25.Heinäkuu 2014, 14:22 *

Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Gene Wolfe  (Luettu 10901 kertaa)
Gummerus

« Vastaus #40 : 25.Huhtikuu 2012, 10:15 »

Gummeruksen sivujen mukaan Kiduttajan varjo julkaistaan vasta elokuussa. Kirjan ilmestyminen lykkääntyi jo toisen kerran, mitäköhän vaikeuksia tässä on taustalla... Vaikuttaako myöhästyminen Sovinnontekijän kynnen aikatauluun?

Uuden auringon kirja on aika haastava suomennettava. Sen työstämiseen meneekin kauemmin kuin luultiin. Mutta hyvää kannattaa odottaa.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #41 : 25.Huhtikuu 2012, 21:45 »

Kiitos vastauksesta. Minusta suomennoksen laadukkuus menee nopean julkaisun edelle tärkeydessä. Koska olen lukenut sarjan englanniksi, ei myöhästyminen häiritse yhtään. Ymmärrän hyvin Wolfen kääntämisen haastavuuden.
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #42 : 25.Huhtikuu 2012, 22:47 »

Minä taas olen ihan hirvittävän ilahtunut siitä, kuinka nopeasti ja hienolla tavalla kysymykseen vastattiin, kiitos siitä siis Tuomas S. ^^ Toivoisi, että muutkin kustantajat olisivat yhtä avoimia ja yhteistyöhaluisia.

Ja puolestani minäkin jaksan odottaa Wolfea kun tiedän, että laatutyötä tehdään, vaikken olekaan häntä vielä lukenut - pääasia on, että suomennos tulee ja kääntäjä saa aikaa ja resursseja tehdä työn hyvin. Odotan innolla, sillä kaikissa tutkimuksissa viitataan niin usein Wolfen töihin.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #43 : 02.Elokuu 2012, 12:05 »

Vaikuttaako myöhästyminen Sovinnontekijän kynnen aikatauluun?

Kynsi löytyy nyt Gummeruksen sivustolta, ja ilmestymisajaksi on merkitty kustantajan syyskatalogista tuttu lokakuu. Ilmeisesti saamme Uuden auringon kirjan ensimmäiset osat kahden kuukauden sisällä.

Verkkokirjakauppojen mukaan Kiduttajan varjo julkaistaan huomenna.
Jouniko
Kokelas

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #44 : 03.Elokuu 2012, 13:18 »

Ainakin Jumbon akateeminen ja suomalainen myivät molemmat vielä eioota kiduttajan suhteen, joten ei kannattane panostaa kovin paljoa siihen että saisi teoksen viikonlopuksi luettavaksi.
Antti
***

« Vastaus #45 : 04.Elokuu 2012, 21:50 »

Sanokaahan viisaammat uskaltaisinko ostaa Kiduttajan varjon tuosta vain?
Yleensä luen kirjat ennen kuin ostan ne, jotta voin olla varma että ne ovat sen arvoisia. Kuten kirjahyllystäni huomaa, ostan vain viiden tähden kirjaset (yhtä sarjaa lukuun ottamatta).
Joskus on tullut petyttyä kauheaa hehkutusta saaneisiin kirjoihin. Kiduttajan varjo on kuitenkin mielenkiintoisin uutuus piiiiitkään aikaan.

Tietysti jos kirjasto on erittäin nopea niin saanen kirjan jo ensi viikolla.

There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #46 : 08.Elokuu 2012, 11:11 »

Gummeruksen sivuilla Kiduttajan varjon julkaisuaika vaihtui elokuusta syyskuuksi. Sovinnontekijän kynttä tarjotaan yhä lokakuulle.
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #47 : 08.Elokuu 2012, 11:14 »

Kummaa touhua moinen. Ei luulisi suomentajankaan vika olevan. Päättiköhän Gummerus hamuta ekalla osalla sittenkin joulumarkkinoita ja säästää kakkososaa ensi vuodelle?

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #48 : 12.Elokuu 2012, 13:59 »

Nyt Bookplus antaa Varjon ilmestymispäiväksi 31. elokuuta.
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #49 : 14.Elokuu 2012, 09:00 »

Sanokaahan viisaammat uskaltaisinko ostaa Kiduttajan varjon tuosta vain?
Minulle se on jotain 6/5 tähden kirja, mutta helvetin vaikea sanoa, mitä sinä siitä tykkäät. Se ei ole ihan helppo lukukokemus. Suomennoksen tasosta en tietysti tiedä, enkä meinaa tietääkään.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #50 : 31.Elokuu 2012, 11:31 »

Lykkäys jatkuu: Bookplus muutti Kiduttajan varjon julkaisuajaksi syyskuun 21. päivän. Sovinnontekijän kynsi ei ole siirtynyt eteenpäin, sen kohdalta löytyy yhä merkintä 5. lokakuuta. Ilmestyvätkö suomennokset lähes samanaikaisesti?
Gummerus

« Vastaus #51 : 05.Lokakuu 2012, 11:19 »

Vielä on pari päivää aikaa osallistua etusivun Wolfe-kilpailuun. Kiduttajan varjo valmistuu kirjapainosta ensi viikolla, joten voittajat saavat kirjan uunituoreena.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #52 : 06.Lokakuu 2012, 21:54 »

Jep, *huomenna* päättyy kisa! Osallistumisohjeet: http://www.risingshadow.fi/uutiset/14-uutiset/428-osallistu-arvontaan-voita-wolfen-kiduttajan-varjo

Until one day, the boundary gives way.
Freyja

Asuinpaikka: Rovaniemi
« Vastaus #53 : 13.Lokakuu 2012, 15:20 »

Kiduttajan varjoa näyttäisi olevan nyt jälleenmyyjienkin varastossa toimitettavaksi. Sääli, ettei nykypäivänä vieläkään saa kaikkia käännösteoksia myös ekirjana. Suhtaudun tähän kirjaan melkoisella varauksella, sillä yksi aiemmin lukemani Wolfe ei iskenyt juurikaan. Kirja on kuitenkin lähiajan lukulistalla.

Narri
***

« Vastaus #54 : 13.Lokakuu 2012, 17:38 »

Suhtaudun tähän kirjaan melkoisella varauksella, (....)

Maailman. Parasta. Tieteiskirjallisuutta. Terminus est.
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #55 : 14.Lokakuu 2012, 02:20 »

Ihastelin Kiduttajan varjoa (ja muutamaa muuta uutuutta, jotka sain siten merkata ilmestyneiksi) tänään Akateemisessa. Hintahan siellä oli tietysti suolainen. Ajattelin kyllä että voisin ehken tämän ostaa jopa; vaikkapa Adlibrikseltä, koska siellä hinta näyttää ainakin äkkiseltään katsottuna olevan alhaisin, joskaan siellä tätä ei ole vielä merkitty julkaistuksi eli tilausta ei voi vielä tehdä.
Gummerus

« Vastaus #56 : 15.Lokakuu 2012, 12:08 »

Tiedoksi kisan voittajille, että kirjapalkinnot lähtevät postiin tänään. Mukana myös sattumanvarainen yllätyspokkari.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #57 : 19.Lokakuu 2012, 18:26 »

Gummeruksen sivuilla uutisoitiin tänään Varjon ilmestymisestä. Pari lainausta:

Lainaus
Kiduttajan varjo on ensimmäinen suomennettu teos yhdysvaltalaiselta Gene Wolfelta, jota yleisesti pidetään yhtenä aikamme parhaista tieteiskirjailijoista. Wolfea on kutsuttu myös scifi-kirjallisuuden tärkeimmäksi visionääriksi, parhaimmaksi englanninkieliseksi tekstinikkariksi ja huikeaksi ideavelhoksi.

Lainaus
”Gene Wolfe on nostanut science fictionin ylimpään mahdolliseen taiteelliseen sävelkorkeuteen. Hän on murskannut kaikki mahdolliset genrerajat ja luonut kirjallisen monumentin, jolle ei löydy vertaa.”
– The Washington Post Book World
Eija
Velho

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #58 : 31.Lokakuu 2012, 21:28 »

Luin muutama päivä sitten Kiduttajan varjon. Se oli hyvä – tosi hyvä. Tyyli puri ja kirjailijalla on hieno kyky saada lukuihin onnistunut lopetus. Tarina on melko rauhallinen ja siinä on ilmassa arvoituksellisuutta. Vihjeitäkin annetaan ja omia aavisteluja muodostui joistain jutuista, mutta oikeasti ei tiedä kuitenkaan mihin tarina johtaa. Itse tarinahan jäi ihan kesken, joten olisi kiva, että seuraava osa olisi jo käden ulottuvilla. Suomennos toimi minulle, joten seuraavatkin osat luen suomeksi. Sitä paitsi kirjan ulkoasu on hieno ja koko sarja tulee näyttämään hyvältä kirjahyllyssä.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #59 : 02.Marraskuu 2012, 22:26 »

Draganin arvostelu Kiduttajan varjosta.

Until one day, the boundary gives way.
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry ylös