Keskustelut
touko 25
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dragan
  • Iivari
  • Zisatto
  • Rituri
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 33 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Ara12 vastaustaklo 01:14
Scott LynchEija189 vastaustaklo 23:21
George R.R. Martinin Tulen ja jään laulu: Keskuste...Jussi68 vastaustaklo 21:23
Kesän ja syksyn 2013 kirjatJussi45 vastaustaklo 21:14
Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3Rasimus377 vastaustaklo 20:04
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Lällyrock" ja nu-metal  (Luettu 1155 kertaa)
Wanda
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« : 16.Huhtikuu 2008, 14:42 »

Keskustelu mainstream rokista ja nu-metallista. Mitä mieltä olet tyylilajeista? Jos kuuntelet, mitä kuuntelet? Oletko ollut konserteissa? Ja vääntäkää ihmiset hyvät siihen väliinkin jotain.

Kuuntelen raskaampaa rokkia, ja heviä suurimmaksi osaksi aikaani, mutta joskus huomaan kuuntelevani puhtaasti kaupallista rokkia, jonka ainoa tavoite on myydä hyvin. Monet "kunnon" rokkarit ja hevarit viittaavat kintaalla kaupalliselle nu-metallille ja mainstream rokille, mutta uskon, että hekin pitäisivät jos viitsisivät kuunnella kyseistä musiikin tyyliä.

Poets of the Fall, Giant Leap, Sunrise Avenue. Muutama hyvä esimerkki suomalaisista mainstream rokkareista jotka minuun iskevät. Tosin arvostan suuresti Poetsejen punkahtavaa tekotapaa, he siis tekevät kaiken itse. Suomalaisista klassikoista tulee myös mieleen Hurriganes, ei mitään sanomaa tarvita kunhan musiikki on hyvää. Alkuperäiset kaksi kokoonpanoa ovat ne ainoat oikeat.

Muista maista tulee mieleen alun perin nu-metal bändi Linkin Park ja Bon Jovi. Nyt siis äkkiseltään. Yksi minun suosikeistani tietenkin on Green Day, eniten kuunneltuja kappaleita miun iTunesissa :D, ja Silverstein. Silverstein on sekoitus rokkia, heviä ja poppia. Laulaja laulaa samalla upealla äänellään ja välillä murisee väliin. Murinatkohdat hipovat täydellisyyttä! Tietenkin kestosuosikki Lenny Kravitz pitää mainita. Monilahjakkuus ja mahtava lauluääni. Hän on juuttunut ysikytluvulle, mutta ketä haittaa? Musiikki on MUAHTAVAA.

Siis suomeksi sanottuna: pidän tästä musiikkityylisuunnasta. Itse asiassa kuuntelen nytkin Bon Jovin Lost Highwayta. Mahtava levy muuten, ostakaa ihmeessä! Keikoille en ole päässyt paitsi kerran Lenny Kravitzin konserttiin Pietarissa. Oli tarkoitus mennä myös Silversteiniä katsomaan, mutta se onkin maanantaina se konsertti! :S.. Mutta menkää ihmeessä, liput maksaa vain 15 euroa.
tallennettu
Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 16.Huhtikuu 2008, 15:27 »

Hmm... avasin tämän topin sillä mentaliteetillä, että selaan sen läpi ja skippaan tämänkin genren. Yllätyksekseni totesin, että pidän lähes jokaisesta mainitsemastasi bändistä, ainkin jonkin verran (fanitan Linkin Parkia aikas kovasti...).

Niin... kaipa minä tykkään tällaisesta musiikista, mutta täytynee myöntää, että en kyllä tiennyt sille mitään erityistä genreä. Aina oppii jotain uutta. Voisin ehkä tulla sanomaan vähän kehittyneemmän mielipiteeni, jos jaksan tutustua aiheeseen tarkemmin. ^^
tallennettu
Platypus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #2 : 16.Huhtikuu 2008, 15:59 »

En oikein ole koskaan perillä musiikkigenreistä. Bändejä luetellaan eri paikoissa eri tyylilajeihin. Lisäksi uusi laji keksitään joka toinen päivä... ainakin kuulen uuden termin yhä uudestaan.

Mainstream rock... en ole kuullutkaan. Tuskin tiedän edes tosi tunnettujen bändien ja omien suosikkien joukosta niiden omaa suuntaa. En siis tiedä oiken mitään tästä suunnasta, paitsi ne mitkä Wanda mainitsi. Sen perusteella en usko paljoa kuuntelevani.

Nu-metal... Joo, Linkin Park on ollut kauan suosikkibändejäni. Jos nyt kunnolla kaivelen, niin voisin mielelläni tutustua lisää. Sen sijaan suunnan listalta löytyy bändejä, joita en itse voi verrata LP:seen. Eli esim. Slipknotia tai SOADia tuskin tulee  kuunneltua. Wikiwiki... nu-metal on rapcoren (tai rap rockin) alalaji. Tiedän hävettävän vähän tyylisuunnista.

Mielestäni vähän outo nimitys, kun kaikille bändeille pitää keksiä oma tyylisuunta. Toisaalta mitä enemmän, sitä paremmin löytää lisää bändejä.
tallennettu

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 16.Huhtikuu 2008, 16:04 »

Tah? Nu-metal? Green Day tosin on kyllä aika punk.

Minä kuuntelen laaja-alaisesti kaikkea, mutta kun mennään yksityiskohtaisempaan jaotteluun niin hieman vähemmän. Turhaa musiikkia ei kuitenkaan ole, biisit vain sopivat eri tilanteisiin. Hienona esimerkkinä se Helsingin carrots.

On kuitenkin typerää arvostella bändejä kaupallisen menestyksen ja kuulijamäärän mukaan. Ei se sitä musiikkia muuta. Duran Duran on mainio bändi vaikka onkin myynyt 70 miljoonaa levyä.

Melkein joka bändillä on yksi hyvä biisi jota voi kuunnella radiosta (tosin mieluiten ei kerran tunnnissa). Tänäänkin tuli tämä aihe puheeksi. Eiffel 65 on hieno esimerkki. Yksi hitti ja kaikki muu on aika toissijaista.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Wanda
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 16.Huhtikuu 2008, 16:50 »

Tah? Nu-metal? Green Day tosin on kyllä aika punk.
Mitä tuolla tarkoitit? En mielestäni sanonut Green Dayta nu-metalliksi, muttamutta.
tallennettu
Emerentia
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #5 : 09.Toukokuu 2008, 15:58 »

Hmm. Nämä mainitut mainstream rock -bändit (Poets of the Fall, Sunrise Avenue, jne) eivät ole minuun koskaan iskeneet, lähinnä koska periaatteesta vastustan koko kaupallisuusaspektia (mediahype etunenässä, tämä sai vieroksumaan poetsejakin, vaikken nyt siitä kaupallisuudesta heidän kohdallaan muuten niin tiedä - ja no, sen lisäksi en vain siedä laulajan ääntä :p).

Mutta mutta. Linkin Park oli debyyttinsä aikoihin minulle tärkeä, nykyisin en sitä juuri kuuntele, vaikka myös toinen varsinainen levy Meteora tuli hankittua. Nu-metal on muuten jäänyt hyvinkin hämäräksi... Tosin tuota Platypuksen löytämää tietoa, jossa Slipknot olisi nu-metalia epäilen vahvasti.

Oma makuni ei suuntaudu kumpaankaan tyylilajiin, joten en ole minkään bändien konserteissa käynyt, enkä uskoakseni tulekaan käymään. Genrejen "olemassaolosta" olen ollut tietoinen kohtuu pitkään, vaikkei kummallakaan taida olla mainittavia rajoja ja niihin tungetaan vähän mitä sattuu (<offtopic>tosin onhan esim. metalliksi Suomessa määritelty paljon sellaista musiikkia jota ei minusta saisi mainita edes samassa kappaleessa saati sitten lauseessa...</offtopic>). Genremäärittelyt ovat kohtuu turhia heti kun päästään pienempiin rakenteisiin sieltä yleisistä määrityksistä.
tallennettu
The ratsumies
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #6 : 06.Kesäkuu 2008, 20:31 »

Lällyrock... mikä ihmeen termi sekin on. Noh, nämä sunrise avenuet ja giant leapit eivät kyllä kiinnosta, mutta Bon jovi ja pop punkit kelpaa. Tosin Bon Jovin vanhoja glam rock/metal- biisejä kuuntelen enimmäkseen bon jovin tuotannosta. Pop punkeista uppoaa sum 41 ja green day. Mutta "lälly rock" ei kiinnosta sen kummemmin. Pidän niistä 80-luvun hard rockista ja 90-luvun grungesta, mutta kyllä nykyajankin post-grunget ja alt. rockit kelpaa. Myös goth rock on hyvää. Mutta ei niistä sen enempää.

Nu metal on oikea kirosana metallipiireissä. Mutta kyllä nu metallissa hyvää on. Omia suosikkejani ovat Slipknot( paljon vaikutteita muista genreistä, joten on vaikea määritellä nu metalliksi), Korn, system of a down(jos se sitä on) ja Disturbed. Olen kyllä kuullut muilta nu metalli-bändeiltä biisejä. Linkin park oli kyllä joskus lempibändejäni, mutta nykyään en jaksa kuunnella mokomaa. Limp bizkit on hyvä esimerkki huonosta nu metallistaa. Eikös nu metalli saanut alkunsa yhden Sepulturan biisistä Roots Bloody Roots? taisi olla myös Pantera syyllinen nu metallin syntyyn.

Aika aliarvostettu alalaji metallissa. Limp bizkitit ja Linkin parkit säikäyttävät metallipäät tiehensä.
tallennettu
Lunimara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #7 : 06.Kesäkuu 2008, 23:53 »

Minä(kään) en ollut koskaan kuullut tuollaisista genreistä, (vaikka en minä kyllä muutenkaan mitään musiikista tiedä) mutta huomasin kuuntelevani melkein kaikkia mainittuja bändejä. Johtunee siitä, että näiden mainstream rock -bändien kappaleita kuulee koko ajan radiosta. Ja mikäs siinä, hyviähän ne ovat. Välillä rupeaa kyllä vähän kyllästyttämään.

tallennettu
Vumpalouska
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 07.Kesäkuu 2008, 00:44 »

http://hikipedia.info/wiki/Hevi

Tuolta löytyy hyvä kuvaus nu-metallista (muiden muassa)... Ei silti, vakavasti puhen en tunne kyseistä musiikkigenreä juuri lainkaan.
tallennettu

Vähäisempien Valojen Herra
Dunarthon
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #9 : 17.Kesäkuu 2008, 17:57 »

Nu-metal on jotain mitä en arvosta missään määrin. jotenkin se on vaan ärsyttävän ja yliyrittämisen kuulosta. Ehkä minussa on klassisen hevin kannattajan vikaa ja muusikon näkökanta niistä kappaleista, joita nu-metalbändit tuottaa. En ole kyllä pahemmin tutustunut muutaman Linkiin Parkin biisin jälkeen. Ne oli niin kamalia kuunnella.

Tämä "lällyrock" on ihan ok. Sitä jaksaa kuunnella ja se on viihdyttävää (siis niiden bändien osalta mitä itse tiedän), mutta power metallin hälyssä asuva ei sitä kauaa jaksa kuunnella. Myönnettävä on että mulla on 80-luvun rokkibändien levyjä tuolla metallieeposten joukossa.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut