Keskustelut
touko 26
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Fates
  • Iivari
  • Helmipanta
  • Dyn
  • Aemilia
  • Maailmanherra
  • Jupe
  • Dragan
  • Rituri
  • FreakyMike
  • Echramath
  • Kuurankukka
  • Boogahbo
  • punnort
Yhteensä paikalla:
  • 14 käyttäjää
  • 39 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Kesäprojekti 2013 - ideointitopicDyn21 vastaustaklo 23:47
4.6.2012Dyn1 vastausklo 23:36
Suokki 29.6.2013Elthadora4 vastaustaklo 23:04
Valkeiden ruusujen puutarhaFates3 vastaustaklo 22:34
Runo suoraan sydämestä: VirvoitusFates4 vastaustaklo 22:30
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Supernatural  (Luettu 4613 kertaa)
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 14.Kesäkuu 2008, 01:29 »

Ja uusinnathan tästä loistavasta sarjasta alkavat taas ensi torstaina, mikä onkin syy perustaa tälle viimeinkin oma topiikki. :)

Useampaan kertaan tällä foorumilla mainittu, mutta omaa topiikkia ei ole saanut. :) Ja onhan tässä paljon (kauhu)fantasiaelementtejä, joten menee se foorumin aiheeseenkin. :)

Jokatapauksessa. Supernatural kertoo kahdesta veljeksestä, Samista ja Deanista, jotka lähtevät etsimään isäänsä, joka on kadonnut metsästysretkellä. Eikä siis ihan millä tahansa metsästysretkellä, vaan aaveiden/demonien/olioiden metsästysretkellään. Se on nimittäin veljesparin isän ja isoveljen ammatti. Sam, pikkuveli, yritti opiskella yliopistossa, ja ensimmäisen jakson alku onkin se, miten Dean hakee Samin yliopistosta ja he lähtevät kaahaamaan sillä rotiskolla, joka jaksaa roikkua mukana läpi sarjan. ^^

Luvassa on uusintakierros aaveista, kummituksista, myyteistä, kauhujutuista, yliluonnollisista olioista ja asioista sekä kiehtovan sarjan ensimmäinen kausi. :)

Minä suosittelen ehdottomasti katsomaan, te kaikki. :=

Tähän Tagien väliin vielä sellainen, että jos te ihmiset olette katsoneet sarjaa ennestään, niin mikä/mitkä ovat olleet pelottavimmat jaksot/oliot/kohdat tms. jutut sarjassa? Minusta...

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

;) Nautinnollisia katseluhetkiä, joka tapauksessa kaikille jotka katsovat! (Suosittelen edelleen.)

SUPERNATURAL siis alkaa 19.6 Subilla 23.00!
« Viimeksi muokattu: 14.Kesäkuu 2008, 12:27 kirjoittanut Xariel » tallennettu
Samira
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #1 : 14.Kesäkuu 2008, 12:18 »

Mitä!? Ihanaa, se on hyvä sarja. Aikuiset eivät antaneet katsoa sitä, koska pikkuveli katsoi sitä samalla ...  Joten näin vain pari osaa ... Silti se oli hyvä  Hymyilee leveästi
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #2 : 14.Kesäkuu 2008, 14:56 »

Minä odottelen kolmannen kauden alkamista Subilla. Sarja on ollut noin vuoden tauolla, ja syksyn ohjelmistoon on merkitty vain uusintoja. Supernatural paransi mielestäni selvästi kakkoskaudella, ensimmäinen ei ollut vielä kovin hyvä.
tallennettu
Shaula
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Nastola
« Vastaus #3 : 14.Kesäkuu 2008, 16:56 »

Katsoin joka jakson, mutta olen silti innoissani uusinnoista. Yksi lempisarjoistani ehdottomasti. Voisin myös kuvitella, että kun uusintakierros saadaan päätökseen, alkavat myös kolmannen kauden jaksot, sillä niitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa.

En kyllä näin äkkiseltään osaa ollenkaan mainita, mikä olisi lempijaksoni. Kakkoskauden viimeiset jaksot olivat kyllä ehdotonta A luokkaa, mutta olen muutenkin pitänyt monen jakson ideasta. Ja onhan veljekset ihan komeita myös. Jensen Ackles on kuulunut suosikkeihin jo Dark Angel sarjan Alecina. :)
tallennettu
Vierran
Noviisi
*

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #4 : 14.Kesäkuu 2008, 23:45 »

Satuin aikoinaan voittamaan lipun Nelosen järjestämään näytökseeen leffateatteri Maximissa, jossa esitettiin Supernaturalin pilotti-jakso. Sen jälkeen olin ihan koukussa ja katselin sarjan ekan kauden striimattuna varmaan viikon sisällä :).

Kakkoskaudesta minulla on näkemättä pari jaksoa, mutta dvd-boksi on jo odottamassa. Koska kuitenkin missasin joitakin jaksoja kakkoskaudesta (mikä muuten alkoi pyörimään täkäläisessä telkkarissa todella lyhyellä viiveellä verrattuna jenkki-lähetyksiin, propsit Subille siitä!) ja on myös ollut vähän ongelmia tämän antiikkisen romun (lue: tietokoneeni)  kanssa, niin kolmoskautta en ole vielä nähnyt ollenkaan.

Sarjassa on sopivan humoristinen ja itse-ironinen asenne, koska kyllähän se on tiedossa että aika suuri osa noista jaksojen taustoilla olevista kauhujutuista on totaalista kierrätystä. Kakkoskaudella on myös ihan kivasti kehitelmää juonikaareksi ja ei se myöskään haittaa, että sarjassa on myös silmäkarkkia ihan riittämiin Iskee silmää (pidin Jensen Acklesista Dark Angelissa ja Jared Padaleckista Gilmoren tytöissä jo ennen tätä sarjaa).
tallennettu

Kirjastoni Librarythingissä.
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.Heinäkuu 2008, 17:40 »

Ei ole oikein kolahtanut minuun. Kyllähän tuota katsoo, mutta ei se vielä miltään parhaudelta tunnu. Mutta luotan Jussin sanaan ja odotan toisen tuotankokauden alkamista ennen lopullisen tuomion antamista... Onhan X-Fileskin kupannut suunnilleen kolmanteen tuotantokauteen saakka, ennenkuin jaksoissa alkoi olla todella hyviä.

Oikeastaan... Kun ns. yliluonnollisista sarjoista on vaihtoehtoina lähinnä joku Buffy, Hex tai Siskoni on noita (ja okei, Salaiset kansiot...), niin ei oikein viitsi valittaa.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dei
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Treen seutu
« Vastaus #6 : 20.Heinäkuu 2008, 21:00 »

Parasta Supernaturalin antia on laaja katsaus urbaanilegendoihin ja kummitusmyytteihin laajemminkin ja toki siinä on muitakin yliluonnollisia ilmiöitä mukana. Toteutus on hyvää viihdettä. Pidän taustalla pyörivästä isommasta juonesta, mutta silti suurinosa jaksoista on yksittäisiä. Salaisten kansioiden jälkeen tällaista yliluonnollisiin ilmiöihin keskittyvää sarjaa ei ole oikein ollut. Hyvää sarjassa on myös se, ettei se ole niin teinihömppää kuin esimerkiksi Buffy, mihinkä seikkaan minulla kaatui sen sarjan katselu.

Ensimmäisellä kerralla jäi muutama jakso alusta näkemättä ja nyt uusinnoissakin on varmaan väliin jäänyt muutama. En ymmärrä miten tiedotus sarjan esitysajoista - nytkin tulee useampana päivänä - voi olla näin surkeaa.

Siitä syystä olenkin melkein jo päätynyt hankkimaan Supernaturalin dvd-boksina. Kolmatta tuotantokauttakin pitäisi olla saatavilla elokuun lopulla. Dvd:ssä on sekin etu, että ne voi katsoa juuri silloin kun on aikaa, eikä tarvitse muistaa nauhoitella. Ja jostain olin lukevinani vielä neljännestäkin tuotantokaudesta, että sitä odotellessa.
tallennettu
Mrixna
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: TiDiTamTaraTam
« Vastaus #7 : 29.Heinäkuu 2008, 15:10 »

Itse aloin sarjan katsomisen vasta toisella tuotantokaudella. Kyllähän ekasta pari jaksoa näin, mutta silloin joskus se ei vain mitenkään nostannut itsellä mielenkiintoa...

Mutta nyt kun uusinnat tulee, niin on hyvä paikata reikiä tiedoista ^^

Suurin odotuksin odotetaan sitä kolmatta tuotantokautta. Aika kauan subilla kestää, että ne sen näyttää. Vai olenko vain mennyt ajassa sekaisin?
tallennettu
Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #8 : 31.Heinäkuu 2008, 08:04 »

Olen vasta nähnyt ensimmäisen jakson, mutta tykkäsin kovasti. Veljeni oli lataillut azureuksesta kaikki jaksot ja näytti ensimmäisen ja lupaili polttaa dvd:lle loputkin, mutta aika loppui kesken ja hän lähti Sveitsiin. Huoh...
Ja ennen lähtöään hän osti ensimmäisen tuotantokauden dvd-boksin ja vei tietysti senkin mukanaan. Grr! Käännä vain veistä haavassa... Pyörittää silmiään

Pelkästään yhden jakson perusteella on vaikea sanoa oikein mitään sarjasta, mutta ainakin huomasin pitäväni tästä veljesten keskinäisestä suhtautumisesta toisiinsa. Se toi sellaista omaa piristystään muun kauhun keskelle.
tallennettu
Sonaria
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #9 : 01.Elokuu 2008, 01:50 »

Pidän sarjasta, joskin jälleen kerran manailen esitysaikoja (ja sitä tosiasiaa, että säikyn tehosteita helposti).
Parasta sarjassa on minunkin mielestäni se, että vaikka siinä on "suurempi juoni", yksittäiset jaksot ovat sen verran kokonaisia, ettei tipu kokonaan kärryiltä jos yhden missaa. Tarkoitan siis sitä, että yksi "tehtävä" ei jatku yhtä jaksoa pitemmälle, jolloin ainakaan minä en joudu kärsimään "mitäihmettätäällätapahtuu"-tunteesta.
Mutta ne oliot. Siihen aikaan yöstä. Minä alan nukkua päivällä, eihän tässä uskalla enää peileihinkään katsella...
tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 04.Elokuu 2008, 23:11 »

Mutta ne oliot. Siihen aikaan yöstä. Minä alan nukkua päivällä, eihän tässä uskalla enää peileihinkään katsella...

Tuo on NIIN totta. :P

Ihan totta... minua ette kyllä saa lausumaan Bloody Marya kolmea kertaa tai menemään tuollaisiin paikkoihin... :p
tallennettu
Raspode
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Riippumatto
« Vastaus #11 : 05.Elokuu 2008, 00:25 »

Tuo on NIIN totta. :P

Ihan totta... minua ette kyllä saa lausumaan Bloody Marya kolmea kertaa tai menemään tuollaisiin paikkoihin... :p

Miulle tuli tuosta jopa pienimuotoinen fobia. : D

Itse sarjasta, viihdyttävää viihdettä parhaimmillaan. Tykkään kanssa tuosta hieman tarkemmasta katsauksesta myytteihin ja muihin ilmestyksiin. Luokittelisin tämän jopa ''aivot narikkaan''-sarjaksi, ja siihen tuo yhden jakson juonihärdelli on juuri sopiva. Tykkään kovasti, vaikka hermoheikkinä minäkin säikyin hieman. Vieläpä kun kotipaikka sattuu olemaan hieman vanhempi ja rähjäisempi talo. ;>
tallennettu
Narri
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 05.Elokuu 2008, 09:44 »

Aika kevyttä ja joutavaa hattaraa tämä sarja on. Aivan kuin Scooby-Doota vähän vanhemmille mutta kummajaiset ovatkin totta! Hui.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 05.Elokuu 2008, 19:17 »

Niin no... Jos jostain haluaisin erityisestikin valittaa, on mielikuvituksen puute: Örkit on otettu tarustosta sellaisenaan eikä niiden ympärille ole kehitetty yhtikäs mitään muuta tarinan tynkää, kuin päivän monsterilahtajaisia. Hirviöiden motiivejakaan ei selitetä muuten, että ne nyt on vihaisia henkiä tai pahoja tai jotain.

Plussaa sen sijaan tarjoaa se, että kyseinen sarja on silti parasta puoliskoa siitä, mitä yliluonnollisen alalta maksuttomilla kanavilla on tällä hetkellä tarjota.
tallennettu

fontella
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Itä-Uusimaa
« Vastaus #14 : 06.Elokuu 2008, 00:26 »

Kyllä Supernatural on niitä parhaita sarjoja mitä tv:stä nykyään tulee vaikka en ole siihen kunnolla addiktoitunutkaan. Ei se mitään syvällisiä ajatuksia tarjoa mutta eipä tuo haittaa. Eikä haittaa sekään että näyttelijät ovat aikas kivoja katsella. Se kolmas kausi olisi kyllä pop.
tallennettu

The vampires are mobilising. Oh, they're making it sound all New Labour, but this is an invasion! It's a coup!
Dei
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Treen seutu
« Vastaus #15 : 06.Elokuu 2008, 13:13 »

Onhan ne "örkit" aika sieluttomia eli suurimmaksi osaksi vian yksiselitteisesti pahoja tai toteuttavat vain motiivittomasti omaa urbaanilegendaansa. Kuitenkin muistelen, että jossain jaksossa olisi ollut hyviä vampyyrejä, jotka tavallaan olisivat horjuttaneet veljesten uskoa kaiken yliluonnollisen pahuuteen.

Mä kyllä toisaalta tykkään nimenomaan siitä suoraviivasesta toiminnasta ja monstereiden sieluttomuudesta Iskee silmää
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 08.Elokuu 2008, 20:45 »

Itse asiassa minun arvostukseni sarjaa kohtaan on pikkuhiljaa parantumassa entisestään. En usko sen koskaan nousevan miksikään maailmoja järisyttäväksi nerouden huipentumaksi, mutta ainakin katson sitä mielenkiinnolla...

... toisin kuin viime jakson Hexistä, jonka aikana tuli luettua Gaimanin novellikokoelmaa (nyt kolmen jakson jälkeen sarja lähti ajastuksesta).  Hämmästynyt

Scooby-Doohon vertaaminen on kyllä aika epäreilua. Siskoni on noita on Scooby-Doota...
tallennettu

Narri
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 09.Elokuu 2008, 13:55 »

Scooby-Doohon vertaaminen on kyllä aika epäreilua. Siskoni on noita on Scooby-Doota...

Siskoni on noita on hieno ja syvällinen sarja ystävyydestä ja rakkaudesta, erilaisuudesta ja oikeista valinnoista.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 15.Elokuu 2008, 19:25 »

Touche...  Hymyilee leveästi
tallennettu

Silvien
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Angar Olindri
« Vastaus #19 : 30.Elokuu 2008, 20:25 »

Örkit on hauskaa rekvisiittaa. Perhekuvio kiinnostaa enemmän vaikka kehittyy hitaasti, ja ainahan se on kivaa saada sanoa viattomille, kauhistuneille sivullisille:
"Yeah. This is kind of our job."

Kuuluu listaan sarjoista joita katsotaan boksista töistä tultua, ennen päivänokosia. Muttei sillekään listalle ihan kaikki pääse Iskee silmää.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut