Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Darkki
  • Seregil of Rhiminee
  • H.C.
  • Lachesis
  • Nafisan
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 64 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Äänestys
Kysymys: Oletko lukenut kirjat?
kyllä, kaikki ja moneen kertaan - 20 (17.7%)
kyllä, kaikki - 42 (37.2%)
en vielä kaikkia, mutta eka on luettu - 25 (22.1%)
en ole, ei saa spoilata! - 26 (23%)
Äänestäjiä yhteensä: 113

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: A Game of Thrones -tv-sarja  (Luettu 27586 kertaa)
Dauden
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #100 : 25.Huhtikuu 2011, 21:13 »

On ollut veikeää huomata tiettyjä asioita, jotka ovat joillekin ummikoille jääneet epäselväksi (ja miten kirjat lukenut voisi edes ajatella näin käyvän?)

Jeps, kummasti myös joidenkin pienten yksityiskohtien huomaaminen lavasteissa yms. on lämmittänyt mieltä.

Jos vaikka kirjat lukenut huomaa kaikki pienet pois jätetyt jutut, se ei silti vaikuta mitenkään ummikon katselukokemukseen.

Tottahan tämäkin sinänsä.

Silti ainakin henk. kohtaisesti, olkoonkin että valittelin nimenomaan jonkin verran sarjan muutoksista suhteessa kirjaan, yritin GoT:in pilottia katsoessa suhtautua kuitenkin sillä tavalla, että kyseessä on adaptaatio eikä sanasta sanaan kirja tv-ruudulla. Ja arvelisin, että vaikka en olisi lukenut kirjoja, olisi pilotista silti pistänyt omaan silmään joitakin aiemmin mainitsemistani seikoista: eli asioita ja hahmoja esitellään helvetin nopeasti ja turhia selittelemättä. Mikä on toisaalta hyvä asia, sillä asioiden turha alleviivaaminen on aina saatanasta, mutta toisaalta erityisesti hahmot jäävät etäisiksi, ja pahimmillaan ohuiksi tai jopa melko persoonattomien oloisiksi. Eli kirjat lukeneena oli itse asiassa myös se etu pilottia katsoessa, että tiesi hahmoissa olevan enemmän syvyyttä kuin miltä olisi vaikuttanut kirjoja lukematta.

Lisäksi tosiaan, oli kirjoja lukenut tai ei, ainakin nuo Jonin sekä Robbin näyttelijät (+ muutama muu) vaikuttivat heikohkoilta, sen verran kankeaa oli näiden vuorovaikutus. Toisaalta nuo kriitikot, jotka ovat nähneet sarjan 6. ensimmäistä osaa, ovat hehkuttaneet sarjan näyttelijöitä aika varauksetta eli kenties pilotista ei vielä vain saa koko kuvaa kaikkien näyttelijöiden taidoista.

Mutta joo, enpä tiedä, ehkä mulla on vaan noin yleisestikin katsomalleni viihteelle (epärealistisen ? ;) korkeat standardit. Ja en ole tosiaan vielä katsonut GoT:in juuri ilmestynyttä toista osaa, eli on hyvinkin mahdollista että siinä päästään paljonkin pintaa syvemmälle.
tallennettu

Jos elää susien kanssa, oppii ulvomaan.
Freyja
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Rovaniemi
« Vastaus #101 : 27.Huhtikuu 2011, 13:56 »

Sarjan kaksi ensimmäistä jaksoa on mahdollista nähdä ilmaiseksi elokuvateatterin valkokankaalla Helsingissä Andorrassa tiistaina 3.5.2011 klo 18:30 alkaen. Lisää tietoja löytyy Canal+:n Facebook-sivulta.
tallennettu

Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #102 : 28.Huhtikuu 2011, 10:46 »

Enemmän taiteellisia vapauksia olisin suonut otettavan eikä aivan orjallisesti sanasanalta kirjaa seuraavan. Heikentää tunnelmaa. Ihan ok tämä on, puitteet on kunnossa mutta fiilis vielä puuttuu. On tässä eeppisyyksiä mutta se johtuu siitä että kirjan lukeneena tiedän mitä tapahtuu ja kohtaukset on tuttuja, ummikolle ei niinkään.

Kyllähän se tästä lähtee.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Dauden
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 01.Toukokuu 2011, 19:56 »

II: Kingsroad (Pika-arvio)

Vasta eilen pääsin kiireiltäni katsomaan tämän kakkosjakson ja olihan se mielestäni jo onnistuneempi kuin sarjan pilotti monessakin mielessä. Erityisesti Sean Beanin roolisuoritus tässä jaksossa oli hieno. Jotkin asiat kyllä pisti silmään vieläkin, nimittäin minut yhä jättää vähän kylmäksi sarjan rakenne/tahditus, ja osa hahmoista jää vielä hieman ontoiksi. Mikä on tietenkin sinänsä ymmärrettävää ottaen huomioon kuinka paljon hahmoja GoT:issa on ja kuinka vähäinen aikamäärä tunti loppujen lopuksi on.

Lisäksi pienenä nillityksenä voisi mainita
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Ai niin, Jonin ja Robbin näyttelijät eivät olekaan ihan niin huonoja kuin miltä vaikuttivat pilotin perusteella.. mutta en silti nyt vielä väittäisi heitä näkemäni perusteella mitenkään erityisen hyviksikään.
tallennettu

Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #104 : 03.Toukokuu 2011, 22:40 »

Andorrasta juuri tulleena ensi vaikutelmani on WOW. Sopi hyvin valkokankaalle, pienellä tv-ruudulla näyttää varmasti paljon suttuisemmalta. Tuli LOTR-elokuvat mieleen maisemien käytöstä. Arya on suosikkihahmojani kirjoissa ja pidin kaikista kohtauksista, joissa hän oli mukana. Alkuun lisätty jousiammuntakohtaus oli hyvä veto.

Se, että heti aluksi käytettiin monta minuuttia Muurin ja Muukalaisten kuvaamiseen, vaikka ne ovat lopulta alussa varsin pienessä roolissa, vähän ihmetyttää mutta kokonaisuuden kannalta hyvä.  Samoin lohikäärmeiden munat olivat hyvin esillä. Kuten tässä ketjussa on jo mainittukin, hurjasusia näytettiin todella vähän! Esim. Jonin erotessa Nedistä odotin näkeväni Aaveen, mutta ei! Valintoja on tietysti pakko tehdä, mutta hurjasusien leikkaaminen tässä laajuudessa on mielestäni virhe. Jotenkin toivon saavani nähdä vielä extended editionit ;)

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Onnistuneimmat hahmot olivat mielestäni Tyrion, Cersei, Ned ja Catelyn - Aryan lisäksi tietysti. Toisessa jaksossa myös Joffrey vakuutti hemmoteltuna prinssinä. Eikä Daeneryskään huono. Erittäin vaikea valittaa mistään, mitä nyt Robb, Jon ja Theon olisi voitu esitellä paremmin, menivät varmasti helposti sekaisin kirjoja lukemattomilta. Vähän turhan samannäköisiä ja samanlaisesti puettuja nuoria miehiä. Eikös Robbin pitänyt olla Catelynin näköinen, olin siinä uskossa että hänellä olisi ollut Tullyjen hiukset? (Ei nyt ehkä ihan niin räikeät kuin sarjan Sansalla.)

Tätä täytyy saada lisää. Canalia en aio ryhtyä hankkimaan, mutta dvd-boksin laitan tilaukseen varmasti heti kun mahdollista :)
« Viimeksi muokattu: 05.Toukokuu 2011, 23:00 kirjoittanut Sini » tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #105 : 04.Toukokuu 2011, 21:10 »

Minä vierailin viime viikolla Helsingissä, mutta pois täytyi lähteä torstaina. En siis ehtinyt katsomaan Game of Thronesia eilen elokuvateatteriin.

GoT alkoi tänään Canal+:lla. Tulen ja jään laulu -fanina sarja kiinnostaa minua kovasti, mutta Sinin tapaan en aio hankkia maksukanavapakettia. Täytynee odottaa sitä, että Yle esittää tv-sarjan joskus ensi vuonna.
tallennettu
NiTessine
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo / Tampere
« Vastaus #106 : 06.Toukokuu 2011, 14:35 »

Mainio sarjahan tämä on, ja koko ajan paranee. Aloitin ihan piruuttani myös kirjojen lukemisen uudelleen. Ekalla kerralla, jotain kymmenisen vuotta takaperin, eivät kolahtaneet, mutta nythän tämä on vallan päheää settiä.

Tämä animoitu gif spoilaa kakkosjaksoa, mutta sen nähneet voivat varmaankin katsoa sitä aina vaan uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Jotkut asiat eivät koskaan vanhene. http://i.imgur.com/a1ZES.gif
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #107 : 08.Toukokuu 2011, 10:57 »

Aloitin ihan piruuttani myös kirjojen lukemisen uudelleen. Ekalla kerralla, jotain kymmenisen vuotta takaperin, eivät kolahtaneet, mutta nythän tämä on vallan päheää settiä.

Minä olin vielä 18-vuotiaana valtavan innostunut siitä, kun pääsin lukemaan Eddingsien uutuuden Belgarath - velhon tarina. Martinin kirjasarjaa kokeilin vasta sitten, kun olin täyttänyt 23. En tiedä, miten olisin suhtautunut Tulen ja jään lauluun 15 vuoden iässä.
tallennettu
Mab
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #108 : 13.Toukokuu 2011, 22:42 »

Päädyinpä nyt mäkin katsastamaan jo julkaistut jaksot. Niiden perusteella mulla on GoT:ista vähän ristiriitaiset tuntemukset. Ihan hyvähän tämä on, mutta ei erinomainen. Ei mielestäni yllä toistaiseksi sarjana HBO:n parhaimpien joukkoon, sen verran hätäisesti etenevää ja paikoin töksähtelevää menoa on. Kirjasovituksena taasen... no, fakta on, että mä olen kamala nillittäjä. Tulen ja jään laululla on erityispaikka mun sydämessäni, joten arvelin jo etukäteen, että mulla voi olla vaikeuksia tämän asian tiimoilta. Yritin kyllä parhaani mukaan katsoa sarjaa avoimin mielin. Mutta en tietenkään voinut antaa kaikille bongaamilleni muutoksille automaattihyväksyntää mikä-toimii-kirjassa-ei-välttämättä-toimi-tv-ruudulla -periaatteella. Mua ärsyttivät kohtaukset, joiden ideaa en osannut arvostaa / jotka vaikuttivat epäjohdonmukaisilta muuta tarinaa ajatellen / joissa henkilöhahmo(t) käyttäytyi(vät) epäluonteenomaisella tavalla. Ja tottakai mä pidän kirjassa joitakin kohtauksia tärkeämpinä kuin toisia, enkä voinut olla harmittelematta, mikäli tällainen kohtaus oli pilkottu vajaavaiseksi tai jätetty pois kokonaan - etenkin jo turhemmat kohtaukset saivat sitten enemmän ruutuaikaa. Mutta oli toki myös onnistuneita sovitusratkaisuja. Jotkut uusista kohtauksista olivat todella hyviä, istuivat saumattomasti muuhun tarinaan ja tarjosivat myös jotain uutta nähtävää. Jossain mielessä tällaisia oli nautinnollisempaa katsoa kuin melkein sanatarkkaan kirjoja seuraavia kohtauksia. Tuntuivat jotenkin luonnollisemmilta tai vapaammin hengittäviltä tai jotain :)

Näyttelijöistä ja hahmoista sen verran, että useimmat ovat mielestäni hyviä tai ok (joistakuista on vaikea sanoa mitään vielä tässä vaiheessa), mutta ikävä kyllä niitä heikompiakin lenkkejä on mukaan päätynyt. Parhaiten toteutettuja hahmoja ovat mielestäni Arya, Viserys, Robert, Joffrey ja Sam (Viserys, Sam ja ehkä Robertkin vaikuttavat suorastaan mielenkiintoisimmilta hahmoilta kuin kirjassa). Myös Nedin, Catelynin ja Sansan näyttelijät osaavat hyvin hommansa, mutta en ole aivan tyytyväinen heidän rooleihinsa tässä. On varmaan ihan mahdollista, että tilanne paranee tulevissa jaksoissa, sillä Cat on ilmeisesti saatu nyt raiteille kummastuttavan alun jälkeen. Pikkusormen ja Cersein kohdalla mä olen vähän kahden vaiheilla – hahmot ovat erilaisia kuin mitä kuvittelin, mutta ehkä kuitenkin toimivat tarpeeksi hyvin. Täytyy seurata tilannetta :) Jonista, Robbista, Theonista ja Branista mulle ei vielä ole oikein muodostunut käsitystä, ei hyvässä eikä pahassa. Sama taitaa päteä Daenerysiin. Sitä vastoin Lannisterin poikien HBO-versioista en ikäväkseni pidä. Jaime on laimea ja Tyrion rasittava. Ja Khal Drogo on lähinnä vitsi, tosin hän ei ollut kirjassakaan mikään maailman syvällisin hahmo. 

Kyllähän mä tän pystyn epäilemättä ihan sujuvasti katselemaan läpi, mutta nyt vaikuttaisi siltä, ettei ole pakkohankinta dvd-hyllyyn.
tallennettu
Dauden
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #109 : 15.Toukokuu 2011, 21:02 »

Ugh, suht. onnistuneen kolmannen jakson jälkeen, jossa vähän rauhoitettiin tahtia ja saatiin paljon sellaista dialogia, mikä osaltaan vihdoin syvensi hahmoja, niin nelosjakso sai taas irvistelemään melkoisesti.

Erityisesti hajanaiset Dany kohtaukset ja kaikki nää tämän jakson kökösti toteutetut ”selitys” kohtaukset häiritsivät (esim. miten Littlefinger selittää yhtäkkiä Sansalle Houndin taustatarinan, Tyrion selittää Theon Greyjoyn taustan Theonille itselleen *cringe*, tai miten Thorne pitää ihmemonologinsa Samille ja Jonille jne). Eli ei näin, että hahmojen täytyy selittää toisensa tai itsensä niin alleviivatusti, vaan vähän luontevampaa ja hienovaraisempaa taustojen sekä informaation kerrontaa olisi vielä kaivattavissa. Tai on sarjassa aiemmin toki sellaisia ihan luonteviakin informaatio dumppi kohtauksiakin nähty, mutta erityisesti tässä jaksossa ne tuntuivat onnistuvan vain 50/50, mikä on liian vähän.

Plus oli kyllä aika randomia nähdä nyt vasta Ghost ensimmäistä kertaa pilotin jälkeen. Jos olisin ns. ummikko, olisin kyllä ollut vähän siinä Rastin uhkailukohtauksessa ”wtf? Ai, Jonilla onkin siellä Muurilla mukana se hurjasusi, johon tosin ei ole viitattu eikä nähtykään ensimmäisen jakson jälkeen, ja jonka nimeä ei ole edes koskaan mainittu?” Näkisin siis tämän taas yhtenä oireena vähän huolimattomasta ja hajanaisesta sovittamisesta.

Noh, joo, oli jaksossa hyvääkin, nähtiinpä esim. vihdoin kolmisilmäinen korppikin. Ja Hodor. Myös ns. uudet kohtaukset olivat suurimmaksi osaksi ihan mielenkiintoisia ja relevantteja. Loppukohtauskin oli ihan oivasti toteutettu.
tallennettu

Mab
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #110 : 01.Kesäkuu 2011, 18:21 »

Pari viimeisintä jaksoa ovat mielestäni toistaiseksi onnistuneimpia. Ehkä show on vihdoinkin lähtenyt kunnolla käyntiin (tai sitten olen vain tottunut tyyliin). Jännittää vähäsen, millainenkohan kahdeksas jakso on, kun sen pitäisi ymmärtääkseni olla GRRM:n käsikirjoittama :)

Silti fiilistä laskee se, että sarjan heikkoudet ovat myös tulleet selvemmin esille. Aika pinnalliseksi raapaisuksi Tulen ja jään laulusta tämä kyllä jää (joskin Viserysin ja Robertin hahmot olivat tässä kyllä mielestäni onnistuneempia kuin kirjassa). Hienovaraisuuden puute on näkynyt jo niin useasti, että sitä voi jo pitää toistuvana ongelmana. Liian monet kohtaukset ovat joko yksinkertaisesti järjettömiä (esim. juuri tuo Tyrionin luennointi Theonille), hahmon kannalta epäuskottavia (Pikkusormen monologi pumpattaville barbaroille) tai sitten ne vievät keksimisen ilon kokonaan pois (Renlyn ja Loraksen romanssi). Sarjan tekijät eivät tunnu ymmärtävän, ettei kaikkea tarvitse läjäyttää suoraviivaisesti nähtäville ja heti. Mistä tulikin mieleen, wanhanaikainen sievistelijä kun olen, että tissien heiluttelu joka jaksossa antaa imo sarjalle aika keskenkasvuisen vaikutelman.

Onneksi paljon pelastaa hyvät näyttelijäsuoritukset. Mun tuuriani tietysti, että Nediä, Robertia tai Viserysiä ei nähdä enää tulevissa tuotantokausissa :P Mutta onneksi Aryan, Samin ja uusimpana ihastuksena Tywinin hahmot ovat edelleen kierrossa mukana :) Ser Barristan, Osha ja Varys ovat niinikään onnistuneita. Olen myös alkanut lämmetä Danylle ja khal Drogolle, mutta sitä vastoin Pikkusormen ja Sansan kohdalla olen tullut siihen tulokseen, etteivät he ole tässä toistaiseksi mun makuuni. Pikkusormesta on kirjoitettu liian selkeä ja väritön pahis ja Sansasta puolestaan liian moderni ja pikkusieluinen teini. Yritän edelleen (huonolla menestyksellä) tykätä Tyrionista ja Jaimesta, he kun kirjoissa olivat niin onnistuneita hahmoja, mutta Dinklagen one-linereihin keskittyvä ylinäyttely ja Coster-Waldaun tarjoama köyhän miehen Sawyer eivät natsaa mun mielikuvieni kanssa.
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #111 : 04.Kesäkuu 2011, 01:14 »

Innostuin sarjasta vihdoin kunnolla nähtyäni viidennen jakson, jotenkin vasta siinä vaiheessa pääsin kunnolla tunnelmaan mukaan. Jakson suurin hämmennys oli ehdottomasti Renly ja Loras, ja olin ihan ällistyneenä että olikos tämä juttu näin muka kirjoissa, ei ainakaan minun mielikuvissa. Nyt päätin pitää taukoa katsomisesta siihen saakka että saan Valtaistuinpelin luettua uudestaan ja virkistettyä samalla muistia. Harmi sinänsä että lainasin kirjan ystävälle, joten minun pitänee odottaa että hän saa sen luettua ensin... No toisaalta, saanpahan sitten kirjan lukemisen jälkeen katsoa monta jaksoa putkeen.

Olin ennen sarjan alkua innoissani Jaimesta ja Tyrionista, ja pidän heistä tietysti edelleen, mutta yllättävä tykästyminen tapahtui jossain vaiheessa Pikkusormeen ja Aryaan, jotka eivät kirjoissa kuulu suosikkeihini. Cerseistäkin pidän sarjassa enemmän, mutta onko se vain minun mielikuvitustani että hänen hahmoaan on ikään kuin inhimillistetty sarjaan? Kirjojen lukemisesta on kyllä aikaa, että vannomaan en mene, mutta mielestäni Cersei oli vielä ikävämpi ihminen niissä. Tosiaan olen kuitenkin nähnyt vain 5 ensimmäistä jaksoa, joten en tiedä miten hahmot on laitettu uudemmissa jaksoissa kehittymään.

Olen ollut aika kahden vaiheilla GoT:in kanssa, haluan oikein kovasti pitää sarjasta, mutta joku siinä on kuitenkin mättänyt. Nyt kuitenkin alkaa tuntumaan että ehkä tämä vain lämpenee hitaasti ja odotukset myöhempiä jaksoja kohtaan ovatkin kohonneet. Saa nähdä.
tallennettu

Add oil la!
Mab
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 04.Kesäkuu 2011, 09:46 »

^ Renly ja Loras eivät tule kirjoissa mitenkään selvästi esille, itsekin ohitin viittaukset heidän suhteeseensa ihan totaalisesti parilla ensimmäisellä lukukerralla. Sitten vasta kun kuulin, että kirjoissa on miespari (ymmärtääkseni asia on ihan GRRM:n vahvistama), osasin laskea yhteen yksi ynnä yksi :) Koska Renlyllä tai Loraksella ei kummallakaan ole pov:ta, ei heidän suhdettaan varsinaisesti "näytetä" ollenkaan, se paljastuu muutamien henkilöiden kommenttien perusteella.

Tuo pov-puutehan koskee Valtaistuinpelin kohdalla myös Jaimea ja Cerseitä, mikä voi osaltaan selittää sen, miksi Cersei vaikuttaa tv-sarjassa sympaattisemmalta. "Lisäsympaattisuus" ei kuitenkaan ole mun mielestäni Cersein kohdalla OOC, sillä mä en ole ikinä pitänyt Cerseitä minään sysimustana pahiksena, vaan hänelläkin on hyvät puolensa. Kirja-Cersein ja show-Cersein kohdalla suurin ero ehkä on, että kirjoissa Cersei oli mielestäni temperamenttisempi, eikä tuollainen viileän hallittu jääkuningatar. Mä en ole vieläkään osannut päättää, mitä yleisesti ottaen tykkään tuosta muutoksesta, mutta sen tiedän, että olen alkanut kyllästyä show-Cersein jatkuvaan kulmien kurtisteluun :P

Jaimen ja Pikkusormen kohdalla olen sitä mieltä, että heidän rooliensa suurentaminen tässä vaiheessa oli virhe. Heidän molempien pitäisi nyt vielä olla enemmän taustalla, jotta tulevat tapahtumat/paljastukset toimisivat sitten aikanaan tehokkaammin. Lisäksi mulla on vähän kakistelemista sen suhteen, että kuinka uskottavia heille laitetut uudet kohtaukset ovat. En oikein saa itseäni uskomaan, että kumpikaan olisi käyttäytynyt tai puhunut niin avoimesti kuin mitä sarjassa on nyt nähty (erityisesti dissaan Jaimen ja Nedin välistä machoilua ja Pikkusormen kohtauksia niin Varyksen kuin huorien kanssa). Jotenkin molemmat hahmot tuntuvat myös kirjaversioita latteammilta, mutta tää valitus nyt on niin puhdasta mutua kuin vain voi olla ;)

Jottei menisi pelkäksi vinkumiseksi, niin haluan sanoa, että olen todella, todella positiivisesti yllättynyt Sean Beanin ja Mark Addyn näyttelijäsuorituksista. Osasin odottaa heiltä hyvää työtä, mutta pelkäsin kuitenkin, etten pystyisi karistamaan Boromirin tai muiden vanhojen hahmojen haamuja pois. Mutta kummatkin hoitivat hommansa niin erinomaisesti, että unohdin kaiken muun ja katselin Nediä ja Robertia :) :) :)
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #113 : 04.Kesäkuu 2011, 10:01 »

Tuli pikkuveljen kanssa katsottua eilen Canal+:lla esitetty jakso, kun täällä kotikotona kerran on noita kanavia. Ihan hauskalta näyttää, mutta kuten muutama täälläkin on todennut, Boromir on vähän Boromir... :D Tykkään kyllä, toivottavasti saan lad... tilaisuuden katsoa tämän jossain välissä kokonaan.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Antti
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #114 : 04.Kesäkuu 2011, 12:36 »

A Game of Thrones kiinnosti paljon, muttei Canal näy. Martinin kirjoja en ole lukenut, mutta aion tässä kesän mittaan kyllä tehdä senkin. Jos sarja on niin hyvä kuin sanotaan, voisi sen ostaa kun/jos ilmestyy DVD:lle.
« Viimeksi muokattu: 04.Kesäkuu 2011, 21:01 kirjoittanut Antti » tallennettu
Q_Black
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #115 : 12.Kesäkuu 2011, 14:50 »

Ensimmäisen kerran katsoin eilen. Ei nyt mitään suuria tunteita herättänyt. Pitänee katsoa seuraavakin jakso, jos sitä sais vähän tatsia tähän sarjaan..
tallennettu

“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #116 : 14.Kesäkuu 2011, 18:27 »

Ensi viikolla ensimmäinen tuotantokausi päättyy.

Ei se täydellinen ollut, mutta oli Valtaistuinpeli kuitenkin. Uskomattomasit lähes kaikki näyttelijävalinnat olivat täydellisiä. Olisipa rahaa ollut enemmän niin joukkokohtaukset olisivat olleet vakuuttavampia mutta ehkä ensi kaudella.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #117 : 16.Kesäkuu 2011, 19:52 »

David Benioffin ja Dan Weissin haastattelun perusteella 2. kaudella nähdään kirjaa enemmän Robbia ja Jaimea.

Lainaus
What will happen to the major characters who remain mostly out of the action for Book 2? Will you keep the actors on retainer?

Weiss:
In the book there are a couple of characters who have more of an offscreen role and come back in Book 3. But in the case of, say, Robb Stark — played by Richard Madden — he has more of an offscreen  presence in the book, but Richard did such a fabulous job once his character came to the fore, he so commanded the screen that we realized there's no way to talk about this guy and not have him in the show. So there are people offscreen in the book who we are going to write onscreen in the show to make sure people who viewers have fallen in love with are still there in the second season.

Benioff: In the case of Jaime Lannister, he's got one scene in the second book, but he's such an important character we want to see more of him. There's fluidity in that certain scenes from the third book find their way into the second season just as certain scenes from the second book find their way into the end of the first season. We wanted to make sure those characters stayed in the audience's mind and didn't disappear for a whole year.
tallennettu
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #118 : 22.Kesäkuu 2011, 00:54 »

Tämä miekkonen ottaa yhdeksännen jakson tapahtumat aika tosissaan.
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #119 : 08.Heinäkuu 2011, 13:53 »

Martin paljasti Briennen näyttelijän: Gwendoline Christie.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut