Arisal
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #20 : 18.Elokuu 2009, 11:02 » |
|
Iron Man on paras sarjakuvafilmatisointi koskaan. Ei sarjakuvaelokuvat nyt noin huonoissa kantimissa sentään ole... Kyllä joku Watchmen tai Road to Perdition pesee kirkkaasti Iron manin... (Ensin mainitulle tosin jätän alkuhuumavaraa: Se ei välttämättä tunnukaan enää niin hyvältä useammalla katsomiskerralla, tai vuoden tai parin päästä. Watchmen on kieltämättä mainio elokuva, mutta kuten sanoit, sen "ajankesto" on vielä hienoin arvoitus. Mutta totta, itsekin pidän äärimmäisen paljon Road to Perditionista, toisaalta, en ole koskaan mieltänyt sitä "sarjakuvafilmatisoinniksi". Totta, se pohjautuu sarjakuvaan, mutta loppujenlopuksi varsin lyhykäiseen sarjaan "graphic noveleja". Enkä henkilökohtaisesti tahdo vertailla kahta varsin erityyppistä elokuvaa, Iron Man on kevyttä mutta erittäin toimivaa action-viihdettä kun taas RtP on synkkä ja vahvemmin draamaan nojaava kostotarina.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #21 : 18.Elokuu 2009, 15:44 » |
|
Road to Perdition, jos mikä, on sarjakuvaan perustuva elokuva. Ja sarjakuva, johon se perustuu, perustuu sarjakuvaan - siis mangaan Lone Wolf and the Cub. http://en.wikipedia.org/wiki/Road_to_Perdition_(comics) Loppuratkaisua oli hivenen muutettu, kuten vaikkapa Watchmenissakin. Iron Manilla oli paljon vähemmän tekemistä alkuperäisen sarjakuvan kanssa kuin RtP:lla, jos asiaa oikein tosissaan miettii.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #22 : 21.Elokuu 2009, 11:19 » |
|
Toisaalta supersankarisarjikset ja Road to Perditionit ym. ovat niin eri kastia, että ehkä tässä ei niitä pitäisikään rinnastaa... No jaa... Iron man ei kuulu edes supersankarisarjisgenressä suosikkifilmatisointeihini. Se kyllä oli katsottava enkä keksi siitä mitään suoranaista vikaa, mutta jokin tökki. Watchmenin lopun muuttamista en kyllä osaa katua. Heh... Tuli tässä taannoin katsottua töllöstä taas Constantine. Ja siitä leffasta täytyy sanoa, että vaikka muuten Constantinen hahmo olikin teurastettu, leffan loppu kuitenkin pesee kirkkaasti alkuperäisen Dangerous habits -lopetuksen. Nimittäin vaikka olisikin saanut olla vähän uskollisempi sarjiksen lopetuksen hengelle (ajatus Constantinesta myymässä sieluaan kolmelle eri raskaansarjan demonille on viehättävä) niin tällaisena se on uskottavampi kuin ajatus siitä, että miljoonia vuosia kuvioissa olleet Helvetin herrat eivät muka osaisi päättää mitä tehdä ylibookatulle sielulle... 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.Elokuu 2009, 11:37 kirjoittanut Rasimus »
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #23 : 08.Lokakuu 2011, 01:32 » |
|
Kahdeksan minuutin lopputekstit sekä minun mielestäni vähän tyhmä päivitys Afganistaniin ja nykyaikaan, mutta kaikelle ei kai voi mitään.
Yllättävän hyvä ja toimiva tämä kuitenkin oli, ja minä kyllä pidin Jeff Bridgesistä. Jotenkin se tuntuu olleen viime aikoina muutenkin kivasti pinnalla, sitä se harmaantuminen teettää, uusia karismaattisia roolimahdollisuuksia. Myös muut näytteljiävalinnat olivat varsin istuvia.
Se, mitä niin tältä kuin monelta muultakin Marvel-elokuvalta olen jäänyt kaipaamaan, on viittaukset muihin universumin asioihin. Eihän niitä sarjakuvissakaan joka sivulla ole, ja totuuden nimissä vain Hämistä olen lukenut niin paljon että uskaltaisin sanoa, että siellä ne ovat suhteellisen tavanomaisia, mutta tää elokuva ois kaivannut ilmiselvästi ainakin pariin kohtaan jonkinlaisen Herra Fantastine/Reed Richards -viittauksen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Kazeno
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hollola
|
 |
« Vastaus #24 : 17.Lokakuu 2011, 16:22 » |
|
Elokuvia katsellessani huokailen toistuville juonikuvioille ja tylsille käänteille lähes joka kerta elokuvia katsellessani, mutta siitä huolimatta Iron Man on ehdottomasti yksi lemppareistani kun leffahyllylle mennään. Downey oli mielestäni loistava valinta rooliinsa, toisaalta meitiin on aina uponnut sarkastinen dialogi jota tämäkin miekkonen rooleissaan usein edustaa. Iron Man II on tosiaan tullut jo kauppoihin asti, mutta olin todella pettynyt siihen verratessa ensimmäiseen. Koko tarina tuntui väkisin kasaan väännetyltä, ja pelkään pahaa huhutun kolmannen elokuvan puolesta. Kai useammatkin ovat tuon tempauksen nähneet? Sen sijaan joku nosti esiin synkempiä sävyjä aikaisemmassa kommentissa, ja nämä tosiaan alkavat painaa päälle toisessa, ja kuulemani mukaan entistä enemmän kolmannessa osassa. Marvelin elokuviin liittyen kuitenkin nostaisin Avengerin uudestaan esiin (dorffi maininnut aikaisemmin) esiin - tähän on viittausta jo ensimmäisestä elokuvasta, ja toisessa asia pyöri esillä osana perusjuonta. Kyseessähän siis on Marvelin hahmojen yhteinen leffa jonka trailerit kyllä löytyy tuubistakin - http://www.youtube.com/watch?v=zatgnqdIefs. Itse odotan tätä suurin toivein.  Ja pienenä extrana pätkä joka meikäläisen sai kyllä nauramaan, Iron Baby http://www.youtube.com/watch?v=SyoA4LXQco4. Myönnetään, tämä oli yksi syy miksi halusin postata tähän. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #25 : 17.Lokakuu 2011, 19:20 » |
|
Tuppaavat happanemaan nämä supersankarit jatko-osa jatko-osalta... paitsi nämä uudet Batmanit.
Sen takia kaiketi aloittavat ne alusta aina välillä. Spider-Man alkaa alusta, Teräsmies alkaa alusta...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #26 : 17.Lokakuu 2011, 20:10 » |
|
Elokuvia katsellessani huokailen toistuville juonikuvioille ja tylsille käänteille lähes joka kerta elokuvia katsellessan Mä en enää jaksa. Mä vaan hyväksyn että on n kpl tyyppitarinoita, joita toistetaan ja nautin leffojen muista piirteistä. Ikävämpää on, että erikoistehostesirkuksetkin ovat alkaneet menettää tehojaan (esim. Sucker Punch). Ja millä muulla leffat nykyään pärjäävät, jos eivät tarinalla eikä tehosteilla? Iron Man II on tosiaan tullut jo kauppoihin asti, mutta olin todella pettynyt siihen verratessa ensimmäiseen. Mä pidin oikeastaan molempia melko saman tasoisina. Iso plussa oli Mickey Rourken alkoholistin näköinen hahmo. En tosin olisi pannut pahakseni jos ajatusta siitä, että pappa-Stark oli tosiaan pettänyt ja varastanut Rourken papan työn. Ei puhtoisia sankareita (tai tässä heidän vanhempiaan) ja mustavalkoista moraalia enää nykyään jaksa. Sikäli kiitettävästi poika-Stark kuvataan leffoissaan jonkin sortin kusipäänä. Mun syy vastata tähän viestiin oli mainita, että kaksi peukkua ylös tuolle videolle =) Tuppaavat happanemaan nämä supersankarit jatko-osa jatko-osalta... paitsi nämä uudet Batmanit. Sanotaan vasta kun kolmos-Batman on oikeasti nähty  . Vähän pelottaa, mitä Banesta saadaan irti. Tähän asti on ollut realistinen lähestymistapa, joten toivottavasti venom on enemmänkin jotain PCP:n sukuista ainetta eikä mitään muskelit sekunnissa kasvattavaa supersteroidia...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.Lokakuu 2011, 20:20 kirjoittanut Rasimus »
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #27 : 18.Lokakuu 2011, 10:15 » |
|
Minua ärsytti Iron Man ykösessä eniten se "vielä isompi, mutta paha rautamies" -kuvio. Se on toki hiukan vähemmän käytetty klisee kuin "sankari menettää voimansa ja tavispahis hakkaa sitä kunnes se suuttuu" -kaava, muttei se mun mielestäni silti oikein toiminut ainakaan tuossa elokuvassa. En minä toisaalta kyllä suoraan sanoen oikein tiedä, mitä sen tilalla olisi pitänyt olla kun jo herjasin tuon voimien menettämisenkin.
Muuten I-mies oli toki ihan kelpoista supersankariviihdettä ja päähenkilö oli edes hiukan kiinnostava. Loveshittiäkään ei ollut liiaksi asti.
Kakkosleffaa en ole nähnyt.
(olisko pitänyt laittaa spoileritagi? no äh olisi, vanha leffa ja tullut telkkaristakin)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #28 : 23.Lokakuu 2012, 13:07 » |
|
Uusin Rautis (#3) on niinpal kova juttu, että trailerillakin oli traileri. Mutta tässä on nyt tietääkseni se oikea. Mukana samat naamat ja tietenkin paljon lisää ryminätä! https://www.youtube.com/watch?v=5EjG-1U3wqA
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #29 : 23.Lokakuu 2012, 13:43 » |
|
Iron Maniin on aina liittynyt huumori ja sellainen veijarimaisuus. Nyt se oli tiessään. Ainoastaan ihan lopussa veti suuta vähän hymyyn. Dark Knightin menestys synkisti kaikki muutkin supersankarit, mikä on vähän tylsää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Blackbird
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #30 : 23.Lokakuu 2012, 13:57 » |
|
Olen onnistunut jotenkin sivuuttamaan tämän. Vähän kyllä tuli The Dark Knight Risesin Bane mieleen tuosta "terroristista", lentokoneesta ja kaverin äänestä. Muutenkin traileri vaikutti tosiaan aika synkältä, kuten Narri jo totesi. Olen siis todellakin menossa katsomaan tämän. Ykkösosasta tykkäsin, kakkososa oli aika mäh, mutta jokin tässä trailerissa vetosi. Varmaan se oli tuo Robert Downey Jr...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Blackbird singing in the dead of night/ Take these broken wings and learn to fly/ All your life/ You were only waiting for this moment to arise
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #31 : 23.Lokakuu 2012, 14:00 » |
|
Njaa, synkistelyn osalta kyse voi olla vain tästä ensimmäisestä trailerista. The Avengersin tapauksessa kuitenkin nimenomaan ihasteltiin sen hieman kevyempää ja aurinkoisempaa turpajuhlamentaliteettia, ja se tienasikin biljoonia. Tai ainakin paljon. Joten sinänsä mitään syytä angstiuttaa Rautamiehen ryminöintiä ei oikeastaan pitäisi olla. Mutta toisaalta, sarjakuvahahmona I-mies ei muistaakseni ole ollut ihan reippaimman poikamaisesta "konnat ketoon" -päästä seikkailijaa koskaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #32 : 25.Lokakuu 2012, 10:00 » |
|
Itse en ole koskaan kyseistä elokuvasarjaa (onko se edes sarja?) nähnyt, mutta ainakin niin noin trailereiden perusteella vaikuttaa ihan katsomisen arvoiselta elokuvalta. En kuitenkaan usko, että jaksan mennä sitä elokuviin katsomaan, mutta jospa joskus vuokraisi... saa nyt nähdä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
|
|
NiTessine
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo / Tampere
|
 |
« Vastaus #34 : 25.Lokakuu 2012, 12:34 » |
|
Kyllähän tuossa Stark ihan trailerissa viittaa "New Yorkin tapahtumiin", eli Avengersiin. Samaa sarjaa nämä kaikki ovat.
Samaan jatkumoon kuuluvat myös Thor, Captain America: The First Avenger sekä Edward Nortonin tähdittämä The Incredible Hulk. Ovat kuulemma puuhaamassa myös jotain SHIELDin agenteista kertovaa tv-sarjaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #35 : 28.Lokakuu 2012, 14:51 » |
|
Ihan varalta mainittakoon, että Iron Manin eka rymistely nähdään tänään Nelosella 21.00 alkaen, ja toinen sitten televisioensi-illassaan viikon päästä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #36 : 28.Lokakuu 2012, 15:43 » |
|
Mitä se televisioensi-ilta oikein tarkoittaa? Olen nähnyt niin monta televisioensi-iltaelokuvaa telkusta ennen kyseistä ensi-iltaa, että alan epäillä sen olevan kanavien oma tapa sanoa, että "me ei olla tätä leffaa vielä ehditty näyttämään, vaikka kilpailevat kanavat ovat".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Blackbird
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #37 : 28.Lokakuu 2012, 16:30 » |
|
Mitä se televisioensi-ilta oikein tarkoittaa? Olen nähnyt niin monta televisioensi-iltaelokuvaa telkusta ennen kyseistä ensi-iltaa, että alan epäillä sen olevan kanavien oma tapa sanoa, että "me ei olla tätä leffaa vielä ehditty näyttämään, vaikka kilpailevat kanavat ovat".
Olen ymmärtänyt että elokuva esitetään silloin ensimmäistä kertaa ilmaisilla kanavilla. Onhan todella moni elokuva ehtinyt aina pyörimään maksullisilla kanavilla. Toisaalta ovat maksulliset kanavatkin tv-kanavia... Meille köyhille se TV-ensi-ilta on kuitenkin vasta näin jälkeen. Täytyypä tänään siis vaihtaa kanavaa kun kuntavaalit alkavat tympäistä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Blackbird singing in the dead of night/ Take these broken wings and learn to fly/ All your life/ You were only waiting for this moment to arise
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #38 : 28.Lokakuu 2012, 20:06 » |
|
Siinä se onkin. Ei mullakaan mitään maksukanavia ole, silti nää "tv-ensi-illat" ovat ennenkin telkusta tulleita. Eri kanava vain.
Tosin en kyllä pysty ihan satavarma olemaan, muisti kun on huono. Mutta aika varma että olen jonkun leffan nähnyt muutamaan otteeseen. Veikkausta on vain mistä nähty (kerran dvd:ltä, sitten kerran tai pari muualta eli töllöstä).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #39 : 29.Lokakuu 2012, 09:58 » |
|
Mitä se televisioensi-ilta oikein tarkoittaa? Tässä tapauksessa se tarkoittaa mitä Hesarin toimittaja on kuvitellut sen tarkoittavan Iron Man ykösen arvostelua kirjoittaessaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|