22.Heinäkuu 2014, 22:29 *

Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Ennustaminen  (Luettu 10735 kertaa)

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« : 17.Syyskuu 2008, 10:14 »

Meinasin avata keskustelun koskien yleisesti rajatietoutta mutta totesin että menee sekaisin, joten päätin avata keskustelun ennustamisesta.

Täällä keskustellaan
- ennustamisesta
- sen eri tavoista
- sekä niiden tulkinnoista.

Laitoin tilauksen Suomalaisesta Kirjakaupasta tulemaan. Tilasin sieltä Rider Waiten suunnittelemat Tarot kortit. Olen jo pitemmän päälle kiinnostunut tarot korteista ja nyt kun on rahaa taskun pohjalla päätin tilata ne.

Harrastaako joku täällä Risingissä Tarot kortteja tai omistatko sellaiset.? Olisi todella hienoa saada neuvoja ensimmäisissä tulkinnoissa.
Löysin hienon linkin täältä Risingin arkistoista. http://www.flarn.com/~warlock/tarot/

Oletteko muuten törmäänneet tivoleissa ja huvipuistoissa näihin "ennustaja eukkoihin", jotka katsovat käestäsi elämän viivoja tai katsovat kristalli pallosta.? jos olet törmännyt niin mitä he ovat sanoneet ja onko se toteutunut.? Harrastatko itse käestä ennustamista ystävillesi.?
The Rat

Asuinpaikka: Nummela
« Vastaus #1 : 17.Syyskuu 2008, 10:32 »

Vaimo törmäsi...

Oli kuulema jopa osaava tapaus, koska ei vaatinut rahaa (tämä on jonkinnäköinen osoitus kai luotettavuudesta).

Ennusti pitkälle elämää tulevaisuuteen. Ennustukset kirjattiin ylös samana päivänä. Noin kolmannes on toteutunut, kolmannes osoittautunut vääriksi ja kolmannes odottaa ratkeamistaan.

Olennaista ennustuksissa on tähän mennessä ollut se, ettei mitään päivämääriä ole annettu. Se helpottaa ennustajan työtä kovasti... Päivämäärien kanssa pitäisi muutenkin olla varovainen (jo Jeesus ennusti tulevansa takaisin opetuslastensa eläessä — mutta jostain syystä lahkot eivät ihan hirveästi tätä mainosta). :)
Knox-setä

Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #2 : 17.Syyskuu 2008, 14:00 »

Omalla kohdallani ennustaminen on hieman erilaista(mutta olen kylläkin harkinnut tarot-korttien hankkimista joskus tulevaisuudessa). Näen unia, joista osa toteutuu. Se on vaikea eritellä unesta, että onko se enne vai pelkkä uni. Enteitä ovat yleensä olleet kaikkein yksinkertaisimmat ja utopistisimmat unet. Yksinkertaiset ovat tapahtuneet kuten on nähty, utopistiset pitää tulkita huolellisesti. Moni ei usko, että puhun totta, kun kerron lahjastani näkijänä, se on jokaisen oman valinta. En uskoisi itsekään todennäköisesti, jos joku parrakas friikki tulisi minulle selittämään näkevänsä tulevaisuuteen. Mutta uskon jokaisen ihmisen pystyvän tähän jollain tasolla; kaikki eivät vain muista uniaan tai elä niin pitkään, että ne toteutuisivat. Yleensä itselläni tulee deja vu -tunne kesken näkemäni tapahtuman ja saavutan sitten muiston näkemästäni unesta. Mutta kerran olen jopa tiennyt varmaksi erään tapahtuvan asian, joka oli hyvin epätodennäköinen tapahtumaan.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 17.Syyskuu 2008, 14:16 »

Myytit ja unet. Jos sitä omiin uniin ei voi luottaa niin kenenkäs? En minä kortteihin tai vastaaviin luota, mutta uniin ja ihmisten sisäisiin tuntemuksiin suhdaudun mielenkiinnolla. Toisaalta tällöin historia ei välttämättä toista itseään vaan ihmiset historiaa.

Eurooppalaiseen ennustukseen suhtaudun hivenen ärtyneesti. Pitäisi mennä Etelä-Amerikkaan tai Intiaan suuntaan.

Don't trust the skull.

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #4 : 17.Syyskuu 2008, 14:43 »

Lainaus

Miten eurooppalainen ennustaminen poikkeaa etelä-amerikkalaisesta tai intialaisesta.? Tarkoitatko kulttuurista eroa.?
tpi
Velho

« Vastaus #5 : 17.Syyskuu 2008, 14:47 »

Ennustamisen tyylillä, oli se sitten Eurooppalaista, Etelä-Amerikkalaista, Intialaista, Kiinalaista tai vaikka Antarktikselta kotoisin olevaa ei ole mitään merkitystä. Kaikki ovat yhtä luotettavia, eli täysin 100% huijausta ja hölynpölyä.
kannattaa vähän selvittää asioita, ja tutusta mm käsitteeseen "Barnum-efekti" tai
"Forer-efekti" http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/forer-efekti.html
ennenkuin ottaa noita juttua tosissaan.
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 17.Syyskuu 2008, 16:20 »

Tarkoitatko kulttuurista eroa.?

Niin, sekä myös siihen vaikuttavia ilmastollisia ynnä muita eroja. Täytyy myöntää, että skeptikkona shamanismi ja vastaavat asiat ovat vanhemmiten kiinnostaa aina vain enemmän.

Don't trust the skull.
Sarantha
Velhoruhtinatar

« Vastaus #7 : 17.Syyskuu 2008, 16:42 »

Minulla oli tarotkortit, jotka sain Varjolehdeltä tuparilahjaksi muutama vuosi sitten. Opettelin jonkin verran käyttämään niitä, käytin lähinnä major arcanaa eli suurten salaisuuksien kortteja, ne oli helpompi oppia hallitsemaan ja muistamaan merkitykset, koska niitä oli vähemmän (21 korttia 78 kortin pakasta) ja ne olivat jotenkin selkeämmin toisistaan poikkeavat kuin kymmenet pienten salaisuuksien kortit. Erään muuton yhteydessä sitten juuri suurten salaisuuksien kortit mystisesti katosivat.

Pitäisi hankkia uudet. Olen ollut kiinnostunut tarotkorteista lapsesta saakka, jolloin äidin eräs ystävä usein ennusti tarotkorteista illanistujaisissa.

En varsinaisesti usko "ennustamiseen" sellaisena kuin tuo ilmiö normaalisti mielletään. Lähinnä ajattelen, että tarotkorttien ja vastaavien välineiden avulla voi saada paremmin yhteyden alitajuntaansa - korttien merkitykset ja niissä käytetyt symbolithan ovat todella arkkityyppisiä ja yleismaailmallisia, ehkä se sitten herättelee jotain tiedostamatonta meissä? Tutkitusti me rationaaliset, länsimaalaiset ihmisetkin luotamme etupäässä vaistoon ja intuitioon suuria päätöksiä tehdessämme, luin juuri tästä aiheesta tehdystä tutkimuksesta. Tarotkorttien käyttäminen on yksi tapa jäsentää ajatuksiaan ja herättää intuitiivista puolta itsessään. Minua ei varsinainen ennustaminen oikeastaan hirveästi kiinnosta, enemmän käytin itse tarotkortteja nimenomaan mielipiteideni selkeyttämiseen miettiessäni, mitä minun pitäisi tehdä jonkin asian suhteen.

Mitä muuhun ennustamiseen tulee, meillä on suvussa jonkin verran nähty enneunia. Ovatko nuo sitten sattumaa vai eivät, sen voi jokainen itse päättää. Minä en oikein tiedä, mitä asiasta ajattelisin.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #8 : 21.Syyskuu 2008, 08:53 »

Internetissä selaillessani löysin tämänlaisen ohjeen pelikorteista ennustamiseen. Ajattelin kokeilla että lähtisikö toimimaan. Näyttää sisällöltään tuulesta temmatulta, mutta kuitenkin.

Kokeilkaa tekin.

Kertokaa sitten että miten ennustamisen kanssa kävi.
Sapphire
Noviisi

Asuinpaikka: Ever Green Forest
« Vastaus #9 : 21.Syyskuu 2008, 11:14 »

Itseäni tuo ennustus kiinnostaa aika paljonkin...
En omista tarot-kortteja,mutta omistan riimukivet.
Niilläkin ennustamisesta on useita tapoja,mutta olen käyttänyt sitä missä laitetaan kuusi riimua riviin,ja seitsemäs kolmannen ja neljännen alle.Mikään ennustuksistani ei ole kylläkään käynyt ikinä toteen Pyörittää silmiään
Liekö sitten syynä se,että olen tulkinnut ne väärin tai jotain...
« Viimeksi muokattu: 07.Lokakuu 2008, 15:34 kirjoittanut Sapphire » tallennettu
Siniset liekit

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #10 : 21.Syyskuu 2008, 15:38 »

Huijausta ja hölynpölyä mutta varsin viihdyttävää sellaista. Hymyilee En kyllä maksaisi moisesta toiminnasta, lähinnä käy sääliksi niitä jotka ovat rahojaan ennustajille menettäneet. Joka tapauksessa voihan esimerkiksi tarot-korteilla pitää hauskaa kaverien kanssa. Yksi sosialisoitumisen muoto sekin.

Sapphire, en tiedä teenkö oikein kun sanon tämän näin mutta se oli noin 50-prosenttisesti tulkinnastasi kiinni. Jos olisit sattunut tulkitsemaan sen toisin ja näin olisi sattunut tapahtumaan, olisi toki ennustuksesi tapahtunut.

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #11 : 21.Syyskuu 2008, 21:37 »

Sapphire.

Minkälaiset ne riimukivet ovat ja miten niistä ennustetaan.? Mielenkiinto heräsi eikä jaksa lähteä lukemaan wikipediaa. )

Noista pelikorteista ennustamisesta. Kokeilin tuota toiveen toteutumista ja se näyttäsi olevan vielä kaukana että toive toteutuisi. Omasta mielestäni olen samaa mieltä. Tuo ensimmäinen eli tuo raha/onni etc. juttu ei lähtenyt toimimaan...  Huh Rupesi mietityttämään että pitääkö niitä jakaa oikeinpäin vai väärin päin etc.

Linkki lisää. Lista erilaisista ennustamis-menetelmistä

Mistä Auguria ennustaa.?  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 21.Syyskuu 2008, 21:45 kirjoittanut Greenhead » tallennettu

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #12 : 27.Syyskuu 2008, 20:02 »

Sain eilen tarot-kortit tilaamalla Huuto.netistä. Oli pakko päästä heti kokeilemaan ennustamista ja asioiden selkeyttä. Päätin tehdä tähti ennustuksen (7korttia) kertomaan nykytilaanteesta. Samalla se antaa vastauksen kysymykseen.

Päätin odottaa iltaan asti ja kysyä korteilta että miten tämä päivä meni. Tämmöiset kortit tulivat.
1. Paholainen 2.Maljojen kuningatar 3.Sauvojen kolmonen 4.Sauvojen lähetti 5.Maagikko/taikuri 6.Lanttien kuutonen 7.Maljojen kakkonen.

Säikähdin kun tuli heti ensimäisenä tuo paholainen. Ensimmäinen ennustaminen ja ensimmäinen kortti on paholainen. Pikku paniikki nousi. Jatkoin korttien kääntämistä. Kolmas kortti oli sauvojen 3 tätäkin vähän hämmästelin, mutta kun tuli tuo lanttien kuutonen 6:ksi kortiksi niin voi sitä tunnetta.!!

Tässä on korttien järjestyksen numeron merkitykset:
Ensimmäinen kortti kuvaa tämänhetkisessä tilanteessa olevia tärkeimpiä tekijöitä.
 Toinen kortti kuvaa tunteittesi vaikutusta tilanteeseen.
Kolmas kortti kuvaa ajattelusi vaikutusta tilanteeseen.
Neljäs sitä, mikä tilanteessa on olennaisinta.
Viides kortti kertoo sen, mihin sinun tulisi kiinnittää enemmän huomiota.
Kuudes kortti puolestaan kuvaa tietoisia pyrkimyksiäsi tilanteen ratkaisemiseksi.
 Seitsemäs kortti edustaa ratkaisua, sitä, mikä on tärkeätä ja minkä asioiden painottaminen veisi tilannetta eteenpäin.

Vähän aikaa rupesin miettimään että miten tätä tulisi ruveta tulkitsemaan.. Paholainen tarkoitti tässä tilanteessa itsensä kieltämistä. Ja kyllä se totta olikin. Kävin juuri ennen kotiin lähtemistä kaupoissa ja törmäsin matkan aikana Neljään SPR:n tai punaisen ristin työntekijään, jotka olivat rahalippaan kanssa kiertämässä. Enkä antanut kenellekkään rahaa.. jostain syystä.  2,3,4,5 kortti menivät myös oikein tämän päivän suhteen varsinkin tuo kutonen johon tuli lanttien kuutonen eli anteliaisuus. Olisin voinut ratkaista tilanteen olemalla antelias eli antamalla almut näille työntekijöille.

Tämä ennustus meni täysin oikein. Mitäköhän muut ennustuksen tuovat tullessaan. ?  Hymyilee leveästi
Ishamaeli
Noviisi

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #13 : 19.Marraskuu 2008, 19:18 »

Ennustaminen on kiehtonut minua lapsesta pitäen: milloin riimut, pelikortit, Tarot, I Ching, enneunet, kädestä ennustaminen... Pitkällisen hakemisen jälkeen olen päätynyt siihen lopputulokseen, että vaikken varsinaisesti uskokaan ennustamiseen, pidän silti Tarot-pakastani ja I Ching-kolikoistani.

Minulle esimerkiksi Tarot-korttien lukemisen tärkein funktio on omien ajatusteni selventäminen. Korteista saa vähän osviittaa siitä, minne voisi (huom. voisi, ei välttämättä kannattaisi) kääntyä tai mitä ajatella. Usein tämä auttaa jäsentelemään omia ajatuksia tilanteen suhteen ja päätymään lopulta siihen parhaaseen ratkaisuun.

(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja)
Paju --> Ishamaeli
Vale
Kokelas

« Vastaus #14 : 20.Marraskuu 2008, 09:12 »

Mulla on ollu tarot-pakka varmaankin viitisen vuotta. Aluks olin aika kiinnostunut niistä juurikin sen takia, että ne on nimenomaan oi-niin-mystiset tarotit. Vau. Sitten tajusin, että niillähän voi pelata vaikka pasianssia. Mystisyys meni siinä. Niistä on ollu lähinnä apua itsensä kanssa keskusteltaessa. Jotenkin tuntuu siltä, että niiden avulla saa avattua tai laajennettua tietoisuuttaan... Saman voi saavuttaa tietty ilman mitään välineitä. Ihan itsekseen päissään.
Elthadora

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #15 : 24.Marraskuu 2008, 20:38 »

Olen pari kertaa tarot-kortteja käyttänyt. Ensimmäisellä ennustukseen, toisella katsoin elämäntilanteeni. Ensimmäisestä en muista kauheasti muuta kuin, että se luultavasti kävi puolten toteen. Jälkimmäinen viilsi vähän turhan osuvasti, koska olin käynyt juuri hankalan (ja varmaan elämäni merkittävimmän) käänteen läpi ja nuo kolme korttia olivat täsmälleen se mitä se oli, on ja on oleva. Sattui, sattuu vieläkin, vaikka siitä on jo puolitoista vuotta.

Olen aina ollut kiinnostunut kaikesta melko erikoisesta -mystiikasta, ennustamisesta, taioista, vanhoista uskomuksista- vaikka melko suuri osa niistä ehkä vähän pelottaakin tuntemattomuudellaan (ja liialla toimivuudellaan varsinkin kun tapasin olla ennen silkan järjen ihminen lähinnä itsesuojelun kannalta). Ennustaminen on miulle ainakin melko ristiriitaisia tunteita aiheuttavaa, koska toisaalta toivon, että se toimii, toisaalta en, koska se olisi liian karmivaa. Sitten on aina se pelättävä asia, että jos se ei toimikaan, niin menettää uskon kaikkeen yliluonnoliseen (mikä on miusta myös aika karmiva ajatus). En siis osaa päättää, joten pysyn mielummin kaukana koko asiasta. Muista miun elämän turhan oudoista yhteensattumista jätän puhumatta. Saati ajatuksen voimasta. Kuulostaisin liian oudolta.^^
Obeliskikäärme
Kokelas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #16 : 28.Marraskuu 2008, 22:58 »

Aktiivisena okkultistina tekee mieli vastata.

Minä suosin ennemmin käsitettä divinaatio kuin ennustaminen. Tarotit, riimut ja muut sellaiset ovat enemmän nimenomaan divinaation kuin ennustamisen välineitä. Divinaatio ei ole välttämättä ennustamista, vaan on jokin kysymys/ongelma, johon haetaan näkemystä. Joskus vastaus voi olla ennustus, joskun vain uusi näkökulma ja joskun jotain ihan muuta. Pidän ennustusta varsin hankalana vastaukseni divinaatioon, koska siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä oli se totta tai ei. Ei minua niinkään kiinnosta, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Tärkeintä on löytää jotain apua ongelmaan tässä ja nyt.

Olen sitä mieltä, että "tulevaisuuden ennustaminen" on vähän sellaista wannabe-teininoitien haahuilua. Käytännössä olen huomannut, että ne maagikot, joilla on jotain ihan oikeaa kokemusta tällaisten juttujen kanssa temppuilemisesta, eivät niinkään yritä ennustaa tulevaisuutta, vaan tekevät niin kuin yllä kuvasin - eli divinaatiota. Ei ole tarkoitukseni olla töykeä, mutta tältä asiat näyttävät omasta näkökulmastani.

Tunnen pari ihmistä, jotka "näkevät enteitä". Se kyky on kyllä aikamoinen kirous. Eihän sitä voi aina itseensä luottaa, joten "ennustuksissaan" elää helposti ikuisessa epävärmuudessa.

Itse harjoitan silloin tällöin divinaatiota. En tee sitä tarotilla tai yleensä millään suurelle yleisölle tutulla menetelmällä. Harjoitan shamanistisia transsitekniikoita, koska saan tarvittavat tulokset parhaiten sitä kautta.
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #17 : 21.Joulukuu 2008, 12:30 »

Minulla on tullut välillä sellainen tunne, että tämä olisi kuin deja vu. Joskus päässä tuntuu siltä, että ihan kuin olisi tiennyt, tai kokenut tämän jutun, tai tiennyt että noin tapahtuu. Ja sitten ne ovat yleensä yllättävän tarkkoja nuo mielikuvat.

Mutta ennustamismenetelmistä. Minulle tulee mieleen ainakin astrologia ja grafologia. Jälkimmäisellä pyritään ennustamaan ihmisen käsialasta mm. tämän luonnetta. Kai se jäi mieleen, kun olen tällainen kynäniekka,  Hymyilee.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
alchemysan

Asuinpaikka: Hyvinkää
« Vastaus #18 : 29.Joulukuu 2008, 16:22 »

Voisiko joku vaikkapa lähettää linkin, josta tuolaiset kortit saisi ostettua?
 Olen nähnyt tämän vuoden aikana kaksi ennenunta, ja kummatkin ovat toteutuneet tässä parin kuukauden aikana. Puhun totta. Unen tajusin enneuneksi vasta sitten kun asia todella tapahtuu, sitä ennen se on vain uni muiden joukossa. Tarotkortit haluaisin, että saisin tietää olisiko minulla menestystä silläkin tavalla ennustamalla.

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #19 : 04.Tammikuu 2009, 12:20 »

Kaikkein helpoiten ja luotettavin voit tilata kortit Suomalaisen kirjakaupan välityksellä.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös