GuardianDevil
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Eura
|
 |
« : 14.Heinäkuu 2008, 18:37 » |
|
Vampyyrisiskokset on aivan loistava kirjasarja vaikka kirkoja onkin tällä hetkellä vain kaksi. Mutta hyvä kirja muuten. Toivottavasti joku on lukenut ja samaa mieltä minun kanssa. Vampyyrisiskokset-kirjasarja kertoo kaksoissisaruksista Destinystä ja Livvystä. Kun he palaavat kotiin Sinisen Kuun leiriltä, he huomaavat halun juoda verta öisin. Tytöt tajuavat kauhuissaan olevansa vampyyreita. He koittavat etsiä parannuskeinoa, ennen kuin vampyyrinmetsästäjät tappavat heidät. Livvy valitsee vampyyrin polun.Destiny yrittää elää normaalia elämää ja etsiä siskolleen ja itselleen parannuskeinoa. Vampyyri-kirjat ovat siitä hyviä kirjoja,koska niissä tapahtuu kaikkea jännää ja välillä veristä ja väkivaltaista :D Pidän tästä kirjasarjasta koska pidän muutenkin vampyyrikirjoista.Niissä on jännitystä. Toinen vampyyrisarja josta pidän on Darren Shanin kirjoittama sarja jossa päähenkilö on Poika nimeltä Darren Shan ja hän menee katsomaan Friikkisirkuksen esitystä.Darren huomaa hienon hämähäkin yhdessä näytöksessä ja yittää ottaa sen.Mutta hän jää kiinni ja hämähäkin omistaja joka on vampyyri tekee Darrenistä hänen oppipojan. Tämä on paras vampyyrisarja jonka olen tähän mennessä lukenut. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.Elokuu 2008, 20:04 kirjoittanut Jussi »
|
tallennettu
|
|
|
|
Pennywere
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Sininen luola
|
 |
« Vastaus #1 : 19.Heinäkuu 2008, 19:11 » |
|
Vampyyrisiskokset ensimmäinen osa on tosi hyvä, ja oon lukenu sen todella monta kertaa (ja tein kouluun esitelmänkin). Mutta kakkososa on tylsä! Kesti kauan lukea se loppuun :o Mutta tää Darren Shan on ihan paras <3 Lempparini Harry Potterin ohalla <3 Lempparihenkilöni on Crepsley ;) ja omistan itelläni 1 & 5 pokkariversiona ja kovakantisena 4 & 6 :) Vitonen ja kutonen on parhaita :) Toivottavasti näitä tulis lisääkin <3 Suomeksi meinaan, kun englanniksi en oo löytäny :/ vielä. Etsin vielä (;
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Zereott
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kemi
|
 |
« Vastaus #2 : 21.Heinäkuu 2008, 15:48 » |
|
Minä pidän molemmista.  Darren Shan oli kai niitä ensimmäisiä vampyyritarinoita, mitä aloin lukemaan. Veli suositteli sitä mulle, kun itse tykkäsi niin kovasti ja hän osti koko sarjan englanniksi itselleen. Mulla on vielä seitsemäs tai kahdeksas kesken. Pitäs tosiaan lukea loppuun. Vampyyrisiskoksiin tutustuin ekaa kertaa vanhalla risingillä kun näin tulossa olevien kirjojen joukossa linkin, josta pääsin lukemaan ensimmäisen kirjan takakannen ja ihastuin sarjaan jo ennen kuin ensimmäistä kirjaa oli julkaistu ja ryntäsin heti kirjakauppaan ennakkotilaamaan ykkösosaa. Kakkososa oli minustakin vähän tylsempi kuin ykkönen, mutta pidin kuitnekin siitäkin ja toivoisin, että tulisi pian kolmaskin osa. Eihän se tuohon voi päättyä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pennywere
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #3 : 21.Heinäkuu 2008, 15:55 » |
|
Hiemanko muuten oon iloinen kun tuo kakkososa Darrenista, vampyyrin oppipoika, tulee lokakuussa pokkariversiona kauppojen hyllyille <3 Ja jostain muistan kuulleeni että kaikki kirjat suomennetaan sittenkin. Siinä vaan taitaa kestää aika kauan ku nytkin on vasta puolet suomennettu :/ Hitsi kun ei löydy mistään englanniksi! Akateemisesta monet on sanonu et löytyy mut enpä ole vielä nähnyt yhtäkään :/ Sanovat vaan et tilaamalla sais.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
GuardianDevil
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Eura
|
 |
« Vastaus #4 : 21.Heinäkuu 2008, 19:26 » |
|
Akateemisesta kyllä luulis löytyvän. Ainakin ku viimeksi siellä kävin niin oli. Englanniksi tosin :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pennywere
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #5 : 22.Heinäkuu 2008, 00:50 » |
|
Juu, englanniks mä niitä ettisinkin :) Ku sanovat että Darrenit on aika helppoa englantia :o Toivotaan etteivät ihmiset laskettele luikuria ^^) Mutta kiinnostais kyllä kamalasti tietää mitä tapahtuu seiskakirjassa.. just kutosen lopun takia :D<3
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Susineito
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jyväskylä
|
 |
« Vastaus #6 : 23.Elokuu 2008, 23:30 » |
|
Darren Shanit vievät kyllä reilusti voiton. Olen tajunnut jo aikaa sitten ettei Stine mikään kovin hyvä kirjailija ole. Joskus kun luin vampyyrisiskoksien ensimmäisen osan pidin sitä hyvänä, mutta nyt kun tarkastelin sen läpi uudelleen mielipiteeni vaihtui.
Kaikki Darren Shanit on luettu ainakin kaksi kertaa. Omana ovat Kauhun tunneleissa, kuoleman koetukset ja vampyyriprinssi. En osaa päättää kumpi on parempi Vampyyrin oppipoika vai vampyyriprinssi, ehkäpä jälkimmäinen.
Sitten suuri kysymys. Suomennetaanko tuota loistavaa sarjaa vielä? En ole löytänyt mistään tietoja siihen. Toivottavasti suomennetaan. Lempihahmojani ovat Crepsley, Harkat ja Darren totta kai. Varsin omaperäinen versio vampyyreistä. Pidän kovasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kuurankukka
|
 |
« Vastaus #7 : 25.Elokuu 2008, 20:21 » |
|
Stinea en ole vuosiin lukenut (kauhukirjallisuutta hrr, eikä nyt ihan niin hyvää, vaikka se yksi kirja kyllä välillä pyöriikin mielessä...), joten ei Vampyyrisiskoksiinkaan ole tullut perehdyttyä. Darren Shan sen sijaan on tutumpi - olen lukenut kaikki paitsi viimeiset kolme osaa (jotka ovat kovasti työn alla, tai ainakin lainassa). Kieleltään ne eivät englanniksikaan kovin vaikeita ole, olen kuitenkin muutamat aiemmat suomentamattomat osat onnistunut kahlaamaan (kiitos ihmeelliselle koulukirjastolle!). Jostain syystä en kuitenkaan pääse viimeisen trilogian kanssa alkuun, joten se ei tule luetuksi.
Sarja on ollut jonkin aikaa yksi kirjasarjasuosikeistani, erityisesti mielenkiintoisten hahmojensa (Crepsely<3) ja yllättävienkin tapahtumiensa vuoksi. Kauhua ei sentään ole liikaa... ja perinteinen maailmanpelastamistarina on hivenen erilainen.
En itsekään löytänyt tietoja suomennuksen jatkumisesta, mutta sarja on hyvää viihdettä (ja periaatteessa kai nuoremmille suunnattu, joten olisi hyvä jos sen saisi äidinkielellään lukea), joten toivottavaahan se olisi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
|
|
|
sadepisara
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kokkola
|
 |
« Vastaus #8 : 25.Elokuu 2008, 20:55 » |
|
Oon lukenu kaikki Darren shanit ja tykkään niistä tosi paljon ja jäin heti koukkuun niihin mielestäni paras on Vampyyri prinssi  .Mutta vampyyrisiskokset sarjasta en kauheesti tykkäny.Oon lukenu vaan ekan osan mutta se oli pikkasen tylsä koska mielestäni siinä hoettiin ainakin puolessavälissä koko ajan samaa.Muuten tykkään kaikista vampyyri kirjoista(esim. Darren shanit,vampyyrin palvelija ja Dracula) 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #9 : 25.Elokuu 2008, 22:09 » |
|
No juu, minäkin pidän Darren Shaneista. Jostain syystä vampyyrisiskokset eivät kolahtaneet ollenkaan, vaikka yleisesti ottaen vampyyritarinat kiinnostavat.
Darren Shanissa parasta oli se, miten se rikkoi odotuksia. Minä en oikeastaan ollenkaan pystynyt ennustamaan tapahtumia, ja ne yllättivät. Myös hahmoista löytyi erityisen hyviä (Crepsley<3) tyyppejä.
Suomentamisesta... No se vampyyriprinssihän nyt kovakantisena ilmestyikin, kaipa he jatkavat suomentamista, mutta kiirettä eivät luultavasti tule pitämään. OSa silloin tällöin, miten milloinkin. Mutta jos jollain ajankohtaisempaa tietoa, kertokoot. Minua ainakin kiinnostaisi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
WildFlower
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vihreän sienen alla.
|
 |
« Vastaus #10 : 06.Syyskuu 2008, 13:20 » |
|
Vampyyrisiskokset ovat tosiaan hyviä kirjoja, ne ovat mielenkiintoisia ja mukaansatempaavia. Pettymyksekseni 2. osa oli huomattavasti huonompi, sillä tarina jauhoi paikallaan vaikka teksti oli mielenkiintoista. Onko kenelläkään tietoa onko kirjoja tulossa sarjaan lisää, sillä tarina jäi kesken... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #11 : 18.Marraskuu 2008, 18:51 » |
|
Sarjan seitsemäs osa Pimeyden ennustukset ilmestyy suomeksi helmikuussa 2009. Juoniselostuksen voi tarkistaa kirjailijaosiosta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #12 : 18.Marraskuu 2008, 18:53 » |
|
Pieni offi kyseiseen liittyen; Vampetti on aika huvittava suomennos. Vampyyri, Vampaneesi, Vampetti?(!)
Muistuttaa liikaa sanaa lampetti... Ja on muutenkin oudon kuuloinen.
Muuten vain yksi kirja lisää helmikuun lukulistalle. :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Edhelwaen
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #13 : 20.Marraskuu 2008, 21:30 » |
|
Luin vampyyrisiskoksista ensimmäisen osan, mutta siihen se tyssäsi. Ainoa Stinen kirja, jonka olen jaksanut lukea uudestaan oli nightmareroomin sarjan "Älä unohda minua" (jostain kumman syystä karmiva kirja), mutta muita en ole oikein jaksanut. Darren Shan on todellakin varsin helppoa englantia (suosittelen) ja oli yhdessä vaiheessa yksi lempisarjoistani. Ostin jokaisen kirjan seiskasta (?) eteenpäin, mutta täytyy sanoa että petyin loppuratkaisuun niin paljon, etten ole niitä sen kummemmin lukenut. Harmittaa vieläkin, mutta ehkä auttaisi että lukisin ne alusta uudelleen. Ensimmäiset viisi - kymmenen kirjaa olivat kyllä hyviä, muttta ykköskirja on ehdottomasti paras.
Lisähuomiona se, että tykkäsin kyllä tavallaan lopun kekseliäisyydestä. Liikaa spoilaamatta voisin sanoa, että se antaa aika hyvän selityksen sille, miksi päähenkilön ja kirjailijan nimi on sama :). Mutta mielestäni sen kustannuksella ehkä menee tyydyttävä loppuratkaisu.
Vähän off-topic, mutta jos vampyyritarinoista tykkää ja jos englanti riittää (on myös suomennettu, mutta... nojoo) niin suosittelen lämpimästi Anne Ricen vampyyrikronikoita. Sen lisäksi, että niissä on hyviä, melko sympaattisia hahmoja, niissä käsitellään monesti hyvin syvällisiä teemoja kuolemattomuuden ja yleisestiottaen vampirismin kautta. Jollain tasolla myös melko eroottisesti kirjoitettuja, vaikkeivät sisällä varsinaista erotiikkaa :).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|