua...
tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut