Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Jaragil
  • Thialfi
  • haplotus
  • Kirjaneito
  • Kasu
  • VMN
  • Maailmanherra
  • Taivaskäärme
Yhteensä paikalla:
  • 8 käyttäjää
  • 40 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musiikkia radiosta?  (Luettu 5964 kertaa)
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #40 : 09.Huhtikuu 2008, 09:34 »

Radio 95.7 oli paras kanava (huolimatta mainoksista joita oli ainakin puolet lähetysajasta) aina suureen uudistukseen asti. Niillä oli hieno linja, paljon kasarimusiikkia, hieman vähemmän 70-luvulta, vähemmän 90-luvulta, sekä ihan muutamia uutuuksia. Paljon kotimaista hyvää musiikkia, jonkun verran parhaita ulkomaisia.

Sitten joku keksi, että nuoret kuuntelevat erilaista musiikkia, ja linjaa muutettiin. Juontajat vaihdettiin nuorempiin, ja musiikkitarjonta vastaamaan hyvinkin lähelle jotain, mitä kuulee lähinnä yleX:ltä... Enää siis kyseiseltä kanavalta on turha hakea jotain erilaista.

Nykyään kuuntelen Suomipoppia, jos radiota kuuntelen. Paljon hyviä kappaleita, vähän todella huonoja, toistoa kyllä, mutta ei aivan liikaa. Ja mainoksien vähäisyys on ihan mukavaa (vaikkakin kaipaan hyviä puheohjelmia, niin kuin tampereen kielisiä uutisia)
tallennettu
Platypus
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #41 : 09.Huhtikuu 2008, 15:01 »

Nyt en enää kuuntele YleX:ää. Aina kun olin kääntänyt sille kanavalle, juontajat puhuivat varttitunnin jotain omiaan. Ylistän yhä tosin sitä, että siellä ei paljoa mainosteta. Musiikki on mukavan monipuolista, mutta se ei ole aina niin kivaa... se musiikki kun ei yleensä ole ihan jalat alta vievää. Kuulin sieltä oman lempibändini kerran. Sitä kun ei kuule oikein mistään koskaan, niin oli positiivista kyllä. Ja onhan siellä ihan hyviä juttujakin joskus.

Novaa en kuuntele koskaan, paitsi jos vanhemmat eivät automatkoilla suostu vaihtamaan muualle. Olen oppinut vihaamaan sitä kanavaa, koska... no, se on Nova, en voi kaikkea tiivistääkään.
Ensinnäkin kuulen sieltä jatkuvasti samoja kappaleita! Joskus alle metrin mittaisena vuonna nakki olen kuullut samat biisit, silloinkin jo ihan liian usein. Se alkaa jo vähän raivostuttaa. Tuleehan sieltä joskus tosi hyviäkin kappaleita, mutta en koskaan ole niitä kuulemassa - olen jo ehtinyt kyllästyä Africaan ja kamuihin.
Toiseksi: se mainonta! Ei riitä, että kaikki radiomainokset löytävät tiensä Novalle, sen pitää vielä mainostaa itseään joka kappaleen välissä, jotain puoli minuuttia.

Voicea en paljoa kuuntele... en muista sen taajuutta. Ehkä ottaisin sen koekuunteluun sitten, kun löydän sen manuaalisesta haustani. Yleensä, kun sille kanavalle käännän, sieltä tulee saman tien R'n'B:tä (vai miten se oli) tai jotain sellaista, joiden musiikkivideo on silkkaa herutusta. Se on kanavan huono puoli, koska satun inhoamaan sitä!

NRJ:tä on tullut kuunneltua nykyään. Tällä hetkellä olen vahingossa ajautunut sinne "teinimusan" puolelle, vaikka en oikein itsekään tiedä miten sen luokittelisin. Apua, minut on autettava pois täältä!
Pakko myöntää, että Timbaland ja Simple Plan on nyt siellä huutoa ja vain piristää. Joskus siellä soitettiin jopa Linkin Parkia, jolloin innostuin. Tämä jää hetkeksi.

Aina kun My Chemical Romance soi (ewhh), vaihdan taajuutta Radio Rockin puoleen. Siitä tykkään suurimman osan ajasta. Vaikka biisit eivät aina kolahda tai ovat vain "sitä tavallista", niin se saa aina välillä soida taustalla. Joskus nousee esiin oikein hienoja biisejä.

Nyt olen vaihdellut kolmen välillä. Se on kuin telkkarista ei tietäisi mitä katsoisi. NRJ  on hetken vakio, Rock tulee esiin kun NRJ soittaa huonon biisin. YleX on koeajalla, ja saa niiden kahden välillä näyttää, mitä osaa.
tallennettu

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
Herbertina Merrique V
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Νεφελοκοκκυγία
« Vastaus #42 : 09.Huhtikuu 2008, 16:41 »

Haa. Minä en kuuntele (muuten kuin joskus autossa) muita kanavia kuin X-IÐ 97,7:ää. Kokeilin joskus Radio Reykjavíkia, mutta tältä tulee huomattavasti siedettävämpää musiikkia. Ja juontajilla on aina ihan jumalattoman hauskaa. Vielä kun tietäisi, mille ne nauraa. Että oli hieno fiilis, kun kerran ymmärsin koko islanninkielisen Rottatouille-mainoksen. *Hymy*

Pitäisi alkaa taas pitkästä aikaa kuuntelemaan tätä kunnolla, voisi vähitellen oppia sitä islantiakin vaikka. Ollut opiskelu vähän jäissä puolen vuoden ajan suunnilleen, kun noin tunti per päivä netissä kuluu helposti kaikkeen muuhun eikä aikaa paljon sen enempää ole. Eipä sillä, aika pitkään luultavasti kestää ennen kuin saan minkäänlaisen mahdollisuuden edes käydä Islannissa (ihan syvältä kun Aldrei fór ég suðurkin meni jo tältä vuodelta).

"Äxið níu sjö sjö!"
tallennettu

"C is always a thought but never an option."
Maailmanherra
Neurovelho

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #43 : 09.Huhtikuu 2008, 18:57 »

Iskelmä-radiolla on ihan järjetön määrä mainoksia. Onko niillä niin paljon kuuntelijoita, että siellä halutaan mainostaa niin paljon vai niin vähän että rahaa on pakko saada jostain?

Suomipopilla niitä mainoksia taas on ihan minimaalinen määrä. Toisaalta sieltä ei tule ohjelmaa. Tämän anna anteeksi, koska musiikkia tulee monipuolisesti laidasta laitaan, iskelmää, poppia ja rokkia. Aavikkoa saisivat vielä soittaa....

Radiorokin vahvuus on kyllä ne ohjelmat, jotka ovat ihan lystikkäitä. Musiikkikin on mennyt parempaan suuntaan, mutta silti liikaa sellaista mitä en viitsi kuunnella kun muualta voi tulla parempaa.

Paikalliset radiokanavat ovat tämän vuoksi parhaita. Siellä pääsee lempileiskumaan ja moderni motoristi leipomaan.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Platypus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #44 : 18.Huhtikuu 2008, 20:00 »

No niin, nyt löysin Voicen. Ennakkoluulot nurkkaan, sieltä tulee oikein kivaa musiikkia! NRJ:n ja sen välillä en vielä löydä (tajua) eroa, koska nyt on radio jäänyt vähemmälle. Joka tapauksessa, molemmista tulee tietenkin hittimusiikkia (ei siinä mitään, jotkut ovat ihan kivoja kappaleita). Eron kerron sitten, kun saan selkoa siitä kumpi soittaa monipuolisemmin ja "maistelevammin" myös muita "suosittuja, mutta silti vähemmän suosittuja" bändejä. Kaikkihan ne lupaavat monipuolista musiikkia, niinpä niin.

Tulipa tässä kirjoittaessa mieleen. Oletteko koskaan pyytäneet toivekappaletta radiosta? Millaista se sitten oli, kestikö kauhean kauan, ja oliko se sen arvoista?
Itse en ole koskaan mennyt pyytämään kappaletta, vaikka joskus sitä huvikseen ajattelee: "Jos joskus pyytäisi, niin saisi muutkin kuunnella minun musaani." En koskaan kyllä ajattele niin tosissaan, koska en usko sen olevan sen arvoista. Lempimusaa saan koneelta tuntikausia putkeen missä järjestyksessä tahansa.  Iskee silmää
tallennettu

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
Adaera
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #45 : 18.Huhtikuu 2008, 21:25 »

Mul ei ole ennakkoluuloja, mul on fatkaa. Voicen ja Nrj:n kuuntelemiseen tarvii korvatulpat. (ei pahalla)

Kuuntelen tosi paljon radiota, on mukava kuunnella kun ei tiedä mitä seuraavaksi tulee ja saa kuunnella todella kauan ennenkö tulee sama kappale uudestaan ja se tekee myös musiinkin kuuntelemisesta paljon monipuolisempaa kuin kuuntelisi esim jotain levyä tai soittimesta musaa joista usein osaa kaikki kappaleet ulkoa ja netistä tulee haettua vain tiettyjä kappaleita.

Eniten pidän radio rockista, loistavat juontajat ja hyvää musiikkia. Ei tosin aina tarpeeks monipuolista, yhdessä vaiheessa tuli niin paljon samoja kappaleita et osasin ne ulkoo se oli ärsyttävää, mutta nyt ne ovat onneks monipuolistaneet sitä.
Sitten kuuntelen aina välillä tampereen paikallisradiota 957:kaa.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 18.Huhtikuu 2008, 21:31 »

Lainaus
Oletteko koskaan pyytäneet toivekappaletta radiosta? Millaista se sitten oli, kestikö kauhean kauan, ja oliko se sen arvoista?

Minä lähetin kerran toivomuksen. Tai ehkä kahdesti... kuitenkaan, ei niitä koskaan ole toteutettu.
Sen ymmärrän kyllä ihan hyvin, että Suomipopin normilinjaan eivät sovellu San Sebastianin tyyliset kappaleet, joten vaikka olikin harmi ettei sitä soitettu, en varsinaisesti olettanutkaan sitä.

Toinen mahdollinen toive taas oli SMG:n Valmis, ja jos toivoin eikä sitä toteutettu, en tiedä miksi. Saattaa kyllä olla, että vain piti toivomani...

Hauskaa puuhaa kyllä. Paha vain, että usein sinne pitäisi soittaa. En minä sellaista kehtaa tehdä.

Radiota en kuuntele paljoa, vähemmän kuin ennen. Silloin yleensä autossa ja suomipoppia. Tykkään kun tulee hyviä kappaleita, sellaisia joissa laulaa. Muut menevät.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Mysticus
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 18.Toukokuu 2008, 00:18 »

Olen tutustunut nettiradioiden ihmeellisyksiin, kun maanpäälliset radiokanavat eivät soita mielimusiikkiani. Radio Rock on ainut mitä kuuntelen muuten melkein koko ajan, taustamölynä ja aamuisin, että pysyn hereillä. Ennen kuuntelin Radio Cityä, mutta koska se ei enää kuulu (paitsi nykyään nettiradiona) niin Rockia sitten. En oikein osaa olla aamuisin enää ilman.

Nettiradioista kuuntelen tällä hetkellä Radio Noisea, jolta tulee hyvin erilaisia ohjelmia keskittyen tiettyihin genreihin. Noise lähettää tietysti paljon lähetyksiään uusintoina, mikä ei kyllä itseäni haittaa, koska en jaksa koskaan keskittyä tarkasti kuuntelemaan mikä soi. Ainakin joka torstai täytyy tosin olla taajuuksilla kuuntelemassa metalliohjelmat. Kaipaan Pommiradiota, useat juontajat olivat hyviä, Noisen juontajiin en ole vielä sillä tavalla ehtinyt mieltyä.
Yksi netissä kuuluva kotimainen metalliradio minkä tiedän on Get In The Pit, jolla tosin tällä hetkellä on tekninen tauko. Sitten kun taas aloittavat lähetykset voin jättää Radio Rockin viimein vähemmälle! \,,/
tallennettu
Danju
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #48 : 20.Toukokuu 2008, 12:42 »

Silloin harvoin kun kuuntelen musiikkia tykkään usein kuunnella sitä radiosta.

YleX ja RadioRock ovat niitä omia suosikkeja, nykyisin tulee kuunneltua enemmän tuota rokkia.
Yksi syy miksi jaksan radiota kuunnella on juontajat. Eli juontajilla pitää olla suurimmaksi osaksi aikaa hyvät jutut (tässä ylex vie voiton radiorockista).

Nettiradiota tulee kuunneltua harvemmin. Oikeastaan silloin kun haluan kuunnella jotain aika tarkasti rajattua tietyntyyppistä musiikkia.
tallennettu
sadepisara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kokkola
« Vastaus #49 : 04.Joulukuu 2008, 16:09 »

Kyllä sitä radiota tulee aina silloin tällöin kuunneltua, yleensä silloin kun ne "tutut" kappaleet kyllästyttää. Mutta jos radiosta ei kuulu hetkeen mitään hyvää, lopetan saman tien. Mankasta radiota en kuuntele, vaan kännykän kautta kuulokeilla. Radio Suomipoppia kuuntelen varmaankin eniten, vaikka siellä kyllä soitetaan usein samoja kappaleita, mikä on ärsyttävää. Kuuntelen harvoin samaa kanavaa kauan, vaan selailen kanavilla ees taas, ja jos joltain kanavalta kuuluu sellaista musiikkia, mikä mielyttää minua, kuuntelen sen kappaleen loppuun ja vaihdan seuraavaan kanavaan.
tallennettu
Namine
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #50 : 04.Joulukuu 2008, 17:27 »

Radio Megaa kuuntelen. Se on siis paikallinen rockradio täällä Oulussa päin. Toisinaan mainokset ärsyttää, mutta Mega mielestäni omaa hyvät juontajat, tarpeeksi ajankohtaista asiaa ja ohjelmat on hyviä, musiikkikaan ei toista itseään liiaksi.
tallennettu
Xard
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kauhava
« Vastaus #51 : 06.Joulukuu 2008, 21:54 »

eilen joltain radiokanavalta tuli yhtäkkiä Beatlesin Help ja Pink Floydin Another brick in the wall!

perun sanani; radiosta EI tule pelkkää roskaa
tallennettu
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #52 : 26.Joulukuu 2008, 22:51 »

Liekö olemassa asemaa, jolta ei tulisi mainoksia tai keskusteluohjelmia? Vastaus on: ei.

Radiota ihan ilman CD:tä tulee kuunneltua lähinnä autossa ja sielläkin pidän yleensä mukana iPodia, joten radiosta tuleva musiikki ei ole niin tärkeässä asemassa. Mutta koska olen melko kaikkiruokainen, minulle kelpaavat ehkä jopa ääripäät, kuten Sex Pistols ja Metallica, vaikken ole kumpaankaan yhtyeeseen tarkemmin tutustunut.
tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 28.Joulukuu 2008, 10:56 »

eilen joltain radiokanavalta tuli yhtäkkiä Beatlesin Help ja Pink Floydin Another brick in the wall!

Niinpä niin, oletteko joskus kuulleet suomalaisesta radiosta jonkun Pink Floydin kappaleen? Edes Comfortably Numbin? Jonkun DSOTM:n kappaleista?
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Xard
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kauhava
« Vastaus #54 : 28.Joulukuu 2008, 17:51 »

Niinpä niin, oletteko joskus kuulleet suomalaisesta radiosta jonkun Pink Floydin kappaleen? Edes Comfortably Numbin? Jonkun DSOTM:n kappaleista?

mikä onkin masentavaa; Comfortably Numb kuuluu maailmalla kaikkien aikojen soitettuimpiin FM-kappaleisiin (taisi olla jossakin päin, öh Amerikassa(?), soitetuin) ja sen lisäksi Wish You Were Here, Money, Time, One of these Days, Run Like Hell Hey You ja tietenkin Another brick in the wall part 2 ovat samanlaista peruskuvastoa kuin täällä päin iskelmät.

No, soittavat ne edes Beatlesia mutta missä ei soitettaisi Beatlesia?

Enpä voi väittää myöskään Led Zeppeliniä tai vastaavia kuulleeni käytännössä ikinä.

Mutta on Floydilla yksi puolittainen radiostandardi täälläkin: Another brick in the wall. Pari vuotta takaperin ollessani TET:issä Finnpowerilla kyseisen rallatus tuli KOLME kertaa radioista muutaman tunnin sisällä. Surrealistista Näyttää kieltä
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #55 : 31.Joulukuu 2008, 01:38 »

En tiedä rohkenenko tunnistaa tätä, mutta... Minä kuuntelen radio Novaa. Mainoksista en pidä, juonnoistakin melko harvoin, mutta on mukavaa ajaa autoa, kuunnella musiikkia ja laulaa mukana pysyäkseen virkeinä pitkillä matkoilla. Siskon kanssa osataan suurin osa kappaleista ulkoa.

Novalta tuleva musiikki on enimmäkseen sellaista peruspoppia, klassikkoja ja uutuuksia sekaisin, ja jos matka ei kestä yli muutamaa tuntia, sitä ei ehdi ihan kyllästyä siihen, että kaikki toistuu. Toisaalta on kyllä äärimmäisen tylsää kuulla miljoona kertaa esimerkiksi Juha Tapion Kaksi puuta, mutta onneksi niillä on siellä sen verran järkeä, että jossain vaiheessa lopetetaan soittaminen kun jokainen soolo ja pimputus osataan jo ulkoa.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Adaera
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 29.Tammikuu 2009, 12:57 »

Minä olen kuullut Pink Floydia useampaankin otteeseen, en tosin nyt muista mitkä kappaleet. Samoin olen kuullut Led Zeppeliniä tosin vaan ehkä kerran tai kaks. Kyllä niitä kuulee suomalaisiltakin radio kanavilta.
Kuuntelen Radio Rockia ja 957:kaa (joka on tampereen paikallis radio)
tallennettu
Kosketar
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 29.Tammikuu 2009, 13:47 »

Nyt kun on puhuttu Pink Floydista ja radiosoitosta... Minä ajelin tässä yksi päivä autolla, ja päätin siinä sitten kuunnella radiota, kun siskon autoon jemmaamia CD:itä en jaksanut kuunnella (meillä on ihan erilainen musiikkimaku). Selasin sitten niitä kanavia, että saisin edes jotain kuulumaan sen kohinan sijasta, ja löysinkin sitten jonkun ihme kanavan.

Vähän ajan päästä kanavalla soi Pink Floydin Division Bell! En voinut uskoa korviani... Olin jo kotipihassa, mutta istuin autossa ja kuuntelin ihan onneni kukkuloilla. Se on aika pitkä biisi ja soittivat sen vieläpä kokonaan (se on hirveän ärsyttävää, kun radiossa pistetään biisit poikki jo suunnilleen puolessa välissä...).

Siitä lähtien olen kuunnellut aina tätä kanavaa kun radiota kuuntelen. Kanava on muuten City Pohjanmaa... Ei taida siellä pääkaupunkiseudulla kuuluakaan. :D Sieltä tulee aika paljon rokkia, joskus liiankin rämisevää mun makuun, ja sieltä tulee ihan liian usein pohjanmaan murteella tehtyä hupikalenteria mainostava mainos. Mutta on se silti parempi kuin muut kanavat... Sieltä on tullut Pink Floydia sen jälkeenkin, viimeksi Learning to Fly. <3
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut