alchemysan
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hyvinkää
|
 |
« Vastaus #60 : 27.Joulukuu 2008, 22:07 » |
|
Juu, on Siipimies luettu. Taas kerran Colfer oli saanut jotenkin keksittyä ikioman idean, jonka toteutuskin meni juuri niin kuin piti. Perfecto.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Féowyn
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #61 : 29.Joulukuu 2008, 10:49 » |
|
Murräyh. Sain viestin kirjoitettua ja sitten se katoaa jonnekin! Hmph.
No, minun piti kirjoittaa tähän siitä Siipimiehestä. Minäkin luin sen, mainio kirja! ^^ Vaikka aloitinkin sen lukemisen koska se on Colferin kirja, mutta se kannatti! Kirja on hyvä, ja juoni myös. Ja hahmot ainakin sillä perusteella, että huomasin yhdessä vaiheessa toivovani, että yksi hahmo ei kuolisi... Minua tosin sekoittti lukiessa hieman se, että päähenkilön nimi on Conor, ja Conor on myöskin yksi hahmo Ingo-sarjassa. Sitten ajattelin kirjan alussa Siipimiehen Conoria Ingon Conorina. Rasittavaa... Mutta onneksi sitten jossain vaiheessa totuin siihen että kyseessä on eri Conor..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Bussipysäkki
|
 |
« Vastaus #62 : 25.Tammikuu 2009, 08:12 » |
|
Juu, Siipimies luettiin tuossa olisiko viikko sitten, ja täytyy sanoa, että olihan tuo luettavan hyvä kirja. Paras Colferilta lukemani (ja ainoa).  Pidin erityisesti kirjan miljööstä tietyissä kohdissa, tapahtumat miltei näki edessään ja Victorin opettamat asiat saivat minut miltei hykertelemään. Ja serkkuni nimi on Linus! En voi sanoa miehestä paljonkaan, koska en ole lukenut häneltä kuin Siipimiehen. Kaverini on minua parempi Colfer-tuntija, hän on lukenut Artyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
Aemilia
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere.
|
 |
« Vastaus #63 : 08.Maaliskuu 2009, 14:10 » |
|
Artemis Fowl kirjoja voi parhaiten kuvata sanalla "viihdyttävä". Hauskaa, nopeaa ja hyvin kepeää lukemista. Päähenkilöstä en ole koskaan oikein pitänyt. Superälykkäät päähenkilöt on ok (kuten Harrisonin Teräsrotta), mutta Artemis oli enemmänkin lähinnä ärsyttävä.
Luin vuosia sitten lehtiartikkelin, jossa Artemis Fowlia ylistettiin yhtä hyväksi kuin Harry Potter ja että siitä sarjasta tulisi kova kilpailija Harry Potterin suosiolle. Ei mahtanut ihan toteutua, vaikka sarja on näemmä saanut fanejakin.
Ei ehkä kova kilpailija, mutta kun katselin Risingin tietokantaa niin se on tilastoissa mielenkiintoinen ilmiö. Luettujen listalla Artemis Fowl on kymmenes. Siis täsmälleen kymmenes Pottereiden ja niiden jälkeen tulevien TSH:n ja Hobitin jälkeen. Muokk: Kun nyt täällä olen niin voin sanoa että: Lopultakin jaksoin varata ja sain kirjastosta Aikaparadoksin. Hiukan höttöisä etten sanoisi alun perusteella, mutta nautittavaa luettavaa edelleen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.Maaliskuu 2009, 14:18 kirjoittanut Aemilia »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
FreakyMike
|
 |
« Vastaus #64 : 09.Maaliskuu 2009, 20:23 » |
|
Minäkin luin Siipimiehen pari viikkoa sitten ja jäi aika hyvä mielikuva, koska olen aina muutenkin pitänyt kaikista Monte Criston kreivin kaltaisista tarinoista, joissa päähenkilö kokee ensin suurta vääryyttä ja kurjuutta, mutta pääsee lopulta myös kostamaan.
Tarinassa oli myös tosi mielenkiintoinen steampunk fiilis niiden ilmalaivojen, lentolaitteiden ja monien muiden teknisten aparaattien takia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Minikirppu
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #65 : 11.Maaliskuu 2009, 14:23 » |
|
Juu pidänhän minä Eoin Colferin teoksista. Artemis Fowl Artemis Fowleista ensimmäinen osa oli ihan hyvä. Se ei kyllä oikei tarttunut minuun, mutta päätin jatkaa sarjan lukemista. Tehtävä pohjoisessa Toinen osa oli hieman sekava. En tajunnut kirjan loppupuolen kulusta paljon mitään, mutta muualla kyllä. Jäi jotenkin vaisuksi. Ikuisuuskoodi Kolmas osa oli jo heti parempi. Tästä osasta pidin jo enemmän. Opalin kosto Neljännen osan luin Kyproksella ollessani. Tartuin heti mukaan ja lopputulos oli aivan huippu! Kadonnut siirtokunta Luin viidennen osan ensin. En tajunnut kirjasta juuri mitään silloin. Tänä vuonna luin kirjan uudestaan ja johan tajusin. Tämäkin aivan huippu! Aikaparadoksi Enpäs ole vielä ehtinyt lukea... Artemis Fowl: salaiset kansiot Lisäosat ovat lisäosia... Muita Eoin Colferin teoksia: Toivomuslista Ihan hyvä, mutta huonompi kuin Artemis Fowlit. Jäin varmaan paljosta paitsi, koska luin tätä pelkästään koulussa. Supernaturalista Tätä juuri kaipasin siihen aikaan. Tosi hyvä.  Etsivätoimisto puolikuu En ole lukenut. Siipimies Alku oli aika tylsä, mutta loppua kohden paranee. Pidin tästäkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Scifi kid
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hanko pohjoinen
|
 |
« Vastaus #66 : 20.Maaliskuu 2009, 20:45 » |
|
olen itse lukenut kaikki Artemis Fowlit ja pidin niistä. tylsiäkin puolia löytyi. kuten yleensä päähenkilö pelastuu täpärästi ja muita sellaisia kohtia. kirjan kannet oli musta siistit. kansien takia rupesin lukemaan niitä ja hyviä ne olikin. muita Colferin kirjoja joita olen lukenut on Toivomus lista joka oli todella hyvä!  olen miettinyt lukisinko siipimies kirjan ja taidan lukea sen koht puolin.paras Fowli oli kadonnut siirtokunta. en tiedä miksi mutta se vaan on.paras henkilö on minusta se kääpiö, jonka nimeä en muista. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Bussipysäkki
|
 |
« Vastaus #67 : 20.Maaliskuu 2009, 21:15 » |
|
En voi sanoa miehestä paljonkaan, koska en ole lukenut häneltä kuin Siipimiehen. Kaverini on minua parempi Colfer-tuntija, hän on lukenut Artyt. Eli tällä tarkoitin juuri Scifi kidiä. Ja Kid, lue ihmeessä Siipimies, suosittelen vakavasti. Ja näin jälkeenpäin sanon vielä, että aikakausi, johon Siipimies sekoittuu, on yksi lempiaikakausistani historiassa, teollisen vallankumouksen ja kilpavarustelun aikaa. Ihanan vernemäinen miljöö.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #68 : 21.Maaliskuu 2009, 11:06 » |
|
Enkö mä ollutkaan kirjoittanut tähän topiin? Nyt kai pitäisi. Pätkittäin saatan käsitellä kirjoja vähän spoilaavasti.
Siipimies on Aikaparadoksin ohella tyyliltään hyvin erilainen Colfer-tarina, enkä tarkoita yksistään muihin verrattuna uniikkia miljöötä: huumori ja vauhdikas juonenkuljetus, jotka olivat Supernaturalistin ja Fowlien 2-4 vahvuuksia*, ovat antaneet sijaa draamalle ja syvemmälle henkilökuvaukselle, mikä oli Aikaparadoksia lukiessa aika tylykin muutos. Uusin Fowl oli paitsi juoneltaan mutkikkain, myös ytimekkäin (käytännössä kaksi varsinaista päähenkilöä) ja ennen kaikkea vakavin Artemis-tarina.
(*Kadonnut siirtokunta oli taas melkein murroskauden työ psykologisesti epävakaine pahiksineen, melko kaoottisen vakaviksi edenneine juonenkäänteineen ja "Artemiksen naisvastineineen", joista jälkimmäisen sivuuttaminen kokonaan uusimmassa oli yksin tein ärsyttävää. Juuri kun oli homma menossa kiinnostavaksi ihmissuhteiden osalta. Ja sittenkin kirjassa oli vielä edeltäneiden kirjojen särmää, huumoria ja nokkeluuksia.)
Siipimiehessä tyylimuutos taas toimii ja on hyväksikin piristysruiskeena Colferin tuotannossa, ja esimerkiksi Conorin kyynistyminen oli oikeasti vaikuttavaa Colferin melko yksioikoisen velvollisuusperiaatteellisissa sankareissa. Toisaalta sankarista oli muodostettu melkein Artemis Fowl -tyylinen nero varustettuna vielä häiritsevän öbskyyreillä taistelutaidoilla, mutta se oli istutettu tarinan miljööseen melko kivuttomasti näillä renessanssi-hengen variaatioilla monialataitaja-ihanneihmisestä.
Yleisesti Eoin on menossa kiinnostavan suuntaan. On hienoa että miekkonen pystyy uudistumaan kirjailijana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Swilf
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #69 : 21.Maaliskuu 2009, 21:15 » |
|
Oon lukenu 2 ekaa kirjaa iha kokonaa, mut sit 3 kirja on tuppanu jäädä aina kesken, vaikka eoin colferit ovatkin hyviä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #70 : 23.Maaliskuu 2009, 14:05 » |
|
Colfer kirjoittaa uuden Linnunradan käsikirja liftareille -romaanin. Sarjan kuudes osa And Another Thing... on luvassa ensi vuoden lokakuussa, varmaan tämä tullaan suomentamaan. Vielä yksi juttu... ilmestyy WSOY:n kustantamana lokakuussa, suomennos saadaan siis todella nopeasti. Esittelyteksti: Douglas Adamsin (1952–2001) Linnunradan käsikirja liftareille toi ilmestyessään raikkaan viestin kaikille scifi-kirjallisuuden ystäville – avaruudesta löytyy myös huumoria! Alun perin radiokuunnelmaksi kirjoitettu ja elämän tarkoituksen (vastaus: 42) paljastanut kosminen seikkailu kasvoi lopulta peräti viisi kirjaa käsittäväksi trilogiaksi.
Mieliinpainuvasti maapallon tuhosta alkanut ja siltä ainoana pelastuneen Arthur Dentin galaktista matkaa seurannut teos yhdisti koko planeetan: Adamsin teoksia on käännetty 35 kielelle ja tähän mennessä niitä on myyty yli 16 miljoonaa kappaletta. Kirjailijan ennenaikaisen kuoleman jälkeen Linnunradan käsikirjan ystävät ovat tähyilleet tähtiin kuin ihmettä odottaen – ja nyt se tapahtuu.
Artemis Fowlin luoja Eoin Colfer on tarttunut haasteeseen kirjoittaa teossarjan kuudes osa, jota jo Adams itse kertoi suunnittelevansa. Ennakkotietojen mukaan Colfer ei kuitenkaan aio astua mestarin kaikille varpaille – uusi teos on Linnunradan käsikirjan maailmalle ja hahmoille uskollinen teos, mutta tunnistettavasti Colferin käsialaa.
Eniten paineita tulevalle kirjalle on luonut Adamsin tuotantoa suuresti ihaileva tekijä itse: Vielä yksi juttu… on Colferin mukaan romaani, josta on pakko tulla hänen parhaansa. Muut fanit voivat sen sijaan olla huoletta, sillä kirjahanke on saanut myös Adamsin oikeudenomistajien täyden tuen. Vogoneilta lupaa ei ole luultavasti edes kysytty.
Jos joudut nyt itse kysymään, keitä vogonit ovat, kirjasarjan kuudes osa tarjoaa todennäköisesti viimeisen tilaisuuden saada selville, kenelle kuuluu kyseenalainen taito kirjoittaa universumin kolmanneksi huonointa runoutta. Ja niin kauan kuin taivaankannen yllä ei näy vieraalta planeetalta saapunutta avaruusalusta, meillä on aikaa lukea Vielä yksi juttu… Alkukielisen version kansikuva.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vehka
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
|
 |
« Vastaus #71 : 02.Huhtikuu 2009, 09:02 » |
|
Mitä? Missä ovat banderollejaan kantavat scifistit ja pelästyneet parodikot? Eikö tämä uutinen todella herätä kenessäkään kovin suuria tunteita? Hämmentävää...
Minä olen itse asiassa yllättävän tyytyväinen, ehkä, koska uteliaisuus perii voiton aina kun tällaisia tapauksia sattuu. Itse pidin Rhettistä ja sen positiivisen kokemuksen nojalta olen alkanut hiljalleen uskoa myös siihen, että kirjasarjojen jatkamisvastuu todella voidaan siirtää eteenpäin - onhan tässä kyseessä haastava tehtävä, mutta Colfer sopii työhön hyvin, jos ei vain päästä itseään sortumaan omiin tavaramerkkeihinsä.
Colferin huumori on ollut yleensä hyvää ja nokkelaa, hänen juonenkuljetuksessaan hauskaa kikkailua ja henkilöhahmotkin eläviä, joskin karikatyyrimäisiä. Siipimiestä tai Aikaparadoksia en ole vielä lukenut, mutta jos huhut pitävät paikkansa, ne ovat jopa parempia kuin monet aikaisemmat kirjat. Hmm.
Herttinen, kai muillakin tästä aiheesta mielipiteitä on? Minä haluan päästä spekuloimaan siitä, onko Vielä yhdessä jutussa... Arthuria mukana vaiko ei. (Ja Fenchurch voisi tietysti tehdä myös paluun, vaikka se vähän möhnäistä ehkä olisikin.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
minä olen päättänyt olla sinun tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
|
|
|
Féowyn
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #72 : 02.Huhtikuu 2009, 13:37 » |
|
Siipimiestä tai Aikaparadoksia en ole vielä lukenut, mutta jos huhut pitävät paikkansa, ne ovat jopa parempia kuin monet aikaisemmat kirjat. Hmm.
Aikaparadoksi ei ole parempi kuin Artemis Fowlin aikaisemmat osat. Olen vakaasti sitä mieltä. Siipimies taas on minusta todella hyvä kirja. ^^ Suosittelen sen lukemista. Ja en sano mitään Vielä yksi juttu-kirjan suhteen, koska en ole lukenut Linnunradan käsikirjaa liftareille. :p
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lucky D
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #73 : 02.Huhtikuu 2009, 19:14 » |
|
Mitä? Missä ovat banderollejaan kantavat scifistit ja pelästyneet parodikot? Eikö tämä uutinen todella herätä kenessäkään kovin suuria tunteita? Hämmentävää...
Minä olen itse asiassa yllättävän tyytyväinen, ehkä, koska uteliaisuus perii voiton aina kun tällaisia tapauksia sattuu. Itse pidin Rhettistä ja sen positiivisen kokemuksen nojalta olen alkanut hiljalleen uskoa myös siihen, että kirjasarjojen jatkamisvastuu todella voidaan siirtää eteenpäin - onhan tässä kyseessä haastava tehtävä, mutta Colfer sopii työhön hyvin, jos ei vain päästä itseään sortumaan omiin tavaramerkkeihinsä.
Colferin huumori on ollut yleensä hyvää ja nokkelaa, hänen juonenkuljetuksessaan hauskaa kikkailua ja henkilöhahmotkin eläviä, joskin karikatyyrimäisiä. Siipimiestä tai Aikaparadoksia en ole vielä lukenut, mutta jos huhut pitävät paikkansa, ne ovat jopa parempia kuin monet aikaisemmat kirjat. Hmm.
Herttinen, kai muillakin tästä aiheesta mielipiteitä on? Minä haluan päästä spekuloimaan siitä, onko Vielä yhdessä jutussa... Arthuria mukana vaiko ei. (Ja Fenchurch voisi tietysti tehdä myös paluun, vaikka se vähän möhnäistä ehkä olisikin.)
On mielipiteitä! Inostuin heti kun kuulin asiasta. Vaikka muissa kirjasarjoissa en samanlaisesta ajatuksesta innostuisikaan, ei Linnunrata ole koskaan ollut mikään kiveenhakattu juttu. Radiokuunnelmat, kirjat, tv-ohjelmat, peli sekä elokuva, kaikissa niissä on eri juoni. Vielä yksi juttu... tulee varmasti olemaan erilainen 5 Adamsin kirjaan verrattuna, mutta eivätpä nuo viisi kirjaa keskenäänsäkään mitenkään yhtenäisiä ole. Colfer tulee varmasti tekemään ihan hyvää työtä, perustuen siihen että hyvin ovat samantyyppiset teemat onnistuneet muissa Colferin kirjoissa ja huumorikin on hyvää. En tosin odota mitään Adamsin veroisia nerokkaita ideoita ja vitsejä. Kuten epätodennäköisyysmoottori tai se miksi pelargoniaruukku ajatteli "aina sama juttu". Marvinia en kyllä haluaisi nähdä uudelleen, koska Adams ihan faneja kiusatakseen ei enää mitenkään "ihmeparantanut" sitä, eikä Colferinkaan mielestäni pitäisi. Muuten ihan kaikki käy. Vain äärettömyys rajana. Vielä innostuneempi olisin ollut uudesta Dirk Gently -kirjasta. Se olisi sopinut Colferille vielä paremmin. Vaikka oikeastaan aikaparadoksiin oli jo otettu holistisesta etsivätoimistosta teemoja, aikamatkustuksesta sukupuuttoon kuolleisiin eläimiin, mutta se oli huonoin Colferilta lukemani kirja. Jos piditte aikaparadoksin ideasta, mutta ette toteutuksesta, niin suosittelen Dirk Gentlyn holistista etsivätoimistoa. Niin että paljon samaa olen huomannut Adamsin ja Colferin töissä. Adams on tehnyt kaiken omasta mielestäni paremmin, mutta annetaan Colferin yrittää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cesare
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #74 : 17.Huhtikuu 2009, 20:51 » |
|
Colfer! Olen lukenut kaikki hänen kirjansa, lukuun ottamatta niitä muutamaa pientä läpyskää, joista yhden nimi on "Legenda Pottu-Mäkisestä". Fowlit ovat hyviä, noin yleisesti sanoen. Alkuun en pitänyt kylmästä Artemiksesta, Butlerista en ole koskaan pitänyt, mutta arvasin, että sarjan edetessä Artemis pehmenee. Millainenhan mamari meitä odottaa kymmenennessä kirjassa  "Aikaparadoksi" on paras Colferin kirjoista. Ei siksi, että se olisi normaali-Fowlia älykkäämpi tai kiintoisampi, vaan siksi, että siinä ikään kuin kelataan vanhoja tapahtumia ja lukija pääsee maittavalle tutkimusretkelle Artemiksen nerokkaan pään sisälle - mutta tunnepuolelle. "Siipimiehestä" en oikein pitänyt. Mielestäni siinä korostuu Colferin pahin puute, päähenkilöiden samankaltaisuus. Antakaa tänne vielä yksi kirja, joka kertoo älykkäästä mutta väärinymmärretystä teinipojasta, niin siitä tulee takansytykkeitä! "Supernaturalisti" oli lempikirjani pitkän aikaa, kunnes aloin lukea Hobbin tuotantoa. Siinä oli kutkuttavan erilainen juoni, erilaiset henkilöt ja parasiitteja koskeva käänne - tai ne kaikki - olivat parasta Colferia. Ihmetyttää tosin, että miksi päähenkilö on 14-vuotias, ja silti kuin aikuinen. Tuntuu, että Colfer istuttaa aina aikuisten pään lapsen ruumiiseen ja päättää, että nuoret ovat fiksuja ja rohkeita. Ja aikuisia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aemilia
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere.
|
 |
« Vastaus #75 : 21.Huhtikuu 2009, 11:54 » |
|
Aikaparadoksi luettu.Se oli ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja sarjassa. Minua häiritsi lukemisessa lähinnä se, että puolustelin sitä lukiessani lukemaani kritiikkiä vastaan. Tästä viisastuneena luen seuraavan kirjan ennen kuin kukaan muu koko maailmassa nih. Olettaen että jatkoa seuraa. Erikoisen kiinnostavaa oli kirjoittajan ja päähenkilön kehitys, Artemiksien rooli sekä puoliapina. Apina. Hah. Häiritsevää oli eräänlainen pateettisuus aika ajoin, luin esimerkiksi kuvausta Helsingistä toinen suupieli ylhäällä samoin kuin lähinnä tyhmää viittailua erääseen Holly parka. Artemis seitsemäntoistavuotiaana, mustat hiukset olkapäille venähtäneinä ja leuassa parranhiven, puettuina kärsineisiin tamineisiin on aika hieno ajatusnäky. Kun hän on vielä aikaisempaan minäänsä verrattuna täynnä erikoista mielenrauhaa. Isona hänestä ehkä tulee Indiana Jones - sairaan hyvä ratsastamaankin. Oikeastaan Aikaparadoksi onnistuu näyttämään väliopukselta matkalla johonkin muuhun. Tavallisesti sarjassa pyritään saattamaan asiat jotakuinkin balanssiin ja päiväjärjestys normaaliksi niin että ei ole kauheasti kerrottavaa? Eikä niin että on puolimiljoonaa henkilöä joille ei suoda olkakohoakaan, aikaparadoksia tahi ei. Täytyisi allekirjoittaa Veequan arvostelu Kirjoissa ja kirjailijoissa. Vielä yksi juttu... Nyt minä varmaan luen kaiken muun Colferin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Venia
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #76 : 26.Huhtikuu 2009, 14:18 » |
|
No, olen lukenut kaikki tähän mennessä ilmestyneet Eoin Colferit Siipimiestä, ja Aikaparadoksia lukuun ottamatta, jälkimmäinen kyllä löytyy hyllystä, mutten ole jaksanut vielä lukea, kuin pari kappaletta. Aikaparadoksi ei oikeastaan vaikuta kovin lupaavalta muihin Artemiksiin verrattuna, mutta mistäs sitä vielä tietää, tiedä vaikka olisi kuinka hyvä..
Viimeisimmissä kirjoissa Arty on muuttunut ihan pehmoksi. Minusta hän oli parhaimmillaan ensimmäisissä kirjoissa. Lempihahmoni ovat Trouble Kelp ja Butler. Suosikkini Artemiksista on Ikuisuuskoodi. Nykyään Artemikset ovat ehkä vähäsen liian kevyitä minulle, mutta kyllä ne siitä huolimatta kelpo kirjoja ovat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #77 : 29.Syyskuu 2009, 21:22 » |
|
Vielä yhden jutun suomalainen kansikuva on paljastettu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #78 : 24.Maaliskuu 2010, 13:19 » |
|
Seuraava Artemis Fowl -kirja Atlantiskompleksi ilmestyy suomeksi lokakuussa. Juoniselostuksen näkee tietokannasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #79 : 22.Huhtikuu 2012, 17:28 » |
|
Artemis Fowl -sarjan päätösosa Viimeinen vartija tulee kauppoihin lokakuun alussa. Alkukielinen versio julkaistaan heinäkuussa, joten kääntäminen tapahtuu nopealla aikataululla. Tämäkin tarina saa sitten lopetuksen, ensimmäinen Artemis-kirja suomennettiin yli kymmenen vuotta sitten. Irlannin satusaaren ikioma fantasiavelho Eoin Colfer (s. 1965) jättää Artemis Fowlin ystävät haukkomaan henkeään menestyssarjansa huikeassa finaalissa. Kaksi viestiä ylöspäin linkittämäni kansikuva näyttää jotain ihan muuta...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|