23.Elokuu 2014, 06:33 *

Sivuja: [1] 2 3 ... 17   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Uusia fantasiakirjailijoita (osa II)  (Luettu 43299 kertaa)

Asuinpaikka: Joensuu
« : 17.Syyskuu 2008, 19:09 »

Perustin vanhalle foorumille ketjun Uusia fantasiakirjailijoita, tämä jatkaa perinnettä. Esittelemiäni kirjoja saa (ja pitkääkin) kommentoida, jos on lukenut. Tai sitten kertoa uusista kirjailijoista, joita en osannut ottaa mukaan. En ole lukenut itse ainuttakaan seuraavista:

David Anthony Durham: Acacia - The War with the Mein. Kesällä 2007 julkaistu kirja avaa eeppisen fantasiasarjan, jota on vertailtu Tulen ja jään lauluun. Martin on myös kehunut teosta kotisivuillaan. The Washington Postin arvion voi lukea tästä.

Durham ei varsinaisesti kuuluisi tähän ketjuun, sillä hän ei ole uusi kirjailija. Hän nimittäin kirjoitti kolme historiallista romaania ennen Acaciaa. Näistä viimeisin on toisesta puunilaissodasta kertova Hannibal: Pride of Carthage, joka sai huomiota fantasialukijoidenkin keskuudessa. Acacian toisen osan (The Other Lands) kirjoittaminen on vielä kesken, Durham arvelee kirjan ilmestyvän ensi elokuussa. Kirjailijan kotisivut.

Felix Gilmanin Thunderer aloittaa sarjan, jolle ei taida olla virallista nimeä. Ensimmäinen osa ilmestyi joulukuussa 2007, seuraava (Gears of the City) on luvassa ensi joulukuussa. Thundereria on kuvailtu steampunk-fantasiaksi, ja se on saanut kehuja mm. Jeff VanderMeerilta. Locus-lehden myönteisen arvion voi lukea tästä ja kirjailijan kotisivuille pääsee tästä.

Robert V.S. Redickin helmikuussa julkaistu The Red Wolf Conspiracy on The Chathrand Voyage -trilogian avausosa. Kustantaja vertasi markkinoinnissaan kirjaa Philip Pullmanin ja Scott Lynchin töihin, ja sitä on joissain arvioissa kutsuttu young adult -kirjallisuudeksi. Virallisesti romaani on kyllä aikuistenkirjallisuutta. Sarjan toinen osa The Rats and the Ruling Sea ilmestyy ensi vuoden elokuussa. Red Wolf Conspiracy sijoittuu valtavalle laivalle, kuten ilmeisesti jatko-osatkin. Eräs kriitikko oli sitä mieltä, että kirjailija on "tämän vuoden Patrick Rothfuss". SFFworldin arvosteluun pääsee tästä. Vielä linkki viralliselle sivustolle.

Niin ikään helmikuussa ilmestynyt J.M. McDermottin Last Dragon kuuluu korkeakirjallisuuden puolelle. Romaani herätti huomiota, kun kustantamo rinnasti sen Gene Wolfen tuotantoon. Ymmärtääkseni kirja on yksittäinen teos, ei osa mitään sarjaa. Kustantaja on roolipelifantasiasta paremmin tunnettu Wizards of the Coast. BookSpot Centralissa (ent. Fantasybookspot.com) on kehuva arvostelu. McDermottin blogi.

Chris Evansin The Iron Elves -trilogian 1. osa A Darkness Forged in Fire tuli myyntiin kesäkuun lopulla. Kanteen on otettu ylistyslause R.A. Salvatorelta, mutta (tai juuri siksi) kirja on saanut foorumeilla nuivan vastaanoton. Henkilönkuvausta on syytetty huonoksi ja juonta sekä maailmaa kliseiseksi. Toinen osa, The Light of Burning Shadows, on luvassa ensi vuoden kesällä. Fantasy Book News & Reviews -blogin kritiikissä kirjaa ei tyrmätä täysin, mutta ei kehutakaan. Virallinen sivusto.

Samoihin aikoihin edellisen kanssa julkaistiin Adrian Tchaikovskyn debyytti Empire in Black and Gold. Tämä sai aikaan paljon myönteisemmän reaktion ulkomaisilla keskustelualueilla. Teos ilmestyi suoraan pokkarina, ja Shadows of the Apt -trilogian muut osat on jo kirjoitettu valmiiksi. Dragonfly Falling ilmestyy ensi helmikuussa, Blood of the Mantis toukokuussa. Sarjan erikoisuus on maailma, jossa asukkailla on eri hyönteislajien ominaisuuksia. Kirjan kansikuvaa on moitittu geneeriseksi. Fantasy Book Criticin ylistävään arvioon pääsee tästä. Tchaikovskyn kotisivut.

Esittelemistäni kirjoista uusin on Peter V. Brettin The Painted Man. Kirja avaa Demon Trilogyn, jonka seuraava osa The Desert Spear ilmestyy ensi vuoden elokuussa. Romaani yhdistää fantasiaan kauhuelementtejä, sarjan ideana on, että joka ilta pimeän laskeuduttua demonit ilmestyvät vaanimaan ihmisiä. The Wertzone -blogissa julkaistiin juuri positiivinen arvostelu kirjasta. Painted Man tulee Yhdysvalloissa myyntiin maaliskuussa 2009 nimellä The Warded Man. Kirjailijan kotisivut.

En tiedä, aiontaanko yhtään näistä suomentaa. Durhamin Acacia ilmestyy lokakuussa ruotsiksi, ja kirjailijalta on jo aiemmin ruotsinnettu se Hannibal-romaani. Patrick Rothfussin olisi voinut ottaa mukaan, mutta hänelle on jo oma ketju. Esittelemistäni kirjoista vanhin on Acacia, joten se on ehditty julkaista pokkarina. Esimerkiksi AdLibriksesta teos lähtee 8,10 eurolla. Gilmanin Thundererin pokkariversio tulee myyntiin tämän kuun lopulla. Empire in Black and Gold julkaistiin tosiaan suoraan pokkarina, Suomalainen.comissa hinta on tasan kymmenen euroa.
« Viimeksi muokattu: 17.Syyskuu 2008, 19:16 kirjoittanut Jussi » tallennettu

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #1 : 17.Syyskuu 2008, 22:56 »

Jussi mainitsikin jo aika tyhjentävästi tämän hetken tärkeimmät uutuuskirjailijat, mutta lisään vielä pari kirjailijaa:

Brian Cullen: Seekers of the Chalice. Historiallista ja kelttiläisvaikutteista fantasiaa. Kustantaja on verrannut tätä kirjaa Tolkieniin, Gemmelliin ja Salvatoreen: "An epic tale that brings to mind the works of J.R.R.Tolkien, David Gemmell, and R.A. Salvatore, Seekers of the Chalice is the first book of a trilogy that explores the ongoing battle between good and evil in a land that is teetering on darkness." Täältä löytyy SFRevu-sivustolla oleva arvostelu.

Dru Pagliassotti: Clockwork Heart. Steampunk-fantasiaa. Fantasy Debut -blogista löytyy myönteinen arvostelu tästä kirjasta.

Jo Graham: Black Ships. Historiallista fantasiaa, jossa yhdistellään historiaa ja mytologiaa. Naomi Novik on kehunut tätä kirjaa näin: "Haunting and bittersweet, lush and vivid, this extraordinary story has lived with me since I first read it." Täältä löytyy Fantasy Book Critic -blogin arvostelu.

Andrzej Sapkowski: The Last Wish. Tämä kirja ei ole varsinainen debyyttikirja. Lisäksi se julkaistiin Puolassa jo vuonna 1993, joten sen takia sitä ei ehkä pitäisi mainita tässä yhteydessä. Koska The Last Wish on ihan mielenkiintoinen kirja ja se on Sapkowskin ensimmäinen englanniksi käännetty kirja, niin päätin mainita sen (kirja käännettiin englanniksi vasta 2007). Täältä löytyy Fantasy Book Critic -blogin arvostelu.

Luin Chris Evansin A Darkness Forged in Firen jokin aika sitten. Se ei tehnyt minuun kovin suurta vaikutusta, joten annoin sille vain kolme tähteä tuolla englanninkielisellä puolella. Se oli siedettävä kirja, mutta minusta siinä ei ollut riittävästi syvyyttä. Lisäksi kirjailija olisi voinut kirjoittaa jotkut asiat paremmin.

Felix Gilmanin Thunderer teki minuun vaikutuksen, koska se oli harvinaisen mielenkiintoinen ja laadukas debyyttikirja. Kirjan fantasiamaailma oli kiehtova ja tarina oli hyvä. Aion lukea seuraavan kirjan heti, kun se julkaistaan.
« Viimeksi muokattu: 17.Syyskuu 2008, 23:33 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #2 : 18.Syyskuu 2008, 11:24 »

Heh. Ainakin yksi asia fantasiassa on pysyvää: trilogiat ja muut sarjat ovat suosiossa vuodesta toiseen.

Mikä, ikävä kyllä, pistää minut arvuuttelemaan uusien kirjailijoiden kirjojen hankkimista. Turhan monta kertaa on käynyt niin, että sarjan osien laatu alkaa tippua jyrkästi ja sikäli kuin kyseessä sattuu olemaan jatkuvajuonisempi yritelmä, mahdollisesti yhdistettynä kymmenosainen trilogia -syndroomaan, niin jaakobinpaini aiheesta ostaako loputkin vai jättääkö tarina kesken käy hermojen päälle. Tai pahimmassa tapauksessa käy kuin Charles Strossin Singularity -kirjojen kanssa (jotka tosin ovat [hyvää] scifiä) ja kirjailija päättääkin tehdä jotain ihan muuta, jättäen kovasti pedatun jatko-osan tekemättä.

Sitten kun tämän vielä yhdistää siihen, että fantasiana myytävät kirjat ovat turhan usein aika epäfantastisia ja suoraan sanoen vähän tylsiä...

McDermottin ja Pagliassottin yritelmät saattaisivat kyllä kirjahyllyyn päätyäkin.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #3 : 18.Syyskuu 2008, 13:48 »

Vielä yksi uusi fantasiakirjailija, jonka voisi ottaa mukaan, on englantilainen David Bilsborough. Hänen Annals of Lindormyn -sarjaansa on julkaistu jo kaksi osaa. The Wanderer's Tale tuli myyntiin kesällä 2007, A Fire in the North viime maaliskuussa. Kustantajan markkinoinnin mukaan Bilsborough kirjoitti Wanderer's Talea 12 vuotta, ja kirjaa mainostettiin lauseella "an action-packed new fantasy series in the Tolkien tradition".

TWT sai täystyrmäyksen lukijoilta, sitä on väitetty yhdeksi huonoimmista viime vuosina ilmestyneistä fantasiaromaaneista. Juoni ja henkilöt ovat kuulemma niin perinteisiä kuin vain mahdollista. SFFworldin virallisen arvion voi tsekata tästä, Pat's Fantasy Hotlistin tästä. Kirjailijalla ei ole kotisivuja tai blogia.

Unohdin kokonaan, että kirjoitit Thundererista arvion tänne Risingiin.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #4 : 18.Syyskuu 2008, 16:24 »

Luin molemmat osat (The Wanderer's Tale ja A Fire in the North), enkä pitänyt niistä kovin paljon. Ne ovat minusta vain 2-3 tähden arvoisia (annoin niille kolme tähteä, kun 2,5 tähteä ei pysty antamaan). Vaikka pystyin lukemaan nämä kirjat, niin joudun toteamaan, että olen lukenut samanlaista fantasiaa paljon paremmassa muodossa. Hmm... voisin kai sanoa, että yritys oli hyvä, mutta toteutus oli epäonnistunut.

Kun ensimmäistä osaa verrataan samanaikaisesti ilmestyneihin debyyttikirjoihin, niin siitä ei voi todeta muuta kuin, että se on aika huono ja kliseinen kirja. Suosittelen näitä kirjoja vain Salvatoren ystäville, mutta en muille lukijoille (Tolkienin ystäville voin sanoa, että jos odotatte lukevanne laadukasta fantasiaa, niin tulette pettymään aika pahasti - mainoslauseeseen ei kannata luottaa).

Unohdin kokonaan, että kirjoitit Thundererista arvion tänne Risingiin.

Minusta Thunderer on sen verran hyvä ja mielenkiintoinen kirja, että se kannattaa mainita tässä yhteydessä. :) Se on viime aikojen parhaimpia debyyttikirjoja.
Janiii
Noviisi

Asuinpaikka: kuopio
« Vastaus #5 : 19.Syyskuu 2008, 09:20 »

Tosta David Anthony Durhamin Acacia - The war with the mein sarjasta pitää kysyä, että onko kukaan lukenut tota alotus osaa? Kannattaako tilata? Ei toi kyl kallis oo pokkarina, että vois vaikka tilatakkin ilman suosituksiakin. Tosin joutus kyl odottamaan jatkoa aika pitkää..

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #6 : 19.Syyskuu 2008, 12:26 »

Unohdin mainita, että olen lukenut Acacia - The War with the Meinin. Annoin sille neljä tähteä tuolla englanninkielisellä puolella, koska se oli hyvää fantasiaa. Se on mielenkiintoinen debyyttikirja ja siihen kannattaa tutustua, jos haluaa lukea keskitasoa parempaa aikuisten fantasiaa. Suosittelen sitä erityisesti Steven Eriksonin ja George R.R. Martinin lukijoille.

Tässä on vielä pari viime aikoina tullutta uutuuskirjailijaa:

Giles Carwyn & Todd Fahnestock: The Heartstone Trilogy (Heir of Autumn, Mistress of Winter ja Queen of Oblivion). Tämä trilogia on aikuisten viihdefantasiaa (ensimmäinen osa ilmestyi 2006, toinen 2007 ja viimeinen osa tulee myyntiin loppuvuoden aikana). Täältä löytyy Blogcritics Magazinen arvostelu ensimmäisestä osasta.

Gail Z. Martin: Chronicles of the Necromancer (The Summoner, The Blood King ja Dark Haven). Tätä sarjaa voi suositella mm. Carol Bergin, Robin Hobbin ja Lynn Flewellingin lukijoille. Täältä löytyy SF Siten arvostelu ensimmäisestä osasta ja täältä löytyy Fantasy Book Critic -blogin arvostelu samasta kirjasta. Kirjailijan kotisivut löytyvät täältä.

Mark Teppo: Lightbreaker. Lightbreaker on Codex of Souls -fantasiasarjan ensimmäinen osa, joka ilmestyi pari päivää sitten. Tämän sarjan pitäisi olla urbaania fantasiaa. Virallisen kotisivun mukaan sarjaa kuvaillaan näin: "This multi-volume series explores the history of the occult and mysticism, while subverting the traditional urban fantasy reliance on fantastic creatures. This is post-industrial fantasy steeped in noir." Mark Teppon virallinen kotisivu löytyy täältä.

Andrew Davidson: The Gargoyle. Tämän kirjan luokitteleminen on hankalaa, koska siinä yhdistellään mainstreamia ja fantasiaelementtejä, mutta sen pitäisi olla fantasiaa (tai dark fantasya). The Gargoyle on kuulemma vähän erilainen rakkaustarina. Täältä löytyy Fantasy Book Critic -blogin arvostelu.

Edit: Lisäsin Andrew Davidsonin kirjan.
« Viimeksi muokattu: 21.Syyskuu 2008, 17:36 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #7 : 26.Syyskuu 2008, 16:05 »

Brent Weeksin esikoisromaani The Way of Shadows on juuri tullut myyntiin. Se aloittaa salamurhaajasta kertovan The Night Angel Trilogyn, jonka seuraavat osat on jo kirjoitettu valmiiksi. Shadow's Edge on luvassa marraskuussa, Beyond the Shadows joulukuussa. Kirjat julkaistaan suoraan pokkareina, Way of Shadowsin saa AdLibriksesta 7,90 eurolla.

Pat's Fantasy Hotlistin arvostelussa teos ei saa varauksetonta kehua. Way of Shadows tuo kuulemma mieleen R.A. Salvatoren työt ja on tyyliltään lähellä nuortenkirjallisuutta. Fantasy Book News & Reviews -blogin arvio on selvästi myönteisempi.

Gilmanin Thundererin pokkariversio tulee myyntiin tämän kuun lopulla.

Pokkari on nyt ilmestynyt, sen voi tilata vaikka Bookplusista 6,95 eurolla.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #8 : 02.Lokakuu 2008, 18:16 »

Näistä kirjailijoista ei ole vielä mainintaa tässä ketjussa:

Daryl Gregory: Pandemonium. Tämä kirja julkaistiin elokuussa. Graeme's Fantasy Book Review -blogin arvostelu löytyy täältä ja Daryl Gregoryn virallinen kotisivu löytyy täältä.

Maggie Stiefvater: Lament: The Faerie Queen's Deception. Nuortenfantasiaa. Maggie Stiefvaterin virallinen kotisivu löytyy täältä.

Ellen Booraem: The Unnameables. Nuortenfantasiaa. Ellen Booraemin virallinen kotisivu löytyy täältä.
« Viimeksi muokattu: 02.Lokakuu 2008, 18:51 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu
Nasuhorn
Noviisi

Asuinpaikka: Härmä/Oulu
« Vastaus #9 : 06.Lokakuu 2008, 14:42 »

Mahtaisikohan tämän foorumin käyttäjiltä riittää tiedot myös "Uusia tieteiskirjailijoita" aiheen luomiseen ja täyttämiseen kiinnostavilla esittelyillä?

Mainitsenpa omasta puolestani fantasiakirjailijoihin skotti Alan Campbellin, jonka ensimmäinen romaani Scar night ilmestyi tosin jo toissavuonna (ja nyt kesällä on tullut jatko-osa Iron angel) mutta ei liene saanut liiemmin julkisuutta, ainakaan suomessa.

Scar night on China Mieville-tyylistä outoa urbaanifantasiaa, kirja sijoittuu Deepgate-nimiseen muinaiseen pyhään kaupunkiin joka on omaperäisesti rakennettu roikkumaan kettinkien varassa valtavan kuilun ylle, vieläpä keskelle vihamielisten heimojen täyttämää autiomaata. Kuilun pohjalla onkin tarinoiden mukaan helvetti. Rappion, sotazeppeliinien, korruption, biologisten aseiden ja ruosteen täyttämä Scar night ei oikein feelgood-kirja ole, mutta oli sillä oma musta huumorinsa kuitenkin. Päähenkilöinä seurataan kirkon salamurhaajaa Rachelia ja viimeistä siivekästä taistelu-arkonttia Dilliä (mahtipontisesta ammattinimikkeestään huolimatta lähinnä tragikoominen hahmo).

Heikkoiksiakin on -loppupuolella kirjan tunnelma hajoaa toiminnan mäiskeessä ja loppu oli aika mitäänsanomaton välietappi- mutta omasta mielestäni mainio juttu silti.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #10 : 06.Lokakuu 2008, 15:12 »

Minun tietoni eivät riitä scifikirjailijat-ketjuun, mutta joku muu saa yrittää...

Campbellin sarjan nimen voisi vielä kertoa: The Deepgate Codex. Trilogian päätösosa God of Clocks ilmestyy ennakkotietojen mukaan huhtikuussa 2009.
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #11 : 06.Lokakuu 2008, 15:24 »

Meninpä ja tilasin heräteostoksena Scar Nightin, kuulosti sen verran kiintoisalta vähintään jo miljöönsä puolesta. Yritän muistaa tulla kertomaan, mitä pidin siitä; tosin se menee jo ennestäänkin pitkän (kirjaston kirjoista koostuvan) lukulistan hännille, mutta aikanaan.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Thialfi
Velhoruhtinas

« Vastaus #12 : 06.Lokakuu 2008, 16:17 »

Kieroutunut kaupunki friikkeine asukkaineen keskellä ei-mitään kuulostaa kyllä niin uuskummakliseeltä. Ensimmäinen näistä taisi olla Simon Ingsin Rautakalan kaupunki, joka on suomennettukin. On Rautalohikäärmeen tytärtä, Iron Councilia, Scaria, Scar Nightia ja Pastellikaupunkia. Joku voisi ohjelmoida nettiin juonigeneraattorin, joka antaa valmiiksi otsikon, käytetyt öttiäiset ja mitkä vempaimet toimivat höyryllä.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #13 : 06.Lokakuu 2008, 16:22 »

Minulla on jonkin verran tietoa uusista scifi-kirjailijoista, joten yritän luoda tämän päivän aikana jonkinlaisen esittelyn uusista kirjailijoista ja heidän kirjoista.
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #14 : 06.Lokakuu 2008, 18:42 »

No juu, mutta kun minä olen tykännyt noista kaikista :). En pidä pahana, että samanlaista tematiikkaa tarjoillaan useasta tuutista, pikemminkin tällaiset suositukset helpottavat kiintoisien juttujen bongaamista. Edellyttäen tietysti, että teksti itsessään on hyvää.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #15 : 07.Lokakuu 2008, 10:37 »

Fantasiahan jos mikä on kliseiden kirjallisuutta, joten kaikista kuvastoa uudistavistakin ideoista pitää kiireimmän kaupalla ryöstöviljellä kliseitä Näyttää kieltä

Tosin jos nyt oikein ruvetaan lempimään välimerkkejä, niin oikeastaan kyse taitaisi olla urbaanifantasiakliseestä, mutta moni uuskummaksi tituleerattu tekstihän on (myös) urbaanifantsua, tai jos se kaupunki puuttuu niin sitten teollisuusfantsua.

Ei silti, minustakin sen tyylin jutut ovat lähtökohtaisesti kiinnostavampia kuin perinteisen "korkean fantasian ihmemaihin" sijoittuvat, mutta myönnän kyllä, että kyseessä on makuasia. Tai no on siihen osittain vaikuttanut sekin, että moni hieman nuoremman polven lahjakkuus on sijoittanut tarinansa sellaisiin ympäristöihin. Jos kaikenmaailman mievillet, foortit ja vantermeerit kirjoittaisivat "ihmemaafantasiaa", niin mielipiteeni olisi varmaan erilainen.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #16 : 07.Lokakuu 2008, 11:53 »

Urban/industrial/steampunk-fantasiaa löytyy aika paljon tällä hetkellä, joten ei ole mikään ihme, että kliseitä viljellään runsaasti. Urbaania fantasiaa ja steampunk-fantasiaa (ja urbaania kauhufantasiaa) on kirjoitettu viime aikoina entistä enemmän, koska se myy hyvin. Joillakin kirjailijoilla on hienoja ja kiehtovia teoksia, mutta joitakin kirjoja lukiessa tulee väkisin mieleen, että sama tarina on tullut luettua jo aikaisemmin vähän paremmassa muodossa.

Minusta Felix Gilmanin Thunderer on viime aikojen parhaimpia teoksia, koska se on riittävän omaperäinen yhdistelmä eri asioita. Toivottavasti pian ilmestyvä Gears of the City on yhtä hyvää fantasiaa.

Muuten, tällaista uutta urbaanin fantasian kirjoittajaa ei ole vielä mainittu tässä ketjussa:

John Levitt: Dog Days. John Levitt on kirjoittanut aikaisemmin trillereitä, mutta tämä on hänen ensimmäinen fantasiakirja. Levittin kotisivu löytyy täältä: www.jlevitt.com.
« Viimeksi muokattu: 07.Lokakuu 2008, 12:00 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu
Phoenix
Kustantaja

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #17 : 07.Lokakuu 2008, 14:44 »

Fantasy Debut-blogissa esitellään uusien fantasiakirjailijoiden ekoja kirjoja.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #18 : 18.Lokakuu 2008, 22:33 »

Stephen Deas on uusi englantilainen kirjailija, jonka eeppinen fantasiaromaani The Adamantine Palace ilmestyy ensi maaliskuussa. Kustantamo on jo aloittanut hypen rakentamisen ja toivoo kirjasta "seuraavaa suurta nimeä". Adamantine Palace ei ole itsenäinen teos vaan trilogian avausosa.

Arvostelukappaleita on lähetetty nyt syksyllä, reilusti ennen kirjan tuloa kauppoihin. SFFworldin virallinen arvio on kehuva, tässä lainaus:

Lainaus
It is a difficult thing to write a novel that uses many of the icons of High Fantasy and make it enjoyable; this is something though that Stephen has done here. The book is an entertaining mix of Pern and Westeros, with the knowing characterisation of Abercrombie and the endearment of Novik. To be recognised alongside such authors is a real achievement. The book is a very nicely put together package that will satisfy many a Fantasy and dragon fan.

Wertzone-blogin mielipide ei ole yhtä innostunut, romaanille kaivataan lisää pituutta. Deasin kotisivuille pääsee tästä.

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #19 : 18.Lokakuu 2008, 23:10 »

Adamantine Palace ei ole itsenäinen teos vaan trilogian avausosa.

Tällä trilogialla ei taida olla vielä virallista nimeä. Seuraavat osat ovat nimeltään King of the Crags ja The Order of the Scales.

Tässä on yksi uusi fantasiakirjailija:

Bevan McGuiness: The Triumvirate -trilogia (The Awakening, The First Weapon ja The Way of Purity). Tämän trilogian lisäksi McGuiness on kirjoittanut yhden mainstream-kirjan (Teaching Daedalus).
Sivuja: [1] 2 3 ... 17   Siirry ylös