29.Heinäkuu 2014, 23:52 *

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Poikkeava seksuaalisuus fantasiakirjallisuudessa  (Luettu 6520 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #40 : 12.Elokuu 2011, 09:38 »

Onko moisia homoromanssikirjoja myös suomeksi? Ja ovatko ne aina miestenvälisiä vai sekaisesti molempia?

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #41 : 12.Elokuu 2011, 09:56 »

En ole suomeksi törmännyt. Ne englanninkieliset, joita olen lukenut, ovat olleet miestenvälisiä (mutta niitähän minä etsinkin). Näppituntumalta arvelisin, että suomennoksia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut, koska laji on liian vähän tunnettu, eikä sellaista yksittäistä myyntimenestystä ole tullut, joka olisi saanut suomalaiset kustantajat kiinnostumaan. Suurin osa noista kun ei ole kirjallisesti kovin kummoisia. Librarything ei ole oikein omiaan muun kuin englanninkielisen kirjallisuuden haravointiin, muuten sinne voisi syöttää jonkun finnish-queer-fantasy-tagmashin ja katsoa mitä löytyy.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #42 : 01.Huhtikuu 2012, 11:25 »

Luin Jay Bellin The Cat in the Cradle -kirjan ja pidin siitä aika paljon. Se oli mielenkiintoinen kirja, koska se oli tavallaan aikuisille kirjoitettu young adult -kirja. Sitä voi kutsua myös aikuisten saduksi, koska muutamissa kohtauksissa oli satumainen tunnelma.

The Cat in the Cradle kertoi Dylanista, joka joutui pakenemaan kotoaan, koska tuntematon tappaja murhasi Oligarkkeja, jotka käyttivät voimakasta taikuutta loka-kristallien avulla. Dylan löysi turvapaikan Tyjinnin luota ja alkoi vähitellen ihastua häneen. Kirjailija kirjoitti aika raikkaasti Dylanin ongelmista ja tunteista.

Kirjassa olleet piirrokset olivat hienoja.

Englanninkieliseltä puolelta löytyy pidempi arvostelu.
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös