31.Heinäkuu 2014, 00:15 *

Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Blogiketju  (Luettu 9759 kertaa)
Maran

Asuinpaikka: Kajaani
« Vastaus #40 : 11.Tammikuu 2009, 14:45 »

Féowynille voin vain sanoa, että sitä ei tiedä ennen kuin uskaltaa kokeilla...sitähän voi aloittaa kirjoittamalla vain ihan yleisistä asioista (en miekään mitenkään paljolti omasta elämästäni kerro)...anonymiteetin säilyytäminen on helppoa, jos ei kerro kenellekään blogista, laittaa sen vain julkiseksi, jolloin kuka tahansa joka sattuu siihen törmäämään voi sitä lukea, tällöin on hyvin epätodennäköistä, että joku tuttu törmää siihen..joskus on, ainakin minusta, varsin mukavaa kuulla täysin tuntemattomien ihmisten mielipiteitä ja ajatuksia minun ajatuksista :)
Knox-setä

Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #41 : 11.Tammikuu 2009, 19:26 »

Wings Of The Ruin on blogini nimi. Siellä kirjoitan riemustani, harmistani ja muista tuntemuksistani sekä joskus jopa pohdin syvällisiäkin.

Féowynille voisin minäkin kertoa jotain. Jos koet, että vuorokaudessa on liikaa tunteja, perusta blogi ja kirjoita sinne jotain jokaisena päivänä, kun avaat tietokoneen. Se auttaa tylsistymisen kanssa ja tuntuu helpottuneelta, kun voi vuodattaa tuntemuksiaan edes johonkin.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #42 : 12.Tammikuu 2009, 04:50 »

Pidin aikoinaan julkista verkkopäiväkirjaa, johon tilitin kurjaa elämääni. En tiedä jälkikäteen ajatellen, kuinka fiksua se oli, mutta tehty mikä tehty. Jossain vaiheessa vain totesin, että elämässä vellovat asiat olivat sellaisia, etteivät ne sopineet julkiseen internettiin ja sitäpaitsi päivityksiä tuli niin kertakaikkisen harvoin, ettei niistä enää mitään koherenttia kuvaa mahtanut kenellekään lukijalle tulla.

Saatan palata tähänkin ideaan myöhemmin.

Mutta onhan minulle toki blogikin. Siellä kirjoitan kaikenlaisista hienoista asioista. Käsittelen muun muassa flakpanzereita ja dinosauruksia. Tätä raapustelen siinä hartaassa toivossa, että se voisi kiinnostaa jotakuta kerrassaan tuntematontakin.

Steelsheen
Velho

« Vastaus #43 : 01.Helmikuu 2009, 17:58 »

Mullakin on käytössä parikin blogia, tosin ne varmaan kelpaisivat paremmin nettipäiväkirja-kategoriaan, mikäli nyt saivartelemaan ruvettaisiin. En minä osaa kirjoittaa mitään viisasta ja syvällistä, joten aika paljon se on sellaista "tänään repeilin"-tyylistä huttua. Mutta mikäpä siinä. Livejournalini on hyvin pitkälti friends only, tosin mun logiikkani on ollut se, että irl-tuttuja ei huolita sitä lukemaan tai jos huolitaankin, niin hyvin tiukalla sensuurilla (ei kyllä ole ollut tunkuakaan, ilmeisesti kaverini eivät ole kovin blogiharrastuneita). Voisivat saada liikaa selville :D

Toinen, julkisempi (mutta vähän uneliaampi) paikka mulla on Vuodatuksessa, Imaginary, vaikka otsikko jotain muuta onkin. Lukeminen on varsin sallittua jos jotakuta kiinnostaa, ehkä sitä jaksaisi jopa päivittää välillä. En ole raaskinut missään vaiheessa julistaa sitä loppuneeksikaan kun olen vallan kiintynyt sivupohjaani.

Myönnettäköön, että lj on ehdoton lempparipohjani. En tosin tahdo koskaan löytää siellä haluamieni asetusten luokse, mutta kaverisivu jo yksinään on rakkauden arvoinen, ja tykkään muutenkin. Vuodatuksessakin taitaa olla nykyään joku blogienseuraamistoiminto, mihin olen periaatteessa ihan tyytyväinen, kun jostain syystä yksikään syötekirjanmerkeistäni ei enää päivity. Muilla alustoilla olevien blogien seuraaminen on siis rippusen hankalaa... Wordpressiäkin olen joskus kokeillut, mutta se ei vain ollut yhtään minun paikkani.
Xariel
Moderaattori

« Vastaus #44 : 01.Helmikuu 2009, 18:48 »

Bloggerissa toimii blogienseuraamistoiminto, ja sivulle on saatavissa erillinen lista, missä näkyvät valitsemiesi blogien uusimmat tekstit. :) Se on ihan älyttömän kätevä, koska siihen saa blogeja kaikilta alustoilta. Lisäksi on myös "tämän blogin lukijat", mutta se on vain bloggerin blogeille. :)
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #45 : 01.Helmikuu 2009, 18:58 »

L[io]vejournalista ei saa RSS-syötettä pihalle, ja se jos joku on kauheaa. Tapaan lukea ihan kaikkea – ihmisten blogeja, The Daily WTF:ää, Facebookin nootteja ja linkkejä – RSS-lukijallani, mutta LJ ei siihen taivu, sinne pitää itse kirjautua. Tokihan RSS:n kanssa pelkästään kavereille suunnatut kirjoitelmat olisivat hankalia/mahdottomia toteuttaa, mutta kun jotkut menevät kirjoittamaan jotain ihan yleistäkin asiaa sinne...

Liina

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #46 : 02.Helmikuu 2009, 16:10 »

Hmmm. Minä olen kyllä onnistunut saamaan RSS-fiidiä Livejournalista, mutta kuten itsekin sanoit, vain julkiset merkinnät tulevat läpi. Hankalaa sen selvittäminen kyllä oli.

Syötteen ongelma vaan on, että se on journalkohtainen, eli jokaisesta journalista pitää kaivaa syöte erikseen. Muistaakseni maksamalla käytöstä saa sitten syndikoitua kaverisivustaan RSS:n.

Voin kaivaa tarkemmat ohjeet asiasta, jos kiinnostaa - olettaen, ettei jotain RSS-vipua ole LJ:n pääkonttorissa käännetty yhtäkkiä off-asentoon.
Veequa

Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #47 : 17.Helmikuu 2009, 15:34 »

Minäkin tein blogin, jo vähän aikaa sitten. Ajattelin muun kirjoituksen ohella brutaalin suuresti mainostaa sitä tässä:
aistitarhuri.blogspot.com

Se on uusi ja minä olen pienen sievän kaikenruokaisen angstipalleroisuuteni ohella myöskin uusi käyttämään ja kirjoittamaan mitään blogeja. Sillä ei siis ole mitään tietynlaisia juuria tai sitä oikeaa tyyliä vielä, joskin kehitystä on havaittavissa. Jos joskus kuitenkiin liikaa kangistun kaavoihin, ajattelin irroitella hieman.

Tähän mennessä blogini on toiminut pääasiassa tavallisen elämäni ja kaikenlaista projektieni etenemisen kirjaamisena. En pyri kauniiseen tai hullunkuriseen kieleen enkä mielenkiintoisuuteen, blogini on ehkäpä enemmänkin ihmisille jotka jo tunnen, ja ihmisille, jotka haluavat tuntea minut paremmin. Minulle blogi on paikka, jonne listaan projektini, kerron kuinka ne etenevät, näytän Postcrossing-korttitaiteiluni ja 100 theme challengeni sekä kertoilen joskus elämäntapa-ajattelustani. Joskus vielä, joskus lähiaikoina, ajattelin kirjoittaa jonoista. Ne on ovat aivan ihanan raivostuttavia lemmikkejä.

Jah juh, bloggaaminen on kivaa. Itseasiassa oma bloggaaminen lähti ihan siitä, kun huomasin seuraavani yli 20 blogia aktiivisepäaktiivisesti. Ajattelin sitten hankkia jostakin paikan, joka oikeasti seuraisi milloin ne päivittyvät (minä mikään tietokonenörtti ole, joku RSS-feed, täh?). Kaikkein viimeisimpänä halusin kirjoittaa blogia, sehän on kauheata massavirtaa pöh! Siihen se nyt kuitenkin päätyi. Ja vaikka kuinka yritin tehdä siitä valtavirrasta poikkeavaa blogia, no, ei se nyt oikein onnistunut. Ei se oikeastaan haittaakaan, ei tarvitse olla pakkomielenkiintoinen tai pakkohauska, voi olla ihan vain oma itsensä 36 projekteineen päivineen.

Blogini näyttää päivittyilevän noin kerran kahdessa viikossa tai harvemmin. Mitään erityistä säännöllistä päivitysaikaa sillä ei ole, enhän minä sellaisia jaksaisi, mutta yleisesti pätevä sääntö on, että kun minua ruoskii tai tulee inspis tai lähetän postcrossing-kortin tai oivallan niin kirjoitan. Ei sinne ihan kaikkea kuitenkaan aina jaksa.

Tämä oli siis mainosviesti. Mene lukemaan blogiani, hus!

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Apsup

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #48 : 17.Helmikuu 2009, 22:34 »

Minulla on kaksi blogia. En tosin kirjoita kumpaankaan erityisen aktiivisesti, mutta päätimpä silti mainita nämä.
Ensimmäinen sijaitsee pikkutunneilla.comin sivuilla. Suora linkki blogiin. Tuonne kirjoittelen jos haluan kirjoittaa suomeksi, tai haluan kirjoittaa aiheesta, joka ei mielestäni sovi toisen blogini aihepiiriin.

Toinen blogini linkki. On englanniksi ja keskittynyt "nörtteihin" asioihin, kuten videopeleihin tai internetin kummallisuuksiin.
kitu

Asuinpaikka: Ikisumumetsä, Valuen torni
« Vastaus #49 : 22.Helmikuu 2009, 18:55 »

Mun blogini on tässä. Mietteiden kaatopaikka ja sen sellaista. Paikka, jonne puran pahan mielen tai kerron hyvän tuulen salat. Yleistä höpinää ja tarinoitani, jos saan aikaiseksi.

Olen harkinnut kauan blogin aloittamista ja tuolta se nyt sitten näyttää. Saa nähdä kuinka kauan jaksan sitä pitää.
Liina

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #50 : 25.Helmikuu 2009, 09:16 »

Minäkin tulen kaapista.

Kirjoitan kirjablogia osoitteessa http://sivukirjasto.blogspot.com/. Sieltä ei löydy yhtäkään asiallista kirja-arvostelua, pelkkää fiilistelyä luetusta vain.
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #51 : 07.Maaliskuu 2009, 19:56 »

Joo, tulihan sitä viimein hankittua oma blogi. Se ei ole kovin ahkeran työn alla, mutta varmaan pian sitä päivittelen.

Elämää, ei sen enempää on blogini nimi. Siellä saatan joskus jopa pohdiskella syvällisiä arjen pienistä asioista, julkaista tekstejäni ja sitä rataa... Toivottavasti pidätte!

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Morgan Blood

Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #52 : 11.Maaliskuu 2009, 00:48 »

Niin, omaanhan toki minäkin blogi!

http://morganius.blogspot.com/ on tuo sisällöltään epämääräisen määräinen hajatuskokoelma.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
migael
Kokelas

« Vastaus #53 : 14.Maaliskuu 2009, 21:24 »

Minulla on kaksi blogia. Toinen päiväkirja-tyylinen johon pääsee vain ystäväni ja yleinen ostelua.vuodatus.net, johon kirjoittelen kirjahankinnoistani ja pienimuotoista arviota lukemistani kirjoista.

Blogin pitäminen on aika hauskaa. Tämä on minulle vielä uutta ja jaksan innostua jo yhdenkin ihmisen vierailusta blogissani (vaikka kukaan ei ole kommentoinut mitään Surullinen). Blogin kirjoittamisessa hienointa on se,että kirjoittaessa tulee pohtineeksi asioita syvällisemmin, sillä normaalisti ei tule paljoa ajatelleeksi joka päiväisiä asioita mutta kirjoittaessa täytyy istahtaa hetkeksi ja sen vaikutus aivotoiminnalle on aika lailla positiivinen.
Illusion

Asuinpaikka: Somero
« Vastaus #54 : 18.Maaliskuu 2009, 18:36 »

Hm. Kyllä, onhan minulla blogi, mutta siihen on oikeastaan tullut kirjoitettua vasta yksi viesti, joka on noin viikon takaa. Sitä ei löydy googlettamalla, eli näyn nyt jakelevan osoitetta vähän kaikkialle.
 Eli, osoite on www.mermaidseira.blogit.fi, nimi on oikeastaan Orange Pearl Voice!. Jotkut ehkä tajusivatkin, että olen aikamoinen Mermaid Melody -fani. Alaotsikko saattaa kuulostaa jännältä tai jopa kauniilta, mutta blogimerkintä on oikeastaan aika ärtynyt. Eli aika huono balanssi. Kommentoida saa.
sannapallo

Asuinpaikka: Hollola
« Vastaus #55 : 22.Helmikuu 2011, 18:55 »

Olen kurja ja mainostan.

Oon siis blogittanu kohta kolme vuotta mut ny viimesen vuoden aikana on ollu vaikeuksia pitää intoa yllä. Alotin tänään blogini viimeisen kerran alusta, ja se löytyy tästä osoitteesta:

Saa lukea jos vain tahtoo ^^
Diara

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #56 : 22.Helmikuu 2011, 20:10 »

Oma blogini löytyy osoitteesta http://elisa-newlife.blogspot.com Olen sinne kirjoitellut reilun kuukauden verran aina vähän siitä, mitä mielessä sattuu pyörimään. Tällä hetkellä jutut ovat olleet aika vakavia, lähinnä menneisyydestäni, mutta nyt alkaa valoisampi puoli näkyä. Tämä on jo toinen blogini, ensimmäistä pidin asuessani Lontoossa. Tuokin blogi löytyy blogspotista ja profiilissani on sinne linkki, mutta kun en enää sitä päivittele, niin en viitsi sitä tähän laittaa. Saa käydä lukemassa ja mielellään kommantoimassakin, lukijaksi saa myös liittyä mikäli siltä tuntuu.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Kirjamieli
Kokelas

« Vastaus #57 : 23.Helmikuu 2011, 08:57 »

Kappas, täällä on tällainen ketju. Pitää siis vähän mainostaa Kirjamielellä-blogiani.  Iskee silmää
Olen pitänyt kirjablogia nyt reilut 1,5 vuotta. Kirjoitan sinne kirja-arvosteluja vähän kaikenlaisista kirjoista, mutta spefi taitaa olla eniten edustettuna. Tosin on siellä arvioita myös tietokirjoistakin ja yleisempiä kirjallisuuteen liittyviä postauksia. Blogi löytyy täältä: http://kirjamieli.blogspot.com/
Nafisan
Kriitikko

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #58 : 10.Toukokuu 2011, 03:17 »

Kirjamielellä blogiin olen jopa pari kertaa törmännytkin, viimeksi tänään kun kirjoitin ensimmäisen kirja-arvioinnin (vihaan sanaa arvostelu, se on jotenkin niin negatiivinen) omaan kirjablogiini. Yöpöydän kirjat, teidänkin eteenne kannettuna. Tosiaankin, vasta ensimmäinen kirja siellä, mutta pian varmaan saan sinne lisääkin.
« Viimeksi muokattu: 05.Heinäkuu 2011, 22:03 kirjoittanut Nafisan » tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Q_Black

Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #59 : 17.Toukokuu 2011, 20:50 »

Olen niin katkera joillekin tekniikan ihmelapsille, jotka osaavat taikoa omat kotisivut alusta asti itse. Minulla olisi paljon visioita, mutta en niitä osaa toteuttaa. Rakentelin siis Vuodatukseen oman sivun, johon olen listannut lukemiani kirjoja. Fantasiaa siis siellä jonkun verran. Tein sarjoille omat sivut, joissa näkyy ilmestyneet ja ilmestyvät kirjat. Lisäksi siellä on linkkejä fanisivustoille jne. Sellaiset aika yksinkertaiset sivut, mutta niitä väkerrellessä ainakin saa aikansa kulumaan. Se on kivaa hommaa :)

Käy katselemassa, jos kiinnostaapi!

“What i want, i take” (Zsadist, LA)
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry ylös