Keskustelut
touko 26
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Thialfi
  • Boogahbo
  • Zumototoka
  • Iivari
  • Jaragil
  • Dyn
  • Maailmanherra
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 40 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Kesäprojekti 2013 - ideointitopicDyn21 vastaustaklo 23:47
4.6.2012Dyn1 vastausklo 23:36
Suokki 29.6.2013Elthadora4 vastaustaklo 23:04
Valkeiden ruusujen puutarhaFates3 vastaustaklo 22:34
Runo suoraan sydämestä: VirvoitusFates4 vastaustaklo 22:30
Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stephen King  (Luettu 15320 kertaa)
Tojutu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« : 16.Marraskuu 2008, 18:05 »

Selailin tätä palstaa ja huomasin ihmeekseni, että täällä ei todellakaan ole aihetta Stephen Kingistä ja ja hänen kirjoistaan! No, ajattelin perustaa sellaisen. Varmasti Kingistä ja hänen kirjoistaan saadaan paljon keskustelua aikaiseksi.  Hymyilee

Itselleni King on vanha tuttavuus elokuvien kautta, mutta vasta viimeisen kolmen vuoden aikana olen lukenut myös useita hänen kirjojaan. Tälläkin hetkellä kesken on toinen osa Tukikohdasta, ehkä hänen parhaimmasta kirjastaan (mutta siihen pystyn vastata vasta kun saan tuo opuksen kahlattua) ja sen jälkeen täytyy varmaan koittaa lukea miehen uusikin kirja Liseyn Tarina.

Muita mieleen painuvia kirjoja joiden lukemisesta olen todella nauttinut ovat, Kolkuttajat, Pimeä Puoli, Tarpeellista tavaraa ja Maantievirus matkalla pohjoiseen muutaman mainitakseni. Samoin pidän myös hänen novelleistaan vaikkakin taso niissä ( niin kuin myös pidemmissä romaaneissa) vaihtelee kovasti. Novelli "Helvetin Hyvä Bändi" on jäänyt hyvin mieleen rock-henkisenä tarinana ja on ehkä paras novelli minkä olen häneltä lukenut. Samoin vaikutuksen ovat tehneet novellit Mustapukuinen Mies ja useammat muut novellit jotka ovat tuolla "Maantievirus matkalla pohjoiseen"-kokoelmalla.

Mikä Kingissä sitten itseäni kiehtoo? Voisin vastata tähän niin, että harvoin olen lukenut kirjailijaa jolla olisi niin vahvasti "oma ääni" kuin mitä Kingillä on. Kingin lukeminen vain yksinkertaisesti aiheuttaa kokemuksen siitä, että "istahtaa hyvän ystävän viereen ja alkaa kuunnella mitä hänellä on sanottavanaan". Ja vaikka aihe on kauhua ja siis paikoitellen hyvinkin synkkää ja raakaa, niin hänellä on kuitenkin sellainen tapa kertoa tavallisista ihmisistä ja elämästä Amerikan mantereella johon on helppo samaistua. Selkeä ja yksinkertainen tapa jota ainakin minä voin jollain tasolla ymmärtää. Ehkä hänen kirjoissaan on jonkinlaista universaalia tyyliä joka saa ihmiset ympäri maailmaa kokemaan nuo tarinat omakseen? Minut hän on ainakin koukuttanut kirjoillaan. 

Laitan tähän vielä linkin Kingin kirjoihin:

http://fi.risingshadow.net/index.php?option=com_library&Itemid=67&action=author&author_id=70

Kertokaahan mitä mieltä te olette Kingistä? 

« Viimeksi muokattu: 17.Marraskuu 2008, 18:46 kirjoittanut Tojutu » tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #1 : 16.Marraskuu 2008, 18:16 »

Minä en ole lukenut Kingiltä muuta kuin mustan tornin, mutta pidin siitä kyllä. :) Kauhua kun en ole koskaan lukenut enkä katsonut, joten luonnollisesti en siihen puoleen herran tuotannosta ole tutustunut.

Musta torni oli kuitenkin... omalla tavallaan aivan upea, ja jäi kyllä mieleen. Yksistään se jo saa minut arvostamaan Kingiä. :)
tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #2 : 16.Marraskuu 2008, 22:04 »

Minusta Stephen Kingin alkupään tuotanto on ihan hyvää ja viihdyttävää luettavaa, mutta uudet kirjat ovat enemmän tai vähemmän huonoja ja mitäänsanomattomia tekeleitä. King on tehtaillut kirjoja liian nopeasti ja se näkyy kirjojen laadussa. Luulen, että jokainen, joka on lukenut Kingin alkupään tuotantoa, huomaa selvästi millainen laatuero vanhojen ja uusien kirjojen välillä on.

Esim. The Shining, Pet Sematary, Carrie, Salem's Lot ja Cycle of the Werewolf ovat hyviä ja lukemisen arvoisia kirjoja, mutta mm. From a Buick 8, Lisey's Story ja Cell edustavat Kingin heikointa tuotantoa ja niiden lukeminen on aika tuskallista. Uudet kirjat ovat niin huonoja, että olen monta kertaa meinannut lopettaa niiden lukemisen ensimmäisten lukujen jälkeen.

Kaikki, jotka ovat lukeneet Kingin kirjoja, tietävät että hän on kirjoittanut myös fantasiaa. Minusta The Eyes of the Dragon oli ihan siedettävä fantasiakirja, mutta en voi sanoa pitäväni kovin paljon The Dark Tower -kirjoista, koska ne ovat yliarvostettuja teoksia. Rehellisesti sanottuna en ole koskaan ymmärtänyt kuinka joku voi kehua näitä kirjoja. Minusta ne ovat sekä kielellisesti että laadullisesti keskinkertaisia teoksia, joita lukiessa alkaa haukottelemaan nopeasti. Ymmärrän, että jotkut saattavat pitää tällaisesta nykyfantasiasta, mutta en itse pidä siitä ollenkaan, koska haluan lukea laadukkaampaa viihdettä.

Olen jo pitkän aikaa ollut sitä mieltä, että King on parhaimmillaan novelleissa. Minusta hänen paras novelli on Night Shift -novellikokoelmasta löytyvä Jerusalem's Lot, koska se on eräänlainen kunnianosoitus H. P. Lovecraftille. Night Shiftista löytyy myös muita hienoja kauhunovelleja (esim. Children of the Corn ja Graveyard Shift).
« Viimeksi muokattu: 16.Marraskuu 2008, 22:23 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu
Keeper
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 16.Marraskuu 2008, 23:09 »

Omat King suosikkini löytyvät myös alkupään tuotannosta, lähinnä Pet Sematary, jonka lukemisesta on tosin jo aika kauan, ja Salems Lot. Pet Sematary tosin vakuutti aikanaan niin paljon, että uusintaluku pitäisi suorittaa jossain vaiheessa. Yksi niistä harvosta kirjoista, jotka ovat aiheuttaaneet aidosti jonkinasteisia pelkotiloja.

Salems Lot ei ehkä aivan niin mieleenpainuva kokemus, mutta vallan erinomainen kirja siitä huolimatta ja ehdottomasti Kingin parempaa tuotantoa. Kuten myös edellisessä viestissä mainittu Jerusalems Lot novelli. Hyytävä, sanalla sanoen. Iskee silmää

Tukikohta alkoi hyvin, mutta meni loppujen lopuksi turhan jeesustelevaksi, enkä pitänyt siitä kokonaisuutena kovin paljoa. Kingin uudempaan tuotantoon en ole tutustunut, Kuulolla tosin löytyy lukemattomana hyllystä. Ei ihan hirveästi jaksa kyllä kiinnostaa nämä Kingin uudemmat teokset, ainakaan aiheiden perusteella.

Tuleva Under the Dome tosin taas vaihteeksi vähän enemmän, joten sen voisi sitten aikanaan lukea.
tallennettu

Vumpalouska
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 17.Marraskuu 2008, 00:39 »

Pidän Kingin novelleista. En ole koskaan jaksanut lukea yhtäkään täysimittaista King-romaania (toisaalta olen yrittänytkin vain kahdesti), mutta novellit ovat loistavia! Juuri sopivasti kauhua ja useimmiten myös jonkinlaista mustaa huumoriakin, jotta jaksaisin lukea niitä tylsinä hetkinä.

Hmm... Kingin romaanien pohjalta tehdyt elokuvat ovat kyllä usein olleet niin hyviä, että voisin jossain vaiheessa yrittää lukea jotain niistä.
tallennettu

Vähäisempien Valojen Herra
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 17.Marraskuu 2008, 09:30 »

Alkupään tuotanto hyvää. Sen jälkeen kirjat ovat tasaisesti paksuuntuneet ja tarinat ohentuneet. Nykyiset tiiliskivisarjat ovat yksinkertaisestikin puuduttavia kahlata läpi.

Oikeastaan lopetin Kingin lukemisen suosiolla vajaa kymmenen vuotta sitten siinä pisteessä, kun tajusin kaverin tuotannon olevan tuolloin pääsääntöisesti kuraa.

Novelleja on silloin tällöin tullut luettua, sillä niissä mies on parhaimmillaan.

Outo juttu, mutta kirkkaasti parhaimmat yksittäiset King-tarinat, jotka olen lukenut, eivät ole olleet kauhua vaan draamaa (Rita Hayword jne.).

Joskus kiusaa Kingin juuttuminen pikkukaupunkeihin ja erilaisiin alter ego -hahmoihin (kirjailijoita, taiteilijoita yms.). Ymmärrän kyllä, että sellaisen elämäntyylin hän ymmärtää parhaiten, mutta joskus voisi kokeilla vähän irtiottoa kokonaan erilaisiin ympäristöihin.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
sansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 17.Marraskuu 2008, 12:10 »

Luin Kingiä ensimmäisen kerran totaaliseen tylsyyteen viime keväänä. Olin nähnyt pätkiä Carriesta elokuvana, joten luin sen ja Eksyneiden jumalan. Suoraan sanottuna ihmettelin, miksi tällaisesta kirjailijasta oli kohuttu niin paljon!? Kirjat eivät todellakaan mielestäni olleet hyviä, vaan peräti tylsiä!

Sen jälkeen olin kirjastossa työharjoittelussa. Siellä silmiini takertui koko ajan nätti rivi Musta Torni -sarjan kirjoja. (Tiedätte ne uuden painoksen kirjat, joissa on liukuvärjäys selkämyksessä?) Lopulta en voinut vastustaa kiusausta ja lainasin niitä muutaman. Ihme kyllä, tykkäsin niistä kamalasti! Luin "Kirjoittamisesta"kin vain, koska Kingillä on siinä hauskoja sanavalintoja Nauraa

Suosittelen kaikkia kokeilemaan inhoamiaan kirjailijoita uudelleen Hymyilee
tallennettu
Tojutu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 17.Marraskuu 2008, 12:42 »

Luin Kingiä ensimmäisen kerran totaaliseen tylsyyteen viime keväänä. Olin nähnyt pätkiä Carriesta elokuvana, joten luin sen ja Eksyneiden jumalan. Suoraan sanottuna ihmettelin, miksi tällaisesta kirjailijasta oli kohuttu niin paljon!? Kirjat eivät todellakaan mielestäni olleet hyviä, vaan peräti tylsiä!

Nuo lukemasi ensimmäiset Kingin kirjat eivät ole minunkaan mielestä sieltä parhaimmasta päästä, enkä ihmettele yhtään että olet saanut huonon kuvan Herra Kingistä. Mutta, mukavaa, että mielipiteesi on muuttunut. Koita seuraavaksi lukea vaikkapa Tukikohta. Minun mielestä siinä kirjassa King on onnistunut luomaan parhaat henkilöhahmonsa ja muutenkin tyyli on selkeätä ja tarina mukaansa tempaavaa.  Hymyilee
tallennettu
Blairoid
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Nurmijärvi
« Vastaus #8 : 17.Marraskuu 2008, 13:34 »

Kyseessä on yksi lempikirjailijoistani. Luulen, että Tukikohta, Uinu, uinu lemmikkini, Hohto, Painajainen ja Musta torni -sarja ovat omasta mielestä parhaimpia tuotoksia. Heikoimpia ovat Ihmissuden vuosi (vain ja ainoastaan sen yksinkertaisuuden ja lyhyyden takia), Kolkuttajat ja Kuulolla. Kyllä minä herran novelleistakin tykkään valtavasti, mutta romaanit purevat silti enemmän.  Myös lukuisia sen elokuvia on tullut katsottua, niin pohjanoteerauksia kuin myös mestariteoksia!  Hymyilee leveästi

Vielä pitäisi lukea se Liseyn tarina, ei vaan satu olemaan hirveästi aikaa.
tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 17.Marraskuu 2008, 16:46 »

Alkupään tuotanto hyvää. Sen jälkeen kirjat ovat tasaisesti paksuuntuneet ja tarinat ohentuneet. Nykyiset tiiliskivisarjat ovat yksinkertaisestikin puuduttavia kahlata läpi.

Kirjat ovat tosiaan paksuuntuneet ja sisältö on muuttunut aika mitäänsanomattomaksi. Alkupään tuotanto oli hyvää, koska silloin kirjoissa oli sisältöä. Esim. Carrie, Pet Sematary ja Salem's Lot ovat miellyttävän lyhyitä ja tehokkaita kirjoja, jotka eivät pyöri paikallaan monen sivun verran. Uudet kirjat ovat pahimmillaan todella puuduttavia ja tasapaksuja tekeleitä, koska King on kirjoittanut hirveästi täytesivuja, joiden avulla on saatu turhaa paksuutta.

Oikeastaan lopetin Kingin lukemisen suosiolla vajaa kymmenen vuotta sitten siinä pisteessä, kun tajusin kaverin tuotannon olevan tuolloin pääsääntöisesti kuraa.

Kingin uusi tuotanto on pahimmillaan melkoista pohjamutaa. Sen vuoksi olen lähinnä silmäillyt uusia kirjoja, enkä ole viitsinyt lukea niitä normaalisti.
tallennettu
Tojutu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 17.Marraskuu 2008, 18:07 »

Kingin uusi tuotanto on pahimmillaan melkoista pohjamutaa. Sen vuoksi olen lähinnä silmäillyt uusia kirjoja, enkä ole viitsinyt lukea niitä normaalisti.

Niin, tuohon on paha sanoa oikein mitään, kun viimeinen uusimmista Kingeistä mitä olen lukenut oli Buick 8 ja myönnän kyllä, että se ei kyllä ollut mikään erikoisen hyvä muutamia pieniä oivalluksia lukuunottamatta ja siinä oli tosiaankin aika paljon tuota puuduttavaa jaarittelua eli noita "täyte sivuja jotta saadaan mahdollisimman paksu kirja aikaiseksi". Sitä edeltänyt Maantievirus Matkalla Pohjoiseen oli kyllä mielestäni ihan laadukas kokoelma novelleja. Mitäs muut ovat siitä mieltä? Itselleni tuosta kokoelmasta mieleen ovat jääneet hyvänä kokemuksena novellit Mustapukuinen mies, Kaikesta rakkaasta joutuu luopumaan, Jack Hamiltonin Kuolema, Maantievirus Matkalla Pohjoiseen, 1408 (joka oli elokuvanakin erittäin hyvä) sekä Luodin Kyydissä.
« Viimeksi muokattu: 17.Marraskuu 2008, 18:47 kirjoittanut Tojutu » tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #11 : 18.Marraskuu 2008, 12:14 »

Olen lukenut rauhallista tahtia Kingin kirjoja. Minusta hän on ihan hyvä kirjailija, mutta teosten taso vaihtelee. Suosikkejani ovat Musta torni -sarjan kaksi ensimmäistä osaa, erityisesti Kolme korttia pakasta, sekä Tukikohta. Luin nämä kaikki keväällä 1999, joten kirjat eivät ole kauhean hyvin mielessä. Tutustuin Kingiin Hohdolla seiskaluokkalaisena. Romaani oli minusta hyvä ja oikeasti pelottava, mutta siitä on unohtunut aika paljon.

Tähän mennessä on tullut luettua 13 kirjaa Kingiltä plus yksi Bachmanin nimellä julkaistu, mutta tämä on vasta pieni osa miehen tuotannosta. Monet tunnetuimmista, kuten Piina, Se ja Uinu, uinu lemmikkini, odottavat vielä kirjaston hyllyssä. Kingiä on kyllä suomennettu kiitettävästi, ei tarvitse tarttua alkukielisiin. Saa nähdä, jääkö vuonna 2005 ilmestynyt dekkari The Colorado Kid kääntämättä. Kirjailija julkaisi 2007 uuden romaanin (Blaze) Richard Bachman -nimellä. Tämä varmaan tullaan suomentamaan, kuten myös viime tammikuussa ilmestynyt Duma Key.

Minä en ole lukenut Kingiltä muuta kuin mustan tornin, mutta pidin siitä kyllä. :) Kauhua kun en ole koskaan lukenut enkä katsonut, joten luonnollisesti en siihen puoleen herran tuotannosta ole tutustunut.

Lohikäärmeen silmät mainittiin jo, mutta Kingin töistä fantasiagenreen kuuluvaksi on tietokannassa merkitty myös yhdessä Peter Straubin kanssa kirjoitettu Talismaani.
tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 18.Marraskuu 2008, 17:35 »

Kingin töistä fantasiagenreen kuuluvaksi on tietokannassa merkitty myös yhdessä Peter Straubin kanssa kirjoitettu Talismaani.

The Talismanin lukemisesta on ehtinyt kulua jo niin pitkä aika, etten muista kunnolla mitä siinä tapahtui. Jos muistan oikein, niin siinä käsiteltiin jonkinlaista rinnakkaistodellisuutta. Muistaakseni se oli ihan viihdyttävä kirja. (Tämä kirja pitäisi varmaan lukea uudelleen jossain vaiheessa.)
tallennettu
Lunimara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #13 : 18.Marraskuu 2008, 17:47 »

Nuo lukemasi ensimmäiset Kingin kirjat eivät ole minunkaan mielestä sieltä parhaimmasta päästä, enkä ihmettele yhtään että olet saanut huonon kuvan Herra Kingistä.

Nuo ovat ainoat Kingin kirjat jotkat olen lukenut, ja minusta ne molemman olivat hyviä. Varsinkin Eksyneiden jumala oli todella mielenkiintoinen! Carriestä en muista juuri mitään, sen lukemisesta on niin kauan jo, mutte ei sekään kai mikään huono ollut.
Kumpikaan ei kyllä ollut mitenkään pelottavaa lukemista, ihmettelenkin miksi Kingin kirjat mielletään usein kauhuksi.

Olen lukenut myös yhden novellikokoelman, ja olen samaa mieltä että Kingin novellit ovat parempia kuin romaanit. Ne ovat niin lyhyitä ettei ehdi kyllästyä, mutta tarpeeksi pitkiä että kaikki tärkeä ehditään kertoa. Näitä voisi lainata enemmänkin, jos joskus sattuu kirjastosta löytymään.
tallennettu
Tojutu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 18.Marraskuu 2008, 18:17 »

Nuo ovat ainoat Kingin kirjat jotkat olen lukenut, ja minusta ne molemman olivat hyviä. Varsinkin Eksyneiden jumala oli todella mielenkiintoinen! Carriestä en muista juuri mitään, sen lukemisesta on niin kauan jo, mutte ei sekään kai mikään huono ollut.
Kumpikaan ei kyllä ollut mitenkään pelottavaa lukemista, ihmettelenkin miksi Kingin kirjat mielletään usein kauhuksi.

No joo, kyllähän tuo Carrie menetteli, mutta tuo Eksyneiden Jumala ei ollut kovin hyvä. En sano, että se oli huono - ei se sitä ole - vaan kun olin lukenut Kingin muita teoksia, niin huomasin, että ei tuo kirja seiso kuitenkaan siellä kärkisijoilla.

Ja, ehkä sinulla on vaan korkeampi kynnys pelon kokemiseen kuin muilla? Itse taas säikyn helposti ja sen takia King on joskus tuskallista luettavaa, niin paljon kuin muuten miehen kirjoista pidänkin. Sitä kun rupeaa ajattelemaan mielessään jotain sarjamurhaajaklovnin naamataulua (kuten tällaisia: http://images.google.fi/images?q=evil%20clown&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi), niin jotenkin se vaan voi tuntua olevan liian lähellä itseäni
« Viimeksi muokattu: 18.Marraskuu 2008, 18:28 kirjoittanut Tojutu » tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #15 : 18.Marraskuu 2008, 18:46 »

Tammi ottaa maaliskuussa uuden kovakantisen painoksen Talismaanista, ehkä minunkin pitäisi tutustua kirjaan. Tässä nettikirjakaupasta lainattu juoniselostus:

Lainaus
12-vuotias Jack Sawyer on elämänsä vaikeimman tilanteen edessä. Mikäli hän löytää tiensä toiseen universumiin ja etsii käsiinsä Talismaanin, hän voi pelastaa kuolemaisillaan olevan äitinsä ja tuhota heitä uhkaavan vihollisen. Mutta Talismaanin löytäminen ei ole helppoa. Jackin pitää kulkea paitsi halki maan, myös toisen maailman, Territorioiden. Jack törmää siellä eräänlaisiin paralleeli-ihmisiin, joilla on outoja yhtymäkohtia toisessa maailmassa elävien tuttujen kanssa. Vain harvoilla on kyky siirtyä maailmasta toiseen, mutta Jack ei ole ainoa. Myös hänen edesmenneellä isällään oli sama taito.

Taivallus kohti Talismaania on täynnä uhkaavia vaaroja, ja Jack kohtaa matkallaan monia ihmisiä tai olentoja, jotka joko yrittävät estää tai auttaa häntä. Lopputuloksena on huikaisevaa fantasiaa ja piinaavaa jännitystä - ehdoton lukuelämys kaikille Kingin faneille.
tallennettu
Tojutu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 18.Marraskuu 2008, 19:21 »

Tuo Jussin uutinen oli ihan positiivinen. Täytyy varmaan hommata tuo kunhan se tulee myyntiin. Ja eikös tuo ole kaksiosainen kirjasarja? Siis eli niin, että tarina jatkuu kirjassa Pimeyden Talo? Näköjään näin on ainakin tuo Risingin King-sivun mukaan.
tallennettu
Lunimara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #17 : 21.Marraskuu 2008, 00:46 »

Ja, ehkä sinulla on vaan korkeampi kynnys pelon kokemiseen kuin muilla? Itse taas säikyn helposti ja sen takia King on joskus tuskallista luettavaa, niin paljon kuin muuten miehen kirjoista pidänkin. Sitä kun rupeaa ajattelemaan mielessään jotain sarjamurhaajaklovnin naamataulua (kuten tällaisia: http://images.google.fi/images?q=evil%20clown&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi), niin jotenkin se vaan voi tuntua olevan liian lähellä itseäni

Luultavasti kyseessä on vain mielikuvituksen puute. Esimerkiksi nuo klovnit eivät minusta ole kauhean pelottavia, vaikka ymmärrän kyllä minkä takia ne voivat olla sellaisia jonkun mielestä. Minä vain en pysty kuvittelemaan, että joku pelle voisi yht'äkkiä hyökätä kimppuuni.
tallennettu
Blairoid
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Nurmijärvi
« Vastaus #18 : 21.Marraskuu 2008, 07:48 »

Kuinka moni katsoi, kun eilen alkoi Nelosella myöhäisiltana Kingin samannimiseen romaaniin perustuva Kolkuttajat? Minä katsoin sen eilen tulleen ensimmäisen jakson, todeten, ettei se vielä tarjonnut mitään mullistavaa. Täytyy kai katsoa viikon päästä, onko toinen osa vähän parempi.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #19 : 21.Marraskuu 2008, 21:19 »

Nähty jo aikaisemmin, joten nyt ei enää kiinnostanut itseään piinata. On yhtä hyvä kuin kirjakin  Huh
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut