25.Huhtikuu 2014, 04:33 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Tanssipelaaminen  (Luettu 2281 kertaa)
Miwia Zyle
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« : 18.Helmikuu 2008, 18:08 »

Kuka on kokeillut tanssipelaamista? Eli nuolinäppäinmatolla ja PC:llä / ohjaimella toimivaa tanssia? Ostin vastikään tanssimaton, jonka hain postista tänään. Veljeni onnistui (nörtti kun on) liittämään sen tähän perheen yhteiseen wamma-windows- wammatietsikkaan ja pääsin kokeilemaan. Tietysti sitten kun läppäti tulee postissa, ei muiden tarvitse kärsiä jatkuvasta pomppimisesta.  Hymyilee leveästi

Tutustuin tähän lajiin eräällä ystävälläni.
Muita tutustuneita?
Olen ihan koukussa.
Askold
Noviisi

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #1 : 18.Helmikuu 2008, 18:34 »

Olen päässyt kokeilemaan tanssimatto peliä tasan kaksi (2) kertaa. Oli hauskaa.
Kyseessä oli siis peliautomaatti. Nämä ovat erityisen hauskoja koska silloin on yleensä toinen matto vieressä ja voi haastaa jonkun kilpailuun.
Olen joskus jopa harkinnut sellaisen tanssimaton ja pelin ostamista, mutta saa nähdä tuleeko siitä mitään.

Moderaattori

« Vastaus #2 : 18.Helmikuu 2008, 20:40 »

Meillä on nykyään sellainen peli (In The Groove, PC-versio) koneella, muttei mattoa. ^^

Se on aivan ihana, todella.

Tanssipelaaminen kehittää motoriikkaa, reaktiokykyä ja kaikenlaista sellaista, ja on erittäin hauskaa kaveriporukalla.
Maailmanherra

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 18.Helmikuu 2008, 20:44 »

Minusta se näppäimistöllä pelaaminen on ihan ihme pelleilyä, joka johonkin wowin pelaamiseen verrattavaa turhuutta.

Tanssimatolla olen minäkin muutaman kerran päässyt kokeilemaan ja ihan hauskaa on. Varsinkin ne metalliset matot. Joskus jos olisi sitä kuuluisaa ylimääräistä rahaa niin pitäisi ostaa. Lenin nyt menee aina etusijalle kuitenkin.

Don't trust the skull.
Kuurankukka
****

« Vastaus #4 : 20.Helmikuu 2008, 02:46 »

Olipa kerran... tai siis. Miitissä joskus oli tylsää ja tanssipelilaite. Maksoi ainakin kaksi euroa, enkä tosiaan osannut, mutta kivaa oli silti (se tosin johtui enemmän seurasta kuin tanssipelistä, sillä en sellaisesta liiemmin pidä). Se oli sellaisella matolla, ja siinä olisi pitänyt hyppiä (kuulemma hyväksi kunnolle; jotkut kun yhä sellaisia sortuvat kokeilemaan...).

Myös tietokonepelaamisesta on kokemusta. Serkkuni ei antanut minun tehdä asiaa X koneella ennen kuin olin pelannut. Se oli tuskaa ja valitin paljon, mutta kai se sitten menetteli... äh.

Hmm. Kokemus on vähäistä mutten pidä (aka en ole välttämättä lisäämässäkään kokemusta). Maine sitä paitsi menisi.

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #5 : 20.Helmikuu 2008, 08:51 »

Meillä on matot... (jotenkin tuntuu, että tämä tunnustus romuttaa imagoni täysin). Eräät kaverit ovat kovasti erilaisten härpättimien perään (niiltä löytyy mattoa, kitaraa, SingStaria ja Wiitä ym. ym.), ja kun oltiin yksi syksy tahkottu heidän luonaan, päätettiin sitten hankkia omat. Innostus kyllä lopahti pian sen jälkeen, joten nyttemmin ne pölyttyvät sängyn alla enimmän osan aikaa.

Mutta olihan se koukuttavaa. Liikunnallisesti lahjattomana aloituskynnys oli minulle aika korkea, mutta kun edistyminen oli aluksi nopeaa ja biisejä aika hyvä valikoima, tanssiminen jaksoi viehättää yllättävän pitkään. Size of a Cow taisi olla lempibiisi, sitä jaksoin tahkota vaikka koko illan. Pistetilastoissa en koskaan loistanut, minulle itse tanssiminen oli tärkeämpää kuin sellainen sinnikäs harjoittelu, joka olisi tuottanut jatkuvaa edistymistä taidoissa.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Cerasi
Velho

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #6 : 21.Helmikuu 2008, 19:35 »

Minä olen kavereiden luona aina silloin tällöin päässyt matolle hyppimään. Alkuun oli aika kankeata, mutta aika nopeasti siihen pääsi mukaan.. Tosin nyt taas en enää pitkään aikaan ole tanssimattoilua harrastanut, joten voi olla, että olisi taas kovin tönkkö olo, jos nyt pitäisi lähteä yrittämään.

Yllättävän koukuttavaa touhua tuo todellakin on. Muutamaan kertaan on tullut harkittua, josko sitä raaskisi itselleenkin oman maton hankkia, mutta ainakin toistaiseksi rahoille on aina löytynyt muuta, tärkeämpää käyttöä. Ehkä sitten joskus.
Vehka
****

Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #7 : 25.Maaliskuu 2008, 11:33 »

Hih. Minä olen joskus laivoilla näitä pelannut, tosin se oli melko kallista lystiä. Samoin parilla festarilla on päässyt yrittämään, ja kieltämättä siinä tulee hiki, jos vähänkään nopeampaa kappaletta valitsee. Ikuisuuksiinhan nuo eivät voi muuttua vaikeammiksi, ja toisaalta jossain vaiheessa oman fysiikankin rajat tulevat vastaan, mutta siihen asti kehittyminen on kyllä kivaa.

Kieltämättä nuo ovat ihan hauskoja, ja addiktoiviakin. Olen omaakin harkinnut, mutta kun yritän materialismia välttää vähän kaikessa, niin en ajatellut sortua tässäkään.

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Moderaattori

« Vastaus #8 : 06.Syyskuu 2008, 21:21 »

Minä sain juuri viimekuussa ostettua kaksi mattoa ja pelin netistä. Täytyy snaoa, että hyvin ovat toimineet ja on kyllä ollut hyvä ostos! Ainoastaan viikon vaivannut keuhkokuume on estänyt pelaamasta, mutta pelatessa on kyllä ollut hienoa! :)
Veequa
***

Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #9 : 13.Syyskuu 2008, 11:30 »

Sen jälkeen kun pääsin lukioon ja tutustuin Tyyppeihin, olen ollut kaksissa läpi yön kestävissä tanssipelisessioissa ja pelannut Hesen Arcade-versiolla melkein joka hypäri (siis 1) jos on ylimääräistä rahaa, 2) jos ei tarvitse tehdä läksyjä/lukea kokeisiin, 3) jaksaa ylipäätään mennä hypärillä minnekään, 4) jos jaksaa pelata, mikä on noin vähintään kerran kahteen viikkoon.)
Mitään näppäimistöllä söhertämistä ei edes tueta. Bah.

En ole koukussa, mutta mukawa peli. En ole mikään hyvä, mutta täysin aloittelijoihin verrattuna aika pro. En opi nopeasti, tällä hetkellä menee se taso medium, eikä sitten paljoa muuta. Arcade on kiwempi kuin ITG, vaikka Arcadessa jos menee jalat solmuun niin niitä ei saa auki, mutta ITG:ssä ei erota ylös- ja alasnuolia.

Tuen enemmän GH:ta (vaikka olen siinäkin aika paska) kuin tanssipeliä. GH:ssa on sentään oikeeta musiikkia.
Utopia ja Xuxa ovat Ne Biisit, jotka täytyy valloittaa vielä joskus.

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Moderaattori

« Vastaus #10 : 13.Syyskuu 2008, 12:40 »

ITG:n Xuxa on kyllä ihanan pirteä. ;)

Minä kyllä erotan... tai no, ei ole koskaan tullut helpompaa versiota vastaan, ne kolikkoautomaatit millä olen pelannut  ovat olleet aivan samanlaisia...

Mutta pakko vielä sanoa; ITG:n pisteet nousisivat roimasti, jos siihen saisi lisättyä omia musiikkeja. Tai sitten siihen voi, mutta en tiedä miten. ^^' Voiko siihen?
Veequa
***

Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #11 : 14.Syyskuu 2008, 20:40 »

Kyllä siihen voi, mutta minulla ei ole aavistustakaan miten. Voin kysellä kavereilta ja informoida sitten sinulle.
Ne sanoo, että ITG:llä Dragonforcen Through Fire and Flames on ihan yhtä paha kuin GH:ssa, eli tosi paha. Joskus sitäkin pitää kokeilla.
Nih, ja Children of Bodomia olen tanssipelillä pelannut. Ankkojen kanssa. ^^

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Moderaattori

« Vastaus #12 : 18.Syyskuu 2008, 23:44 »

Se olisi mahtavaa! (Eilen oli massassakin niin kivaa että voit tehdä sen hyvää hyvyyttäsi, vaikka saat vastapalveluksenkin jos haluat... ;)  )

ITG:tä pelanneet, mitkä ovat parhaat/pahimmat kappaleet tai omat suosikkinne? Pelaatteko ihan tavallisesti vai tykkäättekö enemmän jos mukana ovat myös esimerkiksi kädet eli kolmen/neljän yhtäaikaisen nuolen kappaleita?

Minusta ne kädet on mukavaa saada mukaan. Helpoimmat käsien kanssa pelattavat ovat Bend your mind ja twilight, joissa on vaikeustaso kai se kutonen. ^^ Molemmissa ennätys muistaakseni 90%:n paremmalla puolella. ^^

Suosikkikappaleita... Xuxa ja Delirium ovat ihanan pirteitä. Samoin moni muu, mainittakoon esimerkiksi Oasis, Clockwork Genesis, Drifting away ja Utopia.

Mukava on myös se, että selkeämmin eritytmisissä kappaleissa askeleet menevät täsmälleen musiikin mukaan, minkä ainakin itse huomaan Pick me up & Tangossa ja Hip Hop Jamissa. :) Hardcore of the North on myös hieno.
Lenko
Noviisi

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #13 : 05.Joulukuu 2008, 11:13 »

Ulkona satoi räntää ja poikaset kiipeilivät seinille. Oli tylsää. Tilasin tanssimaton.

Aikaisemmin olen rajoittanut tietokonepelaamista pariin tuntiin viikossa, koska naperoilla pitää olla muuta puuhaa. Nyt Kuusi- ja kahdeksanvuotiaat pojat ovat vetäneet kolme kolmen tunnin iltasessiota ITG:tä tanssimatolla. Hiki virtaa ja hauskaa tuntuu olevan. Marras-joulukuun vesisateissa ei tanssimattopelaamiselle ole tarpeen vaatia rajoja.

Jos surkeat säät vielä rankaisevat ja ITG alkaa poikia kyllästyttää, hommaan napinnakutusolympialaiset ja taas mennään.
Sazu
Kokelas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #14 : 19.Tammikuu 2010, 06:56 »

Itse olen aiiivan koukussa tanssipeleihin, pelaan näppiksellä ja matolla. Näppiksellä olen no, keskivertoa jotain 9 jalkaa menee kun matolla vaivaiset 4-5  Epävarma
Meillä on koulussa tanssipelipistekin! (nörtti-invaasio)
Sivuja: [1]   Siirry ylös