16.Tammikuu 2017, 14:51 *

Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Laulu hautajaisiisi/laulu kuolinhetkelle  (Luettu 29583 kertaa)
korpinaava
Kirjailija

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #60 : 19.Tammikuu 2009, 15:49 »

Anathema - Lost control
Nämä masisbiisit saattavat olla ihan oikeasti vaarallisia.
Murzim

Asuinpaikka: Jkl
« Vastaus #61 : 20.Tammikuu 2009, 20:50 »

Jokin omituinen mielenkierous saa valitsemaan Elton Johnin I'm Still StandingIskee silmää Siinäpä saattoväki miettii.  Cool
Magister Navis

Asuinpaikka: Arctopolis
« Vastaus #62 : 23.Tammikuu 2009, 22:03 »

Valitsisin tietenkin maailman koskettavimman kappaleen eli Leevi & the Leavingsin Matkalla Omiin Hautajaisiin. Ainoa biisi, joka on saanut minut itkemään (tapahtui päivänä jolloin kuulin Sundqvistin kuolemasta), ja saa vieläkin palan kurkkuun. Kappale löytyy bändin viimeiseksi jääneeltä levyltä Hopeahääpäivä. Taisi Gösta aavistaa jotain, kun biisin teki...

Queenin Who Wants to Live Forever kuuluisi myös monttubileideni soundtrackiin.
Hazuu

Asuinpaikka: Siellä missä on Eläinpuisto
« Vastaus #63 : 24.Tammikuu 2009, 09:36 »

Bathoryn Satan my Master.
No ei tietenkää.
Jos tosissaan ollaan, ni Burzumin Móti Ragnarokum olis aika täydellinen pimputtelu sinne taustalle, tai sitten Arch Enemyn Snow Bound ois kanssa aika koskettava vingutus.
Jehudiel
***

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #64 : 04.Heinäkuu 2010, 14:36 »

Maija Vilkkumaan Lottovoitto voisi tuoda sopivan kontrastin... No ei. Enhän mie misantrooppi ole. Vitsi vitsinä. Hymyilee

Ja loppujen lopuksi sitten myös totta kai ja tietenkin tämä.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
The Fantasy
Kokelas

« Vastaus #65 : 30.Heinäkuu 2010, 18:43 »

Jajaa. No Kuolin hetkelläni haluaisin kulla Iron Maidenin The Trooperin. UP THE FUCKING IRONS!!!!!

You take my life but I'll take yours too
You fire your musket but I run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back.

The bugle sounds - the charge begins
But on this battlefield no one wins
The smell of acrid smoke and horses breath
As I plunge on into certain death.

O-o-o-o-o-o-o-o-ohhh!

The horse he sweats with fear - we break to run
The mighty roar of the Russian guns
And as we race towards the human wall
The screams of pain as my comrades fall.

We hurdle bodies that lay on the ground
And the Russians fire another round
We get so near yet so far away
We won't live to fight another day.

O-o-o-o-o-o-o-o-ohhh!

We get so close near enough to fight
When a Russian gets me in his sights
He pulls the trigger and I feel the blow
A burst of rounds take my horse below.

And as I lay there gazing at the sky
My body's numb and my throat is dry
And as I lay forgotten and alone
Without a tear I draw my parting groan.

O-o-o-o-o-o-o-o-ohhh!

Shittehen hautajaisissa pelästytän kaikki mummot kappaleilla:

Lamb of God - Laid to Rest
Doom Unit - Killing Time
Sotajumala - Kuolemanpalvelus
Venom - Black Metal/Metal Black
Venom - Hell

Ja sitten haluaisin muuten vaan nämä:

Iron Maiden - Revelations, FLIGHT 666-livealbumilta
Gojira - Vacuity
Rhapsody of Fire - A New Saga Begins
Rhapsody of Fire - Power of the Dragonflame
Gojira - Where Dragons Dwell

Ja sitten olisin kiitollinen että Bruce Dickinson nousisi haudasta (koska hän on varmasti kuollut kun minä kuolen) ja tulisi laulamaan Tears of Dragonsin.

Osittain tämä siis on totta. Haluaisin kaikki nuo kappaleet hautajaisiini/kuolinvuoteelleni mutten sillä keertaa pelästyttäisi mummoja.
Raimu

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #66 : 31.Heinäkuu 2010, 15:39 »

Olen niin klišee, että valitsisin varmastikin Joy Divisionin Decadesin. Tai ehkä Ultravoxin Just for a Momentin.

I love you for the books you read
krakken

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #67 : 31.Heinäkuu 2010, 19:07 »

Jatketaanpa kuluneella: hautajaisissa voisi soida vanha kunnon Pachelbel. Tai no, ehkä sittenkin jotain hieman minimalistisempaa, utuista klassista kitaraa vaikkapa. Arvokkaissa puitteissa tämä tapahtuma yhtä kaikki.

Toinen vakiovalinta tähän olisi tietysti Tapsa Rautavaaran "On aivan sama", mutta ehkä jätän sen suosiolla käyttämättä.

Kuolinhetki on kiperämpi kysymys. Olosuhteita ja muitakin tekijöitä on niin vaikea edes teoriassa kuvitella. Jokin Chopinin nokturno voisi rauhoittaa mielen joten valinta menee siihen suuntaan.
Hyppymiina
Noviisi

« Vastaus #68 : 15.Elokuu 2010, 16:36 »

Mie haluisin mieluusti jotain hillittyä ja lo-fi saundista kaunista rokkia. Sigur Rossia, Monoa, Joose Keskitaloa tai vaikka Tuomari Nurmiota. Hevimmältä osastolta Mana Mana ois aika tiukka. Myös virsi voitaisiin veisata. Mieluusti vain hiema normaalia tyylitauisemmalla kokoonpanolla tai sitten yhtenä kuorona ilman säestystä. Myös ihan pelkkä luonnonäänien kuuntelu voisi olla mukavaa.

Jatkobileissä sitten voitaisiin kunnon heviä kuunnella.

Jos biisejä pitäisi niin tässä ois:
Sigur Ros - Glosoli
Mono - Burial At the Sea
Paavoharju & Joose Keskitalo - Laulu laakson kukista
Bonnie 'Prince' Billy - Nomadic Revery
The Fantasy
Kokelas

« Vastaus #69 : 24.Elokuu 2010, 18:56 »

Juu, no onhan tämä(kin) aika iloinen juu... Stam1nan VLP.
Malwina

Asuinpaikka: Kallio, Helsinki
« Vastaus #70 : 13.Helmikuu 2011, 14:12 »

No ehdottomasti Motörhead:in Killed By Death.

Kuolen toki siinä missä muutkin, mutta hautajaisia en tosiaankaan halua.
Paras vaihtoehto olisi puntit jalkoihin ja kalanruoaksi -mutta laitontahan se on- joten tuhkaksi vaan ja mereen.
Flyingisland

Asuinpaikka: Alavus
« Vastaus #71 : 13.Helmikuu 2011, 19:48 »

Hmm...  Myönnettäköön, etten ole asiaa ennemmin oikein miettinyt, mutta näin hetken ajattelun jälkeen mieleen nousee
La Valse d'Amelie
Tämä kappale ehkäpä juuri sille kuolinhetkelle. Kaunis, samanaikaisesti surullinen ja toisaalta iloinen. Eräs ystäväni osaa soittaa tämän todella kauniisti, joten ehkäpä pyydän sitä häneltä, kun sen aika tulee.

Hautajaisissa... virsiä lähinnä, luulisin. Herra kädelläsi on yksi niistä joista pidän ja ehkä myöskin vähemmän tunnettu Ken tuonen valtaa karttaa voi? ja sen kaksi ensimmäistä säkeistöä:

Ken tuonen valtaa karttaa voi?
Se kaikki kerran kohtaa.
Sen synti turmaksemme toi,
se meidät hautaan johtaa.
Suo, rakas Vapahtajamme,

On lähdön hetki saapuva,
se kaikki kohtaa kerran.
Vaan milloin, millä tavalla,
se tiedossa on Herran.

On monia klassisia kappaleita, jotka myös sopisivat niin hautajaisiin kuin kuolinhetkellekin, Mozartin Requiem, sekä Johann Pachelbelin Canon in D Major näistä jo ainakin mainittuna.

"Likest thou jelly within thy doughnut?"
Diara

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #72 : 14.Helmikuu 2011, 17:26 »

Vielä en ole ajatellut omia hautajaisiani, mutta sukulaisten kyllä. Olemme siskojeni kanssa sukumme musikaalisimmat ihmiset, joten meitä on pyydetty esiintymään tilaisuuteen jos toiseenkin. Jostain syystä hautajaisissa on tullut soitettua eniten.

Ensimmäisissä kolmissa sukuni hautajaisissa soitimme Armas Järnefeltin Berceusen. Minä soitin soolot sellolla, pikkusiskoni lisä-ääntä viululla ja isosiskoni säesti pianolla. Sovituksen teki sellonopettajani. Soitimme sen ensimmäisen kerran isäni mummon hautajaisissa, jossa myös lauloimme virren, jonka isotätini oli sanoittanut (hänen sanoittamiaan virsiä löytyy useita virsikirjasta) tätä tilaisuutta varten. Setäni kuollessa viime syksynä siskoni soittivat saman kappaleen (olin itse sairaana, joten en päässyt hautajaisiin, tarkoituksena oli soittaa kolmestaan). Yleisö oli sama, sillä molemmat olivat isäni puolelta sukua, mutta hautajaisten välissä oli 5 vuotta, joten kukaan ei tainnut kappaletta muistaa. Kolmea viikkoa myöhemmin soitimme kappaleen kolmestaan isoisäni hautajaisissa. Taas kerran oli kyseessä isän sukulainen ja nyt kaikki muistivat kappaleen. Meille tosin annettiin anteeksi saman kipaleen soitto, sillä varoitusaika oli todella lyhyt.

Olemme jo sopineet uuden hautajaiskappaleen, sillä emme enää voi soittaa samaa isän puolen hautajaisissa. Uusi tulee olemaan Irinan Jälki, jonka pikkusiskoni laulaa mikäli pystyy seisomaan arkun vieressä ja saamaan ääntä ulos, ja minä isosiskoni kanssa säestän. Teemme itse sovituksen ja joudumme muuttamaan sanoitusta vähän, sillä uskonnollinen sukuni tuskin pitää kohdasta "Voiko rukouskaan ketään auttaa"

Isäni kertoi meille jo vuosia sitten, että hän haluaa meidän soittavan hänen hautajaisissaan Jethro Tullin Slow Marching Bandin. Tuo kappale on siis varattu yksinoikeudella hänelle. Kiitos isälle aikaisesta ilmoituksesta, emme kukaan pystyneet vuosiin kuuntelemaan kappaletta ilman kyyneleitä, mielikuva meistä soittamassa sitä isälle oli liian voimakas.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #73 : 15.Helmikuu 2011, 10:04 »

Hippasen verran aurinkoinen aihe teillä täällä. Mutta näin parahultaisesti ryssän h---vetin kylmänä päivänä menköön samaan hintaan.

Kuolemisen osalta en välittäisi kovin pitkiä eepoksia kuunnella. Valitsen siis siihen J.G. Thirlwellin Scrapping Foetus Off The Wheel -nimikkeellä klassikkoalbumille Nail taituroiman ratkiriemukkaan rallin !. Kesto on käsivaralla mitaten muistaakseni 3 sekuntia. Siinä on aivan tarpeeksi.

Hautajaisiin kaivataan jotain hieman pidempikestoista, jotta saadaan trampattua kuopalle ja arkku multiin. Siihen sopii siis kukaties Univers Zeron The Funeral Plain albumilta Heatwave. Nimestään huolimatta kyseinen 20-minuuttinen teos ei käsittele hautajaisia, mutta tunnelma on muuten suhteellisen kohdallaan. Lisäksi tietty marssintapaisuus auttaa hautajaissaattoa rytmittämään samaan kaikuun askelten.
Piru Naiseksi
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #74 : 15.Helmikuu 2011, 11:59 »

Pohdin, onko minun soveliasta lähettää kommenttini, onhan oma toiveeni kuolintavastani melkoisen sopimaton. (En tarkalleen yksilöi sitä, mainitsenpa vain, että itsemurhasta ei ole kyse...)
Kuolinhetkelläni toivoisin siis kuulevani linnunlaulua livenä, aitojen esittäjien äänentuottimista. Tätä viserrystä säestäkööt iloiset ihmisäänet ja tekniikan kautta välittyvä tuonaikainen moderni musiikki - mieluimmin hevirokkia. Älkööt nämä ihmisperäiset äänet silti peittäkö em. linnunlaulua...
Hautajaisissani ei tulla soittamaan mitään, niitä ei edes vietetä... häivähti ajatus: Katri-Helenan levyttämä ´Mun sydämeni tänne jää` olisi mukava kuulla välitilaisolentona jossain näkymättömissä. Mutta tuota samaista kappaletta haluan kuulla vuosittain tietyssä muussa tilanteessa...
korpinaava
Kirjailija

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #75 : 22.Maaliskuu 2013, 00:12 »

Tää aihe on kuollu pystyyn, joten pientä tekohengitystä. Kunnon härdelli pystyyn kun meitsiä viedään kuoppaan mätänemään. Saksalaiset osaa tunteilla näissä elämän ja kuoleman juhlissa. Vaikka olishan se tuhkauurna sillai siisti ja helppo ratkaisu.

BloodyTears

Asuinpaikka: Kaapissasi
« Vastaus #76 : 23.Syyskuu 2013, 01:24 »

Keksin heti parikin biisiä, joita tahtoisin hautajaisissani soitettvan. Toisaalta olen vielä niin nuori, että toivon ettei lusikan nurkkaan heittämisen aika tule vielä vähään aikaan.

Ensiksi ajattelin että kuolin hetkelläni voisi soida Sixx A:M This Is Gonna Hurt
 Listen up listen up
 There's a devil in the church
 Got a bullet in the chamber
 And this is gonna hurt
 Let it out let it out
 You can scream and you can shout
 Keep your secrets in the shadows and you'll be sorry

Ja sitten itse hautajisissa soitettavaa biisiä en nyt osaa päättää, vaikka periaatteessa minulla olisi montakin hyvää vaihtoehtoa. Mutta tuo ensimmäinen biisi jota ehdotin, sopii mielestäni loistavasti myös itse siunaustilaisuuteen. Olen aina ollut ironian ystävä, (vaikken sitä välttämättä aina tunnistakkaan.) Ja toisi kivan pikantin lisä mausteen tilaisuuteen, kun ottaa huomioon että olen eronnut kirkosta.

- BT

Teit sitten niin tai näin, aina jokin on väärinpäin.
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös