|
Jussi
|
 |
« Vastaus #20 : 22.Syyskuu 2008, 17:08 » |
|
Sarjan kolmoskausi käynnistyy Subilla ensi tammikuussa, kun 2. kausi on näytetty kokonaan uusintana. Asiaan saatiin vastaus Subin foorumilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nathaniel
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hobitinkolo
|
 |
« Vastaus #21 : 28.Syyskuu 2008, 00:12 » |
|
Voi vitsi tälle onkin jo topic Risingissa. Ehdin jo haaveilla saavani aloittaa semmoisen itse... Supernatural... tämä nyt on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, mutta minä julistan tämän sarjan ehdottomaksi parhaaksi tv-ohjelmaksi sitten X-filesin. Supernatural on semmoinen sarja jota jaksaa katsoa vaikka koko lauantai-päivän aamusta iltaan. Ja kun jaksot loppuu aloitan heti alusta! :D Noh, kaipa tätä ylistystä pitää perustellakin. Ensinnäkin sarjassa on loistava juoni. Veljekset Sam ja Dean kiertävät amerikkaa taistellen kaikenlaisia yliluonnollisia pahiksia vastaan, etsien isäänsä ja yrittäen selvittää mitä heidän äidilleen tapahtui. Jo tämä alkuasetelma liimaa telkun ääreen, ja joka kerta kun jotain uutta paljastetaan ja juoni syvenee janoni vain kasvaa enkä malta odottaa seuraavaa jaksoa että saisin tietää lisää. Viimeksi tuntui tältä kun katselin X-filesia. Sarjassa käsitellään tuttuja legendoja ja kauhutarinoita, mutta myös täysin originaalejakin ideoita. Esimerkkinä mainittakoon Colt jolla voi tappaa niin demonin kuin minkä tahansa muunkin yliluonnollisen otuksen joka on tavallisesti immuuni luodeille. Sarjan päähenkilöt ovat erittäin rakastettavia. Sarjaa seuratessa alkaa todella välittää veljesten kohtalosta ja haluaa tietää kuinka heille käy. Samin ja Deanin välistä suhdetta on yhtä mielenkiintoista seurata kuin hirviöjahtiakin. Roolit on myös näytelty niin hyvin että voisi melkein uskoa että näyttelijät ovat oikeasti veljeksiä. Supernatural on pääasiassa tunnelmaltaan hyvin synkkä, mutta sarjassa on myös loistavaa huumoria. Samin ja Deanin jutuille ei vain voi olla nauramatta. Sarja ei ole varsinaisesti pelottava, mutta paikoin hyvinkin tiivistunnelmainen. Jännitystä riittää alusta loppuun, ja tuotantokausien viimeisillä jaksoilla on tapana päättyä mahdottoman ilkeästi. Erityisesti 3. kauden lopussa teki mieli hypätä sohvalta ja huutaa "Ei tässä näin voi käydä!!!" En spoilaa mitä tapahtui, saatte itse katsoa. Sanon vain että se oli dramaattisin ja surullisin loppu mitä olen missään tv-sarjassa nähnyt. Olen katsonut kaikki jaksot mitä tähän mennessä on julkaistu. Kaudet 1 ja 2 löytyy DVD boxina ja kohta on kolmaskin kunhan opintotuki tulee.  Amerikassa on juuri alkanut 4. kausi ja olen netistä lataillut 2 ensimmäistä jaksoa. Joka viikko on tuskaa kun pitää odottaa seuraavaa jaksoa. Suosittelen tätä sarjaa ihan ehdottomasti ihan jokaiselle joka pitää kaikenlaisesta yliluonnollisesta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Raccoon
|
 |
« Vastaus #22 : 29.Syyskuu 2008, 15:31 » |
|
Huomautan nyt tähän väliin, että ei mainostella noita netistä latailuja, ellei sitten puhuta ihan oikeasti laillisesta puuhasta, mistä kyllä yleensä ei ole kyse.
Jatkakaa
Rac-eno
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nathaniel
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hobitinkolo
|
 |
« Vastaus #23 : 29.Syyskuu 2008, 18:04 » |
|
No minä nyt kuitenkin ostan ne kaikki DVDnä ihan laillisesti heti kun boxi tulee myyntiin. Haluan vain katsoa uudet jaksot niin pian kuin mahdollista 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #24 : 12.Marraskuu 2008, 15:49 » |
|
Sarjan kolmoskausi käynnistyy Subilla ensi tammikuussa, kun 2. kausi on näytetty kokonaan uusintana. Sub muutti mielensä, uusimman vastauksen mukaan kolmas kausi alkaakin vasta huhtikuussa: Hei!
Supernaturalin uudet jaksot alkavat tosiaan huhtikuussa. Pitääpä korjata virheelliset tiedot!
Neljäs kausikin on tulossa aikanaan, mutta ajankohdasta ei ole vielä tietoa! Ilmoitellaan kun tiedetään. Aiempi vastaus jatkumisesta tammikuussa oli "virheellinen tieto".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Gwer
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Maapallo?
|
 |
« Vastaus #25 : 03.Huhtikuu 2009, 13:01 » |
|
Lainaus Subtv:n sivuilta:
Uudet kolmannen kauden jaksot alkavat to 23.4. klo 23.15
Jes, vihdoin!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mrixna
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: TiDiTamTaraTam
|
 |
« Vastaus #26 : 07.Huhtikuu 2009, 17:18 » |
|
Lainaus Subtv:n sivuilta:
Uudet kolmannen kauden jaksot alkavat to 23.4. klo 23.15
Jes, vihdoin!!
23.15? Noh.. onneksi ei enää ole koulua, joten valvominen ilman tunnontuskia käy helposti! Olisin kuvitellut, että uusien jaksojen näyttämistä aikaistettaisiin, mutta näyttääkin siis pysyvän nyt "omalla" paikallaan. Se ensimmäinen kausihan näytettiin silloin josku jo klo 21.00 maanantaisin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Myste
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Lahti
|
 |
« Vastaus #27 : 11.Huhtikuu 2009, 23:10 » |
|
Aivan loistava sarja! Yksi tämän hetken suosikkisarjoistani.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #28 : 18.Toukokuu 2009, 19:29 » |
|
Kuvittelenko mä vaan, vai paraneeko tämä sarja edetessään? Ensimmäinen tuotankokausi on vielä helppo unohtaa pelkkänä viikon monsterin lahtajaisena, mutta toisella tuotantokaudella juonet monimutkaistuivat, ja nyt viime jakso antaa jo lupauksia monisyisyydestä demonien persoonallisuudessa ja motiiveissa (vaikka ei olekaan mitään sellaista, mitä ei olisi jo Sandmaneista ja Hellblazereista sekä lukemattomista kirjoista luettua - mutta tv:ssä aika uutta juttua  )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Xandra
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jyväskylä
|
 |
« Vastaus #29 : 18.Toukokuu 2009, 21:48 » |
|
Oi voi voi kun harmittaa tuon kolmannen kauden esitysajankohta  Näin keväisin on muutenkin niin väsynyt ettei kyllä pysty tuohon aikaan telkan ääressä nuokkumaan jos vielä pitäisi kouluun/töihin aamulla jaksaa raahautua. Niin että uusintoja odotellessa tai sitten pitää vaan sortua laittomuuksiin. Muoks: Ja ei mulla ei ole digiboxia lainkaan tallentavasta puhumattakaan. Vain tuo digitelkku eikä muuta ole tällä rahatilanteella tulossakaan.  Kun olisikin se tallentava digiboxi..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.Toukokuu 2009, 01:44 kirjoittanut Xandra »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #30 : 20.Toukokuu 2009, 19:32 » |
|
Vielä löytyy joku, jolla ei ole tallentavaa digiboksia?  Mä oon tehnyt sellasen periaatepäätöksen, että onhan tuokin sarja dvd:llä hankittava. Ekan tuotantokauden olisin ehkä voinut jättää väliin, mutta kun ei oikein kantti kestä kerätä sarjaa ns. keskeltä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #31 : 24.Toukokuu 2009, 19:01 » |
|
Joo, tosiaan jaksot tuntuvat käyvän jakso jaksolta paremmiksi. :D Jotkut ovat minusta sitä perusjakson pelottavuusastetta, mutta esimerkiksi parin viikon takainen vaihdokasjakso sai minut oikeasti säikkymään... huh, oli se sitten karmea.
Joo, meiltä löytyy tallentava ja siksi tätä voin katsoakin. Mutta oikeastaan myöhäinen esitysaika on aika osuva, kun minäkin säikyn. Pikkuisillehan tuo ei todellakaan ole. :) Ja kaudet hankin varmasti, kunhan saan aikaiseksi. ^^
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valkyrie
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #32 : 15.Kesäkuu 2009, 02:04 » |
|
ham, katsoin pitkästä aikaa supernaturalin, ja oli niin kamala jakso, että pakko tulla tännekin siitä puhumaan! No, siinä oli oikein mukava jouluspesiaali, ja siinä oli sitten jouluaiheinen "paha"henki kyseessä. Aluksi tämä paha mörkö vei perheen.. Oliko se nyt isoisän joulupukki puvussa, ja sitten tulivat pojat paikalle, ja Sam alkoi muistelemaan vanhoja joulujaan.. (oli aika surullisia jouluja pojlla näin sivumennen, Dean oli mukavan kovis jo silloin n.n) Kuitenkin Sam opetti Deanille, että joulu oli vanha pakanallinen pyhä, ja Sam huomasi, että joulukransseissa oli epätavallisen kalliin puun/kasvin oksia, jotka eräs mummeli oli lahjoittanut joululiikkeeseen ilmaiseksi. Ja sekös herätti epäluuloja, kun oltiin päästy pois antrikristuksen epäilystä. Sitten kun pojat vielä vähän tutkivat tiedostoja, selvisi, että kyseessä olleet kasvit kuuluivat kahden pakanallisen ihmisiä syövien jumalien rituaallin, joka tuotti leudon talven, ja että mukava vanha pariskunta oli muuttanut pois toisesta osavaltiosta, jossa oli myös tapahunut joulun aikaan . outoja katoamisia. Sitten pojat menivät ja tutkivat vanhusten taloa, menivät kellariin, jossa oli kaikkea kamalaa ja inhottavaa ja paljon verta. Tietenkin vanha pariskunta sai heidät kiinni, ja selvisi, että kyseessä olikin kaksi pakanajumalaa. No, pakanajumalat saivat heidät kiinni, ja aikoivat uhrata, mutta Dean ja Sam pelastivat päivän ja.. Vanhat pakanajumalat kuolivat. Olin siis tyrmistynyt. Ensin jumalaparat menettävät kaikki palvojansa, kun Jeesus tuli, olivat hiljaiselossa 2000 vuotta, sopeutuivat, ja tappoivat vain pari ihmistä per vuosi. Eivät ne olleet mitään pahoja kostonhimoisia henkiä, vain väärin ymmärrettyjä jumalaparkoja, jotka joutuivat elämään niillä uhreilla, jotka saivat ja.. Niin, säälin niitä, siis todella. Joutua nyt elämään sellaista vanhan pariskunnan elämää, väärin ymmärrettyinä, muistellen vanhoja hyviä aikoja, kun ihmiset pelkäsivt ja kunnioittivat heitä ja saivat uhrinsa ja yllättäen.. Kaikki vain katosi. Minäkin olisin ollut vihainen. Sen lisäksi se, miten helposti ne jumalat kuolivat, se oli minusta aivan käsittämättömän helppoa, siis oikeasti, luulisi siinä olleen hieman enemmän haastetta. Pakanajumala tai ei, niin pitäisi sen nyt olla liki mahdotonta
Kaikein kaikkkiaan, olihan se hieman karmiva, mutta lähinnä pettynyt ja ärsyyntynyt. Pidin niistä mukavasti jumalista, olisivat vain jääneet henkiin, olivat oikein leppoisa parivaljokko.
[Fanedit: varotaan noin massiivisia spoilereita, spoilertagit ovat kivoja]
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.Kesäkuu 2009, 11:17 kirjoittanut Fantasyfan »
|
tallennettu
|
|
|
|
Silvien
Noviisi
Poissa
Asuinpaikka: Angar Olindri
|
 |
« Vastaus #33 : 27.Kesäkuu 2009, 21:54 » |
|
Olen näemmä lausunut tästäkin sarjasta muutamia viileän epäileviä sanoja. Nykyään kuuluu kyllä ehdottomiin suosikkeihin! Torchwoodin ohella se toinen sarja, jota ei pidä missään nimessä missata... Syvätaso, koko sarjan mittainen juoni, kehittyy sen verran hitaasti (mutta dramaattisesti  ) että kesti hetken ennen kuin sarja oikeasti koukutti. Jaksokohtaiset ökkömömmiäiset ovat edelleen aika kevyttä tavaraa (nyt kun se keltasilmäinen on pois pelistä) mutta nehän nyt eivät olekaan tärkeitä, vai? Kaikissa amerikkalaisissa sarjoissa on OLTAVA joulujakso. Tuo ei ollut kehnoimmasta päästä. Ja jos kohta ei ala löytyä kokeilemisen arvoista konstia Deanin pelastamiseksi niin saattaa alkaa harmittaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #34 : 28.Kesäkuu 2009, 00:05 » |
|
Ei liene kaukaa haettu väittää, että: kolmannen tuotantokauden vikassa jaksossa viimeistään Dean saa sielunsa takaisin (ai että mä inhoan spoiler-tägejä) Joo... Mä pidän itseäni helvetin ja pirun (pun intended) kranttuna, mutta Supernatural on kolahtanut yhä vain kovemmin. Eihän tuo vielä tietenkään täydellisyyttä (=sellaista, jollaisen itse haluaisin tehdä kun olen nähnyt miten se nyt on tehty) tavoita, mutta voittaa kirkkaasti kaikki kilpailijansa. Jos vielä Samista leivottaisiin ihan oikeasti tuleva potentiaalinen antikristus, niin valittamista ei olisi yhtään... Vielä kun Hellblazer-sarjakuvasta saataisiin kunnon tv / elokuva -tulkinta, mieluiten jonkun Azzarellon ajan tyylilajissa... No joo... 19.8. tulee Discshoppiin kolmas tuotantokausi myyntiin. Kai sekin pitää hankkia...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #35 : 09.Heinäkuu 2009, 02:12 » |
|
Todellakin. Neljäs tuotantokausi on jo näytännössä jenkeissä, viidettä tehdään. Ainoa mitä olen neljännestä saanut tietooni (yritin kyllä välttää) on, että Dean yrittää vaihtaa ammattia, kokeilla kaikkea tavallista ja niinedelleen joten Rasimuksen spoileri pitää näköjään paikkansa. Ja eikun lopuksi erittäin järkevä ja vakuuttava kommentti sarjaan liittyen: <3.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Silvien
Noviisi
Poissa
Asuinpaikka: Angar Olindri
|
 |
« Vastaus #36 : 19.Elokuu 2009, 22:48 » |
|
Spoilertagit on aika mainio tehokeino tekstissä ja Rasimuksen arvaus meni näemmä hieman pieleen, mutta lisää on siis tulossa, joten eiköhän tämä tästä. Oikeastaan olisi pitänyt arvata. Sen verran läheltä on liipannut jo aikaisemmin, että yhtään tämän vähempi olisi ollut tarkemmin ajatellen aika nössöä. (Anteeksi kryptinen kielenkäyttö ja katsokaa se sarja.) Jos siis ensin Dean on kuolemaisillaan ja pelastuu, koska isä myy sielunsa ja sitten Sam kuolee oikeasti mutta palaa henkiin, koska Dean myy sielunsa , niin kyllähän tähän on keksittävä jotain vielä radikaalimpaa. No. Tietysti sen piti mennä näin mutta hitto jos kävi edes mielessä. Lisää! Haluamme lisää! (Paitsi sitä toista aitoamerikkalaista välttämättömyyttä, nimittäin oikeudenkäyntijaksoa. Mikä siinä on ettei moraalikysymyksiä osata käsitellä muuten kuin oikeussalissa?)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #37 : 21.Elokuu 2009, 11:25 » |
|
Joo, olin positiivisesti yllättynyt! Mutta kuten sanottua, olisi tuo pitänyt arvata  Aloin hieman huolestua kun nämä ihan viimeisimmät jaksot alkoivat olla taas vähän yhdentekevää tuubaa, mutta sen taikaesinediilerin ja Deanin kohtalo sävähdytti. Jälleen IMDb:tä lukematta toive siitä, miten sarja etenee (no pistetään taas spoilerit): Ainakin muutama jakso voitaisiin seuraavaksi käyttää siihen, kun Sam vaeltaa Helvettiin ja takaisin broidiaan hakemaan. Rahaa sitten käytetään näihin jaksoihin kunnolla, ettei hyydytä johonkin filtteriefekteihin ja tylsiin tehdashalli- ja pahvikivimiljöisiin. Ja tietenkin dantelaisen matkan aikana Samin antikristusominaisuudet alkavat kasvaa ja saada valtaa hänestä  Kappas... Onkin jo aika lähteä dvd-ostoksille...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Blackbird
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #38 : 20.Marraskuu 2012, 20:36 » |
|
No olipas tämä topicci hautautunut syvälle. Supernaturalin 6. tuotantokausi alkaa näköjään tänään Subilla klo 23:00. Lainaus: "Paratiisi romahtaa. Sarja jatkuu 6. tuotantokauden jaksoin! On kulunut vuosi siitä, kun Sam uhrautui ja veti Luciferin mukanaan takaisin helvettiin. Dean viettää normaalia perhe-elämää Lisan ja Benin kanssa, kunnes eräänä iltana hän alkaa huomata pelottavia jälkiä idyllisessä lähiössään. Amerikkalainen kauhusarja demoneita metsästävistä veljeksistä." Katsokaa ihmeessä ellette ole vielä tutustuneet kauteen. Vierailevana näyttelijänä useassa jaksossa nähdään X-Filesista tuttu Mitch Pileggi. Supernatural on yksi suosikkisarjoistani, ja olen vannoutunut sarjan fani. Kuudes kausi oli tuttua ihanaa Supernaturalia (miinus Lisa ja Ben), ja varsinkin jaksosta 7 eteenpäin kun Samin suhteen paljastuu jännä käänne... Suosittelen. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Blackbird singing in the dead of night/ Take these broken wings and learn to fly/ All your life/ You were only waiting for this moment to arise
|
|
|
Huoleton
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #39 : 24.Marraskuu 2012, 23:29 » |
|
Tämä on ihan mahtava sarja. Yksi kaikkien aikojen lemppareitani. Pidän eniten jaksoista joissa Sam ja Dean tutkivat yksittäistä tapausta. Seitsemäs ja kahdeksas tuotantokausi ovat olleet vähän ärsyttäviä, varsinkin jakso, jossa teinit tekevät dokkaria elämästään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|