“I am someone who is looking for love. Real love. Ridiculous, inconvenient, consuming, can't-live-without-each-other love.”
Tekisi mieli sanoa “Kaikkien aikojen parhaaksi TV-sarjaksi” joku niistä monista sarjoista, joita seuraan nykyään viikosta toiseen. Supernatural, Glee, Smash, One Upon a Time, Walking Dead. Kuitenkin monet sarjat, joita olen alkanut innoissani katsomaan lässähtävät jossain vaiheessa. Lost, Pako, Heroes, Gilmoren tytöt (Muumit, sinäkin Brutukseni!). Hahmoja poistuu, juonet käyvät typeriksi, ja sarjat vain venyvät ja kituuttavat. Turvallisinta on siis valita joku jo päättynyt sarja, johon ei tarvinnut ikinä pettyä.
Sex and the City – SinkkuelämääNeljä upeaa naista, jotka elävät New Yorkissa ja selvittelevät ihmissuhde koukeroitaan. Sarja on HBO:lta, eli ”taattua laatua” ja se pyöri yhteensä kuusi tuotantokautta vuosina 1998-2004. Voimakkaasti mielipiteitä jakava ohjelma, joka kuuluu omiin suosikkeihini. IMDB:ssä sarja onkin saanut vain 6.6/10 arvosanaksi.
Sarja on yhtä romanttista komediaa. Harvoin lämpenen tällaisille sarjoille mutta Sinkkuelämää tuli tapitettua yhdessä siskon kanssa. Olin kauhean nuori kun Sinkkuelämää alkoi, mutta kiitos useiden uusintakierroksien pääsin siihen mukaan. Sarjan yksi uusintakierros päättyi juuri eilen, ja vaikka kausi löytyy hyllystäni DVD:ltä tuli viimeistä jaksoa silti taas herkisteltyä telkkarista. Sinkkuelämää toimii minulle aina.

Sarjassa on hienoa musiikkia, upeita aina erilaisia vaatteita, paljon hauskaa sanailua ja ehkäpä miespuolisille katsojille suunnattua HBO:n tuttua silmänruokaa. Näyttelijät ovat hyvin valittuja, ja heidän ilmeensä ja reagointinsa tilanteissa mahtavia. Sarja onkin voittanut ansaitusti useita palkintoja (mm. 8 Golden Globea). Sitä kuinka epärealistista on sarjan naisten vaatteiden määrä tai miten Samantha oikein selviää saamatta joka päivä uutta sukupuolitautia en viitsi kommentoida. Sinkkuelämää ei pidä ottaa liian vakavasti, ja sen onkin tarkoitus olla hauska ja sydämellinen. Neljä päähenkilöä on kaikki erilaisia persoonia, ja heidän läheinen ystävyytensä on sarjan ydin.
“The most important thing in life is your family. There are days you love them, and others you don't. But, in the end, they're the people you always come home to. Sometimes it's the family you're born into and sometimes it's the one you make for yourself.”
Sarjan jatko-osiksi tehdyt elokuvat olen nähnyt ja pyyhkinyt mielestäni. Sarjan lopetus viimeisellä kaudella oli niin täydellinen, että en sulata elokuvien pakollista draamaa. Sarjasta tekeillä olevaan Spin offiin The Carrie Diaries tuskin tutustun, mutta saapa nähdä.