|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #20 : 03.Maaliskuu 2008, 18:45 » |
|
Kävin kuuntelemassa Vuokko Hovatan ja Jipun esityksen netistä. Toisaalta Virginia olisi ollut aika kiva (täytyyhän siitä nyt pitää, että joku laulaa Virginia Woolfista!), toisaalta sittenkin ehkä vähän liian teatraalinen jousisovituksineen. Lisäksi tuntui, että biisin, eh, tonaliteetissa oli jotain kummaa, tietyt säkeiden loppujen sävelkulut eivät oikein soineet oikeilta minun korvaani. Jippukaan ei ollut parhaimmillaan, laulu oli alkuun aika vaisu, sitten jotenkin raskas ja laahaava.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
Lulion
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #21 : 04.Maaliskuu 2008, 14:42 » |
|
Yhtäkään karsinta-kappaletta en ole tältä vuodelta kuullut, yksinkertaisesti siksi, ettei kukaan ehdokkaista ole ollut tarpeeksi kiinnostava. Ketään en siis kannattanut ja minulle oli oikeastaan ihan sama, ketkä tai kuka sinne Euroviisuihin lähetetään. Tänä vuonna Teräsbetoni. Tästä huomaa hyvin, että nuoremmat suomalaiset ovat heränneet katsomaan kisoja Lordin aikoihin ja sen jälkeen. Itsessäni Teräsbetoni ei herätä juurikaan tunteita, itse voittokappaleesta en osaa sanoa mitään, kun en ole kuullut. Euroviisut muuten, katson tottakai  Sitten kun kaikki ehdokkaat ovat selvillä, otan taas selvää kilpailijoista ja silloin tulee Suomenkin ehdokas viimeistään kuultua. Ja mitä tulee suomeksi laulamiseen, minusta se on itse asiassa ihan kiva idea. Mitäpä me kieltämme häpeämään, laulavat ne monet muutkin omalla kielellään. Ei se englanti kuitenkaan ole se kaikkein paras.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Murzim
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jkl
|
 |
« Vastaus #22 : 04.Maaliskuu 2008, 15:22 » |
|
Lyriikan taso ei liene Euroviisuissa ennenkään ollut oleellista, omaperäinen ja näyttävä esitys taas on yleensä vahvoilla. Ja tietty kieli poskessa -asenne tuo aina pisteitä... Joten Teräsbetoni voi pärjätä ihan hyvin. Ei niitä kipeää tee katsella. Vuokko Hovatan kappale oli ilman muuta paras karsintaehdokas, se olisi voinut pärjätä ihan musiikillisilla ansioillaankin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Crescent
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #23 : 04.Maaliskuu 2008, 15:38 » |
|
Aargh. Kirjoitin pitkän viestin ja netin syövereihinhän se tietenkin päätyi. *murisee*
Yhden karsinnan olen nähnyt. Oli se ensimmäinen. Enkä edes sitä katsonut tarkoituksella vaan satuin avaamaan telkkarin oikeaan aikaan. Se ei vakuuttanu minua, vaihtoehdot olivat varsin persoonattomia. Jatkoon menijät olivat arvattavia. Toivoin parempia seuraavalta karsinnalta.
En yllättynyt kun kuulin finalisteista.
Finalissa olijat olivat samanlaisia kuin vaihtoehdot alunperin. Ei mitään persoonallista, hiukan yrittämistä, muttei riittävästi. En toisin euroviisuja ole koskaan pitänyt minään vakavana asiana. Hauskana tapana viettää ilta mukavien ihmisten ympäröimänä ja nauraa paljon.
Noh, takaisin euroviisuihin ja meidän suomalaisten ehdokkaaseen. Teräsbetonin arvasin voittajaksi alussa. Kyllähän sen tiesi ketkä jakasavat näpytellä eniten viestejä ja joilla on vielä saldossa varaa-
Biisi on varsin mitään sanomaton. Kertosäe on olematon ja esitys varsin vaatimaton. Suomenkielen kuuleminen on hauskaa vaihtelua. Hyvin se silti euroviisubiisien joukkoon tänä vuonna sopii.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
JallaJalla
|
 |
« Vastaus #24 : 04.Maaliskuu 2008, 23:03 » |
|
Tärkeintä ei ole voitto vaan se, että lavalle saadaan suomenkielistä metallia. Minua ärsyttää englanniksi laulavien pop-artistien lähettäminen euroviisuihin, eihän niitä erota toisistaan. Nythän saa (käsittääkseni) kilpailla millä kielellä haluaa. Miksei lähetetä saksan, ranskan, espanjan tai italian kielistä kappaletta? Tai venäjän kielistä niin saadaan itäblokista ääniä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
NiTessine
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo / Tampere
|
 |
« Vastaus #25 : 05.Maaliskuu 2008, 09:56 » |
|
Euroviisut ovat vitsi, eivätkä niitä ovat vakavasti oikeastaan muut kuin slaavit. Täten, vakavan artistin lähettäminen olisi ollut moka.
Teräsbetonin lähettäminen ei ollut edes valinta, se oli kiistatonta kuin metallitotuus jo kun kilpailijat ilmoitettiin. Karsintojen tehtävä oli ainoastaan näyttää ihmisille, miksi näin on.
Voitto ei ole tärkeä. Vain asenne on tärkeä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #26 : 05.Maaliskuu 2008, 10:03 » |
|
Voitto ei ole tärkeä. Vain asenne on tärkeä Juu, huumori kunniaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: In the galaxy far, far away
|
 |
« Vastaus #27 : 05.Maaliskuu 2008, 10:42 » |
|
Parempi että ulkomaalaiset ajattelevat suomalaisten olevan kunnon hevi miehiä, joilla on pitkät hiukset ja juoksentelevat metsässä kirvein ja miekoin. Metallin totuuden nimeen... ajatella nyt Christal Snowta  Oh my God...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eelo
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #28 : 06.Maaliskuu 2008, 22:38 » |
|
Minusta Teräsbetoni on aina ollut lähinnä mauton vitsi, enkä voi pitää sitä onnistuneena valintana Viisuihin. Jepjep, mutta toisaalta täsmälleen näin ajateltiin Lordista (ugh ja anteeksi minä ajattelen edelleen), mutta se otti ja voitti...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #29 : 07.Maaliskuu 2008, 08:56 » |
|
Hmmniin. En oikeastaan puhunut yleisestä mielipiteestä, vaan minulle itselleni näillä kahdella pumpulla on selkeä sävyero, enkä ihmeemmin paheksunut Lordin valintaa taannoin; niillä on ihan ok perusteema, joka, vaikka onkin ns. outo, tavallaan pitää vettä. Teräsbetonia olen inhonnut ensisävelestä alkaen, en pidä vitsiä hauskana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
Zereott
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kemi
|
 |
« Vastaus #30 : 09.Maaliskuu 2008, 18:14 » |
|
Minä en kyllä koskaan ole ollut mikään Teräsbetonifani, mutta ehdottomasti parhain valinta tämän vuoden ehdokkaista se on. Miksi sitä vitsinä pitäisi pitää?  Ja monet muutkin edelläni ovat jo ehtineet tämänkin todeta, mutta Lordilla oli samat kuviot lähtiessään voittamaan viisuja. Minusta kuitenkin Suomi pärjää parhaiten hevi-bändillä viisukisassa. Ei suomalaista iskelmää kuuntele kukaan. Mutta en sinänsä usko Suomen voittavan tänäkään vuonna, sillä vaikka onkin hevi-bändi nyt mukana, niin suomenkieliset laulut ovat harvoin onnistuneet valloittamaan yleisöä. Englanniksi sen kai pitäis laulaa. Mutta mikä onni, ettei Crystal Snowta valittu. Aivan hirveä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #31 : 10.Maaliskuu 2008, 10:20 » |
|
Hovatan Lempieläimiä-levy oli Anttilasta loppu, kun sitä kävin sieltä kyselemässä. Tunnelin levystä sen lopulta löysin. Nyt kun se on muutamaan kertaan kuunneltu, niin ei voi sanoa kuin että hyvä on. Surullista ja melankolista kylläkin. http://www.vuokkohovatta.com/vh/
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Samira
Noviisi
Poissa
|
 |
« Vastaus #32 : 08.Huhtikuu 2008, 16:41 » |
|
No, vaikka Teräsbetoni oli kirkkaasti paras kaikista, vähän arveluttaa ... Johtuukohan se bändin oudosta habituksesta vai mistä ...?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lulion
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #33 : 21.Toukokuu 2008, 00:26 » |
|
Arvasin minä 7 oikein niistä ketkä pääsivät ensimmäisestä semifinaalista  Ja Suomi finaalissa, onhan se hienoa, tottakai. Venäjällä oli lavalla Evgeni Plushenko luistelemassa, henkeni salpautui ja olin aivan käsittämättömän innoissani. Ensin kuuntelin, että onpas kiva kappale, sitten vilkaisen tv:tä ja meinasin sitten alkaa hyppiä seinillä onnesta  Oih, on se vaan niin mahtava... Sitten odottamaan torstaita, että kuinka käy Ruotsin ja ketkä ovat viimeiset valinnat finaaliin. Azerbaijan oli päivän paras. Ja Irlanti kalkkunoineen ihan käsittämätöntä soopaa. Veikkaus:1.Azerbaijan 2.Norja 3.Suomi 4.Venäjä 5.Slovenia - 6.San Marino - 7.Netherlands - 8.Romania 9.Kreikka 10.Puola Jatkossa:1.Kreikka 2.Romania 3.Bosnia&Herzegovina - 4.Suomi 5.Venäjä 6.Israel - 7.Azerbaijan 8.Armenia - 9.Puola 10.Norja
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fiktiivi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #34 : 21.Toukokuu 2008, 00:46 » |
|
Suomi? Eikös Teräsbetonin pitänyt edustaa Metallivaltiota?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hanjeu
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #35 : 21.Toukokuu 2008, 10:56 » |
|
Tuleekos tästä lainkaan uusintaa? (missasin...)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Joskus vain pitää nauttia olostaan.
|
|
|
|
celeblith
|
 |
« Vastaus #36 : 21.Toukokuu 2008, 12:07 » |
|
Ai joko ne viisut alkoivat. :D Oli tarkoitus tänä vuonna vähän seurata miten suomi pärjäilee. No jatkossa siis ollaan jee. Uusinta voisi tosiaan olla kiva nähdä jos tulee. Milloinkas ne itse viisuviisut sitten ovatkaan? :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ronathaniel
Noviisi
Poissa
|
 |
« Vastaus #37 : 21.Toukokuu 2008, 12:50 » |
|
Ai joko ne viisut alkoivat. :D Oli tarkoitus tänä vuonna vähän seurata miten suomi pärjäilee. No jatkossa siis ollaan jee. Uusinta voisi tosiaan olla kiva nähdä jos tulee. Milloinkas ne itse viisuviisut sitten ovatkaan? :)
24.5, lauantaina siis ellen väärin muista. Harmi kyllä tulen missaamaan ne, kuten missasin myös viime yön semifinaalin :/. Toisen semifinaalin toivottavasti muistan katsoa lohdutukseksi :D. On se euroviisut kumminkin semmoinen jokavuotinen perinne ja kyllä sieltä joskus jotain hyväkin esityksiä löytyy (niinkuin se turkin voittaja kappale tuossa jokunen vuosi sitten). Ja pitää myös muistaa että ilman viisuja en olisi löytänyt Arkia enkä sen myötä glamrockia saatikka joukkoa muita hyviä ruotsalaisbändejä. Se olisi ollut suuri menetys, uskokaa pois. Ruotsin numerokin olisi jäännyt ikuisesti siihen vitoseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #38 : 21.Toukokuu 2008, 13:21 » |
|
Ruotsin numerokin olisi jäännyt ikuisesti siihen vitoseen.
Euroviisufani: Viisut paransivat koulumenestystäni!Vaikka en Teräsbetonista henk.koht. mitenkään innoissani ole, niin kyllä poikien hupimetalli piristi kaikkien niiden pliisujen esitysten joukossa. Tietokone tarjoaa muuten paljon muitakin mahdollisuuksia kuin Risingshadowin foorumilla kyselemisen. ;-) Täältä se semifinaali löytyy...!!! Euroviisuilla on omat sivut! http://www.eurovision.tv/splash/index.htmlJa YLE:llä... http://ohjelmat.yle.fi/euroviisut/etusivu
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.Toukokuu 2008, 13:27 kirjoittanut Narri »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rid
|
 |
« Vastaus #39 : 21.Toukokuu 2008, 13:39 » |
|
SUUOOMI TEKEE KOHTA MAAL- Ai nii nämä oliki Euroviisut. No hyvä Suomi ja Teräspeko- eiku betoni!
Joo katsottiin eilen semifinaalit kaverin kanssa, ja huhhuh kun oli ryntäiden rytkyttäjiä ja rakkaudesta vinkujia. Ja se Venäjän olympialuistelija. Ja herranjumala Puolan edustaja oli vissiin nukahtanut solariumiin tai suihkurusketukseen. Mutta Suomi erottui, en sitten tiedä että edukseen vai ei. Paras kuitenkin, ja tämän vuoden ehdoton suosikkini oli Bosnia-Hertzegovinan esitys. Suloinen esitys ja laulu aivan mahtava! Ainoa biisi jota tulee varmasti kuunneltua myös viisujen jälkeen.
Tämän takia (jos vaikka muillakin olisi iloisia yllätyksiä) niin pitää ne toisetkin semifinaalit katsoa. Kunhan ei ole liikaa silikonipimuja ja itkuvirsiä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|