24.Huhtikuu 2014, 21:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuvankäsittelyohjelmat  (Luettu 4638 kertaa)
Morgan Blood
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #20 : 12.Tammikuu 2009, 18:20 »

Aa, aivan. Se taitaa olla jo hieman hankalammin toteutuvissa oleva toive. Saavat ohjelmaansa muutenkin kiitettävästi kaupaksi.
tallennettu

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
Fiktiivi
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #21 : 21.Tammikuu 2009, 23:41 »

Amigan Deluxe Paint on varmaan ensimmäinen kuvankäsittelyohjelma, jota olen käyttänyt. Pistäkää paremmaksi  Näyttää kieltä Olin silloin ala-asteella en kyllä tehnyt sillä mitään erityisempää, kunhan leikin.

Nykyisin käytän valokuvien käsittelyyn Paint.Nettiä. Kätevä ohjelma kuvien säätämiseen, mutta sen ominaisuudet eivät riitä jos pitää tehdä jotain "graafista suunnittelua" eikä siinä kovin kummoisia maalaustyökalujakaan ole. Monimutkaisempiin juttuhin täytyy käyttää yliopiston Photoshoppia tai Gimppiä. Photari on näistä kätevämpi, mutta hinnaltaan sitä luokkaa että en osta.

Olen kokeillut myös pikseligrafiikan tekemistä ja siihen sopii hyvin asiaan erikoistunut ilmaisohjelma, Pixel Toolbox. Tavallisen kuvankäsittelyohjelman käyttäminen tällaiseen on ärsyttävää ajanhukkaa. (Erikoisohjelman käyttäminen on hauskempaa ajanhukkaa.)

Ars Technicassa muuten julkaistiin juuri  Gimp 2.6:n arvostelu, jossa joku ammatikseen pikseleitä pyörittelevä tyyppi testaa Gimpin käyttöä erilaisiin kuvankäsittelytehtäviin. Kiintoisaa luettavaa. Toisin kuin voisi luulla, Gimp ei saakaan murskatuomiota vaan arvostelija suhtautuu siihen tietyistä puutteista huolimatta melko positiivisesti. Pitäisi varmaan kokeilla tuota 2.6:sta ja todeta itse onko se parantunut entisestä.
tallennettu
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 25.Maaliskuu 2010, 03:19 »

Uusi Photari toimii magialla tai sitten tuo on joku pahemman luokan vedätys.
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 30.Maaliskuu 2010, 02:21 »

Vähän alkaa tuntua siltä, että mitä iloa sitä on sitten pitemmän kaavan kautta muokata? Paitsi panoraamakuvasta huomasi hieman huonoa jälkeä, monistunutta pilvenpalasta ja sellaista.

Näh, en ole täysin vaikuttunut ennen kuin niiden content aware osaa zoomata ja kääntää huoneen nurkan ympäri ja kertoa kuka siellä takana piilee.
tallennettu
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 30.Maaliskuu 2010, 03:09 »

Open source -yhteisö vastasi röhönaurulla. Johan tuo ominaisuus on ollut Gimpillä mahdollista jo pitkään, resyntherizer-pluginilla. Pitihän sillä sitten leikkiä.

Hain Wikipediasta kuvan kuumailmapalloista ja aloin ampumaan niitä alas kuin mikäkin ensimmäisen maailmansodan hävittäjä-ässä. Lopulta taivas oli tyhjä. Löydättekö missä neljä palloa oli? (vastaus)

Ja tämä siis ihan hatusta kokeilemalla.
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #25 : 30.Maaliskuu 2010, 19:32 »

Lainaus käyttäjältä: Fiktiivi
Amigan Deluxe Paint on varmaan ensimmäinen kuvankäsittelyohjelma, jota olen käyttänyt. Pistäkää paremmaksi  Näyttää kieltä

Haaste otettu vastaan. ZX Spectrumilla joskus 80/90-lukujen vaihteessa. Ohjelman nimeä on enää muista, mutta joystickillä touhu oli kyllä yhtä tuskaa.

Tuolla jo totesin, että vaikka on hyvä kynällä ja paperilla, saattaa haista pahasti tietokoneella. Vaikutelma vahvistui Amigan Deluxe Paint 4:lla...

Siihen on mun tietokoneella piirtelyt jääneet. Mutta valokuvien värejä ja turhan tummia / turhan vaaleita alueita olen joskus jälkikäteen yrittänyt parannella. Turhauttavaa touhua sekin, vaikka alueiden lassoaminen on nykysoftilla yllättävän helppoa.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
MaKo
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #26 : 30.Maaliskuu 2010, 19:47 »

Tuolla jo totesin, että vaikka on hyvä kynällä ja paperilla, saattaa haista pahasti tietokoneella.

Ratkaisun avain on piirtopöytä :) Hiiri (tai joystick... Tai näppis) ja piirtäminen eivät mahdu keskenään lauseeseen :)
tallennettu

Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow