Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: In the galaxy far, far away
|
 |
« : 13.Huhtikuu 2008, 11:44 » |
|
Ah... nyt päästään asiaan. Pidän todella paljon keskiaikais/renessanssi/irlantilais tyylisestä musiikista. Hyviä esimerkkejä löytyy esim. Celtic Circle nimisiltä kokoelmalevyltä. Tietääkö kukaan muu tämäntyylistä musiikkia soittavia bändejä? Olisin todella kiinnostunut tietämään. Mutta Blackmore's Night on ehdoton suosikki. Bändi soittaa aivan mahtavaa musiikkia, ja suosittelen sitä ehdottomasti kaikille, jotka tykkäävät renessansityylisestä musiikista. Bändi tulee kesäkuussa suomeen ja soittaa Helsingissä ja Tampereella. Oon menossa katsomaan.  Onko kukaan muu menossa? Tässä muutamia linkkejä, jos kiinnostus heräsi: http://www.blackmoresnight.com/index2.htmhttp://www.youtube.com/watch?v=wvlkNWLGKEM
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
JallaJalla
|
 |
« Vastaus #1 : 13.Huhtikuu 2008, 11:54 » |
|
Virolainen Rondellus soittaa ihan oikeaa keskiaikaista musiikkia, mutta bändi teki muutama vuosi sitten Sabbatum -nimisen levyn, jolla versioivat Black Sabbathia keskiaikaiseen tyyliin. Onko Blackmore's nightin konsertin eturivi taas varattu keskiaikaisesti pukeutuneille?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #2 : 13.Huhtikuu 2008, 12:13 » |
|
On, vaikka en päässytkään eturiviin niin aion pukeutua itsekkin keskiaikaisesti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #3 : 13.Huhtikuu 2008, 12:26 » |
|
Blackmore's night on ihana. Folk tyylinä ja myös keskiaikainen musiikki ovat minun sydäntäni lähellä. Blackmore soittaa juuri minuun menevää musiikkia. ^^ Kiitos sille, joka siitä minulle vinkkasi. :p
Kansanmusiikista irlantilainen ja kelttiläinen ovat ihania. Sitten minulle uudempi tuttavuus flaamilainen folk, joka on myös älyttömän mukavaa kuunneltavaa. x)
Keskiaikainen musiikki on myös mukavaa, ei vain keskiaikaistyylinen. Suosikkisäveltäjäkin minulla on, Tylman Susato. ^^ Jotenkin se borduna siellä taustalla riittää aivan hyvin säestykseksi, ja sitähän löytyy paljon (ainakin samantapaista) myös folkista. :)
Blackmore's nighin konsertin eturivi ON varattu pukeutuneille, ainakin tietääkseni. Ja minua harmittaa erityisen paljon, etten pääse sinne. :/ Ripari osuu juuri siihen päälle. :(
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dark Clark
|
 |
« Vastaus #4 : 13.Huhtikuu 2008, 13:29 » |
|
Sanokaa jos erehdyn, mutta minusta Nordmanin musiikki kuulostaa aika keskiaikaissävytteiseltä, vaikka se kai rock-pop-kansanmusiikkia onkin. Soittavatpa avainviuluakin. Sanoituksista en ole varma, ruotsi kun ei ole leipälajini, mutta ainakin sävelmässä on vivahdus entisaikaa. Tässä pieni maistipala: VandrarenBlackmore's Nightia olen kuunnellut jonkinverran, ihan hyvää musiikkia, etenkin taustalla jos kirjoittaa. Mukavan juhlavan leppeän hienostunutta, näin ilmaistakseni.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
we maybe hidden by rags but we've something they'll never have
|
|
|
Neanna
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #5 : 13.Huhtikuu 2008, 14:09 » |
|
Blackmore's Night on ihan kivaa kuunneltavaa, mutta tuskin olen menossa kummallekaan keikalle, vaikkakin tunnen koko joukon ihmisiä, jotka ovat menossa Tampereen keikalle. Keskiaikaseuran tuttaviani.
Ja sitä kautta tuleekin mieleeni, että koska kuulun keskiaikaseuraan ja tanssin historiallisia tansseja, vanha musiikki on minunkin mieleeni, joskaan en käytä sanaa keskiaikaismusiikki, sillä kappaleet ovat enimmäkseen peräisin renessanssin aikakaudelta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #7 : 13.Huhtikuu 2008, 17:55 » |
|
Kaverillani on sellainen neljän cd kokoelma keskiaikaista musiikkia. Muistaakseni varhaiskeskiajalta renessanssin alkuun. Hieno kokonaisuus pakko myöntää. Joku kertokoon nimenkin jos muistaa. Suomessa vaikuttaa keskiakaishenkinen folkrock yhtye Tarujen Saari. http://www.tarujensaari.com/ Loistavaa kamaa koska harvoin tällaista kuulee suomeksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #8 : 13.Huhtikuu 2008, 17:57 » |
|
Kirjoittanut Xariel: Blackmore's nighin konsertin eturivi ON varattu pukeutuneille, ainakin tietääkseni. Tästä minäkään en ollut varma. Mietin oliko eturivinpaikat varattu Fanclubilaisille vai niille jotka tulevat paikanpäälle pukeutuneina keskiaikaisesti. Ostin liput heti kun ne ilmestyivät mutta siellä sanottiin että vasta neljännessä rivissä oli tilaa. Kirjoittanut Xariel: Ja minua harmittaa erityisen paljon, etten pääse sinne. :/ Ripari osuu juuri siihen päälle. :( Äh. onko se ripari niin tärkeä? Itse kävin sen jotakuinkin kirjekurssina.  Pyysin itsekkin yhden päivän vapautuksen pesäpallo pelin takia 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Muukalainen
|
 |
« Vastaus #9 : 13.Huhtikuu 2008, 19:01 » |
|
Suomessa vaikuttaa keskiakaishenkinen folkrock yhtye Tarujen Saari. http://www.tarujensaari.com/ Loistavaa kamaa koska harvoin tällaista kuulee suomeksi. Kiitos tuosta, Miksu! Aivan mahtavaa musiikkia. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan, vaikka olen kuunnellut vasta muutaman kappaleen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #10 : 13.Huhtikuu 2008, 20:30 » |
|
Kaverillani on sellainen neljän cd kokoelma keskiaikaista musiikkia. Muistaakseni varhaiskeskiajalta renessanssin alkuun. Hieno kokonaisuus pakko myöntää. Joku kertokoon nimenkin jos muistaa.
Hehei. Minulla on sellainen kuin Mystiikan aikakausi -cd-kokoelma. Siinä on juuri ensimmäinen levy keskiaikaista ja seuraava Kultaisen vuosisadan musiikki ja sitten jotain. ^^ Olisikohan se se sama?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maahinen
|
 |
« Vastaus #11 : 15.Huhtikuu 2008, 12:19 » |
|
Kuuntelin naytteita tuota Blackmore's Night'ia; minulle tulee enemman mieleen Abba ja suomalaisiskelmat kuin keskiaika. Muuten ihan kivaa musaa. The Soil Bleeds Black kuulostaa hienolta, siihen voisi paremminkin perehtya.
Tietaako kukaan, onko bandia, joka laulaisi anglosaksiksi eli vanhaksi englanniksi? Muuta kuin Beowulfin soundtrack, jonka ylenpalttinen orkestrointi ei miellyta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #12 : 15.Huhtikuu 2008, 15:42 » |
|
Täh, onko Suomi-iskelmässä nykyään luuttusooloja?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
Wanda
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #13 : 16.Huhtikuu 2008, 16:59 » |
|
Blackmore's night on todella hyvä bändi. Todella. Pidän niiden musiikista. Celtic Circlen, molemmat, olen kuunnellut n. kymmeniseen kertaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simple
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #14 : 07.Toukokuu 2008, 14:22 » |
|
In Extremo soittaa keskiaikaisrokkia/folkmetallia. Ja soittaa muuten hyvin ja hyvin monenlaisin soittimin. Esim: http://www.myspace.com/inextremoband
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #15 : 08.Toukokuu 2008, 17:18 » |
|
Tämä Extremo kuulostaa hyvältä. Tarttuvia melodioita. Hiukan vierastan tuota saksankielistä laulua,vaikka saksaa on tullut luettua. Kiitos vinkistä Simple 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lunara
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Joensuu
|
 |
« Vastaus #16 : 11.Toukokuu 2008, 22:15 » |
|
Blackmore's Nightista pidän minäkin kovasti ja muutenkin keskiaikatyylisestä musiikista. Celtic Circlet, Celtic Twilightit ynnä muut kokoelmat ovat tuttuja. Tuo In Extremo kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta myös. Omista suosikeista voisin tässä mainita suomenruotsalaisen yhtyeen Gjallarhorn, jonka musiikki on mielestäni kaunista, vaikka laulaja Jennyn ääni meneekin välillä vähän liian korkealla minun makuuni. Laulut ovat ruotsinkieleisiä, tosin jollain levy(i)llä on jokunen suomenkielinenkin. Saksalainen Corvus Corax on ehdottomasti tutustumisen arvoinen, jos on tämän tyyppisestä musiikista kiinnostunut. Minua siinä viehättävät tummasävyisyys ja lyömäsoittimet. Toki myös monenmoisia huiluja yms. kuullaan. Corvus Coraxilta en valitettavasti yhtään levyä omista, mitä nyt yksi biisi on Celtic Circle 2:lla. Kiinnostaisi kyllä hommata ihan omaan levyhyllyynkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lune
Velho

Poissa
Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
|
 |
« Vastaus #17 : 11.Toukokuu 2008, 23:22 » |
|
Comissatores Aboensis laulaa ja soittaa keskiaikaisia kappaleita ja sovituksia ja vieläpä suomeksi. He ovat kotoisin Turusta, ovat erittäin mukavaa porukkaa ja heidät voi bongata sekä Hämeenlinnan että Turun keskiaikamarkkinoilta - joskin varmemmin Turun markkinoilta, mutta kuitenkin. Aika pieni bändi, mutta hyviä ovat soittamaan.  Sitten kyseisillä Hämeenlinnan keskiaikamarkkinoilla oli käymässä kerran myöskin sellainen bändi kuin Drolls. Samanlaista meininkiä kuin Comissatores Aboensiksella, mutta slaavilaiseen tyyliin. Erittäin hyviä soittajia ja olisin ostanut levynkin, elleivät olisi ehtineet häipyä ennen kuin pääsin omista markkinanakeistani... Sellainen Ison-Britannian suunnalta oleva yhtye kuin Omnia on myös oikein hieno. Olen ihastunut etenkin heidän levyynsä nimeltä Pagan folk, jossa on reipasta ja tanssittavaa musiikkia syvällä, vihreällä pohjavireellä. Menisi varmaan musiikillisesti samoissa kategorioissa kuin Gjallarhorn ja Blackmore's night. Enemmän tietoa löytää vaikkapa googlettamalla (anteeksi, olen laiska, enka jaksa linkkejä nyt). Näiden bändien levyjen hankinnassa on vain se huono puoli, että se on hieman mutkan takana. Comissatores ja Drolls ovat aika pieniä yhtyeitä ja myynti sen mukainen, Omniaa taas ei saa hankittua Suomesta - en osaa tosin tarkemminkaan sanoa, oman levyni sain kaverilta... Mutta jos oikeasti kiinnostaa, eiköhän näiden kolmen tuotantoa jostain löydy ja minä voin ainakin vinkata enempikin, jos tahdotaan. Ja olisihan noita muita bändejä vaikka millainen kasa, kun vain nimet muistaisi. Pieniä bändejä suurin osa. Noilla keskiaikamarkkinoilla kannattaa oikeasti pyöriä, jos tämän sortin musiikki kiinnostaa. Siellä on joka vuosi ollut aivan mahtavia soittajia ja laulajia. Näihin törmää, kun harrastaa hassuja asioita. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Beatific
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #18 : 18.Toukokuu 2008, 00:37 » |
|
Hoi! Osaako joku kertoa, miten tuo Blackmore's Night -keikkojen eturivipaikkojen saalistus toimii? Arvaukseni on, että kukaan ei ole saanut ostettua lippua niihin, ja paikalle aikaisin saapuvat pukeutuneet voivat sinne ryysiä periaatteella nopeat syövät hitaat. Mutta tuo on siis vain arvaus. Olen ollut parilla keikalla, mutta en vielä pukeutuneena (vermeet hankittu sittemmin), nyt on tarkoitus ilmaantua sotisovassa, peruspaikkalippuni kun on jostain turhan kaukaa takaa (ja muutenkin  )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lady Loreley
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #19 : 19.Toukokuu 2008, 18:15 » |
|
Minä olen ihmetellyt aivan samaa Beatific! Luulen että fani clubilaiset saavat eturivi paikat. Tai ainoastaan luulen. Toivottavasti se olisikin niin että sinne saisi rynniä *huokaus* mutta en kuitenkaan usko niin. Miksi muuten olisi maksulliset paikat?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|