Keskustelut
touko 21
tiistai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Darkki
  • Janiii
  • Jussi
  • Astorethein
  • Dyn
  • VMN
  • Iivari
  • Emelie
  • Ansa
  • Rituri
  • tablo
Yhteensä paikalla:
  • 11 käyttäjää
  • 66 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Conn IgguldenJussi47 vastaustaklo 14:38
Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Darkki12 vastaustaklo 12:57
Tupakka ja tupakointiFormaldehyde62 vastaustaklo 00:48
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Rasimus426 vastaustaklo 21:12
Milloin on kevät?Kirjaneito20 vastaustaklo 20:52
Äänestys
Kysymys: Kuka laittaa "seuraava asiakas" -kyltin kassahihnalle?
Etummainen
Jälkimmäinen
Myyjä
Ei kukaan

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuka laittaa "seuraava asiakas" -kyltin kassahihnalle?  (Luettu 3384 kertaa)
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #20 : 19.Lokakuu 2008, 15:10 »

MIKÄ sen kepukan nimi on??

Minä sen aina siihen laitan, jos on kamalasti tavaraa tulossa jälkimmäiseltä tai etummaisella. Minulla kun ei yleensä ole.
Mut yleensä jälkimmäinen on se, joka sen kepukan siihen laittaa. Minusta. Minä se yleensä olen. Ei ainakaan myyjä ikinä.

tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
JallaJalla
Espoon mafioso

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #21 : 19.Lokakuu 2008, 15:18 »

Jälkimmäinen. Anteeksi vaan, mutta kyllä saa olla melko puusilmä, jos ei näe onko edellä jonottava vielä nostelemassa tavaroita hihnalle. Pakkoko niitä omia ostoksia on ruveta tunkemaan hihnalle, jos edellä olevalla on selvästi vielä tavaroita kärryssä tai korissa? Ei sinne kassalle pääse maksamaan sen nopeammin kuitenkaan. En laita juuri koskaan pulikkaa omien ostoksieni perään, paitsi jos niitä on vain yksi kappale, jonka otan omien ostosteni edestä.
tallennettu
Sciifii
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: TVaKa/Lhati
« Vastaus #22 : 19.Lokakuu 2008, 17:28 »

Kyllä se "etummainen" sen laittaa sitten kun omat tavarat on kassalla.. Hän sen parhaiten tietää milloin on tavaransa laittanut, jotenka se takana oleva ei voi laittaa sitä kylttiä ennen kuin etummaisen tavarat ovat siinä hihnalla.. Jospa se etummainen ottaakin vielä siitä kassan vieressä olevasta hyllystä jotain siihen niin.. Niin..

No kyllä minä itse sen ainakin aina laitan vaikka olisin edessä tai takana.. Eli no nyt pääsin siihen tulokseen, että se on ihan sama kuka sen laittaa, mutta kuhan se siihen tulee tai sitten siihen väliin jätetään tyhjää tilaa ja ei laiteta koko keppiä.. 

Ja niin eihän myyjä nyt sitä voi siihen keretä laittaa missään välissä, sehän laittaa sen kepin sinne kuiluun missä ne muutkin kepit aina on.. Ja myyjä laittaa siihen hihnalle varmaan ainoastaan "seuraava kassa" -kyltin..
tallennettu
Thialfi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 19.Lokakuu 2008, 17:58 »

Kuningaskuluttujan keskustelupalstalla sanottiin näin:

Lainaus
Hieman kismittää se, että joukossamme on asiakkaita jotka eivät vaivaudu laittamaan sitä kalikkaa ostensa perään. Kyseessä on varmaan pelkkä laiskuus tai "ei kuulu mulle". Kyseessähän on pelkkä kädenojennus seuraavalle asiakkaalle, OLE HYVÄ!!

Luulisi että käytösoppaatkin ovat samaa mieltä.

Jakaja, ostostenjakaja, seuraava asiakas -kapula.
tallennettu
maahinen
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 20.Lokakuu 2008, 14:40 »

Kaikkea sitä kysytään. En ole koskaan huomannut, että kapula olisi ongelma. Useimmiten etummainen sen laittaa ostosten perään, ja näin itsekin yleensä toimin, mutta yhtä hyvin laitan sen eteeni takaa tulevana eikä ole tullut mieleen asiasta pahastua tai ruveta tiputtelemaan kenenkään ostoksia.

Keskityn hihnan ääressä sijoittelemaan ostokseni oikein, niin että pystyn maksimaalisen tehokkaasti laittamaan ne reppuun juuri oikeassa järjestyksessä, että ne mahtuvat eikä mikään rikkoudu tai litisty. Pakkaukseni on aina valmis samaan aikaan, kun kassa on valmis rahastamaan. Taito on opittu kassoilla, jotka eivät jakaudu kahtia lopussa, vaan jos edellinen jää pakkaamaan, seuraava joutuu siis odottamaan.
tallennettu
Knox-setä
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #25 : 20.Lokakuu 2008, 15:29 »

Etummainen. Ainakin itse aina olen laittanut ollessani etummaisena(tosin myös usein ollessani jälkimmäisenä).
tallennettu

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Rauta
Espoon mafioso

Poissa Poissa
Asuinpaikka: 100 metriä Espoosta
« Vastaus #26 : 28.Lokakuu 2008, 10:27 »

Jälkimmäiselle se kuuluu. Sitä tarvitaan, kun takanatuleva alkaa ladata ostoksiaan hihnalle.

Itse kyllä laitan sekä eteen että taakse, jos ei toinen asiakas ehdi ensin.
tallennettu
sansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 28.Lokakuu 2008, 13:14 »

"Työ" kuuluu jälkimmäiselle, koska etummainen katsoo eteenpäin, eikä vällttämättä edes huomaa takaa tulijaa. Jälkimmäinen tulee viimeisenä noista kahdesta ja "help your self" periaatteella se kuuluu ihan hänelle itselleen laittaa se kylttikepukka.
   Ja, jos ei ole muuta jonoa, niin voihan sen kyltin jättää kokonaan laittamatta, jos on vain pienet ostokset Hymyilee
tallennettu
Vumpalouska
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 28.Lokakuu 2008, 14:39 »

Jälkimmäinen sen kapulan hihnalle pistää, totta kai. Juuri hänhän on se "seuraava asiakas", eikä etummainen muutenkaan jouda taakseen vilkuilemaan, hänenhän pitää maksaa ostoksensa.

Joskus en tosin ole pistänyt kylttiä ollenkaan, jos väli on ollut todella suuri (enemmän kuin metrin). Pari kertaa kassa on ollut niin tyhmä, ettei ole tajunnut minun olevan ilmiselvästi "seuraava asiakas", jolloin minun on pitänyt se erikseen kertoa, kun kassa on tyynesti kelannut sen tyhjän osion loppuun ja alkanut merkitä ostoksiani edellisen tyypin laskuun....
tallennettu

Vähäisempien Valojen Herra
Elthadora
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #29 : 28.Lokakuu 2008, 21:24 »

Minä. Paitsi jos miulla on yksi ostos ja edellisellä myös (tai jälkimmäisellä). Enpä ole kovin montaa kertaa törmännyt siihen, että edellä oleva laittaa kepukan siihen väliin. Itsekin laitan tosiaan yleensä vain silloin, jos naapureilla on paljon tavaraa ja pelkään niiden sekottuvan omiin ostoksiini. Miusta se on sen asia, joka pelkää ostostensa menevän sekaisin, vaikkei sekään kovin reilua ole. Fiksuin sen laittaa. Ja myyjän asia se ei ainakaan ole.
tallennettu
cissa
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #30 : 29.Lokakuu 2008, 10:39 »

Mielestäni etummainen laittaa, koska vain hän tietää onko kaikki tavarat jo laitettu hihnalle vai vieläkö löytyy jostain kätköistä lisää.

Itse yleensä laitan kepukan hihnalle. Ainakin jos takana on tulossa vielä porukkaa. Jos ei ketään näy, niin en viitsi sitä turhaan laittaa. Olen myös laittanut merkille, että suurin osa ihmisistä laittaa ostostensa perään tuon maagisen kepukan.
tallennettu
Warriorgirl
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #31 : 29.Lokakuu 2008, 11:04 »

Jos itse olen etummaisena niin laitan sen siihen ostosteni perään. Mutta aika usein huomaan että itse sen siihe hihnalle saa edellisen ostosten perään laittaa. Sekin laitanko itse sen kapulan riippuu siitä mitä olen ostamassa ja sattuuko kaveri olemaan seuraavana jonossa, jos näin niin ei me siihen väliin sitä kapulaa kyllä viitsitä kovin usein edes nostaa. Turhaa vaivaa vain. En kyllä tiedä mistä tuokin on kavereiden kanssa tullut... ei sitä vaan kukaan viitsi siihen nostaa ellei perässä tule joku ihan tuntematon.
tallennettu
MaKo
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #32 : 29.Lokakuu 2008, 11:19 »

Etummainen laittaa omien ostostensa perään, koska yleensä hän on sen kepukan kohdalla. Jälkimmäinen joutuu yleensä kurottelemaan. Poikkeuksia tietysti on tilannekohtaisesti (esim. ei juuri jonoa, jolloin etummainen pääsee suoraan maksamaan, jolloin jälkimmäisen on helppo pistää kapulat sekä eteen että taakse), mutta itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää usein se, jos edellä menevä ei tee elettäkään kapulan nostamiseksi hihnalle odotellessaan vuoroa kassalle, jotta itse pääsisin pistämään tavaroita hihnalle ja voisin jättää korin sinne kassan päähän.
tallennettu

Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #33 : 31.Lokakuu 2008, 08:59 »

Minun mielestäni aina se, joka lappaa tavaroitaan hihnalle saisi tavaroidensa jäkeen lyödä sen kyltin, jotta seuraava tietää, että nyt on kaikki tavarat hihnalla ja voi ruveta itse laittamaan tavaroitaan.
tallennettu
Morndun
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Åbo
« Vastaus #34 : 02.Marraskuu 2008, 11:34 »

Tuossa pitäisi olla, että sekä etummainen että jälkimmäinen kun se riippuu vähän. Minä ainakin laitan sen aina ollessani etummaisena mikäli takana joku odottaa vuoroaan. Jos taas takimmainen tulee kassalle sen verran myöhemmin, että jää selkeä väli ostosten välille, niin silloin tuskin laittaisin kapulaa. Jos takana ei ole ketään niin silloinhan on täysin turhaa laitttaa kapulaakaan. Kun taas tulen jonkun perään, niin laitan kapulan jos edellisellä on paljon ostoksia siinä ja vaarana olisi ostosten sekoittuminen. Minun kohdallanikin usein käy niin, että kun menen kassalle niin saan itse kurotella kapulaa, mutta ei se sinänsä haittaa.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #35 : 02.Marraskuu 2008, 11:40 »

Kyllä se niin on, että kapulan pitäisi laittaa se joka yltää siihen (siis silloin kun on tarvetta, viitaten Morndunin kannanottoon). Mieluiten siis edellinen asiakas, kun on lopettanut ostostensa latomisen.

Pitäisi joskus ihan piruuttaan noiden kapulavammaisten kanssa tehdä niin, että sijoittaa omat ostoksensa melkein samaan kasaan näiden kanssa ja katsoa vain tyhjällä ilmeellä kun nämä mulkaisevat ja tajuavat itse sen kapulan ottaa kouraan ja laittaa hihnalle ostosten väliin. Oikeastaan olen noin tehnytkin, mutta harvemmin yhtä suunnitelmallisesti  Virnistää
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
alchemysan
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hyvinkää
« Vastaus #36 : 14.Marraskuu 2008, 19:07 »

Takana tuleva saa luvan laittaa, minä en ikinä missään nimessä jonossa takana... *kyttää kunnes jossakin kassalla ei ole ketään ja sitten ryntää sinne*
tallennettu
Lunimara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #37 : 16.Marraskuu 2008, 20:11 »

Jälkimmäinen, jos nyt jonkun on pakko laittaa se. Minä en laita koskaan.
tallennettu
tpi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 16.Marraskuu 2008, 20:57 »

Laitan perässäni jos huomaan, laitan edessäni jos huomaan että edessäoleva ei ole laittanut. En kiinnitä vähäisintäkään huomiota asiaan, ei hetkauta eineen vertaa kummassakaan tapauksessa. Jos tämä on sellainen asia, josta tulee paineita, ole onnellinen, taitaa elämäsi olla aika yksinkertaista.   Cool
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut