|
Xariel
|
 |
« : 21.Elokuu 2008, 16:35 » |
|
Minä tässä tulin pohdiskelleeksi aihetta, liittyen ainakin täällä Kajaanissa huomenna ensi-iltansa saaviin 3D-leffoihin. :) Muualla niitä on kai näkynyt jo, mutta täällä niitä nyt vasta. Luulisin. x)
Homman nimihän on ymmärtääkseni se, että mennään saliin ja laitetaan aivan erinomaisen tyylikkäät lasit päähän. Niiden läpi katsottuna kankaalla pyörivä elokuva (joka on siis hyvin erilailla toteutettu kuin tavallinen) on niinkuin Linnanmäen Lintsi-Kinon leffat. Paitsi parempilaatuinen, pitempi ja ilman vesiruiskuja ja keikkuvia tuoleja. ;)
Tietenkin tälläinen tuo hirveästi uusia mahdollisuuksia, varsinkin voisin kuvitella kauhuelokuvien tekijöiden innostuvan uusista mahdollisuudesta säikäyttää ihmiset hengiltä. ^^ Minut ainakin, kun en muutenkaan kauhua kestä ja kiljun jo Linnanmäen kinossa, en ihan siinä tukkileffassa kuitenkaan, mutta siinä missä on jääkarhuja ja apinoita. ^^ Se oli ihan kauhea! Osan ajasta oli ihan pakko katsoa vain toisella silmällä lasin läpi, kun ei kerrassaan pystynyt katsomaan sitä. Eikä homma parantunut toisella eikä kolmannellakaan käyntikerralla. Kerta toisensa jälkeen... ^^' Juu.
Näitä syksyn 3D-leffoja pääsee ilmeisesti katsomaan neljällä paikkakunnalla suomessa; Kajaanissa (Bio Rex), Hämeenlinnassa (Bio Rex), Vantaalla ja jossain muualla, olisiko ollut Joensuu? ^^
Onko jo kokeiltu? Miltä tuntui? Entä silmälasit, miten katsominen onnistui niiden kanssa? Ja lipun hinta, oliko se 13€ tai enemmän sopiva hinta? Entä menetkö uudestaan? Oliko kovin pelottavaa, kuinka todentuntuista?
Ja mitä odotit ennen elokuvaa ja miten se täytti/petti odotuksesi?
Tätä on kai puitu muuallakin, mutta omaa topiikkia kun ei ollut ja kuitenkin on tulossa lisää ja kai useammille paikkakunnille, minusta tälle topiikille oli paikka. :) Kertokaa, jos ei.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Greenhead
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
|
 |
« Vastaus #1 : 26.Elokuu 2008, 13:37 » |
|
Kävin linnanmäellä siinä 3D-elokuvassa ja se ylitti odotukseni. Tämä varmasti aukaisee uusia ovia elokuva tuotannossa ja suunnittelussa. Todella hieno kokemus. Toivon että nämä 3D elokuvat rupeavat yleistymään eikä tuo 13€ ole paha hinta sellaiseen kokemukseen verrattuna, kunhan ne ei rupea menemään massa tuotannoksi että lopulta kaikki käyttävät samoja kikkoja eikä enää keksitä uusia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #2 : 10.Syyskuu 2008, 19:28 » |
|
No, nyt minäkin kävin testaamassa täällä sen Verne-filmatisoinnin Matka maan keskipisteeseen.
Se oli hieno. Tietenkin lasien kanssa oli joillain ongelmia, esimerkiksi ystäväni sanoi sen särkevän silmiä, siis lasien läpi katsomisen. Plussaa ehdottomasti puhdistuspyyhepakkauksista, joita oli jaossa lasien vierellä. Sai puhdistaa lasit ennen käyttöä. :)
Itse elokuvasta... se oli täynnä toimintaa, ja ihan mukava pätkä. National Treasure -tyylinen suurimmaksi osaksi. Oli se kyllä hienoa katsoa niin paljon elävämpää leffaa. Se, mikä eniten häiritsi oli etureunan sumeus. Esimerkiksi selkä kameraan seisovan näyttelijän hiukset olivat sumeaa pehkoa, ainakin suurimmaksi osaksi. Ja muutenkin, ihan siihen etureunaan osuneet kohteet tuntuivat sumeutuvan. Muuten oli kyllä mainio.
Leffa sai ajattelemaan sitä, minkälaisia mahdollisuuksia kauhuelokuvien tekijöillä tulee olemaan... :p Varmasti kaikki kauhuleffat tuntuvat tuolla tekniikalla kymmenen kertaa todemmilta. Ikäänkuin päälle tulevat esineet saivat ainakin minut nostamaan kädet kasvojen eteen ja oikeasti pelästymään osumia. Ehkä olen vain herkkä säikkymään. :=
Mutta kuitenkin, hienoa tuo uusi tekniikka. Ihan oikeasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sciifii
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: TVaKa/Lhati
|
 |
« Vastaus #3 : 10.Syyskuu 2008, 19:35 » |
|
Joo, oishan se ihan mukava käydä kokeilemassa tuota, kuhan tulis vähän lähemmäks jonnekin.. Oon käyny ainakin linnanmäellä tuon tapaista kokeilemassa ja olihan se ainakin silloin ihan jännää.. Ihan oikeasti..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #4 : 10.Syyskuu 2008, 19:41 » |
|
Itse suhdautun hyvin, hyvin skeptisesti jo digitaalisesti kuvattuihin elokuviin, joten... värisyvyys ei ole lainkaan sama kuin normaalissa perinteisessä filmissä! Onneksi oikea filmi on vielä hallitseva ja digihömpät harvinaisempia, muutamaan teatteriin keskittyneitä. 3D taitaa jäädä minulta väliin kokonaan, jo LintsiKinon pätkästä sellaisen migreeniin saaneena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #5 : 10.Syyskuu 2008, 19:44 » |
|
Komppaan Xaria. Tuota "lähietäisyysongelmaa" nyt ainakin tosiaan oli (katsoin saman leffan). Elokuva ei ollut niinkään hyvä, mutta kyllä se kolme-dee oikeasti toimi. :) Vielä kun saavat paremmin kaikkia jippoja hyödyntäviä ja myös juonellisesti parempia leffoja ulos niin olen myyty -- ja rahaton, nuo hinnat ovat pöyristyttävät.
Niin, kauhuelokuvat... Hitsiläinen, minä meinasin välillä kirkaista jo pelkästään tuossa leffassa kun esineitä ns. lenteli yhtäkkiä päin linssiä. Heti keksivät tavan kiduttaa. :P Mutta ah ja voi, miten upeilta näyttäisivät kunnon fantasiaelementit kolme-deenä. Jo pelkästään tuon leffan dinosaurus sai uusia ulottuvuuksia sen avulla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Windark
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kaijonharju, Oulu
|
 |
« Vastaus #6 : 11.Syyskuu 2008, 15:12 » |
|
Itse pidin Lintsin 3D-lyhytfilmeistä, mutta minulla on sellainen (harha)luulo, että jos on taittovirhe (eli tarvitsee käyttää silmälaseja) niin myös 3D-lasit eivät toimi kunnolla. Voiko joku vahvistaa/kumota tämän?
En ole noita pitempiä filmejä katsellut 3D:nä, joten luulisi siinä lopulta tulevan aikamoinen silmäsärky, mutta muuten kuulostaa ideana hienolta. Kunhan vain elokuvantekijät oppisivat käyttämään 3D:tä kunnolla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Silvien
Noviisi
Poissa
Asuinpaikka: Angar Olindri
|
 |
« Vastaus #7 : 13.Syyskuu 2008, 09:16 » |
|
Kävin katsomassa Matkan maan keskipisteeseen Hämeenlinnassa. Hurjalta näytti.
Tuo läheisyysongelma kyllä oli paha ja samasta kärsi taustakin välillä, kun kamera tarkensi vain näyttelijöiden naamaan. 3D ei näköjään anna anteeksi yhtään epätarkkuutta. Mutta muuten se toimi! Yllättäen lähikuvienkin syvyysvaikutelma oli varsin vaikuttava. Alun dialogeja en ehtinyt edes seurata, kun mietin koko ajan että voi miten sohvamainen sohva ja sehän näyttää oikealta huoneelta ja jestas miten aitoa paperia nuo kirjan sivut, saako tämän kelattua takaisin? Uudestaan! Uudestaan!
Ja kolmiulotteinen vuorenrinne on ehdottomasti vaarallisempi kuin kaksiulotteinen.
Teki mieli poimia pari kiveä kun olivat ihan siinä käden ulottuvilla.
Mutta tietokonetaustat toimivat huonommin. Liian vähän yksityiskohtia? Pakopiste liian lähellä? Välillä tuli sellainen tunne ettei tämäkään tila näytä yhtään niin isolta kuin oli tarkoitus.
Muuten silmälasien kanssa katsominen onnistui kyllä. Tosin otin puolessavälissä omat lasit pois kun pelkäsin, että naarmuuntuvat (eivät naarmuuntuneet). Silmälasien kanssa näki paremmin, ilman oli marginaalisesti mukavampi. Saisivat kehittää sellaisen tekniikan ettei noita laseja tarvita ollenkaan (ja rakentaa salit. Kaareva "kangas"? Heijastuskuvia? Sitä odotellessa tyydymme terävämpään kuvaan.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
|
 |
« Vastaus #8 : 27.Syyskuu 2008, 21:56 » |
|
Mielenkiintoista, että Lintsin kinoidea otetaan yleiseen käyttöön. Mutta ovatko ne lasitkin samanlaiset? Voin sanoa etten kestäisi istua niin kauan sellaiset kamaluudet päässä. Nehän tuntuvat samalta kuin olisi itse askarrellut leikkilasit päähän. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #9 : 28.Syyskuu 2008, 13:18 » |
|
Mielenkiintoista, että Lintsin kinoidea otetaan yleiseen käyttöön. Mutta ovatko ne lasitkin samanlaiset? Voin sanoa etten kestäisi istua niin kauan sellaiset kamaluudet päässä. Nehän tuntuvat samalta kuin olisi itse askarrellut leikkilasit päähän.  Kyllä ne ihan oikeat pelit ovat, ja sen huomaa. En tosin itse muista Lintsin laseja vaikka olen siinä systeemissä joskus vuonna kuokka ja lapio käynytkin, mutta näitä elokuvateattereissa käytettäviä laseja ei kyllä voi sanoa kenenkään askartelemiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #10 : 13.Huhtikuu 2009, 23:49 » |
|
Nostetaanpa täältä vähän vanhaa topikkia... Itse pidin Lintsin 3D-lyhytfilmeistä, mutta minulla on sellainen (harha)luulo, että jos on taittovirhe (eli tarvitsee käyttää silmälaseja) niin myös 3D-lasit eivät toimi kunnolla. Voiko joku vahvistaa/kumota tämän?
Kaverini valitti, että hänellä oli pientä ehkä taittovirheestä johtuvaa epämukavuutta elokuvaa katsoessa. Itse tulin juuri katsomasta 3D-elokuvan Pixarin Hirviöt vs. Alienit elokuvan Oulun Finnkinosta. Päälimmäinen tunne on massiivinen vitutus. Penkkiin päästyämme huomasin, että ne muoviset lasit eivät mahtuneet silmälasien päälle ja minun piti koko v***n elokuvan ajan kannatella niitä muovisia lisälaseja käsin. Sinäänsä joo oikein nättiä ja vaikuttavaa (sitähän Pixar aina on), mutta nuo 3D-lasit on auttamattoman epämukavat viritykset. En mene toiste.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kai
|
 |
« Vastaus #11 : 14.Huhtikuu 2009, 09:42 » |
|
Jeh, sama täällä. Ei mahtuneet omat silmälasit 3D-lasien alle, joten olisi pitänyt katsoa ilman laseja. Mutta ainakin mulla ilman silmälaseja (pientä kaukonäköongelmaa vaan) kuvassa välkkyi tietyllä "tasolla" olevat elementit (esmes alkutekstit puukottivat mua silmiin niin etten voinut katsoa ollenkaan kankaan suuntaan). Päädyin sitten katsomaan leffan ilman laseja ja seurauksena oli samanmoinen tunnemaailma kuin Fanfanilla.
Asiaa ei tietty auttanut että leffa oli samainen Monsters vs Aliens, joka oli jo itsessään niin kamalan tylsä että teki mieli lähteä ensimmäistä kertaa kesken pois leffasta. (Eikä muuten ole Pixarin leffa, vaan Dreamworksin.)
Ihan kiva idea tuo 3D-teknologia, mutta ilmeisesti vain täydellisen näön omaavat voivat siitä nauttia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #12 : 14.Huhtikuu 2009, 11:03 » |
|
Eipä ole kokemuksia 3D:stä sitten Freddy's Deadin loppukohtauksen. Aika kökkö oli se kyllä. Mutta on noi elokuvantekijät ainakin ideasta innostuneet taas ihan uudella tavalla, tulossa on suhtkoht paljon tätä alaa. Tässä yksi tavallaan aika lupaavalta vaikuttava lähiaikain tulokas: http://www.battleforterra.com/site/index.htmlRotten Tomatoesilta löytyy jo pari arvosteluakin, tosin ainakaan Variety riitinkukko ei puuttunut tähän 3D-asiaan: http://www.rottentomatoes.com/m/10009859-terra/
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MistwoodSage
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kolmas kivi Auringosta, kolmesataa virstaa Kuusta koilliseen
|
 |
« Vastaus #13 : 18.Huhtikuu 2009, 06:43 » |
|
Täällä jenkeissä näytetään joskus televisiostakin 3D-ohjelmia ( http://en.wikipedia.org/wiki/3D_television ) ja googlaamalla satuin löytämään väitteitä, että kohta olisi saatavilla lasittomia 3D-televisioita. ( http://www.hdtvinfo.eu/news/hdtv-articles/1st-real-3d-tv-presented-by-philips.html ) Tänä torstaina kampuksella esitetään 3d-aikuisviihde-elokuva leffakerhon järjestämänä. Hintakaan ei paljoa silloin ole, 0-2 taalaa. Tavallisessa teatterissa 3D-esitys maksaa muistaakseni vajaat 10 dollaria. Minulla ei ole koskaan ollut merkittävää ongelmaa silmälasieni kanssa. Joskus omat lasini pakottavat teatterilasit niin eteen nenälle, että olen joutunut työntämään silmälasit todella ylös tai pitämään päätäni takakenossa. Ehkä huonoin koskaan käymäni 3D-teatteri oli Lintsillä. Plussaa se saa erikoistehosteista, jotka nekin olivat kehnohkoja (Tukkijoki tms. virtuaaliajelu). Toivottavasti uudet salit ovat parempia. Vertailukohtina mm. kolmen kankaan 3D-Terminator, johon oli yhdistelty robotiikkaa, laservaloja, ampumaefektejä (seinillä ja katossa) ja itse elokuva oli sekoitettu oikeaan live-näyttelyyn. Toinen hyvä oli Shrekistä tehty erikoisversio, johon kuului odotustiloissa alkanut 3D-esitys. Leffan aikana penkit antoivat suihkuefektejä (aivastus), liikkuivat ja niin pois päin. Paikkana taisi olla Disneyland Kaliforniassa. Noiden leffojen jälkeen IMAX ja "perus-3D" tuntuvat standardisaleilta. Valitettavasti missasin New Orleansin eläintarhan hyönteisosaston 6 minuutin dokumentin, johon kuului liikkuvien penkkien lisäksi hajuefektejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ishamaeli
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #14 : 24.Huhtikuu 2010, 15:28 » |
|
3D-elokuvat. Niistä on taas tullut ihan hillitön buumi. Minä ainakaan en ole vielä toistaiseksi nähnyt yhtäkään leffaa, jonka katsomiseen tuo lisävinkkeli olisi tuonut jotenkin erityistä hohtoa (Avatar kävi lähellä mutta ei ihan kuitenkaan). Sama kuin lukisit kirjaa ylösalaisin pää sängyltä roikkuen: erikoinen kokemus ja vähän huimaa jälkeenpäin, mutta loppujen lopuksi ihan yhtä kivaa olisi ollut lukea se opus sohvalla istuen. 3D:ssä tuppaa vielä olemaan se ongelma, että teatterissa pitäisi istua mahdollisimman keskellä ja optimietäisyydellä kankaasta, jotta kuva olisi terävä niiden lasien kanssa. Hiistumuoks// Jaoin tämän ja viisi ensimmäistä viestiä tänne omaksi aiheekseen Sataman keskustelusta Asiat joita ette vain ymmärrä. Useammallakin ihmisellä tuntui olevan aiheesta sanottavaa, eikä tällaista keskustelua ennestään ollut.
Mikäli haluaa puhua enemmän ja yleisemmin jostain tietystä 3D-leffasta, on jatkossakin syytä suunnata elokuvalle luotuun omaan keskusteluun. (Tai perustaa sellainen keskustelu.)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.Toukokuu 2010, 17:20 kirjoittanut Hiistu »
|
tallennettu
|
(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja) Paju --> Ishamaeli
|
|
|
Cinnamon
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #15 : 01.Toukokuu 2010, 22:25 » |
|
3D-elokuvat. Niistä on taas tullut ihan hillitön buumi. Minä ainakaan en ole vielä toistaiseksi nähnyt yhtäkään leffaa, jonka katsomiseen tuo lisävinkkeli olisi tuonut jotenkin erityistä hohtoa (Avatar kävi lähellä mutta ei ihan kuitenkaan). Sama kuin lukisit kirjaa ylösalaisin pää sängyltä roikkuen: erikoinen kokemus ja vähän huimaa jälkeenpäin, mutta loppujen lopuksi ihan yhtä kivaa olisi ollut lukea se opus sohvalla istuen. 3D:ssä tuppaa vielä olemaan se ongelma, että teatterissa pitäisi istua mahdollisimman keskellä ja optimietäisyydellä kankaasta, jotta kuva olisi terävä niiden lasien kanssa.
Joo, ja kaiken lisäksi 3D-elokuvien lippu maksaa pari euroa enemmän kuin tavallisen elokuvan lippu, joka sekin on kallis. Rahastuksen makua...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
M`Nya
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kirkkonummi
|
 |
« Vastaus #16 : 02.Toukokuu 2010, 10:48 » |
|
Tähän ketjuun oli pakko vastata kun joku ei ymmärrä 3D- leffoja  Siis, nehän ovat hienoja, upeita ja mahtavia! Myönnän kyllä että Avatarissa se tekniikka vaan ei pääsyt kunnolla oikeuksiinsa, mutta katsottuani Liisa Ihmemaassa olen vakuuttunut tästä uudesta 3D:stä (josta mieheni jaksaa papattaa jotain sekopäistä pikseli, väri ja muuta höpötystä mitä en ymmärrä). 3D-tekniikkaa kuulemma julistetaan niin suureksi askeleeksi, että vetää vertoja jopa väritv:n keksimiselle.. Kuulemma. Tosin, joskaan elokuva ei ole koskaan yhtä hyvä kuin oma mielikuvitus, kun lukee jotain kirjaa ja näkee tapahtumat "sielunsa silmin". Sen takia en ymmärrä sitä, että miksi kirjoista pitää tehdä elokuva?? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Karen
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #17 : 02.Toukokuu 2010, 14:59 » |
|
3D:ssä tuppaa vielä olemaan se ongelma, että teatterissa pitäisi istua mahdollisimman keskellä ja optimietäisyydellä kankaasta, jotta kuva olisi terävä niiden lasien kanssa.
Tähän liittyen minulle tuli mieleen oman kokemuksen pohjalta, että en ymmärrä miksei niissä laseissa ole eri kokoja tai edes jonkinlaista säätömahdollisuutta itselle sopiviksi? Ne ovat ihan järkyttävän kokoiset! Yhden kerran kävin katsomassa 3D-leffaa, ja ei siinä muuten mitään, olihan se hienon näköinen ja kaikkea mutta katselunautintoa vähän heikensi se kun koko elokuvan ajan piti jollain tavalla tukea niitä laseja että ne pysyisivät edes päässä..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tpi
Velho

Poissa
|
 |
« Vastaus #18 : 07.Toukokuu 2010, 15:47 » |
|
Tähän ketjuun oli pakko vastata kun joku ei ymmärrä 3D- leffoja  Siis, nehän ovat hienoja, upeita ja mahtavia! Höpö höpö. Jos pikkunenkin sivuttaisuuntainen liike nykii aivan julmetusti, niin ollaan upeudesta kaukana. Pari leffaa olen 3d:nä nähnyt, ja siihen varmaan jää - jatkossa jos on tavallinen versio olemassa, niin mieluummin menen siihen. Saisivat edes normaalielokuvista nykinän pois, (jota niissäkin lähes sietämättömästi - kotona katselenkin videotykillä 120 Hz interpoloinnilla kuvaa, ja se on paljon miellyttävämpää) ja kuvataajuuden nostettua edes johonkin 50 Hz tasolle, niin sitten voisi alkaa jotain 3d:tä seuraavana parannuksena ajattelemaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Echramath
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #19 : 07.Toukokuu 2010, 16:50 » |
|
Pari leffaa olen 3d:nä nähnyt, ja siihen varmaan jää - jatkossa jos on tavallinen versio olemassa, niin mieluummin menen siihen.
Joo, onhan se 25 ruutua sekunnissa aika muinainen lähtökohta, jota pitäisi surkeamman kaupalla nostaa. Jotkuthan eivät käy elokuvateatterissa lainkaan, koska kuvassa ilmenee selvää nykimistä. Menetteleehän se sentään vielä "passiivisesti "seuratussa kuvassa, tietokonepelissähän niin huono framerate ei tule kyseeseen (ainakaan 3D-pelissä, jossa koko maailman pitäisi pyöriä portaattomasti pelaajan ympäri, paralliksiskrollaavista spritemaailmoista en sano mitään). Oltiin katsomassa Ihmemaan Liisaa viimeisenä joululahjalippujen voimassaolopäivänä ja kas kummaa, useat muutkin olivat olleet yhtä tyhmiä, joten jouduimme lipunmyyjän mukaan epäedulliseen asemaan aivan takariviin. Joka tapauksessa 3D vaikutti lähinnä gimmickiltä, näkymähän toi elävästi mieleen Viewmaster-kojeen: kaksiulotteisten litteiden hahmojen muodostamien tasojen välillä oli syvyyseroja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
|
|
|
|