Tämmöisiä "palaan-aina-näihin-levyjä" minulla on itse asiassa paljon... Minä harvoin hylkään mitään bändiä/laulajaa, johon olen todella ihastunut... Mutta annetaan pari esimerkkiä!
Tori Amos - koko tuotantoTori Amos on ehdottomasti suosikkiartistini ja uskomattoman mahtava biisintekijä. Ja mikään hänen tuotannostaan ei kyllästytä. Jos kaikki muut kyllästyttää, joku Torin levy pelastaa musiikillisen tyhjiön. Biisit ovat vaihtelevia ja musiikki mielenkiintoista.
Savage Garden - Savage Garden ja AffirmationAah, SG... Oon kuunnellut näitä since year 1997, eikä vieläkään kyllästytä. :D Jotain niin upeaa tämäkin. Biisit on niin sytyttäviä ja osa riipaisevan kauniita. Todella harmi, ettei SG julkaissut kuin kaksi albumia. :(
Nightwish - Wishmaster, Oceanborn, Century ChildLempi NW-albumini. Nightwish on suuri rakkauteni ja elämys oli jotain henkeäsalpaavaa, kun kuulin Wishmaster-levyn ensimmäisen kerran... En ollut siihen mennessä tutustunut suuremmin minkäänlaiseen metalli-musiikkin, mutta Nightwish avasi ovet tähän mielenkiintoiseen maailmaan. Tarjan vokaalit ovat todella kauniita ja Tuomaksen lyriikat vieläkin kauniimpia. Surullista, että Tarja erotettin. :(
Namie Amuro - Queen of Hip-Pop, PlayJapanilaisista artisteista eräs ehdoton suosikki. R'n'B/pop-musiikkia. Biisit ovat meneviä ja Namiella on upea ääni. Aluksi en edes hirveästi noteerannut Namien biisejä, joita kuulin, mutta sitten joskus Want Me, Want Me koukutti minut. :3
Kate Bush - The Dreaming, Lionheart ja Hounds of LoveKate Bush on myös upea artisti ja näitä levyjä kulutan hänen tuotannostaan eniten. Katen erikoinen ääni ja osuvat (ja oudotkin) lyriikat saavat musiikista mielenkiintoista, eli sellaista, joka kestää ja kestää miljoonat kuuntelukerrat.
Republica - RepublicaYksi levyistä, joita ensin en kovin arvostanut, ehkäpä koska olin kuunnellut sen todella pintapuolisesti. Sittemmin kuuntelin lisää ja hoksasin miten hyviä biisejä sieltä löytyi. Nyt tämäkin on levy, joka jaksaa aina innostaa.
Pride of Mind - Systems of RomanceJapanilainen new wave-bändi, joka julkaisi vain tämän yhden levyn ja joitain randomeita biisejä. Todella sääli, sillä levy on loistava. Yksinkertaista, mutta toimivaa ja laulajan (joka muuten on Klaha, joka lauloi myös Malice Mizerissä, jos kukaan sattuu tuntemaan japanilaista musiikkikenttää...) ääni on mahtava.
Madonna - Like A Prayer, True Blue ja Ray of LightMadonnaa olen kuunnellut iät ja ajat ja edelleen hänen musiikkinsa kiinnostaa. Nimenomaan pidän vanhemmasta tuotannosta, vaikka uusillakin levyillä on hyviäkin biisejä. Uusimmilla levyillä on tosin biisejä, jotka skippaan, vanhemmilla ei. Biisit vain koukuttaa. ;)
Uuh... taidan jo lopettaa listauksen, nytkään tuota ei varmaan jaksa lukea. x3 Paljon muutakin olisi, mutta hillitsen itseni.